Poes die veel eet en altijd honger heeft
zondag 5 juli 2009 om 17:02
zondag 5 juli 2009 om 17:11
Lintworm?
http://www.weetjesoverkatten.nl/wormen.htm
Maar er zijn toch ook gewoon katten die houden van veel eten? Lekkerbekjes, zeg maar?
http://www.weetjesoverkatten.nl/wormen.htm
Maar er zijn toch ook gewoon katten die houden van veel eten? Lekkerbekjes, zeg maar?
zondag 5 juli 2009 om 17:28
Als hij verder niet dik is, kun je een paar dingen doen.
Kijk eerst eens of hij ook echt zoveel eet, of dat hij er als de kippen bij is voor de eerste happen. Als hij echt zoveel eet is het raadzaam om hem te checken op wormen. Maar een kat kan ook gewoon heel veel energie hebben en dus meer voedsel nodig hebben. Ik heb zo'n adhd-kat gehad en die at me toch een boel! Was verder kerngezond.
Het kan ook een gedragstic zijn. Heeft hij ooit in een situatie gezeten waarin hij moest knokken voor zijn voer? Was het een achterblijvertje in het nest bijvoorbeeld? Of is het een zwervertje geweest?
Kijk eerst eens of hij ook echt zoveel eet, of dat hij er als de kippen bij is voor de eerste happen. Als hij echt zoveel eet is het raadzaam om hem te checken op wormen. Maar een kat kan ook gewoon heel veel energie hebben en dus meer voedsel nodig hebben. Ik heb zo'n adhd-kat gehad en die at me toch een boel! Was verder kerngezond.
Het kan ook een gedragstic zijn. Heeft hij ooit in een situatie gezeten waarin hij moest knokken voor zijn voer? Was het een achterblijvertje in het nest bijvoorbeeld? Of is het een zwervertje geweest?
oh that purrrrrrrrrfect feeling

zondag 5 juli 2009 om 17:46
Ze is niet mager, niet echt dik, en we hebben haar gecheckt op wormen. Negatief.
Ze was het enige kind van haar moeder, heeft nooit hoeven vechten voor voedsel.
Ze is ook niet druk, eerder lui.
Ze hoeft nu ook niet te vechten voor eten, ze eten alledrie gezamelijk, de kleintjes lopen weg als ze vol zitten en zij gaat maar door.
En dat bedelen!
Je kunt echt de keuken niet in, als ze buiten is, ze merkt het als er iemand in de keuken is en dan komt ze er met een noodgang aangescheurd.
Waarschijnlijk zal ze gewoon een veelvraat zijn.
Ze kotst wel veel meer dan de anderen, als in haarballen, dacht ik altijd. Misschien kotst ze wel eten uit.
Ze zal wel boulimia hebben
Ze was het enige kind van haar moeder, heeft nooit hoeven vechten voor voedsel.
Ze is ook niet druk, eerder lui.
Ze hoeft nu ook niet te vechten voor eten, ze eten alledrie gezamelijk, de kleintjes lopen weg als ze vol zitten en zij gaat maar door.
En dat bedelen!
Je kunt echt de keuken niet in, als ze buiten is, ze merkt het als er iemand in de keuken is en dan komt ze er met een noodgang aangescheurd.
Waarschijnlijk zal ze gewoon een veelvraat zijn.
Ze kotst wel veel meer dan de anderen, als in haarballen, dacht ik altijd. Misschien kotst ze wel eten uit.
Ze zal wel boulimia hebben
Geen bijzonderheden
zondag 5 juli 2009 om 18:02
yas, als ik jou verhaaltje zo lees is het net alsof ik iets lees over de kat van mijn schoonouders...
t beestje is de luiheid zelve... en heeft ook altijd veel gespuugd ( en nog)... en ook zij eet gigantisch veel.. t is een echte veelvraat!
De laatste 2 jaar is ze ineens erg mager geworden, en na veel onderzoeken is gebleken dat ze naast een schildklier probleem ook hart problemen heeft...
ze heeft nu pilletjes die ze iedere dag krijgt.. maar de eetbuien blijven... al met al is het best sneu voor t beestje... maar ze is erg gelukkig... ze snort de hele dag heel hard... en komt veel kroelen...
t beestje is de luiheid zelve... en heeft ook altijd veel gespuugd ( en nog)... en ook zij eet gigantisch veel.. t is een echte veelvraat!
De laatste 2 jaar is ze ineens erg mager geworden, en na veel onderzoeken is gebleken dat ze naast een schildklier probleem ook hart problemen heeft...
ze heeft nu pilletjes die ze iedere dag krijgt.. maar de eetbuien blijven... al met al is het best sneu voor t beestje... maar ze is erg gelukkig... ze snort de hele dag heel hard... en komt veel kroelen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 5 juli 2009 om 19:02
Misschien een schildklier inderdaad, maar dat heb je zo getest. Als daar niets uitkomt, zou ik mij geen zorgen maken. Mijn kat vreet ook veel in vergelijking met zijn zusje, hij valt er op aan en eet ook kattenvoer op bij andere huizen!:O Hij is absoluut niet dun maar ook zeker niet te dik, gewoon lekker! Zolang die verder gezond oogt is het goed.
zondag 5 juli 2009 om 19:07
En met dat bedelen in de keuken: geven jullie haar dan ook iets? Open deur misschien, maar zo ja: nooit doen, één keer iets geven is een jaar lang de gevolgen merken. Mijn poes is ook zo'n veelvraat, en het enige wat helpt is heel gestructureerd op vaste tijdstippen eten aanbieden. Ze zeurt nooit (meer) en weet precies hoe laat het is (handig).

zondag 5 juli 2009 om 21:48
quote:RosieRo schreef op 05 juli 2009 @ 18:08:
schildklierproblemen veroorzaken hartproblemen, als je er niet op tijd bij bent. hart draait in overdrive.
mijnes heeft ook pillen en zodra het mogelijk is gaat ie onder het mes.Helaas kan dat bij de mijne niet meer, te oud en de hartruis is te erg. Ze is 16 jaar nu. Maar met de pilletjes, 2 per dag geprakt door haar voer heen, doet ze het nog goed.
schildklierproblemen veroorzaken hartproblemen, als je er niet op tijd bij bent. hart draait in overdrive.
mijnes heeft ook pillen en zodra het mogelijk is gaat ie onder het mes.Helaas kan dat bij de mijne niet meer, te oud en de hartruis is te erg. Ze is 16 jaar nu. Maar met de pilletjes, 2 per dag geprakt door haar voer heen, doet ze het nog goed.
maandag 6 juli 2009 om 10:51
Mijn kat eet ook altijd veel. Tenminste als het aan haar ligt. Ik geef haar al jaren afgepaste hoeveelheden want ze werd te zwaar. Ze eet gewoon meer dan ze nodig heeft. Ik weet ook niet waarom. Het is geen zwerver geweest oid. Ze krijgt alleen haar eigen eten en geen ander eten. Dus ze bedelt gelukkig niet. Maar ze zit wel al een uur voor het etenstijd is mij aan te staren en te mauwen dat ze wil eten. Erg irritant. Maar verder is ze lief....

maandag 6 juli 2009 om 13:40
Komt dit topic even mis/ge bruiken voor een vraag...
Mijn kat eet op zich niet teveel, ze eet niet in één keer haar bak leeg maar doet dit in porties. Wel eet ze werkelijk alles wat ze maar op de grond kan vinden: stofjes, stukjes van planten/bloemen, haren, kruimels, álles.
Iemand enig idee wat ik daar tegen kan doen??
(niet dat het bij mij in huis zó vies is dat ze complete maaltijden van de vloer eet hoor )
Mijn kat eet op zich niet teveel, ze eet niet in één keer haar bak leeg maar doet dit in porties. Wel eet ze werkelijk alles wat ze maar op de grond kan vinden: stofjes, stukjes van planten/bloemen, haren, kruimels, álles.
Iemand enig idee wat ik daar tegen kan doen??
(niet dat het bij mij in huis zó vies is dat ze complete maaltijden van de vloer eet hoor )

maandag 6 juli 2009 om 18:48
Ik heb ook zo'n veelvraat. Die kan na het leegeten van zijn bakje compleet onschuldig kijkend om meer bedelen. Ik denk dat het in zijn karakter zit (en houdt het in de gaten).
Onze andere kater is heel energiek, maar helemaal niet zo hongerig. Al heb ik wel een vermoeden dat de bejaarde buurvrouw hem wel eens wat lekkers geeft. Maar ach, hij kan het hebben.
Onze andere kater is heel energiek, maar helemaal niet zo hongerig. Al heb ik wel een vermoeden dat de bejaarde buurvrouw hem wel eens wat lekkers geeft. Maar ach, hij kan het hebben.
maandag 6 juli 2009 om 19:47
testen op wormen kan je niet zo doen. Het is niet zo dat als er geen wormen uitkomen dat ze geen wormen hebben.
Ik zou naar de da gaan voor bloedonderzoek en dan met name schildklier en nieren evt suiker. En ontwormen als dat langer als 4 maanden geleden is. En dan met goed spul van de dierenarts, niet met iets uit de dierenwinkel en al helemaal geen exil.
Ik zou naar de da gaan voor bloedonderzoek en dan met name schildklier en nieren evt suiker. En ontwormen als dat langer als 4 maanden geleden is. En dan met goed spul van de dierenarts, niet met iets uit de dierenwinkel en al helemaal geen exil.