Waarom is "iedereen" zo boos ?
woensdag 22 november 2023 om 22:27
vrijdag 24 november 2023 om 16:23
Dat is al tig keer langs gekomen, in heel veel verschillende bewoordingen.katkaatje schreef: ↑24-11-2023 16:04Om het te begrijpen. Maar op de vraag “waarom PVV en niet een andere partij met dezelfde standpunten die jij als belangrijk benoemt” komt geen helder antwoord. Ik begrijp dat nog steeds oprecht niet. En ik hoop het wel te begrijpen, want ik hoop echt dat er geen racisme achter zit. Maar aangezien er nog geen antwoord is gekomen op bovenstaande vraag, begin ik er inmiddels wel bang voor de worden.
Heel veel argumenten, van PVV stemmers zelf.
Wil je het begrijpen, of wil je oordelen?

vrijdag 24 november 2023 om 16:24
Wat versta jij dan onder "anti-woke"? Bij de meeste mensen die zich "anti-woke" noemen valt mij juist op dat ze allerlei rechten voor minderheden, vooral LGBTI'ers (geaardheid, levensovertuiging) in willen perken.Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:16Dat is niet dom. Mensen kiezen vaak een partij die op de meeste punten aansluit op hoe zij over zaken denken , die zij belangrijk vinden.
Voor de gemiddelde Nederlander sluit vrijwel geen enkele partij 100% aan.
Dus helemaal niet raar dat de meeste ppv stemmers niet racistisch zijn, vooral ook omdat Wilders bij zijn campagnevoering aangaf zijn 'moslim-ideeen' in de ijskast te willen doen als hij mag mee regeren. Misschien doet hij dat ook wel. Ik denk dat veel pvv stemmers vooral hebben gestemd op onderwerpen als immigratie, huisvesting en anti-woke. Niet om moslims buiten te sluiten. Dan had pvv wel eerder veel meer stemmen gehad.
Op welke manier is dat niet discriminatoir/racistisch?
vrijdag 24 november 2023 om 16:26
Is dit ook iets wat rondgaat op social media ofzo, om op die manier nog even Timmermans en Jetten te bashen?
Nee, democratie is NIET 'de meeste stemmen gelden'. Dan heb je zelf geen idee wat democratie inhoudt. We hebben geen tweepartijenstelsel zoals in de VS namelijk. In onze democratie heeft de PVV 37 zetels gehaald van de 150, 23% van de stemmen (18% van de kiesgerechtigden). Niks meer en niks minder. Het geeft hem geen enkel recht om per definitie in de regering te komen, dat is aan de partijen onderling, waarbij Geert Wilders het eerste voorstel mag doen en een informateur mag aanwijzen, maar er is geen enkele wet die stelt dat uitgenodigde partijen daarop 'ja, ik wil' moeten zeggen of dat de PVV ook D66 en DENK zou moeten uitnodigen aan tafel.
Mag alsjeblieft het aantal uren maatschappijleer omhoog op middelbare scholen?
vrijdag 24 november 2023 om 16:30
Ik hoor dat van veel pvv stemmers. Dat ze klaar zijn met het woke-gedoe. Dat alles op gebied van discriminatie onder een vergrootglas ligt en dat lhbtq niet direct wordt ingeprent in de hoofden van kinderen oid. Dat kinderen daarvan in de war raken, zoiets.Champoo schreef: ↑24-11-2023 16:24Wat versta jij dan onder "anti-woke"? Bij de meeste mensen die zich "anti-woke" noemen valt mij juist op dat ze allerlei rechten voor minderheden, vooral LGBTI'ers (geaardheid, levensovertuiging) in willen perken.
Op welke manier is dat niet discriminatoir/racistisch?
dreamglasses wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:32
10.33% gewijzigd
Only dead fish go with the flow

vrijdag 24 november 2023 om 16:31
Nee, minderheden die rechten hebben en daar ook nog eens voor opkomen moet je niet willen inderdaad.Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:30Ik hoor dat van veel pvv stemmers. Dat ze klaar zijn met het woke-gedoe. Dat alles op gebied van discriminatie onder een vergrootglas ligt oid.
vrijdag 24 november 2023 om 16:32
Wilders, JA21, Forum, SGP hebben anders ook allemaal niet zoveel op met vrouwenrechten en homos.Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:01Ik vind nu vooral links erg boos doet. Misschien even afwachten hoe het allemaal loopt?
De grondwet kan helemaal niet aangepast worden door Wilders of wie dan ook.
Het buitensluiten van een etnische groep ben ik fel tegenstander van. Anderzijds heb ik ook niks met religieuze groepen, die nogal achteloos omgaan met vrouwenrechten en homo's. Daar is imo in een land als Nederland geen plek voor, deze gedachten.
En waarom zouden mensen die op pvv gestemd hebben ineens dom zijn? Of niet weten wat ze doen? Wat een onzin.
Als je dat belangrijk vindt snap ik al helemaal niet waarom je in die hoek zou stemmen.
vrijdag 24 november 2023 om 16:33
Misschien moet ik nog even verduidelijken dat ik niet heb gestemd en anders waarschijnlijk niet op de pvv.
Maar dat ik me wel goed kan voorstellen dat men (zij die wel erop gestemd hebben) genoeg vertrouwen hebben in de democratie en het stukje coalitie vormen dat de punten (anti-islam/nexit) nooit geen stand zouden houden bij het vormen van een coalitie & dat je dan stemt op de links/rechtse punten van de pvv. zorg/onderwijs/wonen redelijk links ander punten zoals immigratiebeleid en dergelijke rechts.
Overigens schijnt wilders al voor de verkiezing te hebben gezegd niks tegen de grondwet te willen doen dus in dat opzicht geen kiezersbedrog.
& heel eerlijk ik wacht nog steeds op de 1000 eurie van Rutte, de nieuwe politiek van Kaag & zo kun je nog wel wat dingen bedenken (dus das ook kiezersbedrog of toch niet
)
Vraag me ook stiekum een beetje af of mensen dan wel weer doorhebben dat over het algemeen de islam dan weer niet echt heel positief is voor de belangen van de LHBTQ+ of maak dat dan niet uit als je maar geen Wilders stemt?
Maar dat ik me wel goed kan voorstellen dat men (zij die wel erop gestemd hebben) genoeg vertrouwen hebben in de democratie en het stukje coalitie vormen dat de punten (anti-islam/nexit) nooit geen stand zouden houden bij het vormen van een coalitie & dat je dan stemt op de links/rechtse punten van de pvv. zorg/onderwijs/wonen redelijk links ander punten zoals immigratiebeleid en dergelijke rechts.
Overigens schijnt wilders al voor de verkiezing te hebben gezegd niks tegen de grondwet te willen doen dus in dat opzicht geen kiezersbedrog.
& heel eerlijk ik wacht nog steeds op de 1000 eurie van Rutte, de nieuwe politiek van Kaag & zo kun je nog wel wat dingen bedenken (dus das ook kiezersbedrog of toch niet

Vraag me ook stiekum een beetje af of mensen dan wel weer doorhebben dat over het algemeen de islam dan weer niet echt heel positief is voor de belangen van de LHBTQ+ of maak dat dan niet uit als je maar geen Wilders stemt?
vrijdag 24 november 2023 om 16:34
Heb ik ook niet gedaan. Niet dat je dat ook maar ene hol aangaat trouwensPositive_vibes schreef: ↑24-11-2023 16:32Wilders, JA21, Forum, SGP hebben anders ook allemaal niet zoveel op met vrouwenrechten en homos.
Als je dat belangrijk vindt snap ik al helemaal niet waarom je in die hoek zou stemmen.
Maar goed om te weten dat niet alles zwart/wit is en dat er heeeeel veel grijs bestaat.
dreamglasses wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:34
0.23% gewijzigd
vrijdag 24 november 2023 om 16:34
Maar Wilders roept al 20 jaar de meest moslimhatende dingen. En dan zegt hij in zijn campagne dat hij dat even in de ijskast zet en dan geloven deze mensen opeens dat hij helemaal niet zulke anti-islam dingen wil en niet xenofoob is? Die ijskast kan heel makkelijk weer open en het is niet echt verstandig om wat politici in hun campagne beloven voor waar aan te nemen als ze 20 jaar lang er hun centrale punt van gemaakt hebben. Dus ja, dat vind ik vrij dom, als je daar in trapt. Ik zou ook Esther Ouwehand niet geloven als ze in de campagne zegt dat ze niet meer zo'n issue zou hebben met de bio-industrie als ze premier wordt, jij wel?Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:16Dat is niet dom. Mensen kiezen vaak een partij die op de meeste punten aansluit op hoe zij over zaken denken , die zij belangrijk vinden.
Voor de gemiddelde Nederlander sluit vrijwel geen enkele partij 100% aan.
Dus helemaal niet raar dat de meeste ppv stemmers niet racistisch zijn, vooral ook omdat Wilders bij zijn campagnevoering aangaf zijn 'moslim-ideeen' in de ijskast te willen doen als hij mag mee regeren. Misschien doet hij dat ook wel. Ik denk dat veel pvv stemmers vooral hebben gestemd op onderwerpen als immigratie, huisvesting en anti-woke. Niet om moslims buiten te sluiten. Dan had pvv wel eerder veel meer stemmen gehad.
nicole123 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:44
0.11% gewijzigd
vrijdag 24 november 2023 om 16:39
Nee ik niet nee. Maar ik ben een ander niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je niet zomaar kunt stellen dat pvv stemmers allemaal dom en racistisch zijn.nicole123 schreef: ↑24-11-2023 16:34Maar Wilders roept al 20 jaar de meest moslimhatende dingen. En dan zegt hij in zijn campagne dat hij dat even in de ijskast zet en dan geloven deze mensen opeens dat hij helemaal niet zulke anti-islam dingen wil en niet xenofoob is? Die ijskast kan heel makkelijk weer open en het is niet echt verstandig om wat politici in hun campagne beloven voor waar aan te nemen als ze 20 jaar lang er hun centrale punt van gemaakt hebben. Dus ja, dat vind ik vrij dom, als je daar in trapt. Ik zou ook Esther Ouwehand niet geloven als ze in de campagne zegt dat ze niet meer zo'n issue zou hebben met de bio-industrie als ze in premier wordt, jij wel?
Ik vind je nogal radicaal overkomen. Dat vind ik mss wel erger, zo'n agressieve anti-toon tegenover pvv stemmers, dan dat pvv nu de grootste partij is.
vrijdag 24 november 2023 om 16:40
vrijdag 24 november 2023 om 16:41
Nou inderdaad zeg.nicole123 schreef: ↑24-11-2023 16:26Is dit ook iets wat rondgaat op social media ofzo, om op die manier nog even Timmermans en Jetten te bashen?
Nee, democratie is NIET 'de meeste stemmen gelden'. Dan heb je zelf geen idee wat democratie inhoudt. We hebben geen tweepartijenstelsel zoals in de VS namelijk. In onze democratie heeft de PVV 37 zetels gehaald van de 150, 23% van de stemmen (18% van de kiesgerechtigden). Niks meer en niks minder. Het geeft hem geen enkel recht om per definitie in de regering te komen, dat is aan de partijen onderling, waarbij Geert Wilders het eerste voorstel mag doen en een informateur mag aanwijzen, maar er is geen enkele wet die stelt dat uitgenodigde partijen daarop 'ja, ik wil' moeten zeggen of dat de PVV ook D66 en DENK zou moeten uitnodigen aan tafel.
Mag alsjeblieft het aantal uren maatschappijleer omhoog op middelbare scholen?
En wat is er precies mis mee als mensen zeggen de rechtsstaat en democratie te willen beschermen?
vrijdag 24 november 2023 om 16:46
En de kracht van 20 jaar herhaling van Wilders. Mensen weten wie hij is. Profileert zich sterk en goed. En mensen moeten nu opeens naar een ander kijken, nu Rutte weg is van het podium. Dan kies je gewoon voor de volgende stevige politicus, als je het mij vraagt.nicole123 schreef: ↑24-11-2023 16:34Maar Wilders roept al 20 jaar de meest moslimhatende dingen. En dan zegt hij in zijn campagne dat hij dat even in de ijskast zet en dan geloven deze mensen opeens dat hij helemaal niet zulke anti-islam dingen wil en niet xenofoob is? Die ijskast kan heel makkelijk weer open en het is niet echt verstandig om wat politici in hun campagne beloven voor waar aan te nemen als ze 20 jaar lang er hun centrale punt van gemaakt hebben. Dus ja, dat vind ik vrij dom, als je daar in trapt. Ik zou ook Esther Ouwehand niet geloven als ze in de campagne zegt dat ze niet meer zo'n issue zou hebben met de bio-industrie als ze in premier wordt, jij wel?
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe

vrijdag 24 november 2023 om 16:46
Nou, ik vind jou hier een radicalere en zelfs wat aggressievere toon aanslaan dan nicole.Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:39Nee ik niet nee. Maar ik ben een ander niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je niet zomaar kunt stellen dat pvv stemmers allemaal dom en racistisch zijn.
Ik vind je nogal radicaal overkomen. Dat vind ik mss wel erger, zo'n agressieve anti-toon tegenover pvv stemmers, dan dat pvv nu de grootste partij is.
vrijdag 24 november 2023 om 16:54
Ik discussieer fel ja, maar wel inhoudelijk, over de vraag wat er zo erg aan is om xenofoob genoemd te worden als je heel bewust stemt op een xenofobe politicus en hoe je de PVV voor je kunt zien zonder anti-islam en xenofobie. Ik heb zelf hier niemand dom of racistisch genoemd. Als je niet houdt van een agressieve anti-toon, dan ben ik benieuwd wat je vindt van de toon van Wilders en een heel groot deel van zijn aanhang. Zeggen de woorden 'tuig', 'heks' en 'kopvoddentaks' je wat? En dan vind je mij een agressieve toon hebben?Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:39Nee ik niet nee. Maar ik ben een ander niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je niet zomaar kunt stellen dat pvv stemmers allemaal dom en racistisch zijn.
Volgens mij zegt niemand dat ze dom en racistisch zijn, maar dat het vrij dom / onnadenkend is om te denken dat je op de PVV kunt stemmen zonder daarbij het anti-islam gebeuren cadeau te krijgen. Net zoals dat het niet snugger zou zijn om te denken dat je op PvdD kunt stemmen zonder daarbij het anti-bioindustrie gebeuren cadeau te krijgen. Ik vind dus geen specifieke mensen of specifieke groep dom, maar ik vind wel de gedachte dom dat je voor Wilders kiest en dan op zijn blauwe ogen aanneemt dat hij zo mild is geworden en helemaal niet meer zo xenofoob en anti-islam en vooral wil strijden voor een betere zorg en meer woningen.
nicole123 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:56
0.19% gewijzigd
vrijdag 24 november 2023 om 16:54
Wilders heeft vooral wat met rechten voor vrouwen en homo’s als hij daar een anti islamstandpunt mee kan maken. Wooklinks is weer het tegenovergestelde.Positive_vibes schreef: ↑24-11-2023 16:32Wilders, JA21, Forum, SGP hebben anders ook allemaal niet zoveel op met vrouwenrechten en homos.

Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
vrijdag 24 november 2023 om 16:55
Overigens is 1 reden die ik wél tot op zekere hoogte begrijp om op de PVV te stemmen is dat de enige partij is die onomwonden Israël steunt.
En als je zie wat voor antisemitisme recent naar boven is gekomen en hoe gevaarlijk het is om bepaalde standpunten te uiten kan ik me voorstellen dat er een bepaalde groep mensen (waarschijnlijk in stilte) dat mee laten wegen.
En als je zie wat voor antisemitisme recent naar boven is gekomen en hoe gevaarlijk het is om bepaalde standpunten te uiten kan ik me voorstellen dat er een bepaalde groep mensen (waarschijnlijk in stilte) dat mee laten wegen.

vrijdag 24 november 2023 om 16:58
De VVD steunt ook onomwonden Israël.Positive_vibes schreef: ↑24-11-2023 16:55Overigens is 1 reden die ik wél tot op zekere hoogte begrijp om op de PVV te stemmen is dat de enige partij is die onomwonden Israël steunt.
vrijdag 24 november 2023 om 16:58
Ik kijk naar hoe Wilders wil dat het loopt. Bij mijn weten is dat verwoord in een partijprogramma waar lang over is nagedacht.Dreamglasses schreef: ↑24-11-2023 16:01Ik vind nu vooral links erg boos doet. Misschien even afwachten hoe het allemaal loopt?
De grondwet kan helemaal niet aangepast worden door Wilders of wie dan ook.
Het buitensluiten van een etnische groep ben ik fel tegenstander van. Anderzijds heb ik ook niks met religieuze groepen, die nogal achteloos omgaan met vrouwenrechten en homo's. Daar is imo in een land als Nederland geen plek voor, deze gedachten.
En waarom zouden mensen die op pvv gestemd hebben ineens dom zijn? Of niet weten wat ze doen? Wat een onzin.
Dat programma staat bol van dingen waar ik bang van wordt; dingen die strijdig zijn aan de grondwet, racisme, klimaat en milieuvervuiling, cultuurkaalslag en de begrotingsdiscipline gaat overboord.
Dus ja, ik kijk hoe het loopt. Maar dat ik dat met angst en beven doe is niet gek toch?
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
vrijdag 24 november 2023 om 17:00
Ha, ik had jouw eerste zin er al bijna achteraan getypt inderdaad

vrijdag 24 november 2023 om 17:02
Dit!nicole123 schreef: ↑24-11-2023 16:54Ik discussieer fel ja, maar wel inhoudelijk, over de vraag wat er zo erg aan is om xenofoob genoemd te worden als je heel bewust stemt op een xenofobe politicus en hoe je de PVV voor je kunt zien zonder anti-islam en xenofobie. Ik heb zelf hier niemand dom of racistisch genoemd. Als je niet houdt van een agressieve anti-toon, dan ben ik benieuwd wat je vindt van de toon van Wilders en een heel groot deel van zijn aanhang. Zeggen de woorden 'tuig', 'heks' en 'kopvoddentaks' je wat? En dan vind je mij een agressieve toon hebben?
Volgens mij zegt niemand dat ze dom en racistisch zijn, maar dat het vrij dom / onnadenkend is om te denken dat je op de PVV kunt stemmen zonder daarbij het anti-islam gebeuren cadeau te krijgen. Net zoals dat het niet snugger zou zijn om te denken dat je op PvdD kunt stemmen zonder daarbij het anti-bioindustrie gebeuren cadeau te krijgen. Ik vind dus geen specifieke mensen of specifieke groep dom, maar ik vind wel de gedachte dom dat je voor Wilders kiest en dan op zijn blauwe ogen aanneemt dat hij zo mild is geworden en helemaal niet meer zo xenofoob en anti-islam en vooral wil strijden voor een betere zorg en meer woningen.
Ik vind het heel knap hoe jij dit steeds zo zuiver kan verwoorden Nicole.
Look at the stars, look how they shine for you

vrijdag 24 november 2023 om 17:03
Anti-alles en nu hopen op die beloofde tribunalen?Doreia* schreef: ↑24-11-2023 14:01Tot nu toe, in mijn omgeving, zijn alle juichende PVV stemmers dezelfden die ook wappie waren in Corona tijd en de boerenzakdoeken veelvuldig aan auto's, ramen en op Facebook lieten wapperen.
Het bevestigd mijn beeld, hoe hard ik ook zou willen dat dit niet zo was.
vrijdag 24 november 2023 om 17:04
Kleinezon schreef: ↑24-11-2023 16:58Ik kijk naar hoe Wilders wil dat het loopt. Bij mijn weten is dat verwoord in een partijprogramma waar lang over is nagedacht.
Dat programma staat bol van dingen waar ik bang van wordt; dingen die strijdig zijn aan de grondwet, racisme, klimaat en milieuvervuiling, cultuurkaalslag en de begrotingsdiscipline gaat overboord.
Dus ja, ik kijk hoe het loopt. Maar dat ik dat met angst en beven doe is niet gek toch?
Maar het kan helemaal niet precies zoals Wilders het wil! Hij zal een coalitie moeten gaan vormen en hij gaat dus helemaal niet alleen met pvv regeren. Dus chilll

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in