Mode & Beauty alle pijlers

Van heel lang haar naar kort gegaan. Wie ook?

14-08-2023 17:30 121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo viva forummers,

Ik ben benieuwd wie ook van zeer lang haar naar kort haar is gegaan. Heb/had je spijt of meer van yes! Dit had/heb ik eerder moeten doen.

Goed ik ben dus sinds vorige week dinsdag van haar tot iets verder halverwege mijn rug naar kort gegaan beetje een soort pixie cut maar dan ietsje langer beetje 80's look.

Ik ben er zelf super blij mee en waarom niet eerder gedaan. Ik heb 2 keer de kapper op tijd weer afgebeld omdat ik toch twijfelde. 3x scheepsrecht want uiteindelijk toch geknipt. Ik was de klitten zat. Ik heb hier nog nog een topic geplaatst dat ik klitten heb en zelfs stukjes haar eruit had moeten knippen. Dit gebeurde vaker dat ik moest knippen. Aangezien ik over een paar weken op vakantie ga en dagelijks ga zwemmen zag ik er ontzettend tegen op. Ik had zelfs al een badmuts aangeschaft maar dat ding gaat en moeilijk op en ik voel mij er niet echt mee op mijn gemak. Krijg alleen nog maar positieve reacties dat ik dit eerder had moeten doen zowel van mannen als van vrouwen. Ook ideaal het wassen en drogen is makkelijk en gek genoeg kan ik nu meer met mijn haar dan met lang haar. Iedere knot of staart zakte uit. Ik draag nu ook mijn haar naar links en naar rechts omhoog of naar voren. Kortom geen spijt.

Dus ben benieuwd wie ook van zo lang naar kort gegaan en wel of geen spijt? Gewoon een luchtig topic.
YadaMada schreef:
14-08-2023 19:26
Dat valt me ook op. Maar het is natuurlijk wel een trend. Ik zag laatst een documentaire over Doemaar. Daarin had echt elk meisje kort haar. Vrijwel geen enkel meisje had lang haar.
Maar vroeger was er wel meer afwisseling dan nu. Je ziet nooit meer meiden met kort haar.
Juist dat die 80's look! Echt leuk die meiden met plastic gekleurde oorringen in! Neon kleding. Heerlijk en Doe Maar ook!
Cottonclean schreef:
14-08-2023 19:27
Van halverwege mijn rug naar opgeschoren. Drie keer sinds mijn 18de. Ik ben nu 52.

Op mijn 48ste besloot ik om te stoppen met verven en liet ik mijn ultrakorte haar weer groeien. Het komt nu weer halverwege mijn rug. Met grijze stukken.

Kort staat me prima en lang irriteert. Dus steek ik het op allerlei manieren op.
:daisy:
Wauw gaaf!!! En nu ook hoor. Mooi juist met grijze plukken er in. Ik vind zelf ongeverfd haar het mooiste.
zakdoek schreef:
14-08-2023 19:30
Tot 30 jaar geleden heb ik altijd stijl lang haar gehad.
Op een dag dacht ik: doe eens gek! en zei tegen de kapper: ik wil het graag helemaal kort, doe maar wat.
De kapper vond het leuk dat ze carte blanche kreeg en ik heb er nooit spijt van gehad. Ze heeft me een coupe gegeven die bij mij en mijn gezicht past.
Die zal zich hebben uitgeleefd! Geweldig zeg. Ja dat is dan ook ineens radicaal! Erg leuk zeg! En fijn dat je een kapsel hebt wat bij jou gezichtsvorm past.
Ik doe dit eigenlijk continu. Laat het weer lang groeien, dan ben ik het weer zat en knip het er weer af. Ik doneer het soms ook, dus dan gaat er minimaal 25cm af. Ik heb nooit zin om het bij te houden als het kort is. Vind de kapper ook vrij duur, dus ik ga hooguit eens per jaar naar de kapper. En soms nog langer niet, als ik weer in de “ik laat het groeien” periode zit :) ik heb echt al van alles gehad. Dreads, vlechtjes, hanekam, strakke bob, stekels, roze, blauw, rood, blond, noem maar op.
Snowy schreef:
14-08-2023 19:28
Het is een pixie maar dan in de nek klein beetje langer. Dan bangs erg dik geknipt zodat hij naar links, rechts naar voor of naar achter kan. Bij de oren wat langer dus je ziet net niet mijn onderkant van oren maar dat kan wel ik kan het achter de oren doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu al wat te lang vind aan zowel de achterkant als de voorkant en dat is nog maar een week na morgen. Beetje het model als princes Diana zeg maar.
Bedankt voor je reactie! Princes Diana had altijd mooi kort haar en erg vrouwelijk. Ik heb van achteren mijn haar in een lengte en aan de zijkant in
laagjes geknipt.
Je pense donc je suis
Snowy schreef:
14-08-2023 19:30
Juist dat die 80's look! Echt leuk die meiden met plastic gekleurde oorringen in! Neon kleding. Heerlijk en Doe Maar ook!

Ja ik snap precies wat je bedoelt, heeeeeel soms zie je nog wel eens meiden met die look ( zonder de oorbellen, maar wel met eenbeetje punkhaar) , maar dat zijn dan meestal wat alternatievere types. Ik vind het juist leuk om te zien :)
Zal voor mij persoonlijk echt voelen als een amputatie. :mrgreen:
Ik voel me sexy en vrouwelijker door mijn lange haar.

Laatst moest er 10 cm af, vond ik eigenlijk al heel moeilijk.
2 jaar geleden haar tot mijn kont naar iets over schouders. Dat viel best mee.
7 maanden geleden had de kapper geen tijd en mijn moeder laten doen*. Die er veel te veel afknipte zodanig dat het net over mijn oren kwam.

Hatelijk irritant dat ik er - zelfs na meer dan een half jaar - geen fatsoenlijke staart mee kan maken of het kan opsteken.

De planning is dus dat ik de komende 2 jaar de kapper maar weer straal negeer.
En dat mijn moeder nooit nog een schaar in mijn bijzijn vastneemt.

*Als puber knipte ze mijn haar altijd. Dus ik had nu ook iets toen ze 't zelf voorstelde "doe maar" en "tot mijn schouders ongeveer graag". Waarbij ik niet kijk op een centimeter.

Hatelijk irritant ook dat ineens iedereen mijn haar geweldig vond een half jaar geleden :-).
Ik heb toch écht héél vaak moeten vertellen dat dit écht niet het plan was én dat het écht terug zo snel mogelijk lang wordt.
wissewis wijzigde dit bericht op 14-08-2023 20:34
14.63% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hier iets van een versiercoach op Google gevonden. Een beetje kort door de bocht en erg cliché-achtig. Maar dat wilde ik ff delen omdat iemand hier schreef dat kort haar als niet vrouwelijk wordt gezien,als toevoeging gewoon en ik ben het er zeker niet mee eens want de vrouwelijkheid zit niet in de lengte van je kapsel.

Hij schreef o.a.

Steeds meer vrouwen,zowel oud als jong,nemen een kort pittig kapsel of halflang haar. Er is daar zelf een face-book-pagina over. En hoewel het vast ‘stoer’ is en uitstraalt dat je een ‘sterke’ vrouw bent, is het verre van aantrekkelijk voor een man. :facepalm: Mannen willen vrouwen die eruit zien als vrouwen. Ze willen geen mannelijke vrouwen, daar zijn ze zelf namelijk man genoeg voor. :proud: Niet alleen willen mannen een vrouw die zich vrouwelijk gedraagt, maar ook een vrouw die er vrouwelijk uitziet. Onderzoek wijst uit dat mannen vrouwen met lang haar als genetisch betere partners inschatten dan vrouwen met kort(er) haar. :facepalm:

Wie dat verzonnen heeft en hoe hij erbij komt is me een raadsel. Ik zie zoveel verschillende kapsels op straat en niet alleen maar een soort.Daar slaat hij al de plank mis. En bij sommigen staat halflang of kort haar nou eenmaal beter en bij de ander lang haar. En soms is het ook zo dat je haar erg dun is en korter haar dan beter staat of je wilt graag een ander kapsel omdat jij je lange haar zat bent.

Dus om nu kort of halflang haar met onvrouwelijk te associëren! Bijzonder! Er zijn gelukkig genoeg verschillende manieren om je vrouwelijkheid te laten zien. Iedereen op zijn manier en verschil moet er zijn.

En een ieder moet dat zelf weten. Ik heb lang haar omdat ik dat voor mezelf mooi vind. Wel heb ik laagjes erin laten knippen om eens een andere
look te hebben. Dus voor nieuwe dingen sta ik wel open.
madamebijoux wijzigde dit bericht op 14-08-2023 20:46
7.72% gewijzigd
Je pense donc je suis
Ja, paar jaar geleden. Van redelijk lang (halverwege rug) tot redelijk kort (langer dan pixie, korter dan bob). Spijt als haren op mijn hoofd (die ik nog overhad).

Ik denk dat je een kort haar hoofd moet hebben met makkelijke haren, wil het een verbetering worden.

En nu is het dus weer lang. Iets langer dan eerst.

En het wordt langzaam grijs. Om een mooie manier. Prachtig dat langere haar met zilveren lokken. Echt niet dat ik weer korter ga. Niet als de de overgang voorbij is. En ook niet als oude dame.
Om maar eens een voorbeeld te geven van een paar vrouwen met een mooi kort kapsel: Halle Barry,Keira Knightley,Pink,Riana b.v....op-en top vrouwelijk.
Je pense donc je suis
1 keer gedaan. Wilde toen het kapsel van House of Cards die actrice. Vond dat echt super mooi. Afijn toen ik van de kapper afkwam was het ook heel mooi. Maar na de 1e keer wassen had ik direct spijt... heel veel spijt! Wat een gedoe om in dat slappe haar van mij een model te krijgen. Dus nee nooit meer. Nu lang haar, wassen föhnen en stijltang en het blijft een dag of 3/4 goed zitten met alleen wat uitkammen.
Al meerdere keren gedaan (tot op mn schouders) en elke keer krijg ik toch weer spijt. Vind het wel wat hebben, maar lang staat me gewoon beter. 3 jaar geleden voor het laatst gedaan en nu nooit meer kort. Ben nog steeds bezig met het terug lang laten groeien.
Zou enkel nog zo'n tussenlengte willen over m'n schouders, dat vond ik wel leuk
YadaMada schreef:
14-08-2023 19:52
Ja ik snap precies wat je bedoelt, heeeeeel soms zie je nog wel eens meiden met die look ( zonder de oorbellen, maar wel met eenbeetje punkhaar) , maar dat zijn dan meestal wat alternatievere types. Ik vind het juist leuk om te zien :)
Precies die types. Net als jou vind ik dat hartstikke leuk.
Sjulia schreef:
14-08-2023 20:01
Zal voor mij persoonlijk echt voelen als een amputatie. :mrgreen:
Ik voel me sexy en vrouwelijker door mijn lange haar.

Laatst moest er 10 cm af, vond ik eigenlijk al heel moeilijk.
Nee dan maar niet doen. Wel leuke benaming ervoor. 10 cm is inderdaad toch 10 maanden haargroei.
Wissewis schreef:
14-08-2023 20:30
2 jaar geleden haar tot mijn kont naar iets over schouders. Dat viel best mee.
7 maanden geleden had de kapper geen tijd en mijn moeder laten doen*. Die er veel te veel afknipte zodanig dat het net over mijn oren kwam.

Hatelijk irritant dat ik er - zelfs na meer dan een half jaar - geen fatsoenlijke staart mee kan maken of het kan opsteken.

De planning is dus dat ik de komende 2 jaar de kapper maar weer straal negeer.
En dat mijn moeder nooit nog een schaar in mijn bijzijn vastneemt.

*Als puber knipte ze mijn haar altijd. Dus ik had nu ook iets toen ze 't zelf voorstelde "doe maar" en "tot mijn schouders ongeveer graag". Waarbij ik niet kijk op een centimeter.

Hatelijk irritant ook dat ineens iedereen mijn haar geweldig vond een half jaar geleden :-).
Ik heb toch écht héél vaak moeten vertellen dat dit écht niet het plan was én dat het écht terug zo snel mogelijk lang wordt.
Owh... Dat is inderdaad niet goed gegaan. Mijn moeder knipte vroeger ook mijn haar maar dan alleen een bob en ponny. Het goede nieuws het groeit weer aan het slechte nieuws het duurt gewoon lang. Komt goed met je haar.
Ja, ik heb het heel lang vrij kort gehad. Van korte bob tot pixie. Het is nu voor het eerst in jaren dat ik mijn haar op mij schouders heb. Waarschijnlijk laat ik het over een half jaartje toch weer knippen.
MadameBijoux schreef:
14-08-2023 20:33
Hier iets van een versiercoach op Google gevonden. Een beetje kort door de bocht en erg cliché-achtig. Maar dat wilde ik ff delen omdat iemand hier schreef dat kort haar als niet vrouwelijk wordt gezien,als toevoeging gewoon en ik ben het er zeker niet mee eens want de vrouwelijkheid zit niet in de lengte van je kapsel.

Hij schreef o.a.

Steeds meer vrouwen,zowel oud als jong,nemen een kort pittig kapsel of halflang haar. Er is daar zelf een face-book-pagina over. En hoewel het vast ‘stoer’ is en uitstraalt dat je een ‘sterke’ vrouw bent, is het verre van aantrekkelijk voor een man. :facepalm: Mannen willen vrouwen die eruit zien als vrouwen. Ze willen geen mannelijke vrouwen, daar zijn ze zelf namelijk man genoeg voor. :proud: Niet alleen willen mannen een vrouw die zich vrouwelijk gedraagt, maar ook een vrouw die er vrouwelijk uitziet. Onderzoek wijst uit dat mannen vrouwen met lang haar als genetisch betere partners inschatten dan vrouwen met kort(er) haar. :facepalm:

Wie dat verzonnen heeft en hoe hij erbij komt is me een raadsel. Ik zie zoveel verschillende kapsels op straat en niet alleen maar een soort.Daar slaat hij al de plank mis. En bij sommigen staat halflang of kort haar nou eenmaal beter en bij de ander lang haar. En soms is het ook zo dat je haar erg dun is en korter haar dan beter staat of je wilt graag een ander kapsel omdat jij je lange haar zat bent.

Dus om nu kort of halflang haar met onvrouwelijk te associëren! Bijzonder! Er zijn gelukkig genoeg verschillende manieren om je vrouwelijkheid te laten zien. Iedereen op zijn manier en verschil moet er zijn.

En een ieder moet dat zelf weten. Ik heb lang haar omdat ik dat voor mezelf mooi vind. Wel heb ik laagjes erin laten knippen om eens een andere
look te hebben. Dus voor nieuwe dingen sta ik wel open.
Nou ja zeg! Echt een alfa mannetje zeg! Heel erg zwart/wit! Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron dat er niets van klopt. Sterker nog in mijn tienerjaren vond ik iemand heel erg leuk. Ik had heel lang haar, en hij zei: ik val alleen op meiden met kort haar dat vind hij aantrekkelijk en geweldig. Shit dacht ik.... 🥺 Nog nagevraagd bij zijn vrienden en inderdaad kort haar.
Pffft.. alsof je een kapsel voor een man neemt. Vreselijk.
Honolulu schreef:
14-08-2023 20:39
Ja, paar jaar geleden. Van redelijk lang (halverwege rug) tot redelijk kort (langer dan pixie, korter dan bob). Spijt als haren op mijn hoofd (die ik nog overhad).

Ik denk dat je een kort haar hoofd moet hebben met makkelijke haren, wil het een verbetering worden.

En nu is het dus weer lang. Iets langer dan eerst.

En het wordt langzaam grijs. Om een mooie manier. Prachtig dat langere haar met zilveren lokken. Echt niet dat ik weer korter ga. Niet als de de overgang voorbij is. En ook niet als oude dame.
Is ook mooi! Ik kan ook genieten van vrouwen met prachtig lang haar. Helaas het mijne gaat klitten. Fijn haar maar heel veel haar.
MrsMorrison schreef:
14-08-2023 20:58
1 keer gedaan. Wilde toen het kapsel van House of Cards die actrice. Vond dat echt super mooi. Afijn toen ik van de kapper afkwam was het ook heel mooi. Maar na de 1e keer wassen had ik direct spijt... heel veel spijt! Wat een gedoe om in dat slappe haar van mij een model te krijgen. Dus nee nooit meer. Nu lang haar, wassen föhnen en stijltang en het blijft een dag of 3/4 goed zitten met alleen wat uitkammen.
Oh ja je bedoeld Robin Wright waarschijnlijk. Klopt staat haar geweldig. Ja ik had ook plaatjes bij mij, het word toch net altijd ietsje anders dan de voorbeeld foto. Mijn haar zat zelfs beter na een wasbeurt.

Gelukkig kun jij met 4 dagen ermee doen. Mijn haar was na dag 2 al slierterig. Geen goed haar ervoor denk ik.
Lady_Day schreef:
14-08-2023 22:36
Precies. Ik doe wat ik leuk vind.
Snowy schreef:
14-08-2023 22:35
Nou ja zeg! Echt een alfa mannetje zeg! Heel erg zwart/wit! Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron dat er niets van klopt. Sterker nog in mijn tienerjaren vond ik iemand heel erg leuk. Ik had heel lang haar, en hij zei: ik val alleen op meiden met kort haar dat vind hij aantrekkelijk en geweldig. Shit dacht ik.... 🥺 Nog nagevraagd bij zijn vrienden en inderdaad kort haar.
Ik heb toch echt een man die lang haar verkiest.
En mijn haar ook liefst minimum op schouderlengte ziet.

En die toch écht eens diep moest fronsen na de capriolen van mijn moeder.
En toch echt duidelijk liet merken dat hij hoopte dat ik niet elke keer voor dat kapsel zou gaan.

Als ik 18 jaar geleden kort haar had gehad was het toch écht niets geworden tussen ons.

Toen het "lang lang" was vond hij het dan weer soms irritant in bed :-D.
Omdat het daar wel eens in de weg zat, lag, hij erop ging liggen, ...

(Ik droom weer van écht lang, dus hij zal maar moeten uitkijken in bed.)

Hij heeft zelf ook lang haar en dat mag hij ook houden wat mij betreft :-).
Ik heb dus ook een eisenpakketje en zou ook niet happy worden van dat ie ineens zichzelf te kort wiekt of kaal scheert en vertelt dat het zo blijft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
14-08-2023 22:45
Ik heb toch echt een man die lang haar verkiest.
En mijn haar ook liefst minimum op schouderlengte ziet.

En die toch écht eens diep moest fronsen na de capriolen van mijn moeder.
En toch echt duidelijk liet merken dat hij hoopte dat ik niet elke keer voor dat kapsel zou gaan.

Als ik 18 jaar geleden kort haar had gehad was het toch écht niets geworden tussen ons.

Toen het "lang lang" was vond hij het dan weer soms irritant in bed :-D.
Omdat het daar wel eens in de weg zat, lag, hij erop ging liggen, ...

(Ik droom weer van écht lang, dus hij zal maar moeten uitkijken in bed.)

Hij heeft zelf ook lang haar en dat mag hij ook houden wat mij betreft :-).
Ik heb dus ook een eisenpakketje en zou ook niet happy worden van dat ie ineens zichzelf te kort wiekt of kaal scheert en vertelt dat het zo blijft.
Als mijn man mijn haar belangrijker zou vinden dan mij zelf, dan was de relatie hier inderdaad ook heel anders gelopen. Ben blij dat mijn man niet zo’n gedachtengang heeft zeg.
Lady_Day schreef:
14-08-2023 22:36
Dat ben ik geheel met je eens. Maar ik heb echt zó vaak de vraag gehad 'wat mijn man daarvan vond' als ik het weer eens kort ging laten knippen of had laten knippen.... Dus blijkbaar is het voor een hoop mensen een ding.

Voor mijn man gelukkig niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven