Lijf & Lijn alle pijlers

Wii sports active - wie nog meer?

15-06-2009 15:09 422 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds heel kort (heb het pas één keer gedaan) de EA Sports Active voor de Wii. (workout programma) Ik bewoog echt niet of nauwelijks dus dit zou echt een shock moeten worden haha. Ik ben benieuwd wie dit ook heeft, hoeveel je het doet, of je vind dat het werkt en of je ermee afgevallen bent. Ik ben van plan om deze maand het 30 dagen challenge ding te doen. Misschien kunnen we hier ervaringen bespreken en elkaar een beetje motiveren.
Active zit bij mij nog steeds inde doos..erg hè...ik ga hem echt wel doen hoor..zucht dus toch een pms aankoop...;-)
Gisteren de rustdag gehad en straks weer op de Wii Active. Ben alleen niet helemaal fit, dus maar even zien. Ik heb de kaars ook gedaan, het geluid en dat teken (vliegje) is om je proberen af te leiden.

Steph of Lien03: wat moet ik mij voorstellen bij de family trainer?

Ik heb tot nu toe nog geen spijt van de Active, meestal heb ik dat al binnen een week als ik iets echt niet gebruik, maar valt nu wel mee. Succes allemaal!

Ik ga ook dat joggen checken op de Wii Fit!
Dat joggen op de wii fit vind ik dus niet leuk...hoop dat de active meer uitdagingen heeft...ga hem echt wel doen hoor...maar ben ook bezig met bodypump dvd's en turbo jam dvd's...ik vind alles zo leuk!!
Ik heb gisteren te fanatieke lunges gedaan want spierpijn in de benen. Vandaag neem ik mijn rustdag van het sporten want ben niet zo fit en dan morgen er weer tegenaan!

@Ednaloy: wat is turbo jam? daar ben ik niet zo in thuis.
Jeetje Ednaloy, jij bent actief zeg!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja behalve met wii active...;-)

Turbo jam...kan ik het je best uitleggen via You tube...moet je daar maar effe kijken...kwam er toevallig op via een ander topic en heb gelijk een dvd gedownload.

Sja...ik ben allemaal alternatieven aan het zoeken voor thuis...nu de kids 6 weken vrij zijn...ik was eindelijk onder de 70 nu effe niet...want ik zit nu aan mijn eiafdrijving...dus standaard mini maal een kilo zwaarder...pffffff.

Maar goed als je nagaat dat 5 januari 75 kilo woog...ik was het weer effe zat...en vorige week eindelijk 65,5 gezien....was wel weer effe mijlpaaltje!!!
Wauw goed bezig zeg! Ik ben bijna 5 kilo kwijt, maar ik zit ook in de eiafdrijving periode haha. Die ga ik proberen te onthouden. Ik zal eens gaan kijken op You Tube.
Nou je kan wel merken dat ik in de eiafdrijving zit...mis ik altijd een hersenkwab...zie nu een enorme typfout...ik zag vorige week 69,5...en dat is op zich al goed hoor...maar als ik 65,5 had gewogen had ik me waarschijnlijk bij dat sporten ook nog uitgehongerd...en dat doe ik dus duidelijk niet. Hoewel ik niet meer snoep...maar dus wel gewoon eet.

En tja...deze komende dagen maar effe niet op die weegschaal staan...we hebben een haat liefde verhouding nu...;-)
quote:ednaloy schreef op 21 juli 2009 @ 09:21:

Nou je kan wel merken dat ik in de eiafdrijving zit/
De spierpijn is nog niet weg, werd al minder alleen gisteren met de Active gingen we nou juist die spiergroep iets meer naar voren halen. Dus vanochtend weer spierpijn. Het is al niet meer erg, ben al gewend. Vandaag nog een keer de Active en dan morgenochtend de sportschool.
Hmmm... volgens mij heb ik echt een schop onder mijn kont nodig.... sinds het 30 graden was (een maand geleden haha) heb ik eigenlijk niets meer gedaan... Moet ECHT weer gaan beginnen, maar kan me er niet toe zetten. Heb ook echt last van mijn knie...dus moet maar weer rustig aan beginnen. (smoesjes! hoor ik mijn geweten zeggen...)

zucht...actief zijn is maar vermoeiend
He Artio, je kan ook bepaalde oefeningen weglaten, als je denkt dat die wat te zwaar voor je knie zijn. Dan kan je misschien het weer wat rustig opbouwen.
Hehe, vandaag heb ik eindelijk, voor het eerst, mijn echte leeftijd bereikt met de Wii!
Dus het helpt wel vaker bewegen met de Wii, nou lekker toch Elmervrouw. Ben je nog steeds aan het joggen of heb je ook nog andere dingen ontdekt?
Over wii leeftijd gesproken....ik ben dus in real life 42 en op de wii 37...kijk das bestleuk...maar ik weet dat ik helemaal geen goeie conditie of een slank lijf heb...dus ik vraag me af wat ze onder 37 verstaan??????

Dit ws trouwens op de wii fit...ik ga vandaag die active maar eens uitpakken...;-)
Tja, die Wii leeftijd.. vandaag was ie maar liefst 17 jaar jonger dan mijn werkelijke leeftijd. Ik neem het maar met een korrel zout. Zou hij daar al die sportieve activiteiten en de balanstest etc. bij betrekken, bij die berekening?

Souffle, ik ontdek ook nieuwe dingen. Doe trouwens niet elke dag die 10 min. hoor. Ik zit er nu ook aan te denken om dit joggen buiten te gaan doen. Lekker met MP3-speler erbij. (Moet eerst nog eentje kopen).
Fanatiek Elmervrouw om het ook misschien buiten te gaan proberen. Ik schaam me dan wat: dan rent er een gezette vrouw in een niet al te hoog tempo. Heb nu al met thuis sporten dat de vitrages dicht zijn.

Als ik morgen tijd heb ga ik Wii Fit doen ( heb nl nichtje logeren en morgen gaan we onze nieuwe tweedehands zeilboot te water laten, lekker zo'n dagje vrij.)
Nou dames...hij is uit de doos...samen met mijn dochter wat trainingen gedaan...heb er meer dan een uur voor gestaan...maar wat veelsquats en uitstappen...ben benieuwd of ik dat ga voelen in mijn benen. Ik deed al heel veel squts en lunges...maar goed dit is natuurlijk weer ander tempo en aantal...en tis natuurlijk de afwisseling die je spierpijn geeft......
Heb je het 30 dagen workout gedaan of iets anders? Bij de 30 dagen is het wel wat meer afwisseling. Ook kan je sommige oefeningen uitzettten, dat scheelt dan weer wat squats.

Vandaag een rustdag en morgen weer sporten, in elk geval zo lijkt de planning nu, maar je weet het maar nooit.
Nee...ik had zo maar wat trainingen geselecteerd....want ik ga binnen 30 dagen (over 2 weken) op vakantie...ik ben wel zo'n aitist dat ik die 30 dagen dan ook aansluitend op elkaar wil doen...hahaha.

Dochterlief (10 jaar) heeft wel spierpijn....ik dus niet. Vind ik ergen weljammer. Ik zag trouwens dat je bv de sqauts overkon slaan...dus bij 1 training na dat dood vermoeiende skaten waar bij je voordurend in een squat staat heb ik de volgende sqauts effe uit gezet....vond ik iets te veel van het goede...ik moet zeggen dat ik dat boksen ook erg leuk vind...en dat op die cintelbaan met die kick ups en die hoge knieën...dat valt nog vies tegen...hahahahahaha

Ik heb mijn poppetje nog maar met dikke benen en kont gedaan. Kan mezelf wel heel slank afspiegelen maar daar gaan we naar toe!!!
Moet je dat bij de active zelf instellen? Bij de fit past het poppetje zich aan aan je gewicht. Toen mijn tante (niet bepaald de ligste) er op ging staan zag je dat poppetje echt giga uitdijen.

Ga vanmiddag (als het droog wordt) naar de stad om active te kopen. Als er meer variatie inzit dan in de Fit, ga ik het misschien wel volhouden. De fit was ik de eerste par maanden ook best fanatiek, maar werd toch wel snel saai.
Ik vind de wii fit saai vergeleken bij de active.

Ik neem aan dat je bij die 30 daegn challenge eindelijk dat board kan gebruiken???
Ik vind de wii fit saai vergeleken bij de active.

Ik neem aan dat je bij die 30 daegn challenge eindelijk dat board kan gebruiken???
@Ednaloy: Ja dat kan, dat kan je dan selecteren, dus dat valt al weer mee.

@Varuca: je kan zelf weer profiel samenstellen met ook een eventueel iets gezetter poppetje.

Ben nu niet helemaal fit, beetje last van mijn darmen en beetje koortsig. Nou ja zal morgen wel weer beter zijn.
quote:varuca schreef op 24 juli 2009 @ 12:49:

Bij de fit past het poppetje zich aan aan je gewicht.

Hé, dat had ik nog niet opgemerkt!

Ik denk dat ik over een tijdje de Fit ook wel saai(er) zal vinden, maar nu vind ik het nog wel erg leuk! En ik weet niet meer wie het zei, dat kan ik nu niet zien, maar ik doe dus ook de rolluiken dicht hoor, als ik zo bezig ben in de woonkamer. Nou ja, niet helemaal naar beneden, maar ik heb geen zin in binnenkijkers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven