Bijzondere uitspraken/overtuigingen

maandag 20 november 2023 om 18:38
Een luchtig topic.
Laatst hoorde ik een moeder zeggen dat ze haar dochter absoluut niet toestond om de pil door te slikken want ‘dat bloed dat zich al die maanden ophoopt, en er dan in één keer uit komt, dat kan nooit goed zijn’.
Zelf als puber ook weleens de opmerking gehad (bij een heel erge bloedneus) of ik de pil soms doorslikte ‘want ja, op een gegeven moment moet dat bloed er toch érgens uit’.
Welke uitspraken zijn jou bijgebleven waarbij je dacht, jij hebt het écht niet begrepen?
Laatst hoorde ik een moeder zeggen dat ze haar dochter absoluut niet toestond om de pil door te slikken want ‘dat bloed dat zich al die maanden ophoopt, en er dan in één keer uit komt, dat kan nooit goed zijn’.
Zelf als puber ook weleens de opmerking gehad (bij een heel erge bloedneus) of ik de pil soms doorslikte ‘want ja, op een gegeven moment moet dat bloed er toch érgens uit’.
Welke uitspraken zijn jou bijgebleven waarbij je dacht, jij hebt het écht niet begrepen?

donderdag 23 november 2023 om 09:05
Ik werkte toen alleen in flatsLila-Linda schreef: ↑23-11-2023 08:37zolang je oortjes je niet hinderen in het horen van een alarmsignaal
Ik moet wel zeggen.... dat ik collega's met oortjes in soms knap lastig vind
Had niemand last van maar de voorman vond dat niet samen ging
Ik ben toen naar hoofd kantoor gemoeten,
Muziek /luisterboek juist beter werk
Ik kan mij voorstellen dat als je op een kantoor werkt dat dan niet gepast is.
Maar om nu te zeggen dat als je een trap veegt alleen dat niet samen gaat slaat nergens op , alsof je moet nadenken bij vegen van een trap
donderdag 23 november 2023 om 09:33
Aangezien chromosomen de dragers zijn van dna is het bestaan van "meisjeszaadcellen" en "jongenszaadcellen" toch het bewijs dat een man geen identieke zaadcellen heeft? Excuus dat ik er niet dieper op inging.
donderdag 23 november 2023 om 09:48
In de schoolbibliotheek hadden we een medewerkster die ons er altijd op aan sprak als wij tijdens het leren ook muziek luisterden (met oortjes in uiteraard). Want zo konden we niet leren en ze moesten echt uit!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 23 november 2023 om 09:50
Maar de zaadcellen waar een X in zit zijn ook niet allemaal identiek en dat heeft niks met de aanwezigheid van die X te maken.

donderdag 23 november 2023 om 10:06
Apart
Want onderzoek wijst uit dat een deel van de jongeren beter leert met muziek
En een deel van de volwassen kan zich beter concentreren op werk door naar muziek of luisterboek te luisteren
Maar ouderwetse denkpatronen
Zijn hard nekkig
donderdag 23 november 2023 om 11:16
Zelf werd ze er helemaal gek van (muziek als ze zich moest concentreren) dus kon zich niet voorstellen dat anderen dat wel konden.Blauweelf41 schreef: ↑23-11-2023 10:06Apart
Want onderzoek wijst uit dat een deel van de jongeren beter leert met muziek
En een deel van de volwassen kan zich beter concentreren op werk door naar muziek of luisterboek te luisteren
Maar ouderwetse denkpatronen
Zijn hard nekkig
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 23 november 2023 om 11:21
Ja dat kan inderdaad maar iedereen is anders, ik zelf word gek als ik geen geluid om mij heen heb ,dan is mijn concentratie nul , val ik bijna slaap
Zeker gezien dat het werkt toen ook niet uitdagend was .
Paar keer bijna van die trappen gevallen
Moet ik er nog bij vermelden dat die voorman zelf met de benen op zijn beuro.zat voor concentratie
Daar kon ik mij niet in verplaatsen
Sowieso dat iemand anders in jullie geval geen eens een leerkracht bepaald wat werkt snap ik al niet .
Omdat bij haar niet werkt wil niet zeggen dat een ander ook met stilte beste werkt
donderdag 23 november 2023 om 11:30
wat doe jij, als je in de auto zit en de weg niet weet. Verkeer is druk en je moet de weg zoeken?Blauweelf41 schreef: ↑23-11-2023 11:21Ja dat kan inderdaad maar iedereen is anders, ik zelf word gek als ik geen geluid om mij heen heb ,dan is mijn concentratie nul , val ik bijna slaap![]()
Zeker gezien dat het werkt toen ook niet uitdagend was .
Paar keer bijna van die trappen gevallen![]()
Moet ik er nog bij vermelden dat die voorman zelf met de benen op zijn beuro.zat voor concentratie
Daar kon ik mij niet in verplaatsen
Sowieso dat iemand anders in jullie geval geen eens een leerkracht bepaald wat werkt snap ik al niet .
Omdat bij haar niet werkt wil niet zeggen dat een ander ook met stilte beste werkt
Voor mij moet dan dus de radio uit.
Gaat hij bij jou dan juist harder?

donderdag 23 november 2023 om 11:36
Ik heb geen rijbewijs dus ik zou niet weten eigenlijkLila-Linda schreef: ↑23-11-2023 11:30wat doe jij, als je in de auto zit en de weg niet weet. Verkeer is druk en je moet de weg zoeken?
Voor mij moet dan dus de radio uit.
Gaat hij bij jou dan juist harder?
donderdag 23 november 2023 om 11:46
Als je een moeilijke som gaat hoofdrekenen? 1276+3124 bijvoorbeeld. Dan moet bij mij de muziek ook even uit.

donderdag 23 november 2023 om 11:48
Ze zegt dat je alleen aan die X en Y al kunt zien dat ze niet identiek zijn. Dus dat het heel obvious is dat zaadcellen van elkaar verschillen.
Ze beweert nergens dat dat het enige verschil is.

donderdag 23 november 2023 om 12:10
Ja dat kan
Zoals ik al schreef iedereen is anders ook daarin
Maar wellicht kan ook te maken hebben met het gene wat je op dat moment doet ,
Maar ik persoonlijk werk beter met een luisterboek of podcast,
Dat houd mij wakker.
Ik mag geen auto rijden
Omdat ik niet snel kan schakelen in verkeer , ik fiets wel maar korte stukjes en dan moet ik al goed opletten
Dan heb ik ook geen muziek op
En rekenen kan ik niet vanwege discalcutie dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar nee werk wel omdat ik dan beter werk .
Concentratie op dat gebied blijft bij mij gewoon beter
donderdag 23 november 2023 om 12:13
als je een boek leest, waar je je aandacht bij nodig hebt.Blauweelf41 schreef: ↑23-11-2023 12:10Ja dat kan
Zoals ik al schreef iedereen is anders ook daarin
Maar wellicht kan ook te maken hebben met het gene wat je op dat moment doet ,
Maar ik persoonlijk werk beter met een luisterboek of podcast,
Dat houd mij wakker.
Ik mag geen auto rijden
Omdat ik niet snel kan schakelen in verkeer , ik fiets wel maar korte stukjes en dan moet ik al goed opletten
Dan heb ik ook geen muziek op
En rekenen kan ik niet vanwege discalcutie dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar nee werk wel omdat ik dan beter werk .
Concentratie op dat gebied blijft bij mij gewoon beter
Muziek harder of Uit?

donderdag 23 november 2023 om 12:19
Ik luister zelf geen muziek meerLila-Linda schreef: ↑23-11-2023 12:13als je een boek leest, waar je je aandacht bij nodig hebt.
Muziek harder of Uit?
Alleen podcast en luisterboek
donderdag 23 november 2023 om 12:20
probeer ik het nog 1xBlauweelf41 schreef: ↑23-11-2023 12:19Ik luister zelf geen muziek meer
Alleen podcast en luisterboek
je leest een lastig boek of artikel
Podcast harder of uit?

donderdag 23 november 2023 om 12:22
Ik combineer dat niet neeLila-Linda schreef: ↑23-11-2023 12:20probeer ik het nog 1x
Podcast harder of uit?
Dan uit
Maar er is uit onderzoek gebleken dat sommige mensen beter leren met muziek dat verzin ik niet daar is onderzoek na gedaan .
Maar ik ben geen graad meter iedereen is anders
Vanwaar je vraag ..?
donderdag 23 november 2023 om 12:26
nieuwsgierig, omdat ik de radio uitdraai als het lastig wordt in de autoBlauweelf41 schreef: ↑23-11-2023 12:22Ik combineer dat niet nee
Dan uit
Maar er is uit onderzoek gebleken dat sommige mensen beter leren met muziek dat verzin ik niet daar is onderzoek na gedaan .
Maar ik ben geen graad meter iedereen is anders
Vanwaar je vraag ..?
en me afvroeg hoe dat gaat, als je juist geluid nodig hebt om je te focussen
donderdag 23 november 2023 om 12:32
Uit! bij mij althans.Lila-Linda schreef: ↑23-11-2023 12:20probeer ik het nog 1x
Podcast harder of uit?
Als ik in de auto zit te klooien met mijn navigatie dan moet de muziek ook uit.

donderdag 23 november 2023 om 12:34
Oke jah mijn focus werkt gewoon raarLila-Linda schreef: ↑23-11-2023 12:26nieuwsgierig, omdat ik de radio uitdraai als het lastig wordt in de auto
en me afvroeg hoe dat gaat, als je juist geluid nodig hebt om je te focussen
Maar ik heb mijzelf ook niet gemaakt
Maar denk dat het inderdaad echt voor iedereen anders is
Ik kan bijv ook slecht tegen geluiden in een stad dan raak ik overprikkeled .
Terwijl ik dus wel met werk altijd geluid van mijn podcast nodig heb voor de focus ,
En als collegas door elkaar praten vrij hard vind ik ook niet fijn .
Terwijl ik dus wel een podcast heb maar denk dat volume ook vaak een ding is , podcast kan ik hard en zacht zetten mensen niet
Maar zon voorman is dus nogal kort door de bocht vind ik dan door te zeggen het gaat niet samen .

donderdag 23 november 2023 om 13:35
Klopt
Dus is het persies wat ik bedoel met zijn opmerking
donderdag 23 november 2023 om 14:04
het ging juist om zaken waar focus bij nodig is: studeren in de bibliotheek
als ik sta te koken heb ik de radio aan, als ik een boek lees niet
ik kan mijn focus niet verdelen
donderdag 23 november 2023 om 17:30

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in