Kleding aanschaffen voor een tijdelijke baan. Wel of niet?
vrijdag 3 november 2023 om 23:02
Hallo allemaal, ik zit met een vraag. En de vraag is vooral of ik koppig en eigenwijs ben of niet.
Door omstandigheden moet ik al blij zijn dat ik uberhaupt een baan heb. Ik heb een tijdelijke baan (decemberdrukte) via een uitzendbureau met een wekelijks contract (buitenland). Elk moment kan mijn werk stoppen en het is lastig om nieuw werk te vinden.
Nu vraagt mijn opdrachtgever om bepaalde kleding. Kleding die de meeste mensen standaard hebben, maar ik heb die niet. En ik heb eigenlijk ook niet de luxe om die kleding te kopen die ik maar 2 maanden zal dragen. Zoals ik zei draag ik het zelf nooit, en zal ik het ook na die tijd niet dragen. Ik krijg geen vergoeding om de kleding aan te schaffen. En mijn loon is dusdanig dat ik de aanschaf van de kleding er niet echt uit zal halen, dus ik wil het eigenlijk gewoon niet gaan kopen.
Ik ben vooraf niet ingelicht dat die kleding nodig was. Voor nu wordt geaccepteerd dat ik andere kleding draag. Toch hangt het voor mijn gevoel als een zwaard van damocles boven mijn hoofd. Wat zouden jullie doen? De kleding kopen voor 2 maanden, of niet?
Door omstandigheden moet ik al blij zijn dat ik uberhaupt een baan heb. Ik heb een tijdelijke baan (decemberdrukte) via een uitzendbureau met een wekelijks contract (buitenland). Elk moment kan mijn werk stoppen en het is lastig om nieuw werk te vinden.
Nu vraagt mijn opdrachtgever om bepaalde kleding. Kleding die de meeste mensen standaard hebben, maar ik heb die niet. En ik heb eigenlijk ook niet de luxe om die kleding te kopen die ik maar 2 maanden zal dragen. Zoals ik zei draag ik het zelf nooit, en zal ik het ook na die tijd niet dragen. Ik krijg geen vergoeding om de kleding aan te schaffen. En mijn loon is dusdanig dat ik de aanschaf van de kleding er niet echt uit zal halen, dus ik wil het eigenlijk gewoon niet gaan kopen.
Ik ben vooraf niet ingelicht dat die kleding nodig was. Voor nu wordt geaccepteerd dat ik andere kleding draag. Toch hangt het voor mijn gevoel als een zwaard van damocles boven mijn hoofd. Wat zouden jullie doen? De kleding kopen voor 2 maanden, of niet?
vroegevogel wijzigde dit bericht op 03-11-2023 23:03
9.61% gewijzigd
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
zaterdag 4 november 2023 om 00:45
Dit klinkt wel als de snelste slag als je in het buitenland woont en werkt.
Zou ik zelf ook helemaal niet gek vinden als een tijdelijke collega zou vragen of ik nog wat voor het werk geschikte kleding heb liggen die mij bijvoorbeeld net een maat te groot of te klein is.
Zeker bij -vooralsnog- tijdelijk werk zou ik als collega graag een ander een plezier doen als ik nog wat in de kast heb liggen.
Kan/durf je het, desnoods met een grap, op je werk ter sprake te brengen?
Zo van: als ik rijk was had ik deze tijdelijke baan niet aangepakt, maar ik heb het wel koud nu bij gebrek aan warme werkkleding, dus... heeft iemand nog iets 'te leen' in de kast liggen voor mij, of tegen een heel klein vrienden/collega prijsje over te nemen?
(beetje onder de noemer: niet geschoten, altijd mis)
zaterdag 4 november 2023 om 00:47
Het gaat dus met name om veiligheid, de broek moet strak zitten zodat je niet kan blijven hangen etc. Het hoeft dus niet perse een spijkerbroek te zijn.Vroegevogel schreef: ↑03-11-2023 23:59Gebruna, een spijkerbroek of werkbroek is vereist. Dit vanwege veiligheid. Denk aan logistiek, werken in een loods, karren en heftrucks, nergens achter mogen blijven haken. Het gaat niet om de kleur. En het stomme is dat ik omkom in de "kantoor"kleding. Ik heb tig broeken, maar allemaa; nette broeken. Spijkerbroeken vind ik vreselijk zitten, ik draag ze dus ook nooit, ik heb ze ook niet.
Oke, toegegeven, ik heb 1 spijkerbroek, tot mijn knieën, die ik nooit draag. Maar ik werk nu in een loods waar de deur hele dagen openstaat. En ook die broek mag niet.
Heb je zelf een naaidoos in huis? Zo niet, kun je misschien bij je buren vragen of ze een naald en draad hebben die je zou mogen lenen?
Het vergt wat tijd en moeite om een broek te vermaken, zeker met de hand, maar dan hoef je iig niet met een natte broek te werken..

zaterdag 4 november 2023 om 00:51
Je draait je droger toch al 1x per week? Een handdoek er uit en een spijkerbroek er in. Dan heb je dus ook helemaal niet 3 spijkerbroeken nodig.Vroegevogel schreef: ↑04-11-2023 00:34Dat ik de kosten van de droger én een spijkerbroek niet kan betalen Moiren.
Sorry, maar ik heb echt hartverwarmende berichten ontvangen, maar uit deze kom ik geen wijs. Maar dat heb ik vaker met jouw berichten.
Ik doe zo mijn best.
Een droger draaien
Een spijkerbroek kopen
Gewoon doen. Jaaaa, graag! En soms kom je in een situatie dat je echt serieus over elke cent moet nadenken, terwijl ik eerst zo simpel dacht zoals jij. Het lukt niet, ik weet niet hoe. Ik lig er wakker van. Vorige week heb ik gelukkig met de inhoud van mijn vriezer mijn resterende 7 euro moeten inzetten om de hele week te eten. Deze week was het 4,50 en echt het laatste beetje uit de vriezer. Een dag ei met soepgroenten, een dag aardappelen met spinazie. En de tranen rollen over mijn wangen als ik dat mijn kinderen moet voorzetten. En toch is het me wéér gelukt. Dus ik kan dit! Ik doe dit! Ik ga hier uit geraken. Zelf! Ik vraag hier geen hulp bij, het lukt ons namelijk zelf op deze manier nu. Als ik tenminste niet een spijkerbroek of 3 erbij moet kopen.
Maar ga alsjeblieft niet doen alsof het simpel is, of dat er geen probleem is omdat jij dit niet kent.
Ik was zo. Ik heb hier nu zoveel van geleerd! Ik ga nooit meer denigrerend doen. Maar ik voel me nu wel omlaag gehaald door jouw bericht en vertel nu meer dan ik zou willen vertellen aan de viva waar iedereen gemiddeld 2 ton per jaar verdiend. Ik geneer me, ik schaam me, ik wil in een hoekje wegkruipen. Vroeg me af of ik eigenwijs was om de kleding niet te kopen omdat het me niet lukt. Moet je nagaan. Ik kan het niet kopen en het stuit me tegen de borst. En wat doe ik.. ik probeer tips te krijgen om toch nog te voldoen. Shoot me.
Ik haal je helemaal niet omlaag en jij bent echt niet de enige die elk dubbeltje om moet draaien. Hier zijn al meerdere mensen die een broek aanbieden, dus met een beetje mazzel hoef je er niet eens eentje te kopen.
Ik snapte stress, maar weet ook dat het dan lastig is om uit je eigen denkcirkels te stappen.
zaterdag 4 november 2023 om 01:01
zaterdag 4 november 2023 om 01:11
Is kleden in laagjes nog een optie? Panty, legging, joggingbroek.
En een broek met wijde pijpen, daar deden we op de fiets (bij een open kettingkast) altijd zo'n postkamerelastiek omheen rond je enkels.
Kan je zoiets nog doen met kantoorbroeken? Dan blijven die ook gewoon in je bezit voor het geval je straks een volgende baan achter een bureau/kantoor hebt.
Of een laagje dragen ónder je ...... broek (spijker of anders) dragen zodat het voldoende is als je die (voormalige) kantoor-panty, legging, maillot wast?
Op die manier kan je je spijkerbroek langer dragen / minder vaak wassen en heb je dus minder spijkerbroeken nodig i.v.m. het droog-probleem.
En een broek met wijde pijpen, daar deden we op de fiets (bij een open kettingkast) altijd zo'n postkamerelastiek omheen rond je enkels.
Kan je zoiets nog doen met kantoorbroeken? Dan blijven die ook gewoon in je bezit voor het geval je straks een volgende baan achter een bureau/kantoor hebt.
Of een laagje dragen ónder je ...... broek (spijker of anders) dragen zodat het voldoende is als je die (voormalige) kantoor-panty, legging, maillot wast?
Op die manier kan je je spijkerbroek langer dragen / minder vaak wassen en heb je dus minder spijkerbroeken nodig i.v.m. het droog-probleem.
zaterdag 4 november 2023 om 02:47
En waar is de partner gebleven?blijfgewoonbianca schreef: ↑04-11-2023 01:01Verkoop de eieren van de kippen.
Of de kippen.
Of een van de drie waardevolle items die jullie gescoord hebben in tweedehandswinkels.
Zijn jullie pas ( na januari dit jaar ) verhuisd ?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 4 november 2023 om 04:13
Zeker. Als je een dikke kont hebt to, pb me maar

zaterdag 4 november 2023 om 06:52
Heb je familie, vrienden of wie dan ook aan wie je dit kwijt durft en die je wat geld willen overmaken om je door deze periode hen te helpen?
Zo te lezen hoeft het niet veel te zijn en is het zeer tijdelijk. En naasten willen vast ook dat de kinderen goede maaltijden krijgen en jij geen stress hebt om een spijkerbroek.
Zo te lezen hoeft het niet veel te zijn en is het zeer tijdelijk. En naasten willen vast ook dat de kinderen goede maaltijden krijgen en jij geen stress hebt om een spijkerbroek.
zaterdag 4 november 2023 om 06:58
Dat idee heb ik ook. Je ziet nu logischerwijs door de stress vooral beren op de weg, en je situatie is ook vast heel lastig, maar er zijn echt oplossingen!Moiren schreef: ↑04-11-2023 00:51Je draait je droger toch al 1x per week? Een handdoek er uit en een spijkerbroek er in. Dan heb je dus ook helemaal niet 3 spijkerbroeken nodig.
Ik haal je helemaal niet omlaag en jij bent echt niet de enige die elk dubbeltje om moet draaien. Hier zijn al meerdere mensen die een broek aanbieden, dus met een beetje mazzel hoef je er niet eens eentje te kopen.
Ik snap de stress, maar weet ook dat het dan lastig is om uit je eigen denkcirkels te stappen.
zaterdag 4 november 2023 om 08:29
Waar mijn partner gebleven is? Die werkt zich ook suf. Ik ga niet alle prive omstandigheden omschrijven hier.
Waar mijn baan gebleven is, is ook een goede vraag. Zojuist gehoord dat ik vanaf volgende week toch niet nodig ben. Dus ik heb geen broek meer nodig
Bedankt voor alle lieve en kritische berichten. Mijn pauze is nu weer voorbij dus ik ga snel verder.
Waar mijn baan gebleven is, is ook een goede vraag. Zojuist gehoord dat ik vanaf volgende week toch niet nodig ben. Dus ik heb geen broek meer nodig
Bedankt voor alle lieve en kritische berichten. Mijn pauze is nu weer voorbij dus ik ga snel verder.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.

zaterdag 4 november 2023 om 08:44
Succes verder to. Ik hoop dat je snel een andere baan vind en in rustiger vaarwater terecht komt.Vroegevogel schreef: ↑04-11-2023 08:29Waar mijn partner gebleven is? Die werkt zich ook suf. Ik ga niet alle prive omstandigheden omschrijven hier.

zaterdag 4 november 2023 om 09:09
Vroegevogel schreef: ↑04-11-2023 08:29Waar mijn partner gebleven is? Die werkt zich ook suf. Ik ga niet alle prive omstandigheden omschrijven hier.
Ik zou mijn tijd niet stoppen in het je verantwoorden over je situatie.
Je huidige situatie geeft al genoeg stress.
Sterkte TO, het lijkt nu misschien uitzichtloos maar het komt echt weer goed.

zaterdag 4 november 2023 om 09:19
Als het het behoud van je baan is niet lijkt me. Maar TO heeft zelf een droger, dus was het drogen van een werkbroek makkelijk op gelost als het nog nodig was geweest.Theeleutje schreef: ↑04-11-2023 09:17Als je elke euro om moet draaien om te eten en rekeningen te betalen dan is de wasserette echt overbodige luxe
Sterkte TO.

zaterdag 4 november 2023 om 10:49
Vroegevogel schreef: ↑04-11-2023 08:29Waar mijn baan gebleven is, is ook een goede vraag. Zojuist gehoord dat ik vanaf volgende week toch niet nodig ben. Dus ik heb geen broek meer nodig

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in