Trends najaar 2023
zondag 10 september 2023 om 15:55
Wie verheugd zich ook op de afkoeling komende week en is al bezig om de kledingkast opnieuw in te richten?
Welke items blijven voor altijd in je kast en wat van de nieuwe collectie wil je zeker hebben?
En wat zijn must have w.b. accessoires?
Ik heb mezelf al een nieuwe gecoate skinny aangeschaft. Gewoon omdat ik er blij van wordt in combi met een wijde trui.
En mijn dochter wil graag sketchers uno rugged. Die vind ik ook wel erg leuk
Ik las ook dat grote oorbellen weer 'in' raken. Daar wil ik ook wel een nieuw paar van.
Welke items blijven voor altijd in je kast en wat van de nieuwe collectie wil je zeker hebben?
En wat zijn must have w.b. accessoires?
Ik heb mezelf al een nieuwe gecoate skinny aangeschaft. Gewoon omdat ik er blij van wordt in combi met een wijde trui.
En mijn dochter wil graag sketchers uno rugged. Die vind ik ook wel erg leuk
Ik las ook dat grote oorbellen weer 'in' raken. Daar wil ik ook wel een nieuw paar van.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

dinsdag 12 september 2023 om 17:52
Dat dacht ik ook. Zie zilveren cowboylaarzen bij de COS. Het is niet helemaal mijn stijl maar leuk bij anderen. Ik krijg er Burning Man en andere festival associaties bij.
Wat ik wel een leuke trend vind, die ik al droeg, is een ruim zittende blazer opleuken met mooie riem voor meer taille. Dat vind ik mooi staan op een niet zo trendy zwarte nepleren skinny met wit ruimvallende blouse eronder. Juist de combi van wijd en strak vind ik wat gebalanceerder staan maar een strak truitje eronder en wijde pantalon of wide leg jeans is mss ook wel geinig of rok.
Zelf haal ik m’n ideeen of word beïnvloed door series, films of zelfs het bekende mensen outfit topic hier op het forum, zoals bij Jena Ortega van Wednesday. Zij droeg op een gegeven moment zo’n gaaf getailleerd pak met stropdas in zwart/wit stijl. Dat blijft dan hangen. Of Blake Lively in een film waarin ze een getailleerd krijtstreep gilet draagt op ruimvallende broek. Zo’n gilet zag ik vorig jaar in een winkel en gekocht. Veel gedragen maar vind het meer iets voor de lente/zomer.
Ik wil zo min mogelijk kleding kopen en dat gaat me wel lukken. Max 3 stuks tot januari.

woensdag 13 september 2023 om 16:57
Ik koop wat me goed staat en wat ik leuk vind. Voor mij dus helaas geen wijde broek want daar ben ik te kort voor. Ik hou van paars en kerriegeel dus als dat er is koop ik iets in die kleur. Zo ook met donkergroen en bruin. Ik combineer goede basisstukken met wat meer simpele dingen. Bijvoorbeeld een ribtruitje in diep donkergroen van de Hema met een mooie zwarte broek en Gabor sneakers in donkergroen. Ik heb een kerriegele broek van al zeker 10 jaar oud die nog steeds mooi is en goed zit van Gerry Weber, die combineer ik deze winter (weer) met een groot vest in geel/zwart/wit met zwarte sneakers en een coltruitje in zwart of geel.
En ik verheug me al op een mooie trui in paars, want die heb ik momenteel nog niet.
En ik verheug me al op een mooie trui in paars, want die heb ik momenteel nog niet.

woensdag 13 september 2023 om 21:38
Ik heb zowel zilveren als gouden enkellaarsjes (en bronsachtig en metallic blauw). Bij mij blijven ze al jaren goed, maar dat zegt op zich niets, want ik heb ontzettend veel schoenen en draag per week geen dag dezelfde schoen, dus echt hard slijt iets dan niet. Bij mij is het trouwens geen coating, de schoenen zijn door en door zilver/goud. Ik heb overigens ook veel neutralere schoenen, ik heb echt van alles wat. Ik geef veel geld uit aan schoenen (helaas
).
Ik heb qua kleding nu ook het tegenovergestelde. Basics heb ik genoeg van, liever koop ik dus iets opvallends.

Ik heb qua kleding nu ook het tegenovergestelde. Basics heb ik genoeg van, liever koop ik dus iets opvallends.

donderdag 14 september 2023 om 17:01
Ja ook vrij logisch. Soms wijk ik af van basic kleuren omdat ik een kleur flatterend en mooi vind. Of iets in een aparte stof.Lorem_Ipsum schreef: ↑13-09-2023 21:38Ik heb qua kleding nu ook het tegenovergestelde. Basics heb ik genoeg van, liever koop ik dus iets opvallends.
Wat jij hebt met schoenen heb ik met winterjassen. Ik heb een zwak voor lange wollen jassen in verschillende stijlen, dan weer getailleerd, dan weer ruimvallend, afwisseling in kleuren.

donderdag 14 september 2023 om 17:11
Ik heb het ook met winterjassen… heb echt zoveel jassen! Ik draag ze allemaal.Eve schreef: ↑14-09-2023 17:01Ja ook vrij logisch. Soms wijk ik af van basic kleuren omdat ik een kleur flatterend en mooi vind. Of iets in een aparte stof.
Wat jij hebt met schoenen heb ik met winterjassen. Ik heb een zwak voor lange wollen jassen in verschillende stijlen, dan weer getailleerd, dan weer ruimvallend, afwisseling in kleuren.

donderdag 14 september 2023 om 17:21
Ja ik ook! Wissel graag af. Na jaren raakt er weleens een jas ‘op’. Een andere jas pas ik de laatste jaren alleen nog maar ‘s ochtends en zonder dikke trui. Dat was mijn mooiste jas ooit. Toch maar naar de kringloop brengen. Nog in perfecte staat.

donderdag 14 september 2023 om 18:24
Het lastige aan schoenen/laarzen vind ik dat je van te voren niet weet hoe lekker of niet lekker ze gaan zitten. Zo zit mijn kleine rechterteen weleens in de weg (tmi, ik weet het).
Wat schoenen betreft ben ik een gewoontedier. Draag al jaren bijna hetzelfde paar (verfijnde) kistjes (platte veterlaarzen). Elk jaar draag ik een nieuw paar dat ik helemaal stuk loop en wissel af met een sneaker, laarsje etc. Het grappige is dat ik nog steeds de vraag krijg waar ik ze vandaan heb (Geox, onwijs niet trendy merk). Ik geloof dat ik er al 6 paar van heb versleten. Ze gaan overal heen, festivals, lange wandelingen, zomer, winter. Soms verandert het model iets maar ze zitten zo lekker.
@Lady_Day, haha, dat ken ik, een winterjas kopen in de zomer. Zo kocht ik vorig jaar in Zuid-Europa bij 30+ graden een winterjas omdat ik de kleur zo mooi vond. Veel gedragen en gaat nog wel een tijdje mee. Graag zou ik nog een donkergrijze of zwarte lange wollen jas willen, die heb ik niet meer. Die zit in het lijstje van max 3 kledingstukken tot januari.
Wat schoenen betreft ben ik een gewoontedier. Draag al jaren bijna hetzelfde paar (verfijnde) kistjes (platte veterlaarzen). Elk jaar draag ik een nieuw paar dat ik helemaal stuk loop en wissel af met een sneaker, laarsje etc. Het grappige is dat ik nog steeds de vraag krijg waar ik ze vandaan heb (Geox, onwijs niet trendy merk). Ik geloof dat ik er al 6 paar van heb versleten. Ze gaan overal heen, festivals, lange wandelingen, zomer, winter. Soms verandert het model iets maar ze zitten zo lekker.
@Lady_Day, haha, dat ken ik, een winterjas kopen in de zomer. Zo kocht ik vorig jaar in Zuid-Europa bij 30+ graden een winterjas omdat ik de kleur zo mooi vond. Veel gedragen en gaat nog wel een tijdje mee. Graag zou ik nog een donkergrijze of zwarte lange wollen jas willen, die heb ik niet meer. Die zit in het lijstje van max 3 kledingstukken tot januari.
donderdag 14 september 2023 om 18:35
Ik zit net even te tellen en ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel winterjassen als ik dacht. Heb er een aantal naar de kringloop gedaan. Blijft over: lange dekbedjas, lange dekbedjas die er niet uit ziet als een dekbedjas, oversized grijze wollen, zwarte wollen en een nepbontjas. Ik zou nog wel een mooie wollen jas van Max Mara willen.. maar ja...
W.b. schoenen... ik draag het allerliefste sneakers. Dingen met hakken blijven bij mij vaak liggen (hopelijk niet mijn meest recente aankoop). Het ziet er leuk uit hoor maar als ik de deur uit ga is dat meestal niet om te flaneren maar omdat ik dingen gedaan moet krijgen. Ik heb een paar jaar geleden een paar prachtige laarzen van An Demeulemeester gekocht. Die stonden al heel lang op mijn verlanglijst. Helaas is het leer zo stug en die dingen zijn echt zo onhandig. Ik heb ze geloof ik 2x aan gehad. Zo zonde.
W.b. schoenen... ik draag het allerliefste sneakers. Dingen met hakken blijven bij mij vaak liggen (hopelijk niet mijn meest recente aankoop). Het ziet er leuk uit hoor maar als ik de deur uit ga is dat meestal niet om te flaneren maar omdat ik dingen gedaan moet krijgen. Ik heb een paar jaar geleden een paar prachtige laarzen van An Demeulemeester gekocht. Die stonden al heel lang op mijn verlanglijst. Helaas is het leer zo stug en die dingen zijn echt zo onhandig. Ik heb ze geloof ik 2x aan gehad. Zo zonde.

donderdag 14 september 2023 om 18:56
Oeh, Max Mara heeft zulke mooie jassen. Bijna ooit een trenchcoat van gekocht maar uiteindelijk vond ik het toch te duur en gekozen voor eentje in de sale van Reiss.
Mijn jassen kwamen van Reiss en Boss maar heb ook Ivy Oak ontdekt bij toeval omdat ze een pop up hadden in de buurt. Goeie kwaliteit, soms net wat anders en -zeker in de sale- aardige prijs kwaliteit verhouding en staat bekend als duurzaam merk. Heb de Charlotte coat in Navy blue.
Momenteel zit ik op 3 wollen lange jassen (aubergine, navy blue en donkergroen) die ik verspreid heb gekocht. Daarnaast een donkerbeige trenchcoat, een zwarte tussenjas en een hele oude North Face van 8 jaar geleden. Die laatste is eigenlijk al lang aan vervanging toe maar elk jaar zeg ik dat ‘ie nog wel kan.
Mijn jassen kwamen van Reiss en Boss maar heb ook Ivy Oak ontdekt bij toeval omdat ze een pop up hadden in de buurt. Goeie kwaliteit, soms net wat anders en -zeker in de sale- aardige prijs kwaliteit verhouding en staat bekend als duurzaam merk. Heb de Charlotte coat in Navy blue.
Momenteel zit ik op 3 wollen lange jassen (aubergine, navy blue en donkergroen) die ik verspreid heb gekocht. Daarnaast een donkerbeige trenchcoat, een zwarte tussenjas en een hele oude North Face van 8 jaar geleden. Die laatste is eigenlijk al lang aan vervanging toe maar elk jaar zeg ik dat ‘ie nog wel kan.

donderdag 14 september 2023 om 20:08
Voor mijn silhouette maakt dat niets uit of de belijning anders is. Uiteindelijk zijn het allemaal jasjes om een zakje aardappels

Schoenen vind ik lastig. Vroeger was mijn bijnaam Imelda Marcos en had ik een kast van 5m breed bij 2.20m hoog. Voor mijn schoenen. Ben al jaren aan het downsizen en afdragen. Mijn probleem met nieuwe schoenen: ik weet het niet te combineren. Ik heb diverse prachtige laarzen maar allang geen ‘laarzen-outfits’ meer in de kast. Met enkellaarzen zitten broekspijpen ‘stom’. Enz.
donderdag 14 september 2023 om 22:02
Ik koop niet eens zo heel vaak schoenen hoor. Dit jaar zit ik op 3 paar. Sneakers, combat boots en een netter laarsje met een hak(je). Maar ze slijten niet. Af en toe heb ik dat er een nieuwe hak of zool onder moet, dan gaan ze naar de schoenmaker en kunnen ze weer jaren mee. Ik kan er ook enorm van genieten om ze te poetsen en zo.
vrijdag 15 september 2023 om 07:55
Wat een leuk topic.
Grappig dat meerderen al vroeg in het seizoen winterkleding hebben gekocht. Zou het door het slechte weer in juli komen?
Ik hou eigenlijk meer van zomerkleding omdat ik van kleurig hou, maar zo eind van de zomer heb ik ook altijd weer zin in winterkleding. Mijn favorieten zijn op dit moment basis in zwart van studio Anneloes, Tessa Koops, Kaos. En mijn guilty pleasure: schoenen met hakken vooral pumps en (enkel)laarzen. Wat hogere hakken (geen naald) en spitsere neus. Qua jassen de langere mantels van Beaumont. De wijde broeken staan mij helaas niet, dus skinny en flared.
Grappig dat meerderen al vroeg in het seizoen winterkleding hebben gekocht. Zou het door het slechte weer in juli komen?
Ik hou eigenlijk meer van zomerkleding omdat ik van kleurig hou, maar zo eind van de zomer heb ik ook altijd weer zin in winterkleding. Mijn favorieten zijn op dit moment basis in zwart van studio Anneloes, Tessa Koops, Kaos. En mijn guilty pleasure: schoenen met hakken vooral pumps en (enkel)laarzen. Wat hogere hakken (geen naald) en spitsere neus. Qua jassen de langere mantels van Beaumont. De wijde broeken staan mij helaas niet, dus skinny en flared.

vrijdag 15 september 2023 om 08:03
Leuk om te lezen al die verschillen in voorkeur. Ik heb het omgekeerde en vind herfst weer interessant omdat ik hou van zwart/wit en herfstkleuren.Snaky schreef: ↑15-09-2023 07:55Ik hou eigenlijk meer van zomerkleding omdat ik van kleurig hou, maar zo eind van de zomer heb ik ook altijd weer zin in winterkleding. Mijn favorieten zijn op dit moment basis in zwart van studio Anneloes, Tessa Koops, Kaos. En mijn guilty pleasure: schoenen met hakken vooral pumps en (enkel)laarzen. Wat hogere hakken (geen naald) en spitsere neus. Qua jassen de langere mantels van Beaumont. De wijde broeken staan mij helaas niet, dus skinny en flared.
Hakken draag ik niet meer zoveel maar dat heeft voornamelijk met mijn rug te maken want anders…

vrijdag 15 september 2023 om 09:31
Nee, ik houd gewoon van winterkleding. In de zomer ben ik snel klaar met een jurk. In de winter heb je zoveel meer mogelijkheden (om je geld uit te geven). Ik ben ook dol op wol! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Mijn moeder is alweer begonnen aan een kasjmier trui voor mij.Snaky schreef: ↑15-09-2023 07:55Wat een leuk topic.
vrijdag 15 september 2023 om 10:46
Wat je zegt schoenen slijten niet zo snel, dus heb je dan inmiddels niet een enorme berg schoenen in de kast als je elk jaar ca. 3 paar koopt?Lady_Day schreef: ↑14-09-2023 22:02Ik koop niet eens zo heel vaak schoenen hoor. Dit jaar zit ik op 3 paar. Sneakers, combat boots en een netter laarsje met een hak(je). Maar ze slijten niet. Af en toe heb ik dat er een nieuwe hak of zool onder moet, dan gaan ze naar de schoenmaker en kunnen ze weer jaren mee. Ik kan er ook enorm van genieten om ze te poetsen en zo.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in