Gestalkt?

17-01-2025 16:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb afgelopen weken eerder 2 topics geopend (nooit verwacht dat dat zou gebeuren).

In het kort: een man waarmee ik al enige tijd date (en die dit gestopt had ihkv 'druk met werk') beschuldigde mij van steeds gesprekken met hem aanknopen op een dating app.

En dit zat mij niet lekker. Ondanks advies op dit forum heb ik hem nog wel een bericht gestuurd met dat ik me beledigd voelde en dat ik best in het echt met hem wilde praten omdat ik wilde weten waar dit vandaan kwam. Daarna ben ik door hem geblokeerd.

Vorige week vrijdag werd ik gebeld door een nummer dat ik niet ken. Toen ik opnam kreeg ik een vraag 'ben je nat'?. Een paar uur later werd ik door een ander nummer gebeld met andere vunzige vragen. Het gehele weekend ben ik lastig gevallen. Ik ben mijn huis niet uitgekomen. Uit wanhoop heb ik meneer met mijn werkmobiel gebeld omdat ik wilde weten wat dit was (hij hing meteen boos op), want ik dacht dat er ergens iets met hem / mij moest zijn.

Dinsdag kreeg ik van een gelukkig degelijk persoon een screenshot doorgestuurd: fotos van mij op een dating app (happn) met woorden als slet, hoer, kutwijf. En bij een match geef ik haar nummer. In een wanhoopsdaad heb ik mijn mobiel met een hamer stukgeslagen en gelijk met mijn moeder een nieuw nummer aangevraagd.

Ik heb contact gehad met de politie, melding gemaakt. Met de screenshots en mijn id bewijs ervoor gezorgd dat dit account en deze gebruiker gebant is van de app. Ik heb een dag vrij genomen van werk om alles om te zetten qua nummer. Iedereen moeten appen en informeren over een nieuw nummer en ben helaas best veel data en leuke gesprekken kwijt (er zijn ergere dingen, i know).

En nu ben ik leeg. Alle scenario's spelen in mijn hoofd. Is dit iemand van zijn kant die loopt te stoken (nou gelukt) , iemand die ik ken (hopelijk niet) etc. En ik weet niet eens wat ik met dit opschrijven wil. Maar ik ben ergens bang, voel me slecht. Wat als iemand hem wel uit mijn naam berichten heeft gestuurd? Ik loop te malen. En ik moet gewoon even van mij afschrijven.
canis-felis schreef:
17-01-2025 19:30
Gelukkig maar!

Lees ik goed dat je je afvraagt of het wel van zijn kant komt, dat je denkt dat niet alleen jij hier slachtoffer bent, maar hij misschien ook? Zo ja, waarom? Hij vertoont al van meet af aan heel raar gedrag, het lijkt mij vrijwel uitgesloten dat dit niet van hem komt.
Waarom ik me dat afvraag is omdat ik dat appje van hem zo raar vond. En dat ik dan kort daarna (ook) lastig gevallen wordt.
Als ik dingen met hem had gestopt had ik het 'logischer' gevonden, maar het is andersom geweest. Ik zie er de logica niet van in waarom hij dit dan zou doen. Misschien omdat ik dat ook niets voor hem vind. Dat het eerder voelt alsof iemand ons beiden lastig heeft gevallen. Maar het blijft ook maar gissen.
andnowwedance schreef:
17-01-2025 20:04
Hi Carella!

Wat een narigheid. Ik heb je vorige topics ook meegelezen en mij valt een bepaalde rode draad op. Een bepaalde onrust, impulsiviteit en handelen vanuit paniek en emotie.
Ook met dit topic weer. Je opent het, bepaalde reacties lijken je ogenschijnlijk niet te bevallen en zegt meteen rigoureus heen topics meer te openen.
Misschien is het nog iets te vroeg voor je om die onrust te erkennen en eraan te werken. Ik weet ook van je vorige topic dat je geen hulp wilt maar ik zou het je wel gunnen.

Jij hebt uiteraard geen schuld aan de ranzigheid die je overkomt maar het zou al wel schelen als je iets bedachtzamer handelt.
Ik snap je reactie. Het gaat er niet om dat bepaalde reacties me niet 'bevallen'. Mensen mogen best zeggen of denken dat ik therapie nodig heb. Wat ik jammer vond / vind is dat er alleen maar ingegaan werd op het stukje 'telefoon kapotslaan met hamer' en verder niet.
NomenNesci0 schreef:
17-01-2025 21:29
volgens mij was jij degene die over jezelf schreef haar leven goed op orde te hebben. Koekoek.
Hoe vervelend ook wat is gebeurd, jij bent zelf ook niet helemaal -eeeeh- 100 hoor. Iedereen adviseerde je deze gast te blocken en dat had je de eerste keer al moeten doen. Toen kreeg je het advies voor de 2e keer en blijkbaar kan je het dan nóg steeds niet laten. Dat die man niet spoorde was iedereen al lang en breed duidelijk, behalve jou.

To, ga aan jezelf werken. Je kunt het goed gebruiken!
Dat klopt dat heb ik ook geschreven, en daar sta ik ook achter. Toegegeven momenteel misschien even wat minder inderdaad.
carella1234 schreef:
18-01-2025 05:01
Waarom ik me dat afvraag is omdat ik dat appje van hem zo raar vond. En dat ik dan kort daarna (ook) lastig gevallen wordt.
Als ik dingen met hem had gestopt had ik het 'logischer' gevonden, maar het is andersom geweest. Ik zie er de logica niet van in waarom hij dit dan zou doen. Misschien omdat ik dat ook niets voor hem vind. Dat het eerder voelt alsof iemand ons beiden lastig heeft gevallen. Maar het blijft ook maar gissen.
Je ziet hierbij wel een ding over het hoofd. Hij was niet lief onschuldig. Wat deed hij nog altijd op een datingapp? Nieuwe matches maken, nieuwe gesprekken aangaan terwijl hij met jou was. Wat hij doet is een gek spel van aantrekken afstoten en jou telkens in verwondering achterlaten. Dat moet je niet willen. De enige manier om daar mee te stoppen is volledig alle contacten verbreken.
carella1234 schreef:
18-01-2025 05:01
Ja, raar gedrag. Meermalen. Niet logisch. Stop met hem vrijpleiten, want de kans is juist aanzienlijk dat hij hier achter zit. Bijvoorbeeld omdat hij er plezier aan beleeft "macht" te hebben over een kwetsbaarder persoon. Door ervan uit te gaan dat hij hier niks mee te maken heeft toon je je niet alleen intens naïef, maar bescherm je jezelf bovendien niet.
canis-felis wijzigde dit bericht op 18-01-2025 11:24
2.08% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Gek gedrag is niet te begrijpen, to. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om zoveel mogelijk ellende te veroorzaken. Zelfs al hebben ze er zelf heel veel werk aan.
Je hebt gewoon pech dat je deze persoon hebt getroffen en hopelijk ben je er nu vanaf.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
carella1234 schreef:
17-01-2025 17:00
Gezien de reacties: laat maar. Dit topic had ik niet moeten openen, dat blijkt.
Blijkbaar is het heel raar te begrijpen dat je in een wanhoopsdaad iets kapot wilt maken omdat je wilt dat het stopt. En vervolgens een beetje steun zoekt omdat er behoorlijk veel rare dingen zijn gebeurd de afgelopen tijd.

Maar goed, prima: ik doe dit echt zelf, klopt hier ga ik lekker op. Mijn huis niet uit durven komen, me super klote voelen etc. Dank jullie wel :)
Ik denk dat men je even wil wijzen op je gedrag en je eigen aandeel. Natuurlijk is het heel rot als je lastiggevallen wordt, maar je hebt 1) zelf contact op genomen met deze man tegen advies in en 2) in een wanhoopsdaad je telefoon kapot geslagen. Dat komt vrij onstabiel over en daar valt men over. Jij bent dan verbolgen omdat je niet de reacties krijgt waarop je gehoopt had. Tja…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En verder: blijf je hangen in deze man. Je blijft negatieve energie verspillen. Blokkeer deze persoon, vergeet hem en ga verder.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Man gedraagt zich als een complete psycho.
Vrouw is verantwoordelijk voor zijn gedrag.
Typisch.
Valtifest schreef:
18-01-2025 11:12
Typisch.
Absoluut niet, maar als iemand je zo behandelt, dan blokkeer je zo iemand. Run Forrest Run…

Dit is het 2e of 3e topic over deze idioot. Dan denk ik: wegwezen, voordat het je meer kost dan alleen je telefoon.
Valtifest schreef:
Typisch.
TO is verantwoordelijk voor haar eigen gedrag. Je telefoon kapot slaan met een hamer is ook behoorlijk psycho.
Daarnaast heeft ze zelf meerdere keren weer contact opgenomen met een kerel die zich ook als een psycho gedraagt en dan verbaast zijn dat er drama en gedoe ontstaat…,
Daar heeft TO toch echt een eigen aandeel in.
lorrelies wijzigde dit bericht op 18-01-2025 11:33
0.50% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Lorrelies schreef:
18-01-2025 11:26
To is verantwoordelijk voor haar eigen gedrag. Je telefoon kapot slaan met een hamer is ook behoorlijk psycho.
Daarnaast heeft ze zelf meerdere keren weer contact opgenomen met een kerel die zich ook als een psycho gedraagt en dan verbaast zijn dat je drama en gedoe ontstaat…,
Daar heeft TO toch echt een eigen aandeel in.
Dat ben ik wel met je eens. Vooropgesteld dat die man niet helemaal spoort, lijkt TO hem ook op te zoeken, aandacht te vragen, etc. Toxic. En dan een topic openen waarom iemand zo doet en erin blijven hangen. Echt TO, deze man verdient jouw aandacht en analyses niet. Het doet er niet toe. Het enige dat er toe doet is dat je heel gauw van deze man afkomt en je het vergeet.
Valtifest schreef:
Typisch.
In dit geval is het net even anders. Ik heb de vorige topics ook gelezen van TO en ze is (ook door mij) er diverse malen op gewezen dat ze elk contact moet verbreken. TO heeft vervolgens besloten om toch contact met hem op te nemen. Ze is niet verantwoordelijk voor zijn gedrag maar wel met het voeden van zijn gedrag. Natuurlijk mag ze daarover klagen maar wij noemen dat thuis 'consequenties van je eigen gedrag'.
Vooralsnog is ze er nog niet eens van overtuigd dat hij achter deze acties zit, dus er is duidelijk nog een weg te gaan.
DingDong schreef:
18-01-2025 11:40
In dit geval is het net even anders. Ik heb de vorige topics ook gelezen van TO en ze is (ook door mij) er diverse malen op gewezen dat ze elk contact moet verbreken. TO heeft vervolgens besloten om toch contact met hem op te nemen. Ze is niet verantwoordelijk voor zijn gedrag maar wel met het voeden van zijn gedrag. Natuurlijk mag ze daarover klagen maar wij noemen dat thuis 'consequenties van je eigen gedrag'.
En niet alleen dat. Ze gaf gister nog aan geen nieuwe topics meer te openen. Advies vragen en er niet naar handelen is begrijpelijk hoor, maar soms kan de buitenwereld je wel een spiegel voorhouden.
canis-felis schreef:
18-01-2025 11:48
Vooralsnog is ze er nog niet eens van overtuigd dat hij achter deze acties zit, dus er is duidelijk nog een weg te gaan.
Ik ben daar ook niet van overtuigd. Wat maakt dat jij dit zo zeker weet?
Valtifest schreef:
Typisch.

Iets lezen wat er niet staat.
Typisch.
TAFKAPML
Safrat schreef:
18-01-2025 15:59
Ik ben daar ook niet van overtuigd. Wat maakt dat jij dit zo zeker weet?
Dat hij het zou kúnnen zijn, bedoelde ik. Ik was er ook niet bij.
Valtifest schreef:
Typisch.
nee hoor. Vrouw is alleen verantwoordelijk over haar eigen aandeel.
Ze zou nl. hele andere reacties hebben ontvangen als ze deze vent had geblokkeerd, desondanks (zonder contact) vreemde telefoontjes hebben gekregen en daarmee naar de politie zou zijn gegaan. Dan zou iedereen hebben gezegd: wat kut voor je, goed gehandeld en hoop voor je dat je gauw geen last meer hebt van die gek.

Ze wordt aangesproken op tóch contact opnemen, tegen beter weten in, tegen alle adviezen in en dan nogal impulsief een telefoon kapot slaan, het 3e topic in korte tijd openen over diezelfde gast (en nog steeds denken dat het ook kan dat hij hier misschien niet achter zit) en binnen een aantal reacties te roepen met nou zeg, ik open maar nooit meer een topic. Het vliegt alle kanten uit.
Met dergelijke instabiliteit trek je problemen ook wel een beetje aan. Als een soort magneet zeg maar.
NomenNesci0 schreef:
18-01-2025 16:57
nee hoor. Vrouw is alleen verantwoordelijk over haar eigen aandeel.
Ze zou nl. hele andere reacties hebben ontvangen als ze deze vent had geblokkeerd, desondanks (zonder contact) vreemde telefoontjes hebben gekregen en daarmee naar de politie zou zijn gegaan. Dan zou iedereen hebben gezegd: wat kut voor je, goed gehandeld en hoop voor je dat je gauw geen last meer hebt van die gek.

Ze wordt aangesproken op tóch contact opnemen, tegen beter weten in, tegen alle adviezen in en dan nogal impulsief een telefoon kapot slaan, het 3e topic in korte tijd openen over diezelfde gast (en nog steeds denken dat het ook kan dat hij hier misschien niet achter zit) en binnen een aantal reacties te roepen met nou zeg, ik open maar nooit meer een topic. Het vliegt alle kanten uit.
Met dergelijke instabiliteit trek je problemen ook wel een beetje aan. Als een soort magneet zeg maar.
Tuurlijk. Als jij wordt gestalkt en je slaat je telefoon kapot vraag je erom, want het vivaforum vindt dat Onstabiel gedrag.
Ik vind het een begrijpelijke paniekreactie op een bizarre situatie die niet door to gecreerd is.
Iemand terugbellen is geen uitnodiging tot al dit, bij mij thuis dan niet.
Nee, maar to is al ruimschoots gewaarschuwd voor dit figuur. Ze weet dat er bij uit de buurt moet blijven. Ben je dan verantwoordelijk voor zijn gekke daden? Nee. Maar is het raar als je opnieuw met gek gedrag te maken krijgt? Nee, ook niet.
Maar goed, ik hou op, voor ik straks een ban aan mijn broek heb hangen, want zo is dit forum ook en ik kijk wel uit.
Wanneer het op een andere manier uit was gegaan en zij had niet meer geappt dan had hij waarschijnlijk ook wel weer wat uitgespookt.
vreemd, dubbel geplaatst
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 18-01-2025 18:31
93.19% gewijzigd
FaceofOZ schreef:
18-01-2025 18:29
Wanneer het op een andere manier uit was gegaan en zij had niet meer geappt dan had hij waarschijnlijk ook wel weer wat uitgespookt.
Dan had het niet aan haar eigen voeden gelegen. Dan had ze een begripvollere reactie gekregen.
Het ligt niet aan het voeden.

Je zegt ook niet tegen iemand in een kort rokje dat zij het verkrachten heeft uitgelokt.

Zij heeft niet omgevraagd om lastig gevallen te worden.

Zij wilde antwoorden, over rare dingen waar hij haar van beschuldigd heeft. Was dat slim: nee.
Was het een uitnodiging aan hem om zich nog misdadiger te gaan gedragen: nee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven