Werk & Studie alle pijlers

Stoppen of doorgaan met werk?

11-10-2023 14:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al een aantal jaren werk ik bij een werkgever als leidinggevende. Sinds 1,5 jaar heb ik het minder naar mijn zin op de werkplek vanwege veel negativiteit om mij heen. Echter toen werd ik zwanger en ben ik ziekgemeld voor 100 procent. Ik had een HG zwangerschap. Na 25 weken zwangerschap weer therapeutisch gaan werken. Dit ging soms wel, soms niet. Tijdens mijn ziek zijn heb ik enige vorm van steun van mijn team waar ik leiding aan geef enorm gemist. Ik heb nagenoeg niks van ze gehoord. Ook na mijn bevalling is het stil gebleven. Uiteraard heb ik wel een geboortekaartje gestuurd en een email met een update over de baby. Vrijwel geen berichtjes op terug ontvangen. Afgelopen maandag moest ik weer starten. Het was oké, maar zeker geen warm welkom. Er werd weinig gevraagd naar hoe het gaat met mij en de baby.
Ondertussen hoorde ik wel dat mijn vervanger enorm verwend is door het team voor haar afscheid. Kadootjes, afscheidsetentje. En ik hoorde gemompel dat ze erg balen dat zij weggaat.
Ik ben tijdens mijn verlof al gaan zoeken naar een nieuwe baan maar helaas nog niet gevonden. Eigenlijk wil ik niet meer terug naar mijn werk, maar het salaris is ook nodig. Afgezien van verder zoeken naar een nieuwe baan, hebben jullie tips? Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
- doorbikkelen tot je een nieuwe baan hebt
- ontslag nemen
- vaststellingsovereenkomst laten opstellen waarbij recht op ww blijft plus evt transitievergoeding? Maar hoe pak ik dit aan? Tips?
- iets anders?
Je hebt het geld nodig, je werkgever wil niet per se van jou af, de situatie klinkt niet accuut ziekmakend, dan lijkt mij de enige logische optie: veel solliciteren en intussen doorbikkelen, of eventueel meer verlof opnemen.
Eventueel kijken of jij de situatie op je huidige werk positief kan beïnvloeden: wat waardeerden ze aan 'de invaller'? Kan jij een positievere relatie met je team krijgen? Als ze positiever reageerden op de invaller dan op jou, is er misschien nog iets wat je kan leren over waarom het met tussen het team en jou minder soepel loopt? Als dat lukt, zou het zelfs kunnen dat je weer blijer wordt van je werk, en anders heb je iets geleerd wat je weer mee kunt nemen naar een nieuwe baan.
-helena- wijzigde dit bericht op 12-10-2023 12:40
Reden: Tikfout
0.28% gewijzigd
Doorbikkelen en intussen volop solliciteren.
Helemaal geen baan hebben heeft veel nadelen. Wat als je intussen opnieuw ziek wordt? Dan heb je misschien wel nergens recht op!
Vind je Leiding geven nog wel leuk?
Wat een vervelende situatie
Ik zou proberen te kijken of je extra verlof kan opnemen en ondertussen solisteren ergens anders ,
Zo leer je de mensen wel kennen
Heb het helaas ook mee gemaakt
Ben ook ziek geworden burn out en depressie gehad , en ik heb al die tijd ook niks gehoord toen ik terugkwam was de opmerking o leef jj ook nog .

Ik zou proberen ondertussen te denken
Het zijn maar collegas ik hoef verder niks met hun dan werken .
En ik heb geleerd afstand te houden en niks te verwachten

Hopelijk vind je iets leuk wat ook past
Met leukere collegas

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven