Wasbare make-updoekjes
maandag 11 september 2023 om 20:29
Ik lees steeds vaker over wasbare make-up doekjes, dus ik heb ze ook maar eens aangeschaft. Net heb ik ze voor het eerst gebruikt en eigenlijk ben ik best enthousiast. Na het reinigen met lauwwarm water en zo’n doekjes heb ik nog een wattenschijfje over m’n gezicht gehaald en er was geen spoortje make-up op te vinden. Maar desondanks blijf ik me een beetje afvragen of reinigen met zo’n doekje wel echt helemaal goed reinigt. Het voelt zo gek, reinigen met alleen water en zo’n doekje.
Hebben jullie wel eens wasbare make-up doekjes of wattenschijfjes gebruikt en wat vonden jullie ervan?
Hebben jullie wel eens wasbare make-up doekjes of wattenschijfjes gebruikt en wat vonden jullie ervan?

maandag 11 september 2023 om 20:37
Ik heb wasbare bamboe/microfiber wattenschijfjes en doekjes, maar ik heb denk ik andere dan jij, want ik gebruik er wel make-up reinigers bij.
Ik was ze in een wasnetje bij de hete was.
Edit: die van mij zijn o.a. van Bamboozy.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 11-09-2023 20:46
29.94% gewijzigd
maandag 11 september 2023 om 20:44
Ik heb wasbare doekjes van microvezel volgens mij, van Hema. Ik gebruik wel een gezichtsreiniger, dat smeer ik op mijn gezicht, boenen met zo’n nat doekje en even mijn gezicht naspoelen onder de douche of kraan. Werkt perfect, schoner dan met wattenschijfjes.
Doekjes gaan in mijn 60 graden was en gaan al jaren mee en blijven fluffy.
Doekjes gaan in mijn 60 graden was en gaan al jaren mee en blijven fluffy.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
maandag 11 september 2023 om 21:11
Doekjes en microfiber washandjes van de Hema en pads van catrice
Deze https://www.kruidvat.nl/catrice-wash-aw ... /p/5493573
Oh ik gebruik wel gewoon een cleanser .
Deze https://www.kruidvat.nl/catrice-wash-aw ... /p/5493573
Oh ik gebruik wel gewoon een cleanser .

maandag 11 september 2023 om 21:22
Ik heb wel eens van die pads geprobeerd, eigenlijk grote wasbare wattenschijfjes, waarmee je dus inderdaad met alleen water schoon zou kunnen maken. Ik heb twee verschillende merken geprobeerd, maar ik weet helaas niet meer welk merk, want allebei ooit ergens bij gekregen. Over beide was ik niet tevreden. Eén maakte mijn gezicht niet schoon genoeg. Wel als ik er een cleanser op deed, maar dat is nogal contraproductief, want cleanser gebruik ik met alleen mijn handen, dus dan voegt die pad niet veel toe, alleen extra was. De andere was een ander verhaal, die maakte mijn huid echt heel rood, ruw en geïrriteerd.
Conclusie: niets voor mij.
Conclusie: niets voor mij.

maandag 11 september 2023 om 21:29
Mij ging het alleen maar om de afvalberg. Ik gebruik ze op dezelfde manier als wegwerp-wattenschijfjes.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 11-09-2023 21:30
13.42% gewijzigd

maandag 11 september 2023 om 21:30
Cleanser gebruik ik met mijn handen, dus geen afval daar.
maandag 11 september 2023 om 21:30
Welk merk gebruik jij?fotovanvroeger schreef: ↑11-09-2023 20:29Ik lees steeds vaker over wasbare make-up doekjes, dus ik heb ze ook maar eens aangeschaft. Net heb ik ze voor het eerst gebruikt en eigenlijk ben ik best enthousiast. Na het reinigen met lauwwarm water en zo’n doekjes heb ik nog een wattenschijfje over m’n gezicht gehaald en er was geen spoortje make-up op te vinden. Maar desondanks blijf ik me een beetje afvragen of reinigen met zo’n doekje wel echt helemaal goed reinigt. Het voelt zo gek, reinigen met alleen water en zo’n doekje.

maandag 11 september 2023 om 21:32
Impact op het milieu.
Geen wegwerpdoekjes, is geen productie van wegwerpdoekjes, geen vervoer, geen afval.
Even mee met de handdoeken die je toch al zou wassen is weinig extra milieubelasting.
maandag 11 september 2023 om 21:32
Ik heb ooit eens van die kleine microvezel dingetjes gehad maar ik vond dat maar niets. Ik gebruik overigens wel vaak doekjes om mijn gezicht te reinigen maar dan wel met een cleanser. Ik kreeg ooit bij een cleanser van Eve Lom een doekje van mousseline. Daarmee veeg ik (voorzichtig) mijn gezicht schoon. Dompel em wel eerst onder in water. Ik gebruik ook wel eens van die vierkante doekjes van badstof.

maandag 11 september 2023 om 21:34
Ja, als je sowieso geen wattenschijfjes gebruikt heb je het niet nodig, nee.
Maar ik gebruikte ze dus wel, voor oogmakeup-reiniger, reinigingsmilk, toner etc.
Ik heb verschillende procedures afhankelijk van welke make-up ik op heb. Een cleansing balm heb ik inderdaad geen wattenschijfjes voor nodig.

maandag 11 september 2023 om 21:37
Zeker waar, maar dat is alleen een meerwaarde als je voorheen wel wegwerp doekjes gebruikte. Maar goed, hoewel ik alleen mijn handen gebruik voor mijn cleanser, gebruik ik vaak wel nog een wattenschijfje voor de moeilijk bereikbare plekjes zoals mijn haargrens en hals. Misschien toch eens overwegen voor dat doel. In dat geval klinken de doekjes zachter voor de huid dan de pads die ik zelf geprobeerd heb.
Geen huidirritatie bij mensen die de doekjes gebruiken? Voorkeur voor merken?

maandag 11 september 2023 om 21:39
Ja, ik was mijn handen tussen de oliereiniger en mijn gewone cleanser. Een cleansing balm spoel ik gewoon af, met make up en al, maar bij gebruik van echte olie moet ik het restant wel even afnemen met een tissue.

maandag 11 september 2023 om 21:40
Jufjoke schreef: ↑11-09-2023 21:37Zeker waar, maar dat is alleen een meerwaarde als je voorheen wel wegwerp doekjes gebruikte. Maar goed, hoewel ik alleen mijn handen gebruik voor mijn cleanser, gebruik ik vaak wel nog een wattenschijfje voor de moeilijk bereikbare plekjes zoals mijn haargrens en hals. Misschien toch eens overwegen voor dat doel. In dat geval klinken de doekjes zachter voor de huid dan de pads die ik zelf geprobeerd heb.
Geen huidirritatie bij mensen die de doekjes gebruiken? Voorkeur voor merken?
Home-made van oude echt versleten badhanddoeken en oude hydrofiele luiers.
Ik vind de badstof het prettigste.

maandag 11 september 2023 om 21:45
Werkt het ook met koud water? Beneden heb ik een boiler, dus daar is het water meteen warm uit de kraan, maar in de badkamer gebruik ik koud water omdat het uit de kraan boven de wastafel best even moet stromen voor het warm is. Dat vind ik dan weer zonde van het water.
Daarom gebruik ik ook nooit die tubing mascara's die je met warm water moet verwijderen.
Daarom gebruik ik ook nooit die tubing mascara's die je met warm water moet verwijderen.

maandag 11 september 2023 om 21:45
Ik heb een hele trits aan reinigingsolie en -balm, maar die gebruik ik vooral als ik foundation draag, en dat is lang niet altijd. En daarna wil ook toch ook nog iets van ook een toner van het een of ander.
Ik gebruik sowieso ook altijd ergens in het proces een ouderwets washandje. Zonder voelt niet fijn.
maandag 11 september 2023 om 21:56
Hier de groene wattenschijfjes-in-netje van de action. Zou je kunnen gebruiken als een klein doekje want neemt veel meer op en zijn groter dan een gewoon wattenschijfje.
Ik gebruik ze met make-upremover.
Ze blijven zacht als ik ze aan de lucht droog een héél zacht als ik ze in de droger gooi.
Als ik met wattenschijfjes poets ruk ik er altijd wel wat wimpers mee uit. Deze schijfjes heb ik nog nooit op 1 wimpertje kunnen betrappen!
Ik gebruik ze met make-upremover.
Ze blijven zacht als ik ze aan de lucht droog een héél zacht als ik ze in de droger gooi.
Als ik met wattenschijfjes poets ruk ik er altijd wel wat wimpers mee uit. Deze schijfjes heb ik nog nooit op 1 wimpertje kunnen betrappen!
maandag 11 september 2023 om 22:15
Yep, ik heb ze ook met een wasnetje. Ik gebruik ze alleen in combinatie met reinigingsolie om mascara te verwijderen en de rest van mijn gezicht gewoon met een ouderwets washandje (waarvan ik stápels heb) met babyzeep.
Wel vergeet ik vaak een vol netje bij de 60 graden was te gooien maar als het stapeltje schone wasbare pads op is pak ik ook gewoon een washandje om de mascare te verwijderen
Wel vergeet ik vaak een vol netje bij de 60 graden was te gooien maar als het stapeltje schone wasbare pads op is pak ik ook gewoon een washandje om de mascare te verwijderen

Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
maandag 11 september 2023 om 22:20
Ik heb ook deze en ben er erg tevreden over. Ik maak ze vochtig (niet door en door nat) en dan micellair water erbij. Dat gebruik ik voor mijn eerste make-up verwijdering. Daarna een wattenschijfje voor hardnekkige make-up en dan een wattenschijfje pixi glow tonic. De reden dat ik toch nog wattenschijfjes gebruik is omdat ik anders veel product nodig heb en dat vind ik zonde.Lorem_Ipsum schreef: ↑11-09-2023 20:37Ik heb wasbare bamboe/microfiber wattenschijfjes en doekjes, maar ik heb denk ik andere dan jij, want ik gebruik er wel make-up reinigers bij.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in