Mode & Beauty alle pijlers

Regen

02-08-2023 09:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat doen jullie aan als het regent? Ben je meer van een regenjas of paraplu? Regenpak of poncho op de fiets?
Life is always rocky when you're a gem.
Een regenjas, ik heb een hekel aan paraplu's, ook al pak ik die zelden ook nog wel eens.

Ik ga met deze regen niet met de fiets, maar ik ben verwend en kan met ov/auto naar mijn werk.
Regenjas. En vooral regenlaarzen als ik wat verder moet. Regen op de fiets vind ik minder erg als mijn hoofd, handen en voeten droog blijven, heb ik ontdekt. Voor mijn handen heb ik moffen op mijn stuur, die zijn ook prima waterdicht.
Op de fiets een regenpak (broek en jas) als ik met ov ga dan een paraplu.
Ook een Pluviofiel
Paraplu is alleen als ik lopend ben en geen regenjas aan wil.
Anders regenjas/regenpak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als het regent dan ga ik met de auto. En lopend met een paraplu.
Voor iedereen een groene tuin
Paraplu gebruik ik nooit: ik heb zo'n hekel aan die dingen. Ik loop 10x liever in de regen. Mijn man snapt dat niet, dus die wil altijd een paraplu mee en dan moet ik gezellig er bij onder lopen (wat past).
Ik fiets eigenlijk nooit door de regen. Als het moet gewoon met een jas aan. Ik heb nu wel een zomerjas met capuchon en die regenafstotend is. Normaal gewoon een blazer of spijkerjasje.
Lopend met een paraplu. Maar meestal met de auto.

Met dit weer zit ik vooral veel binnen. Bah.
Als ik een klein stukje moet lopen en het niet te hard waait dan vind ik een paraplu leuk. Als ik ga fietsen en het niet plenst en niet koud is dan probeer ik het nog wel zonder regenkleding, een t-shirt en zomerbroek drogen zo weer op. Ja, en anders een regenjas en als het echt hard regent en ik tijd heb om hem aan te trekken doe ik ook een regenbroek aan. Eenmaal ingepakt in de regen (of niet ingepakt) kan ik best van regen genieten. Mijn haar ontploft er wel van trouwens.
geen paraplu op de fiets, wel een regenjas
ik stel dan meestal uit waar ik heen moet, tot na de bui of ga lopen/met auto
Als het winter is dan draag ik gewoon een winterjas, dan blijf ik ook droog, die zijn ook niet zomaar doorgelekt van een paar druppels.
Als het heel warm is overigens geen regenjas, dan is gewoon natregenen veel fijner.
Gique schreef:
02-08-2023 10:28
Als het heel warm is overigens geen regenjas, dan is gewoon natregenen veel fijner.
:high5:
Op de fiets een poncho en een regenbroek.
Als ik moet lopen en er is niet veel wind dan een paraplu.

Ik vind het altijd alleen lastig wat ik voor schoeisel aan moet; in de zomer op de fiets. Heb voornamelijk sneakers van een mesh-achtig materiaal, dat schiet natuurlijk niet op. ('s Winters draag ik laarsjes.)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Gique schreef:
02-08-2023 10:28
Ja, het voelt dan fijner idd, maar ik wil niet niet als een verzopen hond op mijn werk aankomen dus toch regenjas (fiets) of plu (lopend).
Als het regent blijf ik binnen of ga met de auto. Heel soms paraplu, paar druppels smelt ik niet van.
Geen regenpak, echt een hekel aan. Mijn strategie is zoveel mogelijk de buien ontwijken / binnen blijven en als ik dan toch moet lopen of fietsen en het regent aanzienlijk, dan gebruik ik een paraplu.
Here am I in my little bubble
Voornu schreef:
02-08-2023 10:37
Ja, het voelt dan fijner idd, maar ik wil niet niet als een verzopen hond op mijn werk aankomen dus toch regenjas (fiets) of plu (lopend).
Ik neem dan meestal wel iets droogs mee. Anders zit je zo na te lekken/druppen.
Ik wacht meestal even maar ik heb niet veel geduld, dus ik schat in of mijn jas de verwachte hoeveelheid regen buiten kan houden, en ook het hoofdgedeelte natuurlijk, en is dat niet genoeg dan kies ik tussen een plu of een plastic overjas, dus over mijn gewone jas heen. Ze hebben allebei nadelen: een plu laat een spoor na in winkels of in de gang bij je vriendin dus dan zijn ze daar niet blij, en een regenjas drupt zelf ook, in je gezicht, over je handen en op de grond.

Maar goed ik bestudeer dus de radar eerst.
Dan moet het maar zoals het kan
Wijde regenjas, eventueel over mijn jas. En liefst iets over mijn haar, want ik haat het als mijn haar nat wordt.

Maar ik ben meestal het type dat een bui afwacht, ik heb niet zo’n punctueel leven.
Ik heb een lange regenjas die je aan de zijkanten kunt losritsen zodat het een soort poncho wordt. Maar ik fiets eigenlijk nooit door de regen. Dan loop ik liever (als het echt moet, anders wacht ik). Nooit een paraplu. Ondingen.
Regenjas!
Normale jas. Ik laat mijzelf natregenen. Ik heb geen mooie hippe regenjas maar een oversized unisex die ik alleen aantrek wanneer het te erg regent.
Normale jas. Ik laat mijzelf natregenen. Ik heb geen mooie hippe regenjas maar een oversized unisex die ik alleen aantrek wanneer het te erg regent.
Een doorzichtige paraplu

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven