Mode & Beauty alle pijlers

Welke make-up goedkoop en welke duur?

15-11-2023 00:54 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ben benieuwd welke make-up de moeite waard is om van een duurder merk te kopen en bij welke dat minder uitmaakt. Zelf heb ik het idee dat foundation wel echt beter is van bijv Chanel of Clinique. Maar hoe zit het met mascara, poeder, oogschaduw, bronder, blush, enz.?
Emmely schreef:
16-11-2023 13:29
Leuk topic!
Ik gebruik ook van alles door elkaar maar meestal duurder.
Duur
Cc cream chanel (love it!)
Bronzing powder Guerlain
Creamy oogschaduw Bobbi Brown

Liquid blush Chanel. Doe er erg lang mee en heel mooi maar wel te duur, dus weet niet of ik deze nog een keer koop

Mascara Charlotte Tilbury, prima maar koop ik ook niet nog een keer.
Van die Princess mascara vind ik dat mijn wimpers zo aan elkaar plakken, ben ik de enige ?
Je bent niet de enige, ik had dit ook, ik kreeg het er niet netjes op en niet fatsoenlijk af.
Ik ben dus na mijn experiment terug bij mijn jarenlange liefde met Max Factor masterpiece en dan wel de black/brown versie (TO ik wil ook altijd bruin!)

Overigens een mini mascara van Catrice (GLAM doll ofzo?) keer voor ik dacht een euro uit de afprijs bak bij Kruidvat meegepakt en die vond ik ook echt mooi, ook opgebruikt. En een duurder uitstapje naar Collistar extreme lash, heel mooi maar voor mij het vele geld niet waard.
Max factor koop ik altijd als het 1+1 is, heb altijd minimaal 1 op voorraad.
Potloden vind ik trouwens van essence oprecht het fijnst. Zowel oog als lip potloden.

De nagellakjes van essence zijn ook prima.

Waar ik vooral geld aan uitgeef is foundation en concealer, van Mintenz, en soms van collistar of Clarins, Maar daar doe ik heel lang mee.
Lipsticks vind ik van Kiko fijn.

Oogschaduw ga ik ook voor duurder, Viseart, Collistar en Mac zijn favoriet. Heb testers van Mintenz besteld, ik overweeg over te stappen aangezien mijn huid het goed doet op minerale poeders en ik het kwasten van losse poeders inmiddels perfect onder de knie heb.
Voor de gekkere kleuren heb ik een paar Cateice oogschaduw paletten van de Disney- lijn. Die zijn verrassend goed gepigmenteerd en echt mooie kleuren.

Make up van HEMA koop ik af en toe uit hebberigheid maar valt op 1 op andere manier altijd tegen.
Kwasten liefst van Realtechniques maar voor de oogschaduw is Essence ook prima, lekker goedkoop en zo heb ik er altijd nog een paar droge liggen als de rest net gewassen is.
De potloden van de action zijn geweldig ook, trouwens. Ze hebben gewoon zwarte maar ook in kleuren, kosten weinig en ik vind ze echt goed gepigmenteerd en blijven goed zitten
Ja, Hema valt mij ook vaak tegen. De lippenstift en nagellak is nog wel oke maar de oogschaduw zijn binnen een paar uur bijna verdwenen en de mascara vind ik ook niet fijn. Ik vind die groene mascara van Essence trouwens niet geweldig, doe mij doe zwarte Extreme lash maar. Dat borsteltje is wat fijner vind ik. Bij de groene plakt alles aan elkaar.
vroeger vond ik hema goed, toen ze nog 'miss hellen hadden'. Nu is het action kwaliteit maar voor dubbele prijs.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
21-11-2023 08:52
vroeger vond ik hema goed, toen ze nog 'miss hellen hadden'. Nu is het action kwaliteit maar voor dubbele prijs.
Ja! Miss Helen had de allerbeste mascara ooit. Toen ze met dat merk stopten heb ik een kapitaal uitgegeven aan Hema-mascara’s omdat ik dacht dat die super-mascara er wel weer een keer tussen zou zitten, maar nee, het was elke keer een domper :cry: Tegenwoordig koop ik bij de Hema alleen nog wenkbrauwgel.
Goedkoop
- Matterende poeder van Catrice
- Extreme mascare van Essence
- Oogpotlood/eyeliner long lasting van Essence

Wat duurder
- Wenkbrauwpotloodje enz van Pupa
- Lippenstift van L'oreal

Op sociale media volg ik L'Oyé mineralen make-up. Dat wil ik ook nog wel een keer proberen. Net zoals Mintz.
Ik ging meteen naar het Kruidvat voor Essence mascara maar zijn die allemaal zwart? Ik heb er tien minuten gestaan met alle mascara's maar leken me allemaal zwart. Dus toen maar weer een ander merk genomen...
Citterio schreef:
21-11-2023 18:25
Ik ging meteen naar het Kruidvat voor Essence mascara maar zijn die allemaal zwart? Ik heb er tien minuten gestaan met alle mascara's maar leken me allemaal zwart. Dus toen maar weer een ander merk genomen...
Oh, dat zou heel goed kunnen, ik let er nooit zo op omdat ik altijd zwarte neem.
Ik gebruik ook meestal bruine mascara. Ik vind die van Sweed fijn. Fijn borsteltje
Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven