Werk & Studie alle pijlers

Niet passend werk Geen OP

03-10-2023 11:58 520 berichten
Lege op
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-10-2023 15:38
Reden: OP gewist, maatregelen zijn genomen
98.26% gewijzigd
Blauweelf41 schreef:
10-10-2023 14:28
En anderen vertelde mij hoe ik mijn leven moest leven ,ook daarom heb ik een hekel eraan. Als anderen mij iets willen opleggen wat ik wel en niet kan .
Ik heb zo veel verschillende labels gehad en allemaal zaten er naast.
Dan ga je eigen weg kiezen en zelf onderzoek doen , en oke jullie geloven mij niet maar ik heb heel veel geleerd en heel veel inzicht en ken mijn beperking en kracht ..

Ik denk dat hier de kern kan zitten van je onrust / zoektocht / onvrede. Ik had wel de mogelijkheid om te studeren wat ik wilde en ook daarin uit te zoeken wie ik ben en wat me ligt.
Ik heb nooit het idee gehad dat anderen me iets oplegden en mijn eigen weg kunnen kiezen. Dan nog is het leven moeilijk en ligt er niet gegarandeerd een droombaan in het verschiet.

Dat ' zwalken' tussen opties komt misschien omdat je niet eerder de kans had om uit te zoeken wat echt bij je paste. Ik ben bang dat je dat op latere leeftijd niet meer ingehaald krijgt op de werkvloer. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet aan zelfontplooiing moet doen, absoluut wel.
frambozentaartje schreef:
10-10-2023 17:27
Ik denk dat hier de kern kan zitten van je onrust / zoektocht / onvrede. Ik had wel de mogelijkheid om te studeren wat ik wilde en ook daarin uit te zoeken wie ik ben en wat me ligt.
Ik heb nooit het idee gehad dat anderen me iets oplegden en mijn eigen weg kunnen kiezen. Dan nog is het leven moeilijk en ligt er niet gegarandeerd een droombaan in het verschiet

Dat ' zwalken' tussen opties komt misschien omdat je niet eerder de kans had om uit te zoeken wat echt bij je paste. Ik ben bang dat je dat op latere leeftijd niet meer ingehaald krijgt op de werkvloer. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet aan zelfontplooiing moet doen, absoluut wel.
X
anoniem_65817df4c02e1 wijzigde dit bericht op 13-10-2023 21:38
43.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
10-10-2023 16:05
Het heet voorvrouw ben ik achter gekomen .
Maar ik kan praatjes maken geen probleem kan mijzelf goed aanpassen
Alleen pauze is wel tijd om even af te. Schakelen
Maar bij ons onze voormannen gaan ook vaak naar buiten om even op te laden.
En de meeste zegge ook gewoon waar het op staat ,
Dit is geen antwoord op de vraag van Star4.
Ik heb al uitgelegd wat een voor vrouw bij ons doet
Paar reacties terug
On topic: ja, ik heb passend werk. Ook bij eerdere banen al wel.

Maar altijd deels passend en een deel van mijn talenten en wensen haal ik uit andere zaken, zoals hobbies en vrijwilligerswerk.

Voor blauweelf:
Over een paar maanden heb je weer een nieuw plan, waar je dan helemaal voor gaat. Dat je er zelf helemaal in gelooft is duidelijk, maar voor een lezer op het forum is het ook duidelijk een herhaling van zetten. In je reacties zie ik in ieder geval geen verandering. Ik hoop dat dit je lukt en dat je er gelukkiger van wordt, maar als dit nu niet lukt of niet doorgaat, dan zou ik toch eens kijken of je geen hulp kan vragen bij een stap naar een andere baan, want nu is het een patroon van steeds iets willen, maar het niet voor elkaar krijgen.
aikidoka schreef:
10-10-2023 18:57
On topic: ja, ik heb passend werk. Ook bij eerdere banen al wel.

Maar altijd deels passend en een deel van mijn talenten en wensen haal ik uit andere zaken, zoals hobbies en vrijwilligerswerk.

Voor blauweelf:
Over een paar maanden heb je weer een nieuw plan, waar je dan helemaal voor gaat. Dat je er zelf helemaal in gelooft is duidelijk, maar voor een lezer op het forum is het ook duidelijk een herhaling van zetten. In je reacties zie ik in ieder geval geen verandering. Ik hoop dat dit je lukt en dat je er gelukkiger van wordt, maar als dit nu niet lukt of niet doorgaat, dan zou ik toch eens kijken of je geen hulp kan vragen bij een stap naar een andere baan, want nu is het een patroon van steeds iets willen, maar het niet voor elkaar krijgen.
Nee ik ga opleiding starten voor vrouw alleen even wachten nu
Waneer ik kan starten
Dat ligt niet aan mij maar aan kantoor
Fijn dat je passend werkt hebt
Ik moet zeggen dat ik ook veel haal uit mijn hobbys en cursussen 😁 haal daar ook mijn uitdaging uit
Blauweelf41 schreef:
10-10-2023 20:06
Nee ik ga opleiding starten voor vrouw alleen even wachten nu
Waneer ik kan starten
Dat ligt niet aan mij maar aan kantoor
Fijn dat je passend werkt hebt
Ik moet zeggen dat ik ook veel haal uit mijn hobbys en cursussen 😁 haal daar ook mijn uitdaging uit
Je schreef eerder dat er nog gekeken gaat worden of je geschikt bent.

En nu schrijf je dat het wachten is tot je kan starten.

Vreemd.
mijn zus heeft werk dat goed past ze mag in het gras liggen
Flipflop schreef:
10-10-2023 20:38
Je schreef eerder dat er nog gekeken gaat worden of je geschikt bent.

En nu schrijf je dat het wachten is tot je kan starten.

Vreemd.
Ja daar wacht ik dus op dat gaat een training worden en een overleg
Hoorde vandaag dat mijn afdeling chef er morgen naar gaat vragen waneer het gaat starten
tigi schreef:
10-10-2023 20:41
mijn zus heeft werk dat goed past ze mag in het gras liggen
Je maakt mij erg nieuwsgierig 😅
Monstrea schreef:
03-10-2023 12:19
Om die reden ben ik 2 keer ontslagen. Gebeurde geen grote fouten of iets negatiefs, maar het paste niet bij mij. Volgens hun. Maar ik vond het wel leuk. Zover je werk leuk kan vinden.

Bij al mijn banen ga ik op en af. Maar heb het maar geaccepteerd dat het met pieken en dalen gaat. Werk is werk en niet altijd leuk of passend bij de persoon. Als het werk maar gedaan wordt.
O ik vind het best apart dan andere. Dan blijkbaar bepalen wat bij je past ?
Ik denk altijd dat je zelf beste weet ?
Blauweelf41 schreef:
11-10-2023 06:16
Nee hoor.
Blauweelf41 schreef:
Wat naïef.
Blauweelf41 schreef:
Dat vind ik nogal een kortzichtige bewering. Maar dat soort beweringen lees ik eerlijk gezegd wel meer van je.
Zo dicht je jezelf nogal wat kwaliteiten en capaciteiten toe, maar als ik dan kijk wat je hier op het forum neerschrijft en hoe je soms reageert, staat dat regelmatig averechts op die zelf toegekende kenmerken. Je doet voortdurend uitspraken over jezelf die zó met elkaar in tegenspraak zijn, dat ze onmogelijk allebei kunnen kloppen.
Het is mooi en bewonderenswaardig dat je zo positief en vol ambitie en doorzettingskracht zit. Chapeau! Maar ik denk oprecht dat het goed voor je zou zijn als je je zelfkennis en capaciteiten eens zou toetsen aan de realiteit. Want je kunt wel van alles van jezelf 'vinden' maar dat wil helaas niet automatisch zeggen dat je dat ook 'bent'. En, op basis van jouw uitingen op dit forum, zie ik daar een forse discrepantie.
Ook zou het, in dat licht, heel zinvol voor je zijn om daar wat ondersteuning in te vragen. Iemand die jou op het pad naar 'passend werk' begeleidt en bekijkt wat zowel wenselijk als reëel voor jou is. Dat zou een hoop teleurstellingen kunnen voorkomen en kan er ook voor zorgen dat je wat doelgerichter en meer gestructureerd toewerkt naar een baan waar je èn je kwaliteiten kunt gebruiken èn energie en plezier uit haalt ipv lukraak alle kanten op te schieten, zoals je het nu doet.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Blauweelf41 schreef:
Heb jij weleens Idols of Hollands Got Talent gekeken? Allemaal mensen die denken dat zingen/weet ik wat voor talent bij ze past maar dat is toch echt niet altijd zo.
Ugli schreef:
11-10-2023 11:57
Heb jij weleens Idols of Hollands Got Talent gekeken? Allemaal mensen die denken dat zingen/weet ik wat voor talent bij ze past maar dat is toch echt niet altijd zo.
Dat is inderdaad een heel goed voorbeeld van iets van jezelf 'vinden' wat niet lang niet altijd klopt met de realiteit. :)
Ugli schreef:
11-10-2023 11:57
X
anoniem_65817df4c02e1 wijzigde dit bericht op 13-10-2023 21:41
74.69% gewijzigd
*Sikkepit* schreef:
11-10-2023 11:54
Dat vind ik nogal een kortzichtige bewering. Maar dat soort beweringen lees ik eerlijk gezegd wel meer van je.
Zo dicht je jezelf nogal wat kwaliteiten en capaciteiten toe, maar als ik dan kijk wat je hier op het forum neerschrijft en hoe je soms reageert, staat dat regelmatig averechts op die zelf toegekende kenmerken. Je doet voortdurend uitspraken over jezelf die zó met elkaar in tegenspraak zijn, dat ze onmogelijk allebei kunnen kloppen.
Het is mooi en bewonderenswaardig dat je zo positief en vol ambitie en doorzettingskracht zit. Chapeau! Maar ik denk oprecht dat het goed voor je zou zijn als je je zelfkennis en capaciteiten eens zou toetsen aan de realiteit. Want je kunt wel van alles van jezelf 'vinden' maar dat wil helaas niet automatisch zeggen dat je dat ook 'bent'. En, op basis van jouw uitingen op dit forum, zie ik daar een forse discrepantie.
Ook zou het, in dat licht, heel zinvol voor je zijn om daar wat ondersteuning in te vragen. Iemand die jou op het pad naar 'passend werk' begeleidt en bekijkt wat zowel wenselijk als reëel voor jou is. Dat zou een hoop teleurstellingen kunnen voorkomen en kan er ook voor zorgen dat je wat doelgerichter en meer gestructureerd toewerkt naar een baan waar je èn je kwaliteiten kunt gebruiken èn energie en plezier uit haalt ipv lukraak alle kanten op te schieten, zoals je het nu doet.
Sorry zo zie ik het niet
Ik praat nu regelmatig met mijn afdeling chef heb ik super veel hulp aan , die heeft ook vertrouwen in mij
Dat is alle hulp die ik nodig heb
Ik doe prive veel cursussen en jah heb meer interesse maar dat vind ik alleen maar leuk .

Verder heb ik kwaliteiten
En ook min punten net als iedereen .
Er zijn zat dingen die ik niet kan en zal ook nooit zeggen dat ik iets kan wat ik niet kan ,
Maar een mens kan leren ,
En dan kun je wel meer leren
Ik ken mijzelf juist goed omdat ik veel curcusen gedaan heb en ook training van ken jezelf
En voorvrouw is een uitdaging maar dat lijkt mij erg leuk om te doen en daar ga ik voor
Thuis doe ik thuis curcusen puur omdat ik zelf ontwikkelen belangrijk vind
Blauwe elf, je wil dus voorvrouw worden, van de collega’s waar je al best veel topics over hebt geopend dat je de gesprekken saai vindt en je niet op je plek voelt?

Realiseer je je dat je om die mensen te motiveren goed moet begrijpen wat er belangrijk is voor die mensen, zodat je ze goed kunt aansturen? Dat lijkt me best lastig als je ze eigenlijk niet zo leuk vindt.

Nu weet ik dat jij gaat antwoorden dat jouw leidinggevende het ziet zitten, dus dat het vast wel gaat lukken. En je zult het vast wel kunnen, maar ik hoop dat je je wel realiseert dat voorvrouw zijn juist meer interactie met je vollega’s met zich meebrengt.
En op die werkplek zal dat nog eens extra gelden, want mensen met rugzakjes/aandoeningen/gebruiksaanwijzingen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Blauweelf41 schreef:
11-10-2023 13:32
Verder heb ik kwaliteiten
En ook min punten net als iedereen .
Er zijn zat dingen die ik niet kan en zal ook nooit zeggen dat ik iets kan wat ik niet kan ,
Maar een mens kan leren ,
En dan kun je wel meer leren

Ik ken mijzelf juist goed omdat ik veel curcusen gedaan heb en ook training van ken jezelf
En voorvrouw is een uitdaging maar dat lijkt mij erg leuk om te doen en daar ga ik voor
Thuis doe ik thuis curcusen puur omdat ik zelf ontwikkelen belangrijk vind
Ik zie jou dit bij herhaling schrijven, maar je maakt daarmee een denkfout.
Ook al zou je graag anders zien, niet alles is te leren.
Een aanzienlijk deel van de reikwijdte van wat binnen je vermogen ligt, is vastgelegd in je karakter en persoonlijkheid.
Die kenmerken zijn niet via kennis en/of ervaring aan te leren, maar bepalen wel de grenzen van wat binnen je mogelijkheden ligt.
Natuurlijk is het supergoed om te kijken of je die grenzen nog kunt verleggen, maar je kunt nooit om je 'basiseigenschappen' heen.

Jezelf goed leren kennen gaat ook veel verder dan cursussen en trainingen en een onderdeel ervan is accepteren van datgene wat je mogelijk beperkt in het leven en te kijken hoe je daar mee omgaat.
Ik lees van jou een heleboel 'zelfinzicht' zonder externe feedback of realiteitszin. Ik lees ook met regelmaat halve 'waarheden' die dan weer vergroot dan weer verkleind worden, al naar het gelang het je beter uitkomt. Met alle respect maar dat is geen zelfinzicht, dat zijn zelfgecreëerde eigenschappen.

Echt hoor, je roept heel hard dat je geen hulp nodig hebt en het allemaal prima zelf kan, maar als ik dan lees hòe je dat doet, dan bevestigt dat eigenlijk alleen maar mijn beeld dat je juist wèl gebaat zou zijn bij hulp. In die zin vind ik je bepaald ook niet flexibel en open-minded, maar juist heel star en koppig. En ik denk ook zomaar dat dat je regelmatig in de weg staat in het leven.
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 11-10-2023 15:43
0.31% gewijzigd
Star⁴ schreef:
10-10-2023 15:58
Wat verwacht jij dat een leidinggevende doet?
Eigenlijk heb je ook nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op deze vraag.
Je hebt er wel over gepost maar jouw antwoorden gaan steeds over andere dingen en het lijkt alsof je kern van de vraag niet goed begrijpt.
Zeker wel heb uitgelegd wat een mee werkend voorvrouw bij ons doet

Namelijk zorgen dat mensen niet alleen zitten te kletsen maar ook werken
Je krijg opdracht van magazine zoveel van product b maken is het klaar aftekenen bon naar kantoor brengen
Soms in gesprek met mensen gaan
Maar echte grote gesprek zoals beoordeling doet de afdeling chef
En er is iemand voor de planning
Dat kan ik ook niet
*Sikkepit* schreef:
11-10-2023 15:34
Een aanzienlijk deel van de reikwijdte van wat binnen je vermogen ligt, is vastgelegd in je karakter en persoonlijkheid.
Die kenmerken zijn niet via kennis en/of ervaring aan te leren, maar bepalen wel de grenzen van wat binnen je mogelijkheden ligt.
Natuurlijk is het supergoed om te kijken of je die grenzen nog kunt verleggen, maar je kunt nooit om je 'basiseigenschappen' heen.

Jezelf goed leren kennen gaat ook veel verder dan cursussen en trainingen en een onderdeel ervan is accepteren van datgene wat je mogelijk beperkt in het leven en te kijken hoe je daar mee omgaat.
Ik lees van jou een heleboel 'zelfinzicht' zonder externe feedback of realiteitszin. Ik lees ook met regelmaat halve 'waarheden' die dan weer vergroot dan weer verkleind worden, al naar het gelang het je beter uitkomt. Met alle respect maar dat is geen zelfinzicht, dat zijn zelfgecreëerde eigenschappen.

Echt hoor, je roept heel hard dat je geen hulp nodig hebt en het allemaal prima zelf kan, maar als ik dan lees hòe je dat doet, dan bevestigt dat eigenlijk alleen maar mijn beeld dat je juist wèl gebaat zou zijn bij hulp. In die zin vind ik je bepaald ook niet flexibel en open-minded, maar juist heel star en koppig. En ik denk ook zomaar dat dat je regelmatig in de weg staat in het leven.
Dus omdat ik zeg dat ik hulp heb van mijn afdeling chef en dat ik genoeg vind omdat hij mij op de juiste manier helpt ben ik star en koppig?
*Sikkepit* schreef:
11-10-2023 15:34

Dan heeft dus niemand zelf inzicht
Zelf inzicht leer je ook door dingen te doen en op je bek te gaan zolang je geen andere mensen ermee schaad is daar mis mee
Alles uit de weg gaan en iemand te veel willen beschermen en niks laten proberen is veel schadelijk
Ik heb hulp maar hulp moet de juiste zijn en die heb

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven