Mode & Beauty alle pijlers

Nette mode voor de kortere man

09-08-2023 14:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man begint over een paar maanden met een nieuwe baan.
Hiervoor heeft hij nette kleding nodig, bijvoorbeeld een poloshirt.

Nou is mijn man aan de wat kleine kant (1,75 m) en behoorlijk breed in de schouders. In de grotere maten lijken shirt bij hem op een jurkje. Schattig, maar toch…

Heeft er iemand tips voor een bepaald merk dat wat korter uitvalt?

Alvast dank!
conversation = awareness
Qua polo's valt Lacoste goed hier.
Je kan het ook laten inkorten bij de kledingmaker. Dan weet je zeker dat het hem als gegoten zit. 1,75 is iets korter dan de gemiddelde NL man, die relatief lang zijn. Dat nou ook weer niet zo heel klein hè, ik dacht echt aan iemand die 1,60 lang zou zijn of zo.

Je kan dan dus ook kijken bij Italiaanse of Spaanse merken, 1,75 is een heel normale lengte voor een man daar.
milesdavis wijzigde dit bericht op 09-08-2023 14:15
17.55% gewijzigd
Ik ben verbaasd dat jij 1.75 een kort man noemt. Ik dacht dat je 1,63 bedoelde of iets in die richting.

Verder geen inhoudelijke bijdrage. Succes met het vinden van een nieuwe outfit!
Als Duitsland te bereiken is, is dat misschien een optie? Anders, een overhemd kun je ook altijd in de broek stoppen en dan zien je niks van de lengte. Dat geeft in ieder geval meer flexibiliteit in keuzes.
Uniqlo heeft veel kleding die niet zo lang valt. Mijn vrij gespierde zwager (singaporean) koopt daar van alles.
DrMcNinja schreef:
09-08-2023 14:16
Als Duitsland te bereiken is, is dat misschien een optie? Anders, een overhemd kun je ook altijd in de broek stoppen en dan zien je niks van de lengte. Dat geeft in ieder geval meer flexibiliteit in keuzes.
Duitse kleding vind ik juist altijd idioot groot vallen.
1,75 is in Nederland niet erg lang voor een man, maar toch ook weer geen freak of nature? Op mijn werk lopen er talloze kleine, brede mannen in pak en overhemd rond. Ben een beetje verbaasd dat het zo lastig te vinden blijkt.

Amerikaanse merken zijn altijd breder in de schouders, daar is dat een meer gangbaar postuur.
nitflex schreef:
09-08-2023 14:40
1,75 is in Nederland niet erg lang voor een man, maar toch ook weer geen freak of nature? Op mijn werk lopen er talloze kleine, brede mannen in pak en overhemd rond. Ben een beetje verbaasd dat het zo lastig te vinden blijkt.

Amerikaanse merken zijn altijd breder in de schouders, daar is dat een meer gangbaar postuur.
Ik wist dat ook niet. In mijn familie is er geen man boven de 1,73 en ze slagen er allemaal in om kleding te vinden.
Gaat hij wel naar een goede herenmodezaak? Mocht er iets bij of af moeten, dan kunnen ze ook regelen dat de kleding vermaakt wordt. Mijn eigen man is lang en slank maar heeft ‘geen’ billen. Voor spijkerbroeken geen probleem, maar zijn pakken worden dus wat aangepast.
Man hier shopt bij van Tilburg, en laat daar ter plekke zijn broeken maar ook bv polo's en evt mouwen van overhemden inkorten. Staat meteen een stuk beter. Is een polo net genoeg voor de baan? Vaak wordt een overhemd met lange mouwen meer gewaardeerd.
nitflex schreef:

Nou, zeg... niet erg subtiel.

On topic: https://www.rudolfpeter.nl/kleine-maten-mannenmode/
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
nitflex schreef:

Het is niet per se lastig, maar mijn man loopt ook tegen hetzelfde aan. Gangbare merken als Jack & Jones en WE bijvoorbeeld heeft hij een L nodig voor zijn schouders, lengte is dan echt te lang. Net of alleen lange mannen brede schouders hebben :P
Dank jullie voor de reacties!

En inderdaad, ik ben niet heel duidelijk geweest: het zit hem vooral in de verhoudingen.

Hij heeft qua schouders/borst echt xl nodig en die vallen dan heel vaak te lang uit.

Inkorten is een optie, absoluut. In het verleden ben ik zelf achter de naaimachine gekropen, maar dat werkt alleen voor intern gebruik: ik ben er niet zo heel erg goed in.

We zijn al geslaagd voor jasjes en blouses, maar qua polo lukt het niet erg, vandaar mijn vraag.

Thuis loopt ie overigens bijna altijd in de grotere vrouwenshirts van H&M, die passen dan weer perfect qua breedte/lengte.
conversation = awareness
Star⁴ schreef:
09-08-2023 15:24
Het is niet per se lastig, maar mijn man loopt ook tegen hetzelfde aan. Gangbare merken als Jack & Jones en WE bijvoorbeeld heeft hij een L nodig voor zijn schouders, lengte is dan echt te lang. Net of alleen lange mannen brede schouders hebben :P
Dit is precies het probleem inderdaad.

Ik ga ‘ns kijken op de genoemde merken: nogmaals dank!
conversation = awareness
Zou ook bij de Spaanse/Italiaanse merken kijken.
Mijn eerste gedachte is Italiaanse merken proberen.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Inkorten kan prima bij die kleine naaiateliertjes in de steegjes tussen de winkelstraten
Ik verwachtte een man van max 1.60 ofzo, maar je had het over 1.75. Mijn zoon heeft ongeveer die lengte en die kan overal gewoon slagen. Van H&M, Jack&Jones en Only tot Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, McGregor, Gap en Gant.

Zit het probleem dan eerder in de breedte misschien? Mijn zoon is gewoon slank en atletisch gebouwd en draagt van al die merken een maat M. Hij heeft hele leuke overhemden en poloshirts en zelfs wat pakken van alle door mij genoemde merken. Er is er geen 1 als een jurk.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
09-08-2023 17:34
Ik verwachtte een man van max 1.60 ofzo, maar je had het over 1.75. Mijn zoon heeft ongeveer die lengte en die kan overal gewoon slagen. Van H&M, Jack&Jones en Only tot Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, McGregor, Gap en Gant.

Zit het probleem dan eerder in de breedte misschien? Mijn zoon is gewoon slank en atletisch gebouwd en draagt van al die merken een maat M. Hij heeft hele leuke overhemden en poloshirts en zelfs wat pakken van alle door mij genoemde merken. Er is er geen 1 als een jurk.
Mijn man is ook slank, maar met brede schouders dus en zeker die eerste drie merken vallen gewoon lang bij hem.
Ik heb deze polo's van WE fashion voor mijn man gekocht.
Deze polo's zijn er in verschillende kleuren. Door het boordje onderaan de polo vallen ze altijd goed over een buikje en ook bij een iets kleinere man helpt dit boordje zodat de polo niet zo uithangt .

https://www.wehkamp.nl/app/product/1708 ... =pdp_share
Star⁴ schreef:
09-08-2023 18:05
Mijn man is ook slank, maar met brede schouders dus en zeker die eerste drie merken vallen gewoon lang bij hem.
Ik las later pas dat de mannen in kwestie qua breedte ook maat L nodig hebben. Mijn zoon draagt in die merken maat S want ze vallen idd anders groot. Dus dat is het verschil. Amerikaanse merken vallen vrij klein, Amerikanen zijn zelf ook vrij klein immers.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
09-08-2023 17:34

Mijn man is 50+ en een enorme sporter. In z’n vroege jaren is ie Europees kampioen in een vechtsport geweest, dat kaliber.

Hij heeft echt xl (of groter) voor z’n borst/schouders en bij 1.75 wordt het dan al echt een jurkje.

Tel daarbij een kale kop en een bult tattoos ( gelukkig niet zichtbaar, dat is tegenwoordig vaak wel anders) en een kantoorlook vinden waar ie zich comfortabel bij voelt is echt lastig.

Maar, we zijn op de goede weg! Ik heb vandaag wat polo’s online besteld en gebeld met de plaatselijke naaister: ik heb er vertrouwen in inmiddels.
conversation = awareness
Ralph Lauren (sommige polo-lijnen hebben een stofje dat wat meer stretcht dan heb je niet gelijk de armen ‘op spanning’ staan), GAP valt ook niet lang.

Even gekeken in zijn kledingkast bij de polo’s en overhemden voor andere merken (hij is maar 1.71):
- Kuyichi
- Aurélien
- cavallaro Napoli

Op vakantie in Italië/Frankrijk slaat hij altijd een voorraadje in. Ook t-shirts. Hij is niet bijzonder breed in de schouders maar heeft wel ‘kickbokser benen’ dus jeans en pantalons komen ook van bovenstaande merken. Heel soms nog een Levi’s (super relaxed fit) die past maar dat is geen echte kantoorlook.

Toen hij nog wat jonger was, slaagde hij voor basic bovenkleding ook nog wel eens bij Benetton.
Google anders even 'polo op maat':

https://www.hockerty.com/en/men/custom-polo-shirts/

https://www.jachensen.nl/maattabel-poloshirts.html
fashionvictim schreef:
09-08-2023 19:09
Ik las later pas dat de mannen in kwestie qua breedte ook maat L nodig hebben. Mijn zoon draagt in die merken maat S want ze vallen idd anders groot. Dus dat is het verschil. Amerikaanse merken vallen vrij klein, Amerikanen zijn zelf ook vrij klein immers.
Amerikanen zijn kort, maar wel vaak breder, vandaar dat dat vaak goed kan werken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven