Kobo plus in het buitenland

16-07-2023 20:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort gaan wij op vakantie en neem ik mijn eReader Kobo plus mee. Ik heb al diverse boeken gedownload. Ik lees echter dat ik maximaal 15 boeken offline kan lezen. Nu denk ik dat ik het daar prima mee red, maar stel dat ik toch aan die 15 kom, kan ik dan contact maken met de Wifi van het hotel, synchroniseren en weer verder lezen of werkt dit niet zo?
Ja dat kan! :)
Ik verbind hem ook wel met mijn telefoon.
Jazeker kan dat!
Ja hoor, geen probleem 😊
Je kan zelfs boeken naar jezelf mailen (als je wat epubs gewoon op je pc oid hebt) en je mail openen op je kobo 🙈
Gatinmijnsok schreef:
16-07-2023 21:01
Ik verbind hem ook wel met mijn telefoon.
Ik ook!
Ik synchroniseer ook met mn telefoon of de hotelwifi.
Heb de kobo app op mn telefoon, dus kan daar boeken zoeken en die staan dan direct op mn ereader.
Of gewoon direct op mn ereader in de koboshop, maar vind dat niet echt handig zoeken.

Maar ik heb ook kobo plus en heb eigenlijk nog nooit een melding gekregen dat ik teveel boeken had, terwijl ik nooit boeken zelf verwijder. Hoe werkt dat?
Tenzij in de voorwaarden staat dat je je reader niet mag updaten in het buitenland, kan dat vermoedelijk.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik verbind wel meestal met hotspot telefoon. Wanneer een hotel wifi extra toestemming in de browser wil hebben vind mijn Kobo dat ingewikkeld ;)

Fijne vakantie!
Dat kan, geen probleem. Sowieso handig om binnen een maand weer een keer te synchroniseren.

Ik stel vaak mijn VPN in op een ander land. Bijvoorbeeld de keuze uit Engelstalige boeken is in de UK en USA veel groter dan in NL
Dank voor jullie reacties en extra tips. Fijn dat het kan!
LoiseauBicyclette schreef:
16-07-2023 22:33
Ik synchroniseer ook met mn telefoon of de hotelwifi.
Heb de kobo app op mn telefoon, dus kan daar boeken zoeken en die staan dan direct op mn ereader.
Of gewoon direct op mn ereader in de koboshop, maar vind dat niet echt handig zoeken.

Maar ik heb ook kobo plus en heb eigenlijk nog nooit een melding gekregen dat ik teveel boeken had, terwijl ik nooit boeken zelf verwijder. Hoe werkt dat?
Je moet ze dan opnieuw downloaden :) Ze staan wel gewoon als titelnaam nog op je kobo, dus tussen je lijst zeg maar, maar niet meer als bestandje. Je kan dus niet heel veel boeken tegelijk open hebben staan. Is om te voorkomen dat je bijv een proefabo neemt, 100 boeken download, en het dan weer opzegt ;)
Mijn recente ervaring (en n teleurstelling want ik had vooraf te weinig research gedaan..). Boeken die je in NL erop zet kun je gewoon in het buitenland weer synchroniseren en opnieuw downloaden. Je kunt echter GEEN nieuwe titels met je abonnement erop zetten (dus wel betaalde boeken, maar geen boeken die binnen je abonnement vallen). Dat kan blijkbaar alleen in NL en Belgie.

Je kunt dan wel met je telefoon een VPN aanmaken en locatie in NL kiezen, maar dat is toch wel weer wat gedoe. Zorg dus iig dat je de titels al op je reader hebt staan voor je weggaat!

Fijne vakantie!
BaBaLou schreef:
17-07-2023 22:13
Mijn recente ervaring (en n teleurstelling want ik had vooraf te weinig research gedaan..). Boeken die je in NL erop zet kun je gewoon in het buitenland weer synchroniseren en opnieuw downloaden. Je kunt echter GEEN nieuwe titels met je abonnement erop zetten (dus wel betaalde boeken, maar geen boeken die binnen je abonnement vallen). Dat kan blijkbaar alleen in NL en Belgie.

Je kunt dan wel met je telefoon een VPN aanmaken en locatie in NL kiezen, maar dat is toch wel weer wat gedoe. Zorg dus iig dat je de titels al op je reader hebt staan voor je weggaat!

Fijne vakantie!
Oh dat wist ik ook niet. Maar ik heb wel in het buitenland een boek kunnen lezen wat me werd aanbevolen op mn ereader, als je klikt op 'ontdek'. Dat boek had ik niet zelf van tevoren gekozen of erop gezet, dat was echt een nieuw boek wat ik ook moest downloaden met wifi.
Ik kan wel in het buitenland nieuwe boeken van het abbo erop zetten. Ik doe het wel via de kobo site niet via bol
BaBaLou schreef:
17-07-2023 22:13

Fijne vakantie!

Datkan wel wanneer je je boeken via je telefoon toevoegd, en dan synchroniseer. Ik stel mijn telefoon regelmatig in via een VPN op UK, en dan kan ik Engelstalige boeken downloaden. Veel meer keuze. Waarschijnlijk is er niet zoveel keuzemogelijkheden voor Nederlandstalige boeken in Engeland. En kan je ze dan niet downloaden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven