Saunatopic: tips, afraders, ergernissen, blijmakers

zaterdag 28 oktober 2023 om 11:32

zaterdag 28 oktober 2023 om 16:38
Marianneke schreef: ↑28-10-2023 14:15Afknapper: steeds meer badkleding- of vrouwendagen. Verpreutisering van de maatschappij denk ik.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen, want a) zie ik het niet als verpreutising van de maatschappij, en b) kies ik specifiek voor badkledindagen.
Gelukkig mag het naast elkaar bestaan, en kunnen we allebei op verschillende dagen genieten van een dagje wellness.
Ik ga in december voor de eerste keer naar Bussloo, ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Die belevingen met klankschalen laat ik voor wat ze zijn. Ik zoek een bubbelbad op, een stoombad, een infraroodsauna, en heb twee behandelingen (een massage en een behandeling met magnesium).
That will do it for me.
anoniem_68394f200c7be wijzigde dit bericht op 28-10-2023 18:00
0.33% gewijzigd
zaterdag 28 oktober 2023 om 16:40

zaterdag 28 oktober 2023 om 16:44
Ik vind op zich niks van badkleding dragen in de sauna, ik word er niet warm of koud van. Ik vind bloot sauneren wel veel praktischer, omdat ik makkelijker en sneller schoon kan douchen en beter afkoel. Daarnaast haat ik het enorm om een nat badpak uit te trekken en worden wc's erg nat van al die zwempakkerij.
zaterdag 28 oktober 2023 om 16:48
Lekker een boek mee en gáán. Als je van opvoeringen houdt kun je dat daar prima doen. Als ik in de buurt woonde nam ik een abonnement en ging ik vaker een middag ofzo heen.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 28 oktober 2023 om 16:53
Waar ik blij mee ben.
Een sauna met een (mooi) buiten terrein. Vind het vaak fijn om ook over het terrein te kunnen lopen. Sauna Bussloo ligt bijvoorbeeld mooi aan het meer. Waar je ook in kan zwemmen voor de liefhebbers.
Bij de Veluwse bron geldt dacht ik hetzelfde.
Een sauna met een (mooi) buiten terrein. Vind het vaak fijn om ook over het terrein te kunnen lopen. Sauna Bussloo ligt bijvoorbeeld mooi aan het meer. Waar je ook in kan zwemmen voor de liefhebbers.
Bij de Veluwse bron geldt dacht ik hetzelfde.
Karakter is wat je bent in het donker.
zaterdag 28 oktober 2023 om 16:54
Mijn ervaring is dat de sfeer op badkledingdagen anders is. Meer gericht op kijken, beoordelen. Ik vond de andere gasten ontevredener, wat meer gesloten en wat minder vriendelijk.
Hier ook een grondige hekel aan lui doe een te kleine handdoek hebben en alles onderzweten. En aan klef gedoe.
En zeer hoorbaar ademhalen en/of snurken. Het is een trigger voor me en kost me bakken energie om dat een beetje in goede banen te leiden.
Hier ook een grondige hekel aan lui doe een te kleine handdoek hebben en alles onderzweten. En aan klef gedoe.
En zeer hoorbaar ademhalen en/of snurken. Het is een trigger voor me en kost me bakken energie om dat een beetje in goede banen te leiden.
zaterdag 28 oktober 2023 om 17:06
Ja dat.
Ooit in Valkenburg geweest. Thermaalbaden is met badkleding sauna zonder.
Wat een vreselijk gegluur daar. Ik was met m'n zusje. We zijn er vroeger weggegaan. Dat was zo niet fijn.
Bussloo vind ik ook niets. Zeker in je eentje. Dat gegluur en gekeur vanuit de bubbelbaden brrrr.
Liever Veenendaal of Zutphen. Al moet t voor Zutphen wel lekker weer zijn en een leuke acties voor een behandeling.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
zaterdag 28 oktober 2023 om 17:18
Hier ook enorme saunafans!
Favoriet zijn thermen bussloo en berendonk. Wij vinden de belevingsopgietingen juist heel leuk voor de afwisseling, zo zie je maar weer dat smaken verschillen haha.
Ze zijn voor ons allebei te ver om er zomaar een dagje heen te gaan, dus deze doen we altijd in combinatie met een overnachting.
Voor een paar uurtjes of een kortere dag gaan we naar Spa one of Katara. Spa one vind ik met name in de winter heerlijk, eten is gewoon lekker en het is er vaak niet extreem druk. Enige jammere vind ik dat het zwembad net iets te koud is.
In de zomer/voorjaar of dagen met veel zon is Katara favoriet, doordat daar veel meer buiten is.
Ergernissen zijn bij ons ook kletsen in de stiltesauna’s, niet douchen na de sauna en starende mannen.
Wij wilden graag binnenkort naar de Veluwse bron, omdat ik daar jaaaaaaren geleden goeie dag heb gehad, maar begrijp dat we die beter kunnen overslaan. Dus bedankt voor het delen van de ervaringen haha
Favoriet zijn thermen bussloo en berendonk. Wij vinden de belevingsopgietingen juist heel leuk voor de afwisseling, zo zie je maar weer dat smaken verschillen haha.
Ze zijn voor ons allebei te ver om er zomaar een dagje heen te gaan, dus deze doen we altijd in combinatie met een overnachting.
Voor een paar uurtjes of een kortere dag gaan we naar Spa one of Katara. Spa one vind ik met name in de winter heerlijk, eten is gewoon lekker en het is er vaak niet extreem druk. Enige jammere vind ik dat het zwembad net iets te koud is.
In de zomer/voorjaar of dagen met veel zon is Katara favoriet, doordat daar veel meer buiten is.
Ergernissen zijn bij ons ook kletsen in de stiltesauna’s, niet douchen na de sauna en starende mannen.
Wij wilden graag binnenkort naar de Veluwse bron, omdat ik daar jaaaaaaren geleden goeie dag heb gehad, maar begrijp dat we die beter kunnen overslaan. Dus bedankt voor het delen van de ervaringen haha
lecafedouze wijzigde dit bericht op 28-10-2023 17:20
Reden: Typefout
Reden: Typefout
0.05% gewijzigd

zaterdag 28 oktober 2023 om 18:01
zaterdag 28 oktober 2023 om 18:12
Niet goedkoop, maar - vond ik - elke cent waard : Devarana in den Bosch.
Echt alles was mooi. Elke soort sauna hadden ze er. Verboden voor groepjes en ze deden niet aan kortingen via sites en zo.
Zie net dat ze nog twee andere locaties hebben.
https://www.lifestyleresorts.nl/#Lifest ... %20Resorts
Echt alles was mooi. Elke soort sauna hadden ze er. Verboden voor groepjes en ze deden niet aan kortingen via sites en zo.
Zie net dat ze nog twee andere locaties hebben.
https://www.lifestyleresorts.nl/#Lifest ... %20Resorts
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 28 oktober 2023 om 18:15
Ja!hanke321 schreef: ↑28-10-2023 16:54Mijn ervaring is dat de sfeer op badkledingdagen anders is. Meer gericht op kijken, beoordelen. Ik vond de andere gasten ontevredener, wat meer gesloten en wat minder vriendelijk.
Sowieso begrijp ik niet hoe je wél dertig euro betaalt om ergens naar binnen te kunnen en 8.95 voor een tosti, maar dan weer geen geld hebt voor iets anders dan een keukenhanddoekje. Het is vies en ik vind het enorm suf. Laatst was is met zeven mensen in een (grote) cabine en ze hadden allemaal een bloot hoofd, blote benen of hun blote rug op het hout. Meh. Mijn saunahanddoeken komen van action en aldi, dat kan gewoon. En anders neem je twee mee.
En klef gedoe vind ik ook storend. Ik ben gek op mijn beeldschone man, maar het lukt me heus een paar uur niet aan hem te zitten.

zaterdag 28 oktober 2023 om 18:17
Ik ben hier een paar jaar geleden geweest en ik had nog nooit zoiets meegemaakt. We hadden gereserveerd, maar alsnog was het zo enorm vol dat er in het zwembad geen mogelijkheid was tot bewegen, behalve als je dat met je buren afsprak. Elke cabine zat ramvol. Voor mijn gevoel moest ik me zo ongeveer in het restaurant omkleden. Toen we na anderhalf uur proberen weggingen, was de receptie verder ook niet echt geinteresseerd: "Ja, was inderdaad erg druk!" Oké. Tot ziens dan maar.
zaterdag 28 oktober 2023 om 18:19
Heerlijk topic dit! Ik krijg meteen weer zin om te gaan. Ik woon vijf minuten van Sauna Binnenmaas dus daar gaan we nu regelmatiger naartoe. Een tijdje geleden lekker alleen naar Schiedam geweest, nadat ik het daar jaren geleden veel te druk en te hectisch vond nu echt heerlijk gezeten daar. Wat ouder, respectvol publiek. Jammer om te lezen dat de Veluwse Bron zo achteruit is gegaan, want ik vond het er mooi en lekker ruim opgezet. Twee jaar geleden zijn we weer eens teruggeweest naar Saunadrome in Putten maar dat was geen succes. Het is zo krap en vol in die boerderij! Ook jammer dat iemand zichzelf dan alsnog in het al volle bubbelbad propt met zijn klokkenspel precies op ooghoogte voor mij. Mijn ergernisje zijn juist de fanatiekelingen die bij elk geluidje boos naar je kijken en het allemaal heel serieus lijken te nemen. Bijv ook intens gaan zitten ademen. Om die reden mijd ik opgietingen ook trouwens. Veel te veel heisa en theater.
zaterdag 28 oktober 2023 om 19:37
Dit. In Nederland tenminste. Komt met name door dat soort ordinaire toko's als Bussloo. Ik hou van authentieke Finse sauna's. En ja die hebben ze in Bussloo ook, maar ik hoef al die poeha er niet bij.GroenTuintje schreef: ↑28-10-2023 13:11Ik ben nog nooit in een sauna geweest en het trekt mij ook niet. Vooral dat naakt zijn onder vreemden vind ik niet fijn. Ik ben niet preuts maar vind het niet fijn. Een privé-sauna zou mij dan wel aantrekken. Of een turks stoombad ( vaak in zwembaden of hotels geweest) is favoriet hier. Maar dat geklepper van mensen in en uit zo’n stoombad is zwaar irritant.
zaterdag 28 oktober 2023 om 20:06
Finland lijkt mij sowieso prachtig

Voor iedereen een groene tuin

zaterdag 28 oktober 2023 om 20:17
Ik ben gek op de poeha, maar ik ben wel sfeergevoelig. Op vakantie was ik in een heel klein saunacomplexje bij een overdekt zwembad. Twee sauna's en een dampbad, meertje om in af te koelen, paar luxe ligstoelen. Je kon er alleen bier, radler en worst met brood krijgen. De medewerker die de opgietingen deed, zag mij luieren op een ligstoel en kwam mij een stuk sinaasappel brengen, vroeg in amper te volgen Beiers waar mijn man was en bracht hem vervolgens een stuk sinaasappel in de andere sauna.
Ik had er wel willen blijven wonen, gewoon omdat het er zo rustig en fijn en licht was.
Ik had er wel willen blijven wonen, gewoon omdat het er zo rustig en fijn en licht was.
zaterdag 28 oktober 2023 om 20:21
Dat klinkt dan weer wel fijn en niet wat ik onder poeha versta denk ikcuculuscanorus schreef: ↑28-10-2023 20:17Ik ben gek op de poeha, maar ik ben wel sfeergevoelig. Op vakantie was ik in een heel klein saunacomplexje bij een overdekt zwembad. Twee sauna's en een dampbad, meertje om in af te koelen, paar luxe ligstoelen. Je kon er alleen bier, radler en worst met brood krijgen. De medewerker die de opgietingen deed, zag mij luieren op een ligstoel en kwam mij een stuk sinaasappel brengen, vroeg in amper te volgen Beiers waar mijn man was en bracht hem vervolgens een stuk sinaasappel in de andere sauna.

Fort Resort Beemster ook wel ok.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in