Werk & Studie alle pijlers

Een leuke attentie bij een Kerstborrel

12-11-2023 17:51 108 berichten
Wie wil meedenken? Voor de kerstborrel dit jaar willen we iets leuks voor onze medewerkers doen. Een kerstpakket krijgen ze al.
We hebben een keer iedereen een boek uit de boek toptien laten uitzoeken (boeken op een tafel gelegd).
Een keer elfjes laten rondlopen die een persoonlijk kaartje voor iedereen schreven.
Een keer een chocoladetelegram laten bezorgen (in coronatijd)

Aanvulling: Geen plastic meuk en geen lollig bedoelde troep. En nogmaals: kerstpakket krijgen ze al

Ongeveer 130 man.
Budget: 3 tot max 4k
anoniem_675bdde651b9b wijzigde dit bericht op 12-11-2023 18:21
10.83% gewijzigd
Moiren schreef:
12-11-2023 18:27
Je gaat toch niet 50 minuten rijden om een ijsje te halen?

Direct na werktijd? Of een keer tussendoor? Met de hele afdeling?
Dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
Een lekkere pannetone 😍 of een kerst/feestbrood
valentijn101 wijzigde dit bericht op 12-11-2023 18:31
27.91% gewijzigd
Wat wij een keer gedaan hebben is een selectie maken van goede doelen. Die had ik op kartonnen 'kerstballen' geschreven. Iedereen mocht een bal (dus doel) kiezen en in een boompje hangen. In ons geval waren het lokale doelen waar veel mensen zelf iets mee hadden. We hadden ook postertjes met het verhaal bij elk doel. Het sloeg goed aan..
moumou wijzigde dit bericht op 12-11-2023 18:34
0.29% gewijzigd
MevrouwTomatensoep schreef:
12-11-2023 18:22
En een soort marktje met verschillende producten en dat iedereen een aantal punten krijgt? Dat je een kraampje hebt met boeken, een met dingen voor de tuin, een met eten oid? Zoiets? De
Ja, dat is leuk.
En dan zou ik er ook nog iets met een lokaal goed doel bij doen. Weet ik veel, dat jullie een groot aantal kerstpakketten van de plaatselijke voedingsbank gaan sponsoren.
Waarom moet er nog meer komen als ze al een kerstpakket krijgen? Klinkt als overconsumptie?
Een stapel leuke paraplu’s om uit te kiezen? Ik vind het boeken idee helemaal niet gek hoor🙂
Als ze al een kerstpakket krijgen, dan is toch gewoon een lekker drankje en een stukje chocola toch ook prima? Of ben ik nu weer de skere tatta?
Moiren schreef:
12-11-2023 18:27
Met naam erop. En goede chocolade erbij :heart:
Ja!
De mok vind ik echt een goed idee! Dat in plaats van al die kartonnen bekertjes. Leuk!
nlies schreef:
12-11-2023 18:18
allemaal een mok voor de chocolademelk/ bisschopswijn/koffie, die later gebruikt kan worden ter vervanging van de automatenbekers.
Dit kregen wij vorig jaar. Met onze eigen naam er op. Ze worden eigenlijk door iedereen gebruikt. Heel nuttig én milieubewust.
CrazyLittleThing schreef:
12-11-2023 18:13
Heel veel mensen denk ik. Een boek uit de boeken top 10 zou ik een leuk cadeautje vinden! Echt wat een negatieve reactie, met je tafel vol slechte boeken.
https://libris.nl/actueel/top10

Sorry hoor, maar hier wordt toch niemand blij van? Mensen die niet van lezen houden niet, en mensen die wel van lezen houden ook niet. Bovendien vind ik het helemaal niet nodig om mensen zo nodig aan het lezen te moeten krijgen. Je geeft toch ook geen kaartjes voor het ballet weg, als kerstcadeautje.
Snuisterijtje schreef:
12-11-2023 18:34
De mok vind ik echt een goed idee! Dat in plaats van al die kartonnen bekertjes. Leuk!
Kijk, daar zou ik nou wel wat mee kunnen :D
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2023 18:42

Sorry hoor, maar hier wordt toch niemand blij van? Mensen die niet van lezen houden niet, en mensen die wel van lezen houden ook niet. Bovendien vind ik het helemaal niet nodig om mensen zo nodig aan het lezen te moeten krijgen. Je geeft toch ook geen kaartjes voor het ballet weg, als kerstcadeautje.
Een kaartje voor ballet zou ik wel leuk vinden. Ik ben helemaal geen fan van ballet (denk ik) en zou zelf nooit een kaartje kopen. Maar als ik een kaartje zou krijgen, zou ik wel gaan om eens uit te proberen.

Wat boeken betreft, ben ik het wel met je eens.
Andersom schreef:
12-11-2023 18:28
Direct na werktijd? Of een keer tussendoor? Met de hele afdeling?
Enig
Valentijn101 schreef:
12-11-2023 18:31
Een lekkere pannetone 😍 of een kerst/feestbrood
Ook leuk, Tnx!
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2023 18:42

Nee, die boeken staan in de top 10 omdat niemand ze leuk vindt 🤔

Die beker lijkt me een leuke TO, en die bon van een bakkertje of ijssalon in de buurt ook. Leuke verrassing. Pannetone ook!
Wat eten we vanavond?
Elodea schreef:
12-11-2023 18:48
Een kaartje voor ballet zou ik wel leuk vinden. Ik ben helemaal geen fan van ballet (denk ik) en zou zelf nooit een kaartje kopen. Maar als ik een kaartje zou krijgen, zou ik wel gaan om eens uit te proberen.

Wat boeken betreft, ben ik het wel met je eens.
Probleem is alleen dat verreweg niet iedereen van ballet houdt. De één houdt van literatuur, de ander van ballet, de één houdt van Bach, de ander van Frans Bauer. En door zo'n tafel met slechte boeken neer te zetten douw je iedereen in hetzelfde verplichte culturele hoekje, en daar heb ik wat op tegen.

Maar die beker vind ik wel leuk hoor, en een bol.com bon ook. Voor iedereen weer denkt dat ik alleen maar negatief wil wezen :lol:
Een (goed) kerstbrood, doos luxe bonbons, fles champagne en Oudejaarslot zou ik een leuke aanvulling op een kerstpakket vinden hoor.

Een gepersonaliseerde mok voor op kantoor gevuld met lekkere chocolade en kaartjes voor het theater (concert, musical, cabaretier) trouwens ook. Volgens mij heb je zo’n theater-/cultuurbon waarbij je naar keuze een voorstelling kunt kiezen.
Een product uit een boerderijwinkel?
Ach je maakt nooit iedereen blij. Die mok voor de koffie/thee is wel een goede. Dan heb je straks ook geen wildgroei. Ieder een eigen mok die ook goed in de vaatwasser past.

En verder iets wat op kan...uiteindelijk is het een parel voor de een en meuk voor de ander.
Socks schreef:
12-11-2023 19:04
Een product uit een boerderijwinkel?
Een koe.
Lady*Voldemort schreef:
12-11-2023 18:54
Probleem is alleen dat verreweg niet iedereen van ballet houdt. De één houdt van literatuur, de ander van ballet, de één houdt van Bach, de ander van Frans Bauer. En door zo'n tafel met slechte boeken neer te zetten douw je iedereen in hetzelfde verplichte culturele hoekje, en daar heb ik wat op op tegen

Je hebt zo gelijk. Het wordt al moeilijker maar beter niks dan iets stoms
Ter plekke een aantal workshops organiseren waar naar keuze aan kan worden deelgenomen en het resultaat mee naar huis kan worden genomen?

Kook-/bonbons workshop, pottenbakken, kerstbloemstuk, schilderen of houtbranden op een boomstam, kerstservies schilderen?
Moumou schreef:
12-11-2023 18:31
Wat wij een keer gedaan hebben is een selectie maken van goede doelen. Die had ik op kartonnen 'kerstballen' geschreven. Iedereen mocht een bal (dus doel) kiezen en in een boompje hangen. In ons geval waren het lokale doelen waar veel mensen zelf iets mee hadden. We hadden ook postertjes met het verhaal bij elk doel. Het sloeg goed aan..

Mooi idee!!
She was brave and strong and broken, all at once.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven