Werk & Studie alle pijlers

Pensioenfeest

07-10-2023 10:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé Viva'ers,

Wat geef je cadeau op een pensioenfeest?
En wat draag je voor kleding?
Verdere do's en don'ts?
Het gaat om een dierbare ex-collega.
Zijn daar regels voor dan?
Gewoon een kado wat jij denkt dat je ex-collega leuk vindt en qua kleding, ligt aan het soort feest.
Honey, you should see me in a crown
Normale kleding wat je anders ook draagt lijkt mij. Vraag de pensionado naar zijn kadowensen
Ik zou een galajurk huren, TO.

Geintje natuurlijk. Ik zou me net kleden, verder niet. Net zoals op andere feestjes of verjaardagen.
Een pensioenfeest is niet een vaste formule, zoals een bruiloft of begrafenis (hoewel ook daar eigen invulling geldt).
Ik zou een bloemetjesjurk aantrekken en een leuk watergolfje nemen, Qua cadeau: een paar geraniums, of een rollator.
Toen mijn opa met de VUT ging, had ik een trui van Naf-Naf aan en ik heb hem een mooie tekening gegeven met bloemen van crepepapier erop. Hopelijk kun je daar iets mee, TO!
Flesje wijn of een boek dat hij leuk vindt. Qua kleding gewoon wat leuks, business casual of wat de mensen bij dat bedrijf dragen.
Het hangt natuurlijk ook een beetje af van hoe het feest gevierd wordt. Als hij een fancy diner geeft, maak je er wat meer werk van qua kleding.
De ene pensionada is de andere niet.

Sommige zijn echt oud en heel blij dat ze achter de garaniums mogen gaan zitten, of hebben allerlei lichamelijk klachten.

Terwijl de andere denkt; eindelijk tijd om de Kilimajaro op te lopen of de wereld rond te zeilen.

Er zijn geen regels voor. Kijk vooral naar de persoon en wat hij/zij leuk vindt en in het leven staat.
Kan inderdaad een heel verschil zitten in oud zijn. Ik luisterde vanmorgen op radio 1 naar 'De Nachtzuster', die had een vrouw aan de telefoon en ze hadden het over de WWII. De vrouw klonk superoud, alsof ze 110 was.
De presentatrice vroeg 'mag ik vragen hoe oud u bent mevrouw?' die dacht denk ik ook dat ze de oorlog als volwassene had meegemaakt. Maar ze was 75. :mrgreen:
Nou ja, dit heeft helemaal niets met je topic te maken maar ik moest het even kwijt.

Cadeautip; samen met collega's een bon voor een weekendje weg geven?
En alsjeblieft geen grapjes, niet een doos vol kadootjes ala:
Geranium om achter te zitten, krulspelden, seniorenblad etc
Bij wat voor bedrijf werk je? Als dat allemaal nogal informeel is, is de kans groot dat er niet verwacht wordt om in gala te verschijnen.

Als het een dierbare collega is, zou ik gewoon vragen wat de dresscode is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven