Mijn collega en zijn kledingkeuze… [lege OP]
maandag 10 februari 2025 om 20:06
Poe poe

maandag 10 februari 2025 om 20:12
Voornu schreef: ↑10-02-2025 19:39Nou nou, zo'n misdaad is dat nou ook weer niet. Als het een collega (man) opvalt dat een andere collega (vrouw) steeds inkijk heeft, kan ik mij best voorstellen dat het voor hem ongemakkelijk voelt om daar iets over te zeggen. Zou ik (vrouw) dan best wel willen zeggen hoor. Doen alsof dat geen verschil maakt vind ik ook weer gek.
Ik vind het vooral raar dat je een ander daarmee opzadelt. Dat je iemand anders zoiets laat zeggen. Dat is mijn punt.
maandag 10 februari 2025 om 20:34
Ze ziet het wel zitten...Pimpelmeesje87 schreef: ↑10-02-2025 19:34Wat neemt iedereen dit toch weer letterlijk?! Jemig... (niet alleen jij hoor)
Je kan prima zeggen 'ik heb moeite met samenwerken omdat de kleding afleidt, en ik vind het ongepast'.
Maar goed, als je dat niet ziet zitten doe je het lekker niet.
maandag 10 februari 2025 om 21:54
maandag 10 februari 2025 om 21:57
toulouse_74 schreef: ↑10-02-2025 21:54Het gaat toch om degene die zich ongemakkelijk voelt? Het zal me jeuken dat anderen het helemaal tof vinden, of prima, of niet boeit, of vinden dat TO zich onterecht ongemakkelijk voelen.
Alsof ze daarmee niet het recht heeft er wat van te zeggen. Ze bepaalt toch zelf haar eigen grenzen?
Soms moet je bij je eigen ongemak eerst nagaan of dat iets is wat je wellicht zelf moet oplossen. Omdat je anders over andermans grenzen gaat.
•
maandag 10 februari 2025 om 21:59
maandag 10 februari 2025 om 22:10
toulouse_74 schreef: ↑10-02-2025 21:54Het gaat toch om degene die zich ongemakkelijk voelt? Het zal me jeuken dat anderen het helemaal tof vinden, of prima, of niet boeit, of vinden dat TO zich onterecht ongemakkelijk voelen.
Alsof ze daarmee niet het recht heeft er wat van te zeggen. Ze bepaalt toch zelf haar eigen grenzen?
Aahhhh.... zou je dat ook zeggen wanneer mannen aanstoot nemen aan vrouwen met korte rokjes en strakke truitjes? Zou je dan ook vinden dat die vrouwen over de grenzen gaan van die mannen, vanwege wat er misschien te zien is in die kleding?
Of geldt het alleen voor de contouren van het mannelijk geslachtsdeel, dat dat ongemakkelijk is voor vrouwen om te zien?
maandag 10 februari 2025 om 22:34
Ik denk dat ik onderscheid zou maken tussen gewoon best een beetje vervelend en werkelijk aanstootgevend voor een bepaalde doelgroep.
Komt de man in kwestie thuis bij (vrouwelijke) cliënten met seksueel trauma? Dan ja, onmiddellijk iets van zeggen. Niet in de laatste plaats omdat hij zelf waarschijnlijk het trauma ook niet wenst te vergroten met zijn gebungel.
In de meeste andere gevallen lijkt het me een non issue.
Komt de man in kwestie thuis bij (vrouwelijke) cliënten met seksueel trauma? Dan ja, onmiddellijk iets van zeggen. Niet in de laatste plaats omdat hij zelf waarschijnlijk het trauma ook niet wenst te vergroten met zijn gebungel.
In de meeste andere gevallen lijkt het me een non issue.
.
maandag 10 februari 2025 om 22:37
https://uk.pinterest.com/pin/actors--12596073947368485/
https://uk.pinterest.com/pin/156570524540824250/
https://uk.pinterest.com/pin/387872586675342393/
Die laatste is natuurlijk heel bewust.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 11 februari 2025 om 07:49
Dit is bij ons ook zo, sneakers zijn gewenst in de zomer mag je ook een korte broek maar sportbroeken en joggingbroeken zijn een no-go.
dinsdag 11 februari 2025 om 08:24
Van de eerste, Jon Hamm, is het bekend dat hij groot geschapen is, wordt ook wel 'hammaconda' genoemd.blijfgewoonbianca schreef: ↑10-02-2025 22:37https://uk.pinterest.com/pin/actors--12596073947368485/
dinsdag 11 februari 2025 om 10:22
Ik ben het helemaal eens met wat jij zegt Toulouse. Ze vraagt om advies hoe ze dit moet aanpakken en verder niets. Bovendien vind ik het ongepast om allemaal van die linkjes te sturen met foto's van al die mannen. Volgens mij zit TO hier niet op te wachten.toulouse_74 schreef: ↑10-02-2025 21:54Het gaat toch om degene die zich ongemakkelijk voelt? Het zal me jeuken dat anderen het helemaal tof vinden, of prima, of niet boeit, of vinden dat TO zich onterecht ongemakkelijk voelen.
dinsdag 11 februari 2025 om 11:11
Ik zie regelmatig werknemers van een beschermde ggz woonvorm voorbij komen. Ik weet dat daar mensen wonen met ervaringen van (seksueel) misbruik.
Sommige van de werknemers kleding zich echt heel ongepast voor het werken met deze kwetsbare doelgroep.
Veel te kort/te strak/geen bh enz. En ja ook mannen kunnen meestal hun (uh het wordt hier klokkenspel genoemd) wel meer buiten het zicht houden met andere kleding.
Ik ken iemand die daar woont en die ervaringen dus heeft. Zij vindt de mensen die zich zo kleden erg eng en roept angst en nare herinneringen op. Ze blokkeert en kan dan eigenlijk niks meer zeggen laat staan terugkoppelen van die kledingkeuze.
Ik zie het wel als taak van een medewerker om dergelijke gebeurtenissen te voorkomen.
Ik heb zelf in het verleden met deze doelgroep gewerkt en inderdaad heb ik meermaals met mensen besproken wat bepaalde kleding kan doen met deze cliënten. Ter bescherming van zowel de cliënt als betreffende collega.
Eigenlijk nooit negatieve reacties op gehad. De leidinggevende benoemde het eens in de zoveel tijd in zijn algemeenheid bij een vergadering.
Ik heb ooit een stagiaire op de eerste dag terug naar huis gestuurd om zich om te kleden.
Soms moet je ongemakkelijke gesprekken aangaan zeker als je met een dergelijke doelgroep werkt.
“Collega ik zie in deze broek jouw kruisvormig erg. Handig om hier de volgende keer op te letten want als het mij op valt kan het goed zijn als cliënten/bewoners het ook zien. Kun je kijken of er andere broeken zijn waarbij dit minder aanwezig is?”
Collega werkt hier dus weet heus wel dat je hier verantwoording in moet nemen ter bescherming van alle betrokken.
Jammer dat er geen kledingvoorschriften zijn het is wel fijn om daarnaar toe te kunnen wijzen.
Je kan het in zijn algemeenheid ook met je leidinggevende bespreken zoals ik zei werd het bij ons regelmatig even benoemd in de vergadering. Geen heel agendapunt maar iets wat tussen neus en lippen door benoemd werd door leidinggevende. Dat hielp best wel. Misschien kan er sowieso eens gekeken worden of een kledingvoorschrift er alsnog kan komen.
Sommige van de werknemers kleding zich echt heel ongepast voor het werken met deze kwetsbare doelgroep.
Veel te kort/te strak/geen bh enz. En ja ook mannen kunnen meestal hun (uh het wordt hier klokkenspel genoemd) wel meer buiten het zicht houden met andere kleding.
Ik ken iemand die daar woont en die ervaringen dus heeft. Zij vindt de mensen die zich zo kleden erg eng en roept angst en nare herinneringen op. Ze blokkeert en kan dan eigenlijk niks meer zeggen laat staan terugkoppelen van die kledingkeuze.
Ik zie het wel als taak van een medewerker om dergelijke gebeurtenissen te voorkomen.
Ik heb zelf in het verleden met deze doelgroep gewerkt en inderdaad heb ik meermaals met mensen besproken wat bepaalde kleding kan doen met deze cliënten. Ter bescherming van zowel de cliënt als betreffende collega.
Eigenlijk nooit negatieve reacties op gehad. De leidinggevende benoemde het eens in de zoveel tijd in zijn algemeenheid bij een vergadering.
Ik heb ooit een stagiaire op de eerste dag terug naar huis gestuurd om zich om te kleden.
Soms moet je ongemakkelijke gesprekken aangaan zeker als je met een dergelijke doelgroep werkt.
“Collega ik zie in deze broek jouw kruisvormig erg. Handig om hier de volgende keer op te letten want als het mij op valt kan het goed zijn als cliënten/bewoners het ook zien. Kun je kijken of er andere broeken zijn waarbij dit minder aanwezig is?”
Collega werkt hier dus weet heus wel dat je hier verantwoording in moet nemen ter bescherming van alle betrokken.
Jammer dat er geen kledingvoorschriften zijn het is wel fijn om daarnaar toe te kunnen wijzen.
Je kan het in zijn algemeenheid ook met je leidinggevende bespreken zoals ik zei werd het bij ons regelmatig even benoemd in de vergadering. Geen heel agendapunt maar iets wat tussen neus en lippen door benoemd werd door leidinggevende. Dat hielp best wel. Misschien kan er sowieso eens gekeken worden of een kledingvoorschrift er alsnog kan komen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 11 februari 2025 om 11:27
dinsdag 11 februari 2025 om 11:32
Nou ja. Net als dat TO zich zou kunnen afvragen of ze haar (plotse) observatie zo zou moeten generaliseren, zit ik me nu af te vragen of ik dan raar ben dat ik niet zo veel vind van het gros van die foto's, of dat mensen als TO misschien minder zouden moeten focussen op één "onderdeel".
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 11 februari 2025 om 11:33
Op zich echt wel eens hoor maar in het geval van TO is er een kwetsbare doelgroep betrokken die dergelijke dingen wel anders kunnen ervaren.
Je kan iemand treffen die blokkeert en zo echt (mogelijk) herstel in de weg staat of juist iemand die het er ineens agressief/verbaal het eruit gooit iets wat vervelend is voor cliënt en voor de betreffende collega.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 11 februari 2025 om 11:36
Daarom snap ik niet dat je als collega’s elkaar hier gewoon even op wijst. Soms heb je zelf gewoon niet door wat de ander ziet.IBIopviva schreef: ↑11-02-2025 11:33Op zich echt wel eens hoor maar in het geval van TO is er een kwetsbare doelgroep betrokken die dergelijke dingen wel anders kunnen ervaren.
Je kan iemand treffen die blokkeert en zo echt (mogelijk) herstel in de weg staat of juist iemand die het er ineens agressief/verbaal het eruit gooit iets wat vervelend is voor cliënt en voor de betreffende collega.
Toch fijn om ook je collega even te helpen lijkt me.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
dinsdag 11 februari 2025 om 11:53
Toen ik vanmorgen in de supermarkt liep moest ik ineens moeite doen om mijn ogen niet naar kruishoogte te laten dwalen bij de mannen die ik tegen kwam.
Ik ben normaal gesproken helemaal geen kruisgluurder dus hoe zichtbaar andermans klokkenspel is valt mij nooit op tenzij ze dat ding zo ongeveer in mijn gezicht wrijven maar door dit topic werd ik getriggerd.
Ik zou als collega eerder bang zijn om voor gluurder uitgemaakt te worden als dat klokkenspel zo’n enorm issue voor mij zou zijn dat ik het bij een meerdere zou willen aankaarten. Wie weet ben ik wel de enige die het opvalt.
Ik ben normaal gesproken helemaal geen kruisgluurder dus hoe zichtbaar andermans klokkenspel is valt mij nooit op tenzij ze dat ding zo ongeveer in mijn gezicht wrijven maar door dit topic werd ik getriggerd.
Ik zou als collega eerder bang zijn om voor gluurder uitgemaakt te worden als dat klokkenspel zo’n enorm issue voor mij zou zijn dat ik het bij een meerdere zou willen aankaarten. Wie weet ben ik wel de enige die het opvalt.
dinsdag 11 februari 2025 om 14:52
Ja dit is echt een enorm helpende reactie.LaFleurNoire schreef: ↑11-02-2025 11:53Toen ik vanmorgen in de supermarkt liep moest ik ineens moeite doen om mijn ogen niet naar kruishoogte te laten dwalen bij de mannen die ik tegen kwam.
Zorgen dat TO bang wordt voor gluurder te worden uitgemaakt.
Echt, het inlevingsvermogen in dit topic is ver te zoeken.
Reageer respectvol en neem TO of het onderwerp niet in de zeik.
dinsdag 11 februari 2025 om 15:02
dinsdag 11 februari 2025 om 15:05
Tsja, dat kan. Ik vond jouw reactie ook niet om over naar huis te schrijven.toulouse_74 schreef: ↑11-02-2025 14:52Ja dit is echt een enorm helpende reactie.
Zorgen dat TO bang wordt voor gluurder te worden uitgemaakt.
Echt, het inlevingsvermogen in dit topic is ver te zoeken.
Reageer respectvol en neem TO of het onderwerp niet in de zeik.
Om over het woord “respectvol” dat maar te pas en te onpas misbruikt wordt voor allerlei gezanik maar te zwijgen. Ik mis hier het respect en het inlevingsvermogen van sommige posters, onder andere van jou, voor de collega van TO. Een heel topic over het formaat van iemands al dan niet te zichtbare geslachtsdelen. Je zal de collega maar zijn.
Het lijkt me vele malen belangrijker of de man zijn werk naar behoren doet.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 11-02-2025 15:13
11.78% gewijzigd
dinsdag 11 februari 2025 om 15:12
MrsM schreef: ↑10-02-2025 22:10Aahhhh.... zou je dat ook zeggen wanneer mannen aanstoot nemen aan vrouwen met korte rokjes en strakke truitjes die zich niet hullen in een nikab? Zou je dan ook vinden dat die vrouwen over de grenzen gaan van die mannen, vanwege wat er misschien te zien is in die kleding?
Of geldt het alleen voor de contouren van het mannelijk geslachtsdeel, dat dat ongemakkelijk is voor vrouwen om te zien?
Even de metafooor nog wat duidelijker gemaakt. Het is natuurlijk onzin om per definitie uit te gaan van degene die 'ongemak' ervaart, zou lekker zijn.
En TO werkt niet met een specifieke doelgroep, niet specifiek op trauma of seksueel trauma in elk geval. In elke groep zitten mensen met seksueel trauma, dus ook in de groep waar zij mee werkt, net als bij iedereen die met mensen werkt.
Verder vind ik het zien van contouren echt een overdreven iets om een punt over te maken, dat kun je nou eenmaal bij veel mannen in veel broeken zien (als je ernaar gaat zitten kijken).
Wat eventueel wél een punt zou kunnen zijn is zijn houding. Dat wijdbeens zitten kan namelijk intimiderend overkomen, in elk geval veel ruimte innemend.
dinsdag 11 februari 2025 om 18:24
Waarom heb je de openingspost in hemelsnaam verwijderd?
Tja, je ziet of hij links of rechtsdrsgend is. So what?! Bij een vrouw zie je toch ook borsten ondanks dat ze een truitje draagt?
Als het een knappe collega is zou ik er al helemaal geen probleem mee hebben

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in