Entertainment alle pijlers

Instagram-families, deel 2

24-03-2024 15:50 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier praten we over de verschillende families op instagram, sommigen zijn bekend van tv-programma’s.

Bashen is niet toegestaan, kritische kanttekeningen wel.

Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.

Enkele accounts om te volgen:
- come.on.lets.do.this (hier: COLDT)
- Janneke.dbm
- demammavan en depappavan
- pleeggezin_van_jan_steen
- de kliek van Lies
- ballerinafarm
- de Kraantjes
- Eline.vanderwoude
- thezhoufamily
- deviervankim

Mocht je om een of andere (vage) reden geblokt zijn, dan kun je de families hier evengoed bekijken : storynavigation.com
himalaya wijzigde dit bericht op 17-11-2024 10:52
14.84% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nutella schreef:
01-07-2024 19:50
Ik snap dat gesneer niet. Ik ken niemand zonder planner, dus zo gek vind ik het niet. Daarbij komt dat Tamara ook een tijdje elke dag een planner liet zien. Dus nu lopen sneren is een beetje kinderachtig.
ik gebruik een kalender
Ik zag dat AM ook in het nieuwe boek van Kluun staat
Traveler schreef:
03-07-2024 12:12
AM weer met dr huishouden op orde houden.
Natuurlijk lukt dat haar prima, ze is bijna de hele dag thuis, kan heel veel tussendoor doen en Maarten is er ook veel.
De meeste werkenden gaan s morgens vroeg de deur uit ,poetsen niet overdag de koelkast en de badkamer of doen de was.
Dat verliest ze weleens een beetje uit het oog met al dat gepraat over planning en schema's.
Zeg maar gerust dat ze dat helemaal uit het oog verliest. Als je werkt, moet alles in de avonden (waar zij lekker van haar wijntje op de bank geniet) en in het weekend (waarvan zij altijd zegt dat je dat lekker kan vrijhouden als je je schema goed op orde hebt). Nou kan ik uiteraard elke avond 2 uur gaan poetsen en het weekend ook, maar dan kies ik er toch voor om wat vrije ruimte te houden om ook eens wat leuks te doen, zoals op pad met mijn kinderen of sporten (wat zij ook al doordeweeks overdag doet). Aan de andere kant zeggen al die schema's me ook niet echt iets, want voor mij voelt het huishouden doen niet als de grootste en meest belangrijke job op aarde. Het lukt wel tussendoor, vooral als je het allemaal niet te belangrijk en rigide maakt.
miep schreef:
03-07-2024 12:23
ik gebruik een kalender
Ik ook, een familiekalender, zelf gemaakt met foto’s van mijn gezin! Werkt prima!
Socie schreef:
03-07-2024 13:12
Zeg maar gerust dat ze dat helemaal uit het oog verliest. Als je werkt, moet alles in de avonden (waar zij lekker van haar wijntje op de bank geniet) en in het weekend (waarvan zij altijd zegt dat je dat lekker kan vrijhouden als je je schema goed op orde hebt). Nou kan ik uiteraard elke avond 2 uur gaan poetsen en het weekend ook, maar dan kies ik er toch voor om wat vrije ruimte te houden om ook eens wat leuks te doen, zoals op pad met mijn kinderen of sporten (wat zij ook al doordeweeks overdag doet). Aan de andere kant zeggen al die schema's me ook niet echt iets, want voor mij voelt het huishouden doen niet als de grootste en meest belangrijke job op aarde. Het lukt wel tussendoor, vooral als je het allemaal niet te belangrijk en rigide maakt.
Dat bedoel ik !
Daarom kunnen maar weinig mensen zo'n planning als AM erop na houden.
Ik heb de Klenderapp voor mij en vriend op onze telefoon. Dan kan ik gelijk zien of hij niet iets heeft op een bepaalde dag en alle dingen voor onze dochter staan er in. Zo kan ik ook de theatervoorstelling/concert die ik jaar eerder al geboekt had niet vergeten. Alle studiedagen, vakanties, oudergesprekken staan er in, maar dat ze gym op donderdag en vrijdag heeft en wanneer ze sport na schooltijd zet ik er niet in. Alleen de laatste les zet ik er in, zodat ik weet dat het daarna is gestopt en ik eventueel op die tijd dus wat anders kan inplannen.
Traveler schreef:
03-07-2024 12:12
AM weer met dr huishouden op orde houden.
Natuurlijk lukt dat haar prima, ze is bijna de hele dag thuis, kan heel veel tussendoor doen en Maarten is er ook veel.
De meeste werkenden gaan s morgens vroeg de deur uit ,poetsen niet overdag de koelkast en de badkamer of doen de was.
Dat verliest ze weleens een beetje uit het oog met al dat gepraat over planning en schema's.

En huishouden duurt maar 20 minuten hè?
himalaya schreef:
03-07-2024 13:47
En die 4 wassen per dag dan?
jojojo schreef:
03-07-2024 13:53
En die 4 wassen per dag dan?

Het zijn haar woorden hè?
himalaya schreef:
03-07-2024 13:47
Bestaat gewoon niet !
Zeker niet met een groter gezin.

De koelkast , badkamer en de was in 20 minuten .
Traveler schreef:
03-07-2024 14:49
Bestaat gewoon niet !

Maar zet jij het wel in De Planner Traveler? :P

Ze beweert het vandaag nog.
Socie schreef:
Dit dus! En dat verschil met heel veel andere moeders zal AM niet onderkennen.
Traveler schreef:
03-07-2024 14:49
Bestaat gewoon niet !

Knap van haar he
Ik werk FT waarvan drie dagen thuis. Ik heb (net zo als op kantoor) half uurtje pauze. Het enige waar ik naast mijn lunch nog tijd voor heb is de was overgooien die ik in de ochtend heb aangezet.

Huishoudelijke taken doe ik in avond of weekend. Mijn werkt is vrij in te vullen dus ik zou dat ook overdag kunnen doen, geen probleem maar dan moet ik weer in de avond of weekend werken dus ik schiet daar echt werkelijk niets mee op.

Volgens mij plant AM een hoop maar doet ze daadwerkelijk heel weinig en is eind van de week de was weg, de flessen wijn leeg en zijn bedden verschoond maar geloof nooit dat het huis echt schoon is.
Socie schreef:

Maar wat we niet moeten vergeten (ook ikzelf niet) is dat een groot deel van haar volgers misschien ook niet werkt. Dan heb je wel meer tijd om de am huishoudplanning te volgen.
AM is echt niet lekker bij haar hoofd, gaat twee activiteiten doen op een dag smorgens en smiddags en tussen door doet ze huishouden.

Absurt!
himalaya schreef:
03-07-2024 14:57
Maar zet jij het wel in De Planner Traveler? :P

Ze beweert het vandaag nog.
Nee hoor geen planner hier.
En ik loop al lang genoeg mee om te weten dat je met een groter gezin je huishouden niet in 20 minuten per dag rond krijgt .
En ja hoor, daar is ie dan: de grote warme soepjurk van Lot was natuurlijk reclame.
AM is weer lekker aan het overdrijven over de zomervakantie. Ze ziet op tegen 8 weken lang steeds met 10 man in huis zijn.
Volgens mij hebben de jongste 4 toch echt maar 6 weken vrij.
Van die 6 weken is AM zelf ook nog meer dan 2 weken op vakantie.
Dus krap 4 weken over nog.
Daarbij denk ik niet dat Sam daar in de vakantie dagelijks komt.
Nina-tje schreef:
03-07-2024 19:05
AM is weer lekker aan het overdrijven over de zomervakantie. Ze ziet op tegen 8 weken lang steeds met 10 man in huis zijn.

En die oudere kinderen lezen ook haar insta, dus die weten ook dat hun moeder hen te veel en te vaak vindt.
Dan had ze het ook tegen hen kunnen zeggen. Zo van ‘jullie zijn welkom voor artisjokken en brie van de bbq op zaterdag en op woensdag als we lunchen met appeltaart.’
himalaya schreef:
03-07-2024 19:20
En die oudere kinderen lezen ook haar insta, dus die weten ook dat hun moeder hen te veel en te vaak vindt.
Dan had ze het ook tegen hen kunnen zeggen. Zo van ‘jullie zijn welkom voor artisjokken en brie van de bbq op zaterdag en op woensdag als we lunchen met appeltaart.’
Klopt. Maar dat zal ze wel af doen als hun humor.
Bedenk net dat de meesten ook nog een week op kamp zijn.
Dus ze zijn zelfs maar amper 3 weken thuis.
Nina-tje schreef:
03-07-2024 19:05
En julia heeft toch ook een een bijbaan , en guus ook , dus waar heeft ze dan last van ? Ik denk dat ze daar eens voor na een psycholoog moet dat lijkt mij niet gezond , of had het bij twee kinderen gelaten
dit heeft ze de vorige vakantie ook echt zo gedaan heeft met die uitstapjes per dag , zoekt ze daar nu een excuus voor?
Am heeft wel geluk dat julia 21 wordt , want dan moet ze uit huis toch? , dan heeft ze een persoon minder in de vakanties
Clownbassie68 schreef:
03-07-2024 19:46
dit heeft ze de vorige vakantie ook echt zo gedaan heeft met die uitstapjes per dag , zoekt ze daar nu een excuus voor?
Am heeft wel geluk dat julia 21 wordt , want dan moet ze uit huis toch? , dan heeft ze een persoon minder in de vakanties
Nee want ook alle uitwonende kinderen komen daar in de vakanties iedere dag rond hangen.
Als je zoveel last van je kinderen hebt in de vakantie, dan doe je toch echt iets niet goed. Of zit er bij jou echt iets niet goed.

Het zal hun humor wel zijn, maar ik vind het raar en stom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven