Niet zo leuke partners!

22-11-2023 08:09 164 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie begrijpen het (waarschijnlijk) wel al.
Dit is een parodie op het "leuke partners!"-topic.

Voor de meesten geldt gelukkig dat ze een leuke partner hebben. Diegene die dat niet hebben, komen hier vaak terecht om van zich af te schrijven of advies te krijgen.
In het betreffende topic wordt gesteld dat er hier zoveel probleem-partners zijn.
Maar laten we eerlijk zijn, het is gewoon minder leuk om over andermans perfecte relatie te lezen.
En hoewel de meesten hier een prima relatie hebben, zullen ze niet gauw een topic openen om te schrijven over de kleine ergernissen.

Tot nu! Want in dit topic mag je ze eruit gooien. De kleine ergernissen in je "verder prima"- relatie.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
23-11-2023 09:09
Als ik vrij ben, doe ik het huishouden (ik werk 32 uur). Dan draai ik was enz. Dan komt hij thuis en gaat de was ophangen.
Dat vind ik dan zielig voor hem, want ik had immers vrij.
Daar ben ik vanaf gestapt.

Ik had een keer vrij, hij komt thuis. "Wat eten we?"
Tja, geen idee, want de pannen staan nog in de vaatwasser.

Was hij in de eerste instantie niet blij mee, want ik had toch vrij??

Dat klopt. Maar als hij vrij is wordt mijn deel van het huishouden ook niet overgenomen.

De situatie was anders toen hij 38 uur werkte en ik 20. Toen had ik 18 uur meer tijd voor het huishouden (financiën gaan ook op één hoop). Maar nu we beiden fulltime werken vind ik niet dat ik zijn deel op mijn vrije dag moet doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Sowieso vind ik dat een rare verwachting, alsof alle tijd efficiënt gevuld moet worden en je iets goed te maken hebt als je niet fulltime werkt.

Ik werk sinds kort nog maar 3 dagen, dat heb ik bewust gedaan om meer tijd te hebben voor de dingen die ik graag doe en meer tijd door te brengen met de mensen die ik liefheb. Het betekent niet dat ik ineens meer in het huishouden ga doen.

Het staat mijn partner vrij om ook terug te gaan naar 3 dagen, hoe dan ook blijft het huishouden 50/50.
Kris84 schreef:
23-11-2023 12:38
Sowieso vind ik dat een rare verwachting, alsof alle tijd efficiënt gevuld moet worden en je iets goed te maken hebt als je niet fulltime werkt.

Ik werk sinds kort nog maar 3 dagen, dat heb ik bewust gedaan om meer tijd te hebben voor de dingen die ik graag doe en meer tijd door te brengen met de mensen die ik liefheb. Het betekent niet dat ik ineens meer in het huishouden ga doen.

Het staat mijn partner vrij om ook terug te gaan naar 3 dagen, hoe dan ook blijft het huishouden 50/50.
hoe doen jullie dat financieel?
dat lijkt me lastig, als 1 van beiden veel minder bijdraagt
en er staat dan weinig tegenover. Hoe verdeel je lusten en lasten dan evenredig?
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 12:48
hoe doen jullie dat financieel?
dat lijkt me lastig, als 1 van beiden veel minder bijdraagt
en er staat dan weinig tegenover. Hoe verdeel je lusten en lasten dan evenredig?
Wij zijn al eeuwig samen en hebben samen kinderen, dus financieel dragen we gewoon bij zoveel als we kunnen. Daar is niks aan veranderd. We hebben alle verdelingen al zo'n beetje gehad, dus dit is peanuts voor ons.

We houden een vast bedrag op een eigen rekening voor de leuke dingen, uitjes, cadeautjes, kleding, hobby's en de rest gaat door naar een gezamenlijke rekening. Met 3 dagen verdien ik nog altijd 2800 netto, dus ik kan voldoende bijdragen.
tvp
anoniem_6698ff8a2486f wijzigde dit bericht op 24-11-2023 08:28
98.85% gewijzigd
Kris84 schreef:
23-11-2023 12:55
Wij zijn al eeuwig samen en hebben samen kinderen, dus financieel dragen we gewoon bij zoveel als we kunnen. Daar is niks aan veranderd. We hebben alle verdelingen al zo'n beetje gehad, dus dit is peanuts voor ons.

We houden een vast bedrag op een eigen rekening voor de leuke dingen, uitjes, cadeautjes, kleding, hobby's en de rest gaat door naar een gezamenlijke rekening. Met 3 dagen verdien ik nog altijd 2800 netto, dus ik kan voldoende bijdragen.
dan is jouw man een liever mens dan ik.
Ik zou het echt niet lollig vinden, als mijn man al zijn tijd als prive-tijd zou zien. En dan wel het geld en huishouden als gemeenschappelijk
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 13:07
Ik zou het echt niet lollig vinden, als mijn man al zijn tijd als prive-tijd zou zien. En dan wel het geld en huishouden als gemeenschappelijk
Zo denken ik en m'n partner er ook over. Allebei evenveel inzet.
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 13:07
Hij is ook vrij om minder te gaan werken. Wij komen gemakkelijk rond met 5000 netto, dus die 2500 bijdragen vinden we een must, maar voor de rest moet ieder zelf weten hoe hij zijn tijd besteedt. Ik vind daar vrij weinig van.
Kris84 schreef:
23-11-2023 13:16
Hij is ook vrij om minder te gaan werken. Wij komen gemakkelijk rond met 5000 netto, dus die 2500 bijdragen vinden we een must, maar voor de rest moet ieder zelf weten hoe hij zijn tijd besteedt. Ik vind daar vrij weinig van.
en hij maakt de rest van zijn inkomen zelf op? en betaalt er een werkster van?
dan kan het inderdaad prima werken.
Hoewel ik me dan wel afvraag, hoe je dat doet, als hij dure vakanties wil, die jij niet betalen kan

Mijn makke, ik kan me erg weinig voorstellen, bij relaties met grote verschillen.
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 13:19
en hij maakt de rest van zijn inkomen zelf op? en betaalt er een werkster van?
dan kan het inderdaad prima werken.
Hoewel ik me dan wel afvraag, hoe je dat doet, als hij dure vakanties wil, die jij niet betalen kan

Mijn makke, ik kan me erg weinig voorstellen, bij relaties met grote verschillen.
Nee, we delen ons geld, maar het verschil is nou ook weer niet zo groot. Die ene dag minder werken maakt het verschil niet.

Maar wij hebben sowieso een heel andere insteek. We gunnen elkaar alles en zijn al heel lang geleden afgestapt van het denken in termen van het mijn en dijn.
Kris84 schreef:
23-11-2023 13:22
Nee, we delen ons geld, maar het verschil is nou ook weer niet zo groot. Die ene dag minder werken maakt het verschil niet.

Maar wij hebben sowieso een heel andere insteek. We gunnen elkaar alles en zijn al heel lang geleden afgestapt van het denken in termen van het mijn en dijn.
hier gaat ook alles op de grote hoop, maar dan ook alles:
Geld, Huishouden, Zorg, Vrije tijd. Juist daarom zou ik vreemd opkijken, als mijn man plots in Mijn en Dijn gaat denken. En minder gaat werken, alleen voor het 'mijn', zichzelf.
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 13:25
hier gaat ook alles op de grote hoop, maar dan ook alles:
Geld, Huishouden, Zorg, Vrije tijd. Juist daarom zou ik vreemd opkijken, als mijn man plots in Mijn en Dijn gaat denken. En minder gaat werken, alleen voor het 'mijn', zichzelf.
Ik doe nog steeds hetzelfde in het huishouden en in de zorg voor de kinderen, dat is verder niet veranderd.

Dat ik nu meer tijd heb voor mezelf, vertaalt zich in een zonniger humeur, meer seks, meer energie om leuke dingen te doen, meer initiatief en nieuwe plannen voor ons gezin. Het levert dus zeker iets op voor ons allemaal.

Misschien is het voor ons anders omdat we fulltime werken niet als norm zien. Voor ons is 2500 netto bijdragen de norm. Alles wat je meer doet, of bijdraagt is leuk, maar financieel niet noodzakelijk.
Hij kan niet koken. Of nouja, hij kan wel iets eetbaars klaarmaken maar ik vind dat dan niet lekker. Dus moet ik altijd koken en dat vind ik echt wel eens jammer op dagen dat ik heel erg geen zin heb of moe of ziek ben.
Voetbal en F1 kijkt hij gelukkig niet maar wel altijd en eeuwig wielrennen/veldrijden. Liefst met het geluid aan natuurlijk en daar kan ik echt niet bij blijven zitten. :steam:

Altijd luidruchtig gapen en plotseling heel hard niezen.

En hij zit tegenwoordig echt heel erg veel op zn telefoon.
huismuis
Milestone schreef:
23-11-2023 13:44
En hij zit tegenwoordig echt heel erg veel op zn telefoon.
*zwaait rode vlag*
P80 schreef:
23-11-2023 13:53
*zwaait rode vlag*

?
huismuis
Kris84 schreef:
23-11-2023 13:32
Ik doe nog steeds hetzelfde in het huishouden en in de zorg voor de kinderen, dat is verder niet veranderd.

Dat ik nu meer tijd heb voor mezelf, vertaalt zich in een zonniger humeur, meer seks, meer energie om leuke dingen te doen, meer initiatief en nieuwe plannen voor ons gezin. Het levert dus zeker iets op voor ons allemaal.

Misschien is het voor ons anders omdat we fulltime werken niet als norm zien. Voor ons is 2500 netto bijdragen de norm. Alles wat je meer doet, of bijdraagt is leuk, maar financieel niet noodzakelijk.
hij zet alles boven de 2500 op een prive-rekenig?
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 14:06
hij zet alles boven de 2500 op een prive-rekenig?
Nee, zoals ik al eerder schreef, we delen onze financiën en denken niet in termen van geld van jou, geld van mij.

We hebben de afspraak dat we in ieder geval 2500 inleggen op een gezamenlijke rekening, omdat we van 5000 lekker kunnen leven, inclusief sparen, vakanties, uitjes en noem het allemaal maar op. Meer mag natuurlijk altijd, minder liever niet (met uitzondering van ziekte of andere uitzonderlijke omstandigheden).
Ceylon schreef:
23-11-2023 09:07
Ik vermoed dat als mannen een dergelijk topic zouden openen, er vergelijkbare ergernisjes langskomen hoor. Iedereen heeft een paar negatieve trekjes, wij net zo goed.

Waarschijnlijk zou die van mij iets typen in de trant van
:

*Als ze ergens afspreekt om 8 uur, wil ze er ook echt om 8 uur zijn. Wat een onzin. Alsof iedereen altijd maar op tijd komt. (En hij heeft nog gelijk ook, los van de tandarts, vrienden zijn doorgaans ook allemaal later dan afgesproken).

*Ze wil niet mee op de motor.

*Ze kookt heel lekker hoor, maar ik zou best wat vaker friet willen eten. (Maar als ik vraag wat hij wil eten komt hij niet verder dan friet).

*Als ze belt met een instantie stelt ze niet de vragen waar ik antwoord op wil hebben... (Bel dan zelf ;-D , maar ja, dan wordt de andere helft van de vragen niet gesteld.)

Zolang de positieve zaken de overhand hebben, er niet gemept wordt en je een beetje met elkaar kunt communiceren kom je een heel eind.
De topictitel en OP gaat over partners. Dus mannen mogen hier ook over hun vrouwen klagen. Of vrouwen over vrouwen, mannen over mannen. Over minaars, transgenders, noem maar op. Over partners dus....
de wereld wacht om ontdekt te worden
Kris84 schreef:
23-11-2023 14:12
Nee, zoals ik al eerder schreef, we delen onze financiën en denken niet in termen van geld van jou, geld van mij.

maar als het om tijd gaat, denken jullie wel in Mijn en Dijn?
Lila-Linda schreef:
23-11-2023 14:34
maar als het om tijd gaat, denken jullie wel in Mijn en Dijn?
Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Kun je het uitleggen?
Haha, ik moest lachen om die slome heks en die polonaise. :-D
Kris84 schreef:
23-11-2023 07:10
Waarom maken jullie lijstjes voor jullie vriend? Het is toch veel makkelijker om zelf een gerecht te bedenken en dan zelf na te denken over wat je nodig hebt ipv orders van een ander uit te voeren.

Zo'n lijstje maakt je dom, omdat je denkt dat je exact dat moet kopen, maar het maakt je niet flexibel als er bijvoorbeeld iets niet is om zelf oplossingen te denken, want je hebt vaak geen idee wat de ander ermee wil.

Gewoon lekker zelf bedenken, zelf kopen en zelf maken, veel handiger.

Oh, dat doen we maar heel af en toe hoor.

Vaak was het dan zo, dat ik een lijstje voor mezelf had gemaakt en dat de ander dan ineens de boodschappen ging doen. Gewoon omdat dat ineens handiger leek. Of toen de kinderen nog klein waren en we niet allebei tegelijk van huis konden. Dan had man iets nodig van de bouwmarkt en bood dan aan gelijk even de boodschappen mee te nemen.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 23-11-2023 17:55
0.27% gewijzigd
Kris84 schreef:
23-11-2023 07:10
Waarom maken jullie lijstjes voor jullie vriend? Het is toch veel makkelijker om zelf een gerecht te bedenken en dan zelf na te denken over wat je nodig hebt ipv orders van een ander uit te voeren.

Zo'n lijstje maakt je dom, omdat je denkt dat je exact dat moet kopen, maar het maakt je niet flexibel als er bijvoorbeeld iets niet is om zelf oplossingen te denken, want je hebt vaak geen idee wat de ander ermee wil.

Gewoon lekker zelf bedenken, zelf kopen en zelf maken, veel handiger.

Ja klinkt heel logisch, maar dan moet je dus wel een partner hebben die flexibel kan denken wat betreft koken. En die van mij kan dat dus helaas niet.
huismuis
Veel herkenbare dingen, waaronder rare dingen meenemen als ie een item op het boodschappenlijstje niet kan vinden, bijvoorbeeld op zaterdagavond: 'ik heb zo'n zin in een glaasje cola - waar staat die?', 'oh, die hadden ze niet in de supermarkt, dus ik heb karnemelk meegenomen!'. NOT THE FUCKING SAME (en tuurlijk hadden ze wel cola in de supermarkt, je hebt gewoon niet goed gekeken...).

Maar ook:
- hij stofzuigt bijna altijd (ik kan het geluid niet uitstaan, dus dit hebben we zo afgesproken), en is daar heel trots op, maar hij doet het alleen maar super oppervlakkig! Een meubel(tje) aan de kant zetten, ho maar! Maar daar mag ik niets over zeggen want 'dan moet ik zelf maar stofzuigen'. Zoooo kinderachtig!
- en hij zegt ook weleens 'ja, maar dat doe jij ook', en dat vind ik zo'n belachelijk 'argument' voor iets. Bijvoorbeeld, ik heb een angststoornis dus ik vind het soms moeilijk om niet vanuit die angst te handelen. Maar als hij eens uit een emotie handelt (bijvoorbeeld woede), mag ik daar niets van zeggen, want dan is zijn reactie 'jij doet dat ook altijd!'. Eh ja, dat weet ik, maar dat is geen reden waarom jij dat ook zou moeten of waarom ik je daar niet op mag aanspreken! Echt, ik haat het als mensen dat zeggen!
- hij kan geen sorry zeggen. We krijgen bijvoorbeeld een ruzietje omdat hij beweert dat ik zijn pinpas heb kwijtgemaakt en ik beweer dat ik dat niet heb gedaan. Uiteindelijk blijkt dat hij dat ding op een andere plek heeft neergelegd en hij kan dan geen 'oeps, sorry' zeggen. En dat hoeft ook niet bij zoiets kleins, maar hij doet dat dus nooit - ook niet bij grotere dingen. Echt nooit! Laatst was ik echt pissig daarover en toen zei hij 'oké, ik zeg wel sorry maar alleen omdat jij dat wilt'. Dat is dus NIET je verontschuldigen!

Verder is het een schatje, met een gebruiksaanwijzing (net als ikzelf, althans die gebruiksaanwijzing) die ik inmiddels bijna uit mijn hoofd ken dus we kunnen redelijk goed met elkaars onhebbelijkheden omgaan.
LieverLustDanLiefde schreef:
22-11-2023 23:59
Redelijk herkenbaar, niet in deze mate maar toch...
Hij vertelt wel eens wat hoor, maar heeft ook wel eens tijden aan een stuk nauwelijks contact met zijn familie. En dat terwijl er wel een goede band is. Ik heb vooral met familieleden waarmee de band iets minder goed is, minder contact. Helemaal geen dagelijks contact met de meesten, wel met enige regelmaat en we praten dan ook vaak redelijk uitgebreid over wat ons bezighoudt.

Wij hebben een soort ongeschreven regel dat we afspraken voor socializen met familie, bij de eigen familie regelen. Echter, als ik er nooit naar vraag, zie ik zijn familie misschien drie keer per jaar. Ben zelf geen type voor veel of zeer uitgebreide familie-aangelegenheden maar iets meer dan drie keer per jaar vind ik wel wenselijk :P dus stel ik zelf af en toe wat voor of neem zelf initiatief voor een afspraak. Prima, maar waarom kan hij dat zogenaamd niet? Vind dat heel gek. Hij vindt het namelijk wel leuk om zn familie te zien, zegt ie ook en zie je aan hem.
Ik vind het een beetje een luie houding. Hij boekt bijvoorbeeld ook niet snel een vakantie of neemt daar in elk geval weinig initiatief toe. Als ik dan het voortouw neem denkt ie mee en is het prima, maar denk oprecht als ik niets zou doen of voorstellen we gewoon onze hele vakantie thuis blijven zitten :facepalm:
Wij hebben dezelfde regel, hij organiseert bezoekjes/cadeautjes voor zijn familie en ik voor de mijne. Op 1x na dan, hij vond dat we wel zonder cadeau naar een 1e verjaardag van z’n neefje konden, want tsja, daar had die toch geen weet van 🤣
En ik stelde vaak voor om eens naar zijn familie te gaan (wonen allemaal ver weg), maar hij zet het nooit door.. dus dat resulteert erin dat we dus nog nooit naar het nieuwe huis van (schoon)zus zijn geweest die ze al 2jaar heeft. Andersom komen zij ook niet spontaan zonder uitnodiging dus ik heb me daar bij neergelegd & leggen richting zijn familie zo’n ca 4 bezoekjes per jaar af. Als we er zijn helemaal leuk en hij geniet er dan ook echt van, maar vanuit mij echt een band opbouwen doe ik niet & verwacht ik dus ook niet (meer).

Initiatief op andere vlakken zoals vakanties, uitjes, enz doet ie dan weer wel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven