Napraattopic 161, met geklets en gescroll

26-07-2023 17:54 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 161!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 160:
overig/napraattopic-160-met-geklets/lis ... #p34789196

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
PoesmetLaarzen schreef:
13-08-2023 17:40
Ripeye, broer van Popeye?

:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Butterchicken :kwijl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
PoesmetLaarzen schreef:
13-08-2023 17:40
Ripeye, broer van Popeye?
De dode broer van popeye dan toch! :biggrin:
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 13-08-2023 19:36
0.66% gewijzigd
.
De meeste planten leven nog
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Murgatroyd schreef:
13-08-2023 18:54
Dat is goed nieuws!
What would Patsy do?
Murgatroyd schreef:
13-08-2023 18:54
Daarom eet ik liever vlees.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-08-2023 19:18
Daarom eet ik liever vlees.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Godsamme zeg, het gezuig begint weer
Hela schreef:
13-08-2023 20:42
Godsamme zeg, het gezuig begint weer

Wie zijn toch die forummers die zo vervelend reageren met schijnbare toestemming van de Mods... ik heb ze nog niet ontdekt. :sherlock:
Nou ja, er zit iig voorspelbare regelmaat in. :proud:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je zo naïef bent dat je denkt dat je op een openbaar forum niet herkend zou kunnen worden.
Merys schreef:
13-08-2023 20:45
Ik kan me ook niet voorstellen dat je zo naïef bent dat je denkt dat je op een openbaar forum niet herkend zou kunnen worden.

Nee die kans zit er (helaas) altijd in. Vandaar dat ik niets post in gevoelige topics al zou ik het willen. Kan er een andere nick voor aanmaken maar daar ben ik dus weer te lui voor.

Wanneer ik met deze nick herkent wordt is er nog niks aan de hand. Ik heb zover ik weet niks gepost wat ik IRL niet zou zeggen. Daarom denk ik dat het belangrijk is om bij jezelf te blijven en te bedenken als ik het in het echte leven niet zou zeggen dan op het grote internet toch zeker niet.
Het is ook mal om daar boos om te worden en dat te verbinden aan de moderatie. Ik kan hier de braafste forummer van de wereld uithangen en stiekem als een soort ziekelijke stalkdetective iemands privé proberen te ontdekken en dan vervolgens de hele dag pizza's op dat adres bestellen. Hoeft niemand in de gaten te hebben.
Murgatroyd schreef:
13-08-2023 19:25

Heeft de ripeye gesmaakt?
MrsMorrison schreef:
13-08-2023 20:48
Nee die kans zit er (helaas) altijd in. Vandaar dat ik niets post in gevoelige topics al zou ik het willen. Kan er een andere nick voor aanmaken maar daar ben ik dus weer te lui voor.

Wanneer ik met deze nick herkent wordt is er nog niks aan de hand. Ik heb zover ik weet niks gepost wat ik IRL niet zou zeggen. Daarom denk ik dat het belangrijk is om bij jezelf te blijven en te bedenken als ik het in het echte leven niet zou zeggen dan op het grote internet toch zeker niet.

Nou dat.
Sociale media idem, ik post daar gewoon niets wat privacygevoelig is.
Hier ook niet.
MrsMorrison schreef:
13-08-2023 20:48

Maar je bent het eens met 1 of 2 napraten, dus je bent af, lees ik :rofl:
Overigens kunnen mensen soms enorm beledigd zijn door iets zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Of dat overkomt alleen mij.
cuculuscanorus schreef:
13-08-2023 20:51
Overigens kunnen mensen soms enorm beledigd zijn door iets zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Of dat overkomt alleen mij.

Nee hoor, daar ben je niet alleen in.
Alhoewel het voor mij onbegrijpelijk is hoe jij iemand zou kunnen beledigen, laat staan ongewild.
Merys schreef:
Maar je bent het eens met 1 of 2 napraten, dus je bent af, lees ik :rofl:

Ja. :cry:

Kennelijk staat meeschrijven in napraat gelijk aan dus groepsvorming of weet ik veel wat. Terwijl ik gewoon een nette reactie heb gegeven.

Wanneer je zoveel wantrouwen hebt richting de moderatie dan is dit forum toch gewoon niet geschikt voor je? Ik zou dan op anoniem gaan en elders mijn heil zoeken. Maar ik denk dat mensen stiekem gewoon kicken op relletjes.
cuculuscanorus schreef:

Ja dat klopt. Ik had dat laatst met FV en dat heb ik toen ook aan haar gevraagd. Dat kan ook he? Voordat je direct met een gestrekt been ergens in gaat kun je ook even polsen bij betreffende forummer hoe een opmerking bedoelt was. Lijkt mij toch veel logischer. Maar ja wel minder leuk.
Merys schreef:
13-08-2023 20:53
Nee hoor, daar ben je niet alleen in.
Alhoewel het voor mij onbegrijpelijk is hoe jij iemand zou kunnen beledigen, laat staan ongewild.
Ja, als ik iemand wil beledigen, dan merk je het wel :proud: , maar ik wil dat eigenlijk nooit. Soms ben ik blijkbaar onbedoeld onbeschoft. En dat is niet alleen maar het geval als het om Suzan en Freek gaat.
Maaaarrrrr ik heb wel moeten leren omgaan met sommige opmerkingen. Een dikkere forumhuid moeten kweken om het zo maar te zeggen.

In het begin kon ik bepaalde opmerkingen mezelf ook heel persoonlijk aantrekken terwijl dat natuurlijk onzin is want als het goed is kent niemand mij persoonlijk...
MrsMorrison schreef:
13-08-2023 20:59
Maaaarrrrr ik heb wel moeten leren omgaan met sommige opmerkingen. Een dikkere forumhuid moeten kweken om het zo maar te zeggen.

In het begin kon ik bepaalde opmerkingen mezelf ook heel persoonlijk aantrekken terwijl dat natuurlijk onzin is want als het goed is kent niemand mij persoonlijk...
Als iemand je niet persoonlijk kent, kan die natuurlijk nog steeds een persoonlijke opmerking maken die je raakt.

Ik vraag me af: vind je het niet raar dat je hiermee hebt moeten leren omgaan? En dan bedoel ik niet dat dit iets over jou zegt, maar meer over de manier van communiceren die hier blijkbaar gangbaar is.

Zou niet nodig moeten zijn, die dikkere huid. Dat denk ik tenminste. Zeker omdat je dingen online over het algemeen toch al sneller van je af laat glijden dan dingen irl.
Zwetser
MrsMorrison schreef:
13-08-2023 20:55
Ja. :cry:

Kennelijk staat meeschrijven in napraat gelijk aan dus groepsvorming of weet ik veel wat.Terwijl ik gewoon een nette reactie heb gegeven.

Wanneer je zoveel wantrouwen hebt richting de moderatie dan is dit forum toch gewoon niet geschikt voor je? Ik zou dan op anoniem gaan en elders mijn heil zoeken. Maar ik denk dat mensen stiekem gewoon kicken op relletjes.
Ach ja dat eeuwige napraters zijn een groepje gezeur. Napraters zijn het ook altijd met elkaar eens en nemen het voor elkaar op.
Student201 schreef:
13-08-2023 21:04
Als iemand je niet persoonlijk kent, kan die natuurlijk nog steeds een persoonlijke opmerking maken die je raakt.

Ik vraag me af: vind je het niet raar dat je hiermee hebt moeten leren omgaan? En dan bedoel ik niet dat dit iets over jou zegt, maar meer over de manier van communiceren die hier blijkbaar gangbaar is.

Zou niet nodig moeten zijn, die dikkere huid. Dat denk ik tenminste. Zeker omdat je dingen online over het algemeen toch al sneller van je af laat glijden dan dingen irl.

Nee in mijn geval is het juist eigenlijk wel goed geweest. Omdat ik nogal conflictvermijdend ben van nature en ook wat te gevoelig.

Door dit forum heb ik ook geleerd om zakelijker beter mijn grenzen aan te geven op een nette manier. Want ja soms zijn er wel botte opmerkingen maar daar lees ik nu overheen en stiekem moet ik er vaak ook gewoon om lachen. Het merendeel van de forummers hier posten gewoon normaal. Maar ja wel direct. En dat heb ik moeten leren. (En ben nog lerende)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven