Hartsvriendin wil ook zoon en vriend mee hebben
zaterdag 22 februari 2025 om 21:20
Heb een leuke hartsvriendin waar ik altijd veel lol mee heb. We gaan samen op vakantie, theater, festivals etc.
Nu wil ze haar zoon met zijn vriend ook mee nemen. Ik vind dat echt niks, ga niet met moeder en zoon en vriend mee naar een concert, 120 km elders. Heb ook gezegd dat ik dan niet mee ga. Maar in plaats van dat ze dan zegt, je hebt gelijk. De jongens gaan zelf maar en ik ga met jou, zoals we al jaren doen. Zoekt ze nu een ander om mee te nemen.
Valt me zo vies tegen.
Volgende week een weekje weg, voelt gewoon niet goed.
Wat vinden jullie
Nu wil ze haar zoon met zijn vriend ook mee nemen. Ik vind dat echt niks, ga niet met moeder en zoon en vriend mee naar een concert, 120 km elders. Heb ook gezegd dat ik dan niet mee ga. Maar in plaats van dat ze dan zegt, je hebt gelijk. De jongens gaan zelf maar en ik ga met jou, zoals we al jaren doen. Zoekt ze nu een ander om mee te nemen.
Valt me zo vies tegen.
Volgende week een weekje weg, voelt gewoon niet goed.
Wat vinden jullie
zondag 23 februari 2025 om 17:52
Als ik met mijn vriendin heb afgesproken ga ik met mijn vriendin weg en niet met mijn vriendin en haar kinderen.
Als er een verandering van de plannen komt ga ik ervan uit dat zij dat met mij bepreekt en voel ik graag de ruimte om daar "nee" tegen te zeggen. Mij voor een voldongen feit zetten vind ik heel erg niet oké en daar ga ik het dan ook met haar over hebben.
Ga je dan liever met iemand anders op stap. Prima, doei.
Als er een verandering van de plannen komt ga ik ervan uit dat zij dat met mij bepreekt en voel ik graag de ruimte om daar "nee" tegen te zeggen. Mij voor een voldongen feit zetten vind ik heel erg niet oké en daar ga ik het dan ook met haar over hebben.
.
zondag 23 februari 2025 om 18:02
Als ik naar een concert ga, dan ga ik voor een bepaalde artiest (of meerdere in het geval van een festival) en vraag ik mensen mee die ik leuk vind en die ook van die muziek houden. Dan komt het vaak voor dat iemand nog weer andere mensen meevraagt, des te leuker. Vind het heel claimerig om te zeggen "oh vindt jouw zoon/broer/vriendin die act ook leuk? Jammer dan, die gaan maar apart"
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
zondag 23 februari 2025 om 18:03
Je moet wel tussen de regels door lezen
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
zondag 23 februari 2025 om 18:05
dat vind ik ook, ik ben zelf erg van meerdere mensen uitnodigen en het dan samen leuk hebben. er is in het verleden een vriendschap stukgelopen onder meer op dit soort claimerig gedragMurgatroyd schreef: ↑23-02-2025 18:02Als ik naar een concert ga, dan ga ik voor een bepaalde artiest (of meerdere in het geval van een festival) en vraag ik mensen mee die ik leuk vind en die ook van die muziek houden. Dan komt het vaak voor dat iemand nog weer andere mensen meevraagt, des te leuker. Vind het heel claimerig om te zeggen "oh vindt jouw zoon/broer/vriendin die act ook leuk? Jammer dan, die gaan maar apart"
zondag 23 februari 2025 om 18:07
Mijn hartsvriendin zou eerst met mij overleggen. " zoon en vriend willen ook mee, hoe kijk jij daar tegenaan?" Dan hebben we het daarover en als ik dat echt niet niet wil dan blijft het bij plan A. Als ik deze harstvriendin al heel regelmatig zou zien, zou ik er overigens geen probleem mee hebben.
Heb je uitgelegd niet het vijfde wiel te willen zijn ?
Heb je uitgelegd niet het vijfde wiel te willen zijn ?
zondag 23 februari 2025 om 18:12
Ja precies. Je gaat voor die artiest/band, niet om gezellig bij te praten of mekaar te nemen met een voorbinddildo.Murgatroyd schreef: ↑23-02-2025 18:02Als ik naar een concert ga, dan ga ik voor een bepaalde artiest (of meerdere in het geval van een festival) en vraag ik mensen mee die ik leuk vind en die ook van die muziek houden. Dan komt het vaak voor dat iemand nog weer andere mensen meevraagt, des te leuker. Vind het heel claimerig om te zeggen "oh vindt jouw zoon/broer/vriendin die act ook leuk? Jammer dan, die gaan maar apart"
Wat maakt het dan uit wie er wel of niet meegaat.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 23 februari 2025 om 18:26
Je ziet elkaar zo te lezen vaak, gaat zelfs met haar op vakantie. Dus er is genoeg tijd om samen te praten.
Maar stel dat ik dit toch als een probleem zou zien, dan kan je bij een hartsvriendin (die term heb ik al 30 jaar niet meer gebruikt)toch gewoon zeggen: 'yo bestie, ik vind het op zich geen probleem dat je zoon mee gaat, maar ik voel me dan altijd een vijfde wiel aan de wagen.' En een echte hartsvriendin zal daarvan schrikken en erop letten.
Maar stel dat ik dit toch als een probleem zou zien, dan kan je bij een hartsvriendin (die term heb ik al 30 jaar niet meer gebruikt)toch gewoon zeggen: 'yo bestie, ik vind het op zich geen probleem dat je zoon mee gaat, maar ik voel me dan altijd een vijfde wiel aan de wagen.' En een echte hartsvriendin zal daarvan schrikken en erop letten.
zondag 23 februari 2025 om 18:40
Ik begrijp je wel. Ik ben introvert, en ik vind uitjes het fijnst als ze 1 op 1 zijn. Mijn vriendin heeft een enorm netwerk, en is meer van: hoe meer zielen hoe meer vreugd. Zij heeft ook twee keer haar dochter meegenomen, en idd de dynamiek is heel anders. Voor een enkele keer moet dat kunnen vind ik. Maar ik heb later wel een gesprek met vriendin gehad waar ik aangaf dat ik hier niet echt op zit te wachten, en ze begreep en accepteerde dat.
Ik zou dus gewoon gezellig met je vriendin dat weekje weg doen, maar het onderwerp dan wel ter sprake brengen, hoe het voor jou voelt. Jullie zijn vriendinnen, dus ik ga ervan uit dat ze open staat voor jouw gevoel. Aan de andere kant, geef ook een beetje mee als het een heel enkele keer betreft. Succes!
Ik zou dus gewoon gezellig met je vriendin dat weekje weg doen, maar het onderwerp dan wel ter sprake brengen, hoe het voor jou voelt. Jullie zijn vriendinnen, dus ik ga ervan uit dat ze open staat voor jouw gevoel. Aan de andere kant, geef ook een beetje mee als het een heel enkele keer betreft. Succes!
zondag 23 februari 2025 om 19:00
Rooss4.0 schreef: ↑23-02-2025 17:52Als ik met mijn vriendin heb afgesproken ga ik met mijn vriendin weg en niet met mijn vriendin en haar kinderen.
Nou dit! en vooral als je al de ervaring hebt dat als haar kind erbij is je er dan voor spek en bonen bijzit en daarbij ook nog het gevoel hebt dat je als taxichauffeur wordt gebruikt, nee zou ik ook niet leuk vinden.
zondag 23 februari 2025 om 19:02
To gaat naar erotische feestjes en dan kan ik me voorstellen dat ze daar die zoon niet bij wil hebben.noorderlicht76 schreef: ↑23-02-2025 17:36dat wilde ik net zeggen, wat moeten we uit loepen concluderen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 23 februari 2025 om 19:03
Ja en die vriendin neemt haar zoon natuurlijk ook mee naar zo'n erotisch gebeuren. Echt wat een kletskoek weer.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 23 februari 2025 om 19:05
ik vind echt dat dingen die totaal niet met elkaar te maken hebben aan elkaar worden geknoopt. iemand die van kinky sex houdt doet dat niet perse als ze moet bestie naar concert gaat, dit raakt echt kant noch wal wat mij betreft
zondag 23 februari 2025 om 19:07
Dit idd.Murgatroyd schreef: ↑23-02-2025 18:02Als ik naar een concert ga, dan ga ik voor een bepaalde artiest (of meerdere in het geval van een festival) en vraag ik mensen mee die ik leuk vind en die ook van die muziek houden. Dan komt het vaak voor dat iemand nog weer andere mensen meevraagt, des te leuker. Vind het heel claimerig om te zeggen "oh vindt jouw zoon/broer/vriendin die act ook leuk? Jammer dan, die gaan maar apart"
Ik kan helaas niet met iedereen, mijn vrienden vinden het daardoor spannend om anderen uit te nodigen. Ik voel me dan een soort valse pitbull terrier die gemuilkorfd moet worden maar helaas het is wel waar. Ik kreeg het een keer aan de stok met een vriendin van een vriendin, wat ook nooit meer goedgekomen is. Maar de rest van de keren ging het altijd heel goed.
zondag 23 februari 2025 om 19:09
zondag 23 februari 2025 om 19:13
Ben je nu serieus??bijtie schreef: ↑23-02-2025 19:07Dit idd.
Ik kan helaas niet met iedereen, mijn vrienden vinden het daardoor spannend om anderen uit te nodigen. Ik voel me dan een soort valse pitbull terrier die gemuilkorfd moet worden maar helaas het is wel waar. Ik kreeg het een keer aan de stok met een vriendin van een vriendin, wat ook nooit meer goedgekomen is. Maar de rest van de keren ging het altijd heel goed.
zondag 23 februari 2025 om 19:15
zondag 23 februari 2025 om 19:20
Neem even een koude douche zeg.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)

zondag 23 februari 2025 om 19:57
zondag 23 februari 2025 om 20:25
Oh ja Jezus.. wat een slechte muziek was dat.. maar goed je ging natuurlijk voor het spektakel.
ach.. ik doe ook maar wat..
zondag 23 februari 2025 om 20:32
Die bedoelde ik!
Niet Pussy Riots, maar Rockbitch
Is wel een hele andere manier van cultuurbeleving

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in