Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
quote:Nicky40 schreef op 07 juli 2009 @ 08:55:

[...]

Nou ja dat waren we eerst ook van plan, maar de dierenarts maakte ons aan het twijfelen. Hij vond het ethisch niet echt verantwoord....... tja...

Trouwens, het nestje wat deze moederpoes had was klein. 2 stuks en die houden we zelf.

Is die dierenarts wel helemaal wijs?

Bovendien; het is JULLIE poes, als JULLIE dat willen, moet hij dat gewoon doen. Ik zou overigens per direct een andere dierenarts zoeken, je weet nu nooit welke ingrepen hij nog meer laat, vanwege zijn rare opvatting.
Nooit van gehoord inderdaad, van een DA die daar iets van zei. Mijn poes is ook geholpen, achteraf zeide DA assistente dat ze niet opnieuw zwanger was, dat vond ik fijn om te horen maar als het wel zo was geweest dan was het helaas een abortus geworden, ik heb aan een nest genoeg. Ik heb er nu nog mijn handen vol aan. Letterlijk.
Sarah, hoe is het met de jongens?

Gedijen ze lekker?
Ja! Ze hebben hun route uitgestippeld voor hun gekke 5 minuten 's morgens en 's avonds Het hobbelpaard is hun favoriete slaapplek en samen met de kids gaat het ook goed.

Heb afgelopen weekend gelachen! We hebben een tafel met een glasplaat....eentje zat er onder en de andere zat er boven op. Én maar proberen om elkaars staart te pakken te krijgen!

Zal snel weer wat foto's linken!
Alle reacties Link kopieren
Eleonora, kan me voorstellen dat je iets mist, het is zo gezellig om van die kleine hummeltjes rond te hebben lopen. Een aantal jaren geleden heb ik ook een keer een nestje gehad met 5 kittens. Helaas zijn er daar alweer 2 van overleden en het poesje dat mijn moeder had gehouden is aangereden. Zo zielig. Maar zo te lezen is Sarah een goede "moeder" voor jou kittens.

Mijn katjes zijn trouwens inderdaad cypertjes, eentje heeft heel mooi vachtje want haar moeder is een noorse boskat. Ze is zo zacht, de ander is huis/tuin/keuken maar die heeft weer een super leuk karakter.

Nicky40, wat een leuke foto's, wat een mooie kleine katjes.

Abusu, wat je zegt over het asiel is waar, wie weet ga ik na mijn vakantie wel even kijken, heb weer zo de kriebels gekregen van al die leuke foto's.
Je zou ze zo allemaal op een toostje smeren om de woorden van Mimsey even te gebruiken. Wat een poepies allemaal. De ijsbeertjes, de rode freubeltjes en de cyperse kiTS.

Nicky40, jouw moederpoes kan een zusje van die van mij zijn :-) Hier zijn de kittens, een rode en een witte met wat vlekjes a la een koe.

Hier is moederpoes 7 weken na haar bevalling gesteriliseerd. Volgens de dierenarts moest dat prima gaan. Vond het ergens wel sneu. Ze kwam thuis, mocht net een slokje drinken van haar kiTs en ze mocht weer gaan voeden, terwijl de krengetjes heel prima zelf konden drinken en eten.
Hier onze bengaalse schat:

Mims! Wat een leuke foto's. Rooie zijn zo leuk :-D
quote:eleonora schreef op 06 juli 2009 @ 06:01:

.

Mocht iemand een wereldtip hebben, qua rood poezegebeuren, ik hou me aanbevolen!

*breekt even in*

Ik kan niet linken naar de desbetreffende pagina's maar het barst in de asiels van hele mooie rode katten/poezen en kittens.

Vind ik persoonlijk wel een wereldtip

Stichting dierenasiels
anoniem_84859 wijzigde dit bericht op 07-07-2009 22:41
Reden: linkje erbij
% gewijzigd
*Gaat later vandaag weer eens foto's plaatsen!*

@Leo: hoe leer jij de kittens hoe ze hun poepjes (nouja ) er onder moeten graven? Of misschien: hoe doet mamapoes dat? Moet je ze dat uberhaupt leren, of komt dat vanzelf?
@Twompie: WAUW wat een mooie kat zeg!
quote:Sarah Scott schreef op 10 juli 2009 @ 11:02:

*Gaat later vandaag weer eens foto's plaatsen!*

@Leo: hoe leer jij de kittens hoe ze hun poepjes (nouja ) er onder moeten graven? Of misschien: hoe doet mamapoes dat? Moet je ze dat uberhaupt leren, of komt dat vanzelf?

Nah, hier doen ook maar twee van de drie dat. Ik gooi (in geval van blote poep) altijd zelf even een schepje grit over de drol in kwestie. Ik kan Moederpoes wel even langs sturen om alsnog een cursus te geven maar inderdaad, opvallend dat ze het niet (altijd) doen.

Ze zijn er te lui voor of zo.

Als ze naar buiten gaan zullen ze het wel gaan doen, maar tot die tijd zou ik niet weten hoe je dat kunt aanleren.

Misschien zelf even op de bak kukken en dan graafbewegingen maken?

Sorry, ze zijn toch iets minder perfect dan ze leken he....?
Nah..die laatste zin, dat moet je niet zeggen Leo...! Onzin natuurlijk..

En dan op de 'bak kukken' haha, dat klinkt wel geinig
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
NEEEEEEEEEEEEE MUTS! Tuurlijk maakt dat ze niet minder leuk! Mafkees

Ik vroeg me gewoon af of ik het ze kon leren, of dat ze dat tzt wel vanzelf zullen gaan doen!

Maar jij schept het er dus ook onder, dat doe ik ook.

Foto's komen! Moet nog eerst ff uitzoeken en ontladen etc...
Die van mij snapt het drollen begraven nog steeds niet Sarah. Ze is nu bijna 17 en ik denk ook niet dat het nog komt

Ze staat altijd na gebruik van de bak wel te krabbelen, maar dan buiten de kattenbak. Ze heeft dus wel een soort van instinct van hoe het zou moeten maar verder komt ze niet

Lang leve het poepschepje....
Hahaha ach ja Lunax, zo niet dan niet. Ik vroeg me gewoon af of je het uberhaupt kon aanleren

Nieuwe foto's! (wel ff scrollen)

Klik
haha..die in de boekenkast. Die blik

Ik heb het wel geprobeerd trouwens om het haar aan te leren. Voordoen met schepje, voordoen met haar pootjes door het grit etc etc. Niks mocht baten. Nou ja. So be it.

Maarrr... dat was nog voor het google tijdperk dus wellicht biedt die nog uitkomst
quote:Sarah Scott schreef op 10 juli 2009 @ 20:42:

NEEEEEEEEEEEEE MUTS! Tuurlijk maakt dat ze niet minder leuk! Mafkees

Ah, ik zie nu dat ik een smiley vergeten ben te plakken. Het was vanzelfsprekend komische humor voor te lachen!
Aaaaah Saar, wat een heerlijke foto's weer van de mannen!

Wat zien ze er al uit als echte, grote poezen he?
Ja! Ik vind ook dat ze echt heel hard groeien. Ze vreten ook alles wat los en vast zit
Wat een deugnieten, die 2 mannen van jou Sarah. Haha! Ik vind het echt grappige foto's. In dat hobbelpaard
Stressed is just desserts spelled backwards
Favoriet plekkie van ze!
quote:Sarah Scott schreef op 10 juli 2009 @ 21:59:

Hahaha ach ja Lunax, zo niet dan niet. Ik vroeg me gewoon af of je het uberhaupt kon aanleren

Nieuwe foto's! (wel ff scrollen)

Klik

Oh wat een geweldig mooie beestjes zeg! Heerlijk!

Over de kattenbak... die heb ik het huis uit gegooid.

Want moederpoes ging er ook vrolijk op zitten terwijl ze normaal gesproken buiten haar behoefte deed.

De lieverdjes doen het inmiddels ook netjes buiten. Ik heb nog geen drol of plas binnen kunnen ontdekken (gelukkig)
Wat een avonturiers SS! Gaaf ook om op de foto's te zien dat je zoon het ook gezellig met ze heeft. Heeft hij al wat halen te pakken?

Wat betreft de kattenbak: mijn katten doen dat instinctief goed (terwijl ze relatief vroeg bij hun mams weg gegaan zijn) dus ik denk dat hygiëne in het karakter zit, net als bij mensen. Ze zijn zelfs gedesoriënteerd als ik de doo's eens te snel wegschep, dan proberen ze de geur nog onder te graven maar weten we niet waar ze zijn moeten.
@Nicky; hm ik heb dan toch liever dat ze het lekker binnen doen Ik gooi liever die bak eens in de 2 dagen leeg dan dat ik al wroetend in de tuin hun drollen tegenkom

@Annliv; het gaat heel goed met de kids erbij inderdaad. Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht, ondanks dat ze allebei wel een kat zijn gewend. Vooral jongste is heel druk, maar kan alles met ze doen Zoon is heel rustig en de katten komen vaak gewoon bij hem zitten Nog geen halen gespot!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven