Mode & Beauty alle pijlers

Gebreide jurk combineren met een broek?

03-10-2023 21:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor aankomende winter wat gebreide jurken gekocht/besteld. Afgelopen winter droeg ik mijn jurk altijd met een fleece legging of (dikke) panty maar nu zie ik op sommige webshops ook dat ze gecombineerd worden met een gewone spijkerbroek:
Afbeelding

Ik heb bovenstaande jurk in het groen.

Ik ben er nog niet over uit of ik het een geslaagde combi vind maar ben wel benieuwd... Combineren jullie zo'n jurk met een broek? En wat voor een broek kan dan wel of juist niet?
Lavendel22 schreef:
05-10-2023 07:06
Ik zou voor een flare broek gaan ook lederlook legging. Skinny jeans is echt wel ouderwets en uit de mode outfit is een beetje saai op de foto. Ligt er aan hoelang je bent maar dikke panty en hoge laarzen is dan leuker.

Sjit man, dacht net nog, hé kan m'n skinny jeans dus nog aan deze winter. Bummer

Met zo'n flared eronder zie ik er 10 jaar ouder en 10 kilo zwaarder uit.
Het is maar net welke stijl bij je past. Dat hoeft natuurlijk niet altijd in de mode te zijn.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
05-10-2023 13:50
Sjit man, dacht net nog, hé kan m'n skinny jeans dus nog aan deze winter. Bummer

Het is maar net welke stijl bij je past. Dat hoeft natuurlijk niet altijd in de mode te zijn.
Precies dit!
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Ik dacht: een jurk op een broek kan niet. Maar ik vind dat een trui.

Ik heb ook jurken die ik eigenlijk meer een trui vind. Die draag ik met een legging of met een broek.

Maar wanneer is het een jurk of trui vinden jullie?
Mijn dochter studeert in Amsterdam en ik zag laatst een foto van de introductieweek: allemaal skinnies. Zijn al die studenten dan hopeloos ouderwets of zo?
Eidde schreef:
05-10-2023 13:50

Je reageert alleen op de flarebroek maar volgens mij zei ik ook andere opties die zag je niet?

Ja je moet het zelf weten met de skinny jeans maar ik mag ook een mening hebben.
Pimpelmeesje87 schreef:
03-10-2023 21:41
Een skinny of een legging is echt heel ouderwets! Sorry dat ik het zeg.

Ik zou het combineren met een flared broek. Of misschien wel een palazzo pants. En als je echt persé een legging wilt, dan zou ik voor fake leather gaan.

Inspiratie:

Afbeelding

Afbeelding

https://www.instyle.com/fashion/clothin ... hion-trend
De combinatie op de bovenste foto vind ik absoluut niet geslaagd en op de onderste foto draagt het model duidelijk een trui die niet te vergelijken is met wat TO heeft gekocht.

Draag gewoon wat je wil To. Op jouw foto zie ik geen jurk maar een oversized trui. Je hebt het daarna over ‘net boven de knie’ wat dan weer wel een jurk is. Daar zou ik geen broek onder dragen.
Volgens mij maken vooral de pumps het eerste plaatje wat ouderwets. Niet de legging-achtige broek.
Een legging, strakke dunne broek of een maillot of dikke panty vind ik nog steeds het mooiste bij een lange trui of trui-jurk.
.
Met kleding is t toch gewoon zo dat álles kan? Als je het maar vol overtuiging draagt!

Meedoen met de mode snap ik wel maar op een bepaalde leeftijd (Viva Forum leeftijd) draag je toch gewoon wat jij mooi vindt en wat bij jóuw lijf past?

Volgens mij ‘kan’ inmiddels álles wel hoor. Dus wat vind je zélf leuk om met die trui/jurk te combineren? Doen!
De bovenste foto van pimpelmees vind ik niks, sorry maar in zulke combinaties loopt mijn russische buurvrouw die met pensioen is (ok wel minus het leren jasje dan maar toch..) de onderste foto is duidelijk een trui.
Voor mij is iets pas een jurk als het meer richting de knie gaat, alles wat korter is noem een trui.
Lavendel22 schreef:
07-10-2023 07:12
Je reageert alleen op de flarebroek maar volgens mij zei ik ook andere opties die zag je niet?

Ja je moet het zelf weten met de skinny jeans maar ik mag ook een mening hebben.

Natuurlijk mag dat, zei ik van niet?
Die superlange wijde broeken vind ik ook best onpraktisch. Ze moeten precies goed vallen anders lijkt het raar. En dan kan je niet wisselen van schoen. Als die met een hak mooi valt, kan een sneaker niet meer. Vind ik dan.

Ik draag ze wel naar dan vallen ze met een hak iets korter
Ik vind die wijde broeken ook zo koud in de winter. Veel kouder dan aansluitende broeken.

Voor mij is iets geen trui meer maar een jurk als het tot net boven de knie valt. Anders is het een lange trui. Bij mij is vrijwel alles een lange trui, en ik draag ze op allerlei soorten broeken, behalve op wijde broeken.
Blackstar schreef:
07-10-2023 01:47
Mijn dochter studeert in Amsterdam en ik zag laatst een foto van de introductieweek: allemaal skinnies. Zijn al die studenten dan hopeloos ouderwets of zo?
Kan het me bijna niet voorstellen. Mijn dochter zit op de middelbare school en wil er nog niet dood in gevonden worden en de studenten die ik op mijn werk voorbij zie komen (en dat zijn er veel) zie ik er ook nooit meer mee. Waren het geen straight fit broeken?

Verder natuurlijk niet boeiend, je moet vooral aantrekken waar je zin in hebt.
Ik zie ook niet veel jongeren met skinny's en als ik nieuwe broeken zoek zie ik ook veel slim fit wat naar mijn idee ook gewoon een skinny is maar dan met een andere naam.

Deze week stond er een lederlook legging in het Kruidvat krantje en die zit lekker, niet echt warm denk ik maar warm genoeg voor als het volgende week wat kouder wordt en ik geen zin heb in een panty en m'n fleece legging ook nog echt te warm is. Heb volgens mij ook nog een skinny broek en de rest is allemaal straight fit of zo'n poptrash idee.

Ik doe eigenlijk nooit echt mee met de mode op hier en daar wat items na wellicht maar die draag ik dan ook weer jaren. Ik vind die bepaalde kleur donkergroen die je nu veel ziet in winkels wel echt prachtig en die kleur staat me ook goed. Dus daar heb ik wat van in mijn kledingkast. Maar dat draag ik over 5 jaar nog tenzij het kapot/versleten is.
smorre schreef:
07-10-2023 07:54
Met kleding is t toch gewoon zo dat álles kan? Als je het maar vol overtuiging draagt!

Meedoen met de mode snap ik wel maar op een bepaalde leeftijd (Viva Forum leeftijd) draag je toch gewoon wat jij mooi vindt en wat bij jóuw lijf past?

Volgens mij ‘kan’ inmiddels álles wel hoor. Dus wat vind je zélf leuk om met die trui/jurk te combineren? Doen!
^^ Dit dus..

Op een gegeven moment kom je toch gewoon op een leeftijd dat je je niet meer druk maakt over wat 'hip' is en dat je je kleding kiest op basis van wat je leuk vindt, wat het beste bij je lichaam past en waar je je goed in voelt..?

Ik moet sowieso wel lachen om de term 'ouderwets', want die flared broeken waren hip in de jaren 70, vervolgens weer hip in de jaren 90 en nu zijn ze weer helemaal hip.. Alle mode trends komen om de zoveel jaar terug.. wat nu ouderwets is, is over een paar jaar weer helemaal hip..
impala schreef:
07-10-2023 07:52
Volgens mij maken vooral de pumps het eerste plaatje wat ouderwets. Niet de legging-achtige broek.
Een legging, strakke dunne broek of een maillot of dikke panty vind ik nog steeds het mooiste bij een lange trui of trui-jurk.
Eens leuke laarzen hieronder zou het al een stuk beter maken.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven