Mode & Beauty alle pijlers

Ondergoed groot genoeg voor maandverband

03-10-2023 17:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar ondergoed, waarbij het kruisje groot genoeg is voor maandverband.

Ik heb zelf uiteraard al gezocht, maar de kruisjes in het ondergoed is dusdanig klein, daar past alleen een inlegkruisje in.

Ik heb zware menstruaties (na 2,5 uur al weer het grootste formaat tampon moeten verwisselen en als ik pech heb nog eerder) en ik heb het liefst dubbele bescherming. Ik vind het 's nachts echt lastig, ik ben vaak doorgelekt en dan zit je beddengoed weer onder het bloed en dat is ook geen doen.

Over menstruatie ondergoed, ben ik nog niet enthousiast

Wie heeft er tips?
humanista schreef:
03-10-2023 17:41
Wat een gedoe, neem gewoon een grote tent-onderbroek. En goed maandverband, dat absorbeert als een dolle, daar loopt echt niets langs (normaal gesproken).
Moeilijk gedoe om niks dit, zeg.
Ik doe helemaal niet moeilijk. Het past gewoon niet. Als je een tent onderbroek wil, kom je al snel in de grote maten terecht en ik heb maat S qua onderbroeken. Niet te doen om onderbroeken te vinden waarbij het kruisje breed genoeg is voor maandverband
Ik draag nachts tena silhouette, of Etos huismerk.
Werkt prima nachts heb geen slapen loze nachten meer. Daarnaast slaap ik a sinds mijn puberteit ook met een oude handdoek.

Misschien helpt dit ook voor overdag TO?

Bekijk TENA Silhouette Plus High Waist Noir Large op: https://www.bol.com/nl/p/tena-silhouett ... _iphoneapp
Relax we're all crazy, it's not a competition
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 17:40
Het kruisje is te smal, dus dan heb je aan weerszijden nog een stuk maandverband over
Ja, maar dat is dan toch wat het is? Plakvleugels zie je ook uitsteken. Charmant is anders, natuurlijk, maar een mens moet wat.

Eens met LadyVoldemort overigens, zonder vleugels werkt voor mij beter dan met. Ik heb grote zwarte slips van C&A, tamelijk strak koop ik die dan, zodat een (dik, niet zo'n invisible) maandverband 's nachts op zn plek blijft.

Ik zal het maar zachtjes en alvast apologetisch zeggen, maar ook ik vind menstruatie-ondergoed, al dan niet in combinatie met tampon, een uitkomst voor de nacht. Ik heb broeken van Bamboozy en Zeeman; die eerste is stukken duurder maar qua draagcomfort merk ik nauwelijks verschil.

Uitspoelen doe ik 's ochtends onder de douche; daarna zo snel mogelijk in de wasmachine (als dat niet lukt, evt in een emmertje laten). Geen enkel probleem!
Wissewis schreef:
03-10-2023 17:34
Ik kan het best wel geloven dat het niet past of niet handig is als je nu bijvoorbeeld mini-strings of van die luxe mega-kleine kanten slips draagt.
Die draag ik beiden niet. Ik draag gewoon basic zwarte slips van de Primark
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 17:46
Die draag ik beiden niet. Ik draag gewoon basic zwarte slips van de Primark
https://www.primark.com/nl-be/p/hoge-me ... 1059287804

Alsjeblief :-) .

Speciaal ervoor ontworpen blijkbaar.

Of deze:

https://www.primark.com/nl-be/p/zwanger ... 1032739980
wissewis wijzigde dit bericht op 03-10-2023 17:49
15.95% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Tunamelt schreef:
03-10-2023 17:45
Ja, maar dat is dan toch wat het is? Plakvleugels zie je ook uitsteken. Charmant is anders, natuurlijk, maar een mens moet wat.

Eens met LadyVoldemort overigens, zonder vleugels werkt voor mij beter dan met. Ik heb grote zwarte slips van C&A, tamelijk strak koop ik die dan, zodat een (dik, niet zo'n invisible) maandverband 's nachts op zn plek blijft.

Ik zal het maar zachtjes en alvast apologetisch zeggen, maar ook ik vind menstruatie-ondergoed, al dan niet in combinatie met tampon, een uitkomst voor de nacht. Ik heb broeken van Bamboozy en Zeeman; die eerste is stukken duurder maar qua draagcomfort merk ik nauwelijks verschil.

Uitspoelen doe ik 's ochtends onder de douche; daarna zo snel mogelijk in de wasmachine (als dat niet lukt, evt in een emmertje laten). Geen enkel probleem!
Dat is toch gewoon raar, dat fabrikanten geen ondergoed maken, dat breed genoeg is voor maandverband. Ik begrijp dat echt niet, maar goed, ik ga het uitproberen en anders dan toch maar overstappen op menstruatie ondergoed
Ik heb xs onderbroeken van de Hema en daar past maandverband prima in qua breedte hoor.
Hema boxers al geprobeerd?

Maar ik snap je.

Heb je al eens met je huisarts overlegd wat opties zijn?

Ik gebruik zelf een cup al is dat ook niet ideaal met zware bloedingen maar misschien een optie in combi met iets anders
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Lady*Voldemort schreef:
03-10-2023 17:36
Ik had altijd van die grote opoe-onderbroeken van zeeman.
Jij kan je menstruaties toch gewoon weg-avadakedavra'en?
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Morgan-Salander schreef:
03-10-2023 17:51
Jij kan je menstruaties toch gewoon weg-avadakedavra'en?
Dat is me na heel lang proberen inderdaad gelukt, zo'n jaar of twee geleden. Mijn man zegt dat mijn getover hoogtwaarschijnlijk minder invloed heeft gehad op mijn menstruaties dan mijn leeftijd, maar mannen hebben daar toch allemaal geen verstand van.
Misschien eens op de herenafdeling kijken? Geen idee hoor maar misschien hebben de onderbroeken /boxers van de mannen een breder kruis.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Bailey26 schreef:
03-10-2023 17:54
Misschien eens op de herenafdeling kijken? Geen idee hoor maar misschien hebben de onderbroeken /boxers van de mannen een breder kruis.
Als je van zijkantlekkage houdt moet je vooral een boxer nemen.
Apatura2 schreef:
03-10-2023 17:50
Hema boxers al geprobeerd?

Maar ik snap je.

Heb je al eens met je huisarts overlegd wat opties zijn?

Ik gebruik zelf een cup al is dat ook niet ideaal met zware bloedingen maar misschien een optie in combi met iets anders
Nee nog niet, die kan ik nog proberen. Nee nog nooit met mijn huisarts over gesproken. Gewoon nooit aan gedacht, want ik dacht echt dat het er gewoon bij hoorde. Het is al beter, dan dat het ooit geweest was, want voorheen moet ik soms rond de 45 minuten- 1 uur de grootste tampon al verwisselen
Lady*Voldemort schreef:
03-10-2023 17:56
Als je van zijkantlekkage houdt moet je vooral een boxer nemen.
Hmm geen boxers dus
Ik zeg ook : opoe onderbroeken.

Neem je weleens ibuprofen of zo ? Dat wil ook nog weleens schelen als je zwaar bloedverlies hebt. https://www.thuisarts.nl/ongesteld-en-v ... 20NSAID%20(zoals%20ibuprofen%2C%20diclofenac,veel%20bloedverlies%20bij%20ongesteld%20zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 17:44
Ik doe helemaal niet moeilijk. Het past gewoon niet. Als je een tent onderbroek wil, kom je al snel in de grote maten terecht en ik heb maat S qua onderbroeken. Niet te doen om onderbroeken te vinden waarbij het kruisje breed genoeg is voor maandverband
In een Bjorn Borg boxershort van maat S past echt wel maandverband mét vleugels, en nog nooit is het er langs gelekt bij mij.
blijfgewoonbianca schreef:
03-10-2023 18:07
Ik zeg ook : opoe onderbroeken.

Neem je weleens ibuprofen of zo ? Dat wil ook nog weleens schelen als je zwaar bloedverlies hebt. https://www.thuisarts.nl/ongesteld-en-v ... 20NSAID%20(zoals%20ibuprofen%2C%20diclofenac,veel%20bloedverlies%20bij%20ongesteld%20zijn.
Ibuprofen is mij afgeraden, omdat ik ook andere medicatie gebruik en paracetamol is dan minder belastend voor je lichaam
Maris_90 schreef:
03-10-2023 18:08
In een Bjorn Borg boxershort van maat S past echt wel maandverband mét vleugels, en nog nooit is het er langs gelekt bij mij.
Dan liep je vast niet zo enthousiast leeg als ik altijd deed.
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 18:03
. Nee nog nooit met mijn huisarts over gesproken. Gewoon nooit aan gedacht, want ik dacht echt dat het er gewoon bij hoorde.
Ga anders naar een vrouwenpoli.

https://www.google.nl/search?q=vrouwenp ... ent=safari

Heel veel mannelijke huisartsen kunnen zich er niet zo veel bij voorstellen hoe vervelend zoiets is . Bij zo’n vrouwenpoli zeggen ze dat je ten alle tijden een witte broek aan zou moeten kunnen.
Rouge__ schreef:
03-10-2023 17:44
Ik draag nachts tena silhouette, of Etos huismerk.
Werkt prima nachts heb geen slapen loze nachten meer. Daarnaast slaap ik a sinds mijn puberteit ook met een oude handdoek.

Misschien helpt dit ook voor overdag TO?

Bekijk TENA Silhouette Plus High Waist Noir Large op: https://www.bol.com/nl/p/tena-silhouett ... _iphoneapp
Ik heb zo'n matrasbeschermer (met plastic laag) onder mijn hoeslaken, dan komt er in ieder geval geen bloed in mijn matras. Ik ga kijken naar de Tena
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 18:09
Ibuprofen is mij afgeraden, omdat ik ook andere medicatie gebruik en paracetamol is dan minder belastend voor je lichaam
En die andere medicijnen uit mijn link ?
Die verminderen bloedverlies.
blijfgewoonbianca schreef:
03-10-2023 18:10
Ga anders naar een vrouwenpoli.

https://www.google.nl/search?q=vrouwenp ... ent=safari

Heel veel mannelijke huisartsen kunnen zich er niet zo veel bij voorstellen hoe vervelend zoiets is . Bij zo’n vrouwenpoli zeggen ze dat je ten alle tijden een witte broek aan zou moeten kunnen.
Bedankt voor de tip. Ik ga mij er eens in verdiepen
Ik draag vaak menstruatieondergoed over een normale onderbroek met maandverband, als ik zeker wil zijn dat ik niet doorlek. Dan kan je de menstruatieondergoed ook iets langer gebruiken omdat die dan niet zo snel vies wordt.
Hier de zwarte basic damesboxers van Zeeman en die zijn breed genoeg voor maandverband.

Inderdaad wel zonder vleugels, begrijp sowieso niet welke man wie heeft bedacht dat vleugels zouden helpen tegen lekken.
Suniva schreef:
03-10-2023 18:15
Hier de zwarte basic damesboxers van Zeeman en die zijn breed genoeg voor maandverband.

Inderdaad wel zonder vleugels, begrijp sowieso niet welke man wie heeft bedacht dat vleugels zouden helpen tegen lekken.
Maar waarom dan zonder vleugels, helpt dat dan wel tegen lekken? Bij mij wordt de onderbroek altijd vies zonder vleugels. Ja, met vleugels is ook niet fantastisch, maar zonder vleugels gaat het er gegarandeerd langsop.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven