Mode & Beauty alle pijlers

Twinning is winning!

14-11-2023 16:29 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Twinnen met je kind, ik kom dit echt zo vaak tegen. Moederenik heeft echt mega leuke dingen maar zelf durf ik het niet 🫣 bang voor domme reacties of dat mensen je aan gaan gapen! Is er iemand die dit wel eens doet?
random_me87 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 22:20
10.96% gewijzigd
GreenLadyFern schreef:
14-11-2023 16:46
Ik zou dan ook alleen in een ietwat over the top zwierige jurk binnen komen walsen op een barbecue bij vrienden met dochter in dezelfde ietwat potsierlijke jurk - beiden met diva zonnebril - om dan luid te roepen 'SUP BITCHES, en dan na die grap over gaan tot de orde van de dag.
Verder hoeft het niet.
Haha heb ik echt een keer gedaan. Allebei in een hysterische print en met de zonnebril inderdaad.
Met kind op de arm, die braaf meezwaaide. Zodra ze zelf kon lopen werd het al geweigerd, hetzelfde aan.
Ze deed het weleens met broertje, dezelfde outfit.
Vond ik ook heel leuk.
En man, oudste en jongste hebben vorig jaar (per ongeluk) dezelfde print broek gehad, maar die wilden ze nooit samen aan 😭
Oh ik moest vroeger vaak hetzelfde aan als mijn zus vreselijk vond ik dat . Valt voor mij in dezelfde categorie dus zou het niet doen . Maar je ziet het wel vaker tegenwoordig . Vind het dan vaak vooral bij moeder een beetje kinderachtig. Niet mijn ding dus
Toen ik een jaar of acht, negen was, was dit ook mode, in ieder geval in mijn omgeving. Ik had ook twee truien waar mijn moeder de volwassen variant van had. Ik vond dat als jong meisje geweldig! Ik kan me dat nog heel goed herinneren. Het zal rond 1984 zijn geweest. Daarna heeft het, voor zover ik weet, nooit meer echt een comeback gemaakt. Ik zie het in ieder geval nooit in real life. En gelukkig maar: als volwassene zou ik het niet willen.
Het kuiken en ik hebben allebei deze jumpsuit van Charlie Petite en krijgen daar juist heel veel leuke opmerkingen en complimenten over. Ze is 2 jaar :heart:
Afbeelding
Ik zou niet bewust dezelfde setjes kopen. Wat mijn dochter wel vaak doet is kijken welke kleding ik aan heb en dan dezelfde combi zoeken. Mn zoontje doet vaak dezelfde kleur broek aan als mij. Of zegt spontaan 'hee mama kijk, we hebben allebei een zwarte trui aan' dat vind ik wel schattig van ze :heart:
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Yildizlar2 schreef:
14-11-2023 17:49
Oh ik moest vroeger vaak hetzelfde aan als mijn zus vreselijk vond ik dat . Valt voor mij in dezelfde categorie dus zou het niet doen . Maar je ziet het wel vaker tegenwoordig . Vind het dan vaak vooral bij moeder een beetje kinderachtig. Niet mijn ding dus
Zus? :rofl: Verder ook eens.
Mijn zoon heeft mij een air jordan draagverbod proberen op te leggen toen hij die zelf ook wilde gaan dragen.
Ik vind er best leuke outfits opstaan en sommige zijn wat subtieler. Ik zou het wel dragen als ik een dochter had!
Zeeschelp schreef:
14-11-2023 18:26
Het kuiken en ik hebben allebei deze jumpsuit van Charlie Petite en krijgen daar juist heel veel leuke opmerkingen en complimenten over. Ze is 2 jaar :heart:
Ik vind het afschuwelijk, zo'n kind dat als mini-versie van haar moeder wordt neergezet. Doe normaal.
Mijn twee jongens die in regelmatig hetzelfde aan bijv qua shirt ofzo (2 en 4j)
Ik vind het soms wel leuk om te zien op een foto als moeder en dochter beetje hetzelfde dragen, maar je kan het ook leuk combineren zonder precies hetzelfde aan te doen. Wat ik op de site zie vind in toch wel afschuwelijk :-D
Wat een boel reacties vanuit het volwassen oogpunt. De mensen die vertellen dat zij vroeger hetzelfde kledingstuk als hun ouder hadden lijken en toen trots op te zijn geweest en dit een leuke herinnering te vinden. Er zit verschil tussen dezelfde jurkje/trui aan trekken of daar bovenop met zonnebril, armbanden en handtas je kind als een volwassene aan te kleden. Mijn dochters zouden het tegelijk dragen van dezelfde jurken met mij geweldig vinden.
lemoos2 schreef:
14-11-2023 18:35
Zus? :rofl: Verder ook eens.
Mijn zoon heeft mij een air jordan draagverbod proberen op te leggen toen hij die zelf ook wilde gaan dragen.
Mijn moeder naaide zelf onze kleding best mooi maar why hetzelfde. Ja ik bedoelde vind ik net zo erg als moeder dochter in hetzelfde.
Lijkt me vreselijk als het echt precies dezelfde outfit is. Ik heb twee dochters, maar zou dat echt nooit doen. Wat ik wel leuk vind, is hoe een van de moeders en dochters op de site die in OP genoemd wordt de kleuren op elkaar afgestemd hebben. Dus het oranje shirt van de moeder en dezelfde kleur broek van de dochter met zwart, maar niet precies dezelfde kledingstukken. Dat kan ik wel waarderen. Die tassen zijn wel precies hetzelfde, maar vrij simpel en daarom vind ik het ook niet erg.
Ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk als kinderen heel graag op mama willen lijken. En als mama dat dan ook nog stimuleert (of pusht). Vaak zijn het ook moeders die om de haverklap glunderend roepen: “Ooohh, ze lijkt zó op mij!!” Een kind heeft feilloos door dat dat is wat mama blij maakt.

Kinderen zijn hun eigen wezen met hun eigen identiteit. Volgens mij is het goed om dát te stimuleren. Maar je kunt natuurlijk wel een leuk team zijn ofzo. Dat je iets in dezelfde stijl doet, maar niet hetzelfde.
Ik maakte vroeger wel eens poppenkleertjes voor dochter haar pop van de restjes van wat ik voor haar maakte. Dat was schattig....
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 14-11-2023 20:13
1.95% gewijzigd
Toen ik een jaar of zes was had m'n moeder een rok + blouse voor zichzelf gemaakt en ook een rok + blouse voor mij in dezelfde stof, maar een ander model. Ik herinner me dat ik het heel leuk vond om bijna hetzelfde aan te hebben, maar ook dat ik vond dat zij veel mooier was dan ik omdat zij borsten had en ik niet. Dat viel me toen opeens heel erg op. Ze had voor zichzelf een soort peasant blouse gemaakt, en voor mij een hogere halslijn die sloot met een koordje. Volkomen passend bij ons beider figuur, maar dat verschil viel me toen dus opeens heel erg op.

Volgens mij vond mijn moeder het zelf eigenlijk niet zo'n succes om hetzelfde aan te hebben, en volgens mij hebben we het maar 1 keer tegelijk aan gehad. Maar ik vond het dus wel leuk.
kweepeer wijzigde dit bericht op 14-11-2023 20:14
14.22% gewijzigd
ik doe heel vaak twinning is winning met mijn dochter - is een van onze lievelingskreten - maar we kopen er niet speciaal matchende setjes voor. Maar we hebben wel vaak allebei een zwarte jurk met zwarte maillot en zwarte laarzen aan. Of allebei een luipaardprint. Of zij een ecru gebreide trui en ik een ecru gebreide jurk . Of allebei een leren broek. Dat soort dingen.

We doen het vaak niet eens expres maar ik koop haar kleding dus koop voor haar kleuren, materialen en modellen die ik leuk vind, en dat zijn best wel vaak dingen die ik dus zelf in een volwassen variant ook heb.
Am Yisrael Chai!
Glashalfvol schreef:
14-11-2023 19:30
Wat een boel reacties vanuit het volwassen oogpunt. De mensen die vertellen dat zij vroeger hetzelfde kledingstuk als hun ouder hadden lijken en toen trots op te zijn geweest en dit een leuke herinnering te vinden. Er zit verschil tussen dezelfde jurkje/trui aan trekken of daar bovenop met zonnebril, armbanden en handtas je kind als een volwassene aan te kleden. Mijn dochters zouden het tegelijk dragen van dezelfde jurken met mij geweldig vinden.
Precies dat dus! Mijn dochter zag het in de Terstal foldertje, vond het helemaal leuk. Ik zou het dan voor haar doen en niet eens voor mezelf! Maar ach, het zijn allemaal toetsenbord helden hier 🤦🏻‍♀️
Blackstar schreef:
14-11-2023 19:57
Lijkt me vreselijk als het echt precies dezelfde outfit is. Ik heb twee dochters, maar zou dat echt nooit doen. Wat ik wel leuk vind, is hoe een van de moeders en dochters op de site die in OP genoemd wordt de kleuren op elkaar afgestemd hebben. Dus het oranje shirt van de moeder en dezelfde kleur broek van de dochter met zwart, maar niet precies dezelfde kledingstukken. Dat kan ik wel waarderen. Die tassen zijn wel precies hetzelfde, maar vrij simpel en daarom vind ik het ook niet erg.
Mijn dochter wilt dit juist heel graag, ik zou het dan voor haar doen 🤷🏻‍♀️
Kaarsjevoordesfeer schreef:
14-11-2023 20:11
Ik maakte vroeger wel eens poppenkleertjes voor dochter haar pop van de restjes van wat ik voor haar maakte. Dat was schattig....
Oh dat is idd wel erg leuk!!
Voor bruiloften of speciale gelegenheden zou ik het nog best leuk vinden.
Bij Jessakae (en nog heel veel meer merken) hebben ze een matchende meisjesjurk of romper. Dat vind ik nog wel schattig.

Bijvoorbeeld deze met kerst ofzo:
https://jessakae.com/collections/mommy- ... 273929265
reisverslaafde wijzigde dit bericht op 14-11-2023 20:29
Reden: Tikfout
0.30% gewijzigd
fashionvictim schreef:
14-11-2023 20:12
ik doe heel vaak twinning is winning met mijn dochter - is een van onze lievelingskreten - maar we kopen er niet speciaal matchende setjes voor. Maar we hebben wel vaak allebei een zwarte jurk met zwarte maillot en zwarte laarzen aan. Of allebei een luipaardprint. Of zij een ecru gebreide trui en ik een ecru gebreide jurk . Of allebei een leren broek. Dat soort dingen.

We doen het vaak niet eens expres maar ik koop haar kleding dus koop voor haar kleuren, materialen en modellen die ik leuk vind, en dat zijn best wel vaak dingen die ik dus zelf in een volwassen variant ook heb.
Ahhh super leuk! Wij doen dat ook wel eens maar zij zag dit in het Terstal foldertje en werd er helemaal blij van. Maar als ik al die reacties lees van de “volwassen” vrouwen dan voel ik me dus al bekeken.
Zeeschelp schreef:
14-11-2023 18:26

Deze vind ik heel leuk :heart:
Mijn dochter zou het trouwens fantastisch vinden als we echt dezelfde kleding zouden dragen, dus zo'n mommy & me setje. Maar dat gaat mij te ver. Hoe we het nu doen vind ik het wel leuk, vooral als we het per ongeluk doen. Al doe ik soms expres wel eens iets aan wat bij haar kleding past omdat zij dan zo trots is.
Am Yisrael Chai!
apppie schreef:
14-11-2023 19:11
Ik vind het afschuwelijk, zo'n kind dat als mini-versie van haar moeder wordt neergezet. Doe normaal.
Zo’n kind? Sorry maar mijn dochtertje wilt het juist graag dus wat praat je met “zo’n kind?” Over afschuwelijk gesproken, kijk eens in de spiegel 🤦🏻‍♀️

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven