Kledingmaten
zondag 16 juli 2023 om 12:33
Wellicht een domme vraag…
Soms zie je bij online shops een soort van maatgids met daarin een tekening hoe je meten moet (buste, taille, etc).
En bij sommige items staan dan ook maten vermeld.
Zijn dit de maten van je lijf of van betreffende kledingstuk?
Zoals bij een trui: ik wil ‘m niet passend maar wijdvallend.
Soms zie je bij online shops een soort van maatgids met daarin een tekening hoe je meten moet (buste, taille, etc).
En bij sommige items staan dan ook maten vermeld.
Zijn dit de maten van je lijf of van betreffende kledingstuk?
Zoals bij een trui: ik wil ‘m niet passend maar wijdvallend.
conversation = awareness
zondag 16 juli 2023 om 13:32
Dank voor de reacties… ook ik zie de open deur
Maar als bij een specifieke trui een maat van de buste staat, is dat dan jouw buste of die van de trui?
En het gaat niet om een specifieke site, maar meer in het algemeen.
Ik voel me best, maar hé… ik dacht misschien weten de Viva-dames hier wel raad mee, al was het alleen maar om te lachen

Maar als bij een specifieke trui een maat van de buste staat, is dat dan jouw buste of die van de trui?
Ik voel me best, maar hé… ik dacht misschien weten de Viva-dames hier wel raad mee, al was het alleen maar om te lachen

conversation = awareness
zondag 16 juli 2023 om 13:47
Dat zie ik eigenlijk nooit, dat bij een trui dan apart een bustemaat wordt aangegeven.Miss_Communicatie schreef: ↑16-07-2023 13:32Maar als bij een specifieke trui een maat van de buste staat, is dat dan jouw buste of die van de trui?
In die maattabellen zijn de cijfers jouw eigen afmetingen. En dan geven zij aan: met tailleomvang x en heupomvang y en busteomvang z heb je maat 40. En die kun je dan bestellen en als je wil dat de trui wijd valt neem je 42.
Maar jij hebt het over een specifieke trui waar dan bij staat "deze trui heeft busteomvang 110" of zo? Dat heb ik nooit gezien, misschien doen ze dat bij heel specifieke modellen die op een bepaalde manier moeten vallen of zo?

zondag 16 juli 2023 om 13:54
Het mag wel duidelijk zijn dat ik geen online shopper ben…
Maar ik heb binnenkort een bruiloft en zoek een passende jurk, maar zit met een gescheurde enkel. Ik surf me suf, van Bonprix, naar Shein, naar Didi
Ik zie nu wat ik fout doe: bij sommige staat bij een specifieke maat ‘product afmetingen’… duh
Ik ben eruit! Sorry voor de onduidelijkheid dames. Ik ga nog wat shoppen!
Maar ik heb binnenkort een bruiloft en zoek een passende jurk, maar zit met een gescheurde enkel. Ik surf me suf, van Bonprix, naar Shein, naar Didi

Ik zie nu wat ik fout doe: bij sommige staat bij een specifieke maat ‘product afmetingen’… duh
Ik ben eruit! Sorry voor de onduidelijkheid dames. Ik ga nog wat shoppen!
conversation = awareness

zondag 16 juli 2023 om 14:14
Check!
Vooralsnog wordt het deze:
https://www.bonprix.nl/product/jurk-met ... 724/#image
conversation = awareness

zondag 16 juli 2023 om 14:43
Mooie jurk!Miss_Communicatie schreef: ↑16-07-2023 14:14Check!
Vooralsnog wordt het deze:
https://www.bonprix.nl/product/jurk-met ... 724/#image

zondag 16 juli 2023 om 15:32
Ja dat is inderdaad handig! Alleen wel jammer dat het vaak alleen lange, slanke modellen zijn waardoor je alleen ziet hoe maat XS of S bij een lang, slank iemand staat.Lila-Linda schreef: ↑16-07-2023 14:41Er staat wel eens welke maat het model heeft, dat het kledingstuk draagt
Het model is 1.74 en heeft een maat S
Vind ik wel handig
zondag 16 juli 2023 om 17:40
Sommige site’s zetten idd de maat van het product er op. Wat dan makkelijk is.Miss_Communicatie schreef: ↑16-07-2023 13:32Dank voor de reacties… ook ik zie de open deur![]()
Ik voel me best, maar hé… ik dacht misschien weten de Viva-dames hier wel raad mee, al was het alleen maar om te lachen![]()
Bv meet een t-shirt/ trui op die lekker zit en vergelijk die maten met het online shirt/ trui.

zondag 16 juli 2023 om 18:26
Ik ben zelf 1.78 met maat 38, dus dat komt dan altijd mooi overeen. Neem gewoon een maatje groter dan het model draagtLila-Linda schreef: ↑16-07-2023 14:41Er staat wel eens welke maat het model heeft, dat het kledingstuk draagt
Het model is 1.74 en heeft een maat S
Vind ik wel handig

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in