Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop topic

03-02-2025 20:30 178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie is er nog meer gek op kringlopen? Het liefst loop ik iedere week even naar binnen. En kom meestal wel met één of twee dingetjes (of vijf) weer buiten. The thrill of the hunt..

Deel hier jouw kringloop en rommelmarkt vondsten!
Tuingravin schreef:
18-02-2025 20:09
Tuurlijk! Duurt nog even hoor, eind mei.
:heart: heerlijk vooruitzicht die lente eigenlijk :sun:
Voor iedereen een groene tuin
Net weer even gekringloopt bij mij om de hoek. De score: twee truien voor het voorjaar, eentje koraalrood met een klein vleermuismouwtje en een goud/bronskleurige in wat losser breisel. Allebei lekker zacht, (ik ben een zeur met stofjes, word gek van kriebel, harde stiksels, zweterig synthetisch etc) zo te zien niet tot nauwelijks gedragen en met heerlijk wijde halzen. De rode heeft een wijde ronde hals en de gouden een diepe v hals. D’r gaan weer twee versleten truien de ton in, je raadt het nooit, een rode en een goudbruine.

Verder op de sieradenafdeling: een korte ketting met echte turquoise kralen (stond op mijn verlanglijstje) en een zilverkleurige bling bling bloemetjesketting met strass steentjes. En alle steentjes zitten er nog in, haha.

Alles samen 10 euro. Weer een fijn begin van de week. En de vaste dame achter de kassa moest al grinniken: “daar hebben we onze ekster weer…” :lol:
Afgelopen weekend helaas te weinig tijd gehad om alle kringlopen op mijn lijstje te bezoeken maar in een vintage winkel toch een mooie oude keukenweegschaal gevonden! Die staat nu te pronken in de keuken met 2 bunzlau mokken er boven op!
Tuingravin schreef:
24-02-2025 11:52

Alles samen 10 euro. Weer een fijn begin van de week. En de vaste dame achter de kassa moest al grinniken: “daar hebben we onze ekster weer…” :lol:
🤣🤣🤣

Heel herkenbaar hoor. Mij kennen ze ook overal bij de kringlopen hier 😊 Bij de particuliere kringlopen ken ik de eigenaren inmiddels ook goed en krijg ik vaak korting. Voelt wel vaak wat ongemakkelijk want ik weet hoe hard zij ervoor moeten werken.
Bakingqueen schreef:
24-02-2025 19:34
Afgelopen weekend helaas te weinig tijd gehad om alle kringlopen op mijn lijstje te bezoeken maar in een vintage winkel toch een mooie oude keukenweegschaal gevonden! Die staat nu te pronken in de keuken met 2 bunzlau mokken er boven op!
Oeh, zo’n mooie geëmailleerde met grote wijzer die het gewicht aangeeft? Of zo’n balanceerding met twee schaaltjes? Hoe dan ook, gaaf!
Hier ook een ekster hoor :-D . Maar ik heb de laatste tijd geen zin in de kringloop. Heb wel zin in de rommelmarkten die straks weer beginnen. De eerste is al zaterdag :cheer2:
Tuingravin schreef:
24-02-2025 19:44
Oeh, zo’n mooie geëmailleerde met grote wijzer die het gewicht aangeeft? Of zo’n balanceerding met twee schaaltjes? Hoe dan ook, gaaf!
Het is een kleine retro stube weegschaal die tot 3 kilo gaat. Passen precies 2 bolmokken op de weegplaat. Vind de grote Berkel weegschalen het allermooiste maar die zijn helaas veel te groot voor onze keuken.
Tuingravin schreef:
24-02-2025 19:44
Het is een kleine retro stube weegschaal die tot 3 kilo gaat. Passen precies 2 bolmokken op de weegplaat. Vind de grote Berkel weegschalen het allermooiste maar die zijn helaas veel te groot voor onze keuken.
GroenTuintje schreef:
24-02-2025 20:22
Hier ook een ekster hoor :-D . Maar ik heb de laatste tijd geen zin in de kringloop. Heb wel zin in de rommelmarkten die straks weer beginnen. De eerste is al zaterdag :cheer2:
Ik vind de rommelmarkten ook leuker dan de kringloop! Ga je in de winter ook naar de binnen rommelmarkten? Ik wel maar op de een of andere manier scoor ik op de buitenmarkten altijd veel beter.
Bakingqueen schreef:
24-02-2025 20:42
Ik vind de rommelmarkten ook leuker dan de kringloop! Ga je in de winter ook naar de binnen rommelmarkten? Ik wel maar op de een of andere manier scoor ik op de buitenmarkten altijd veel beter.
Nee alleen gratis buiten rommelmarkten. Ik ben er wel eens geweest hoor, die betaalde indoor rommelmarkten, maar ze vielen altijd tegen en veel te duur.
Hoi,

Zijn er nog kringlopers die in omgeving Nijmegen/Arnhem/Tiel een shop maatje missen? Ik kom er graag, bij de juiste kan ik een flinke poos rond snuffelen. Maar in mijn eentje ga ik niet graag.
Ik heb een vriendin waar ik een per 2/3 maand een dagje mee afspreekt. Lekker kletsen en lunchen/koffie erbij. Gezellig.
Maar ik zou graag vaker gaan, niet perse een volle dag. Maar een vrijdagochtend ofzo. Lijkt me leuk!

Ik ben zelf getrouwd, geen kids. Bijna 47 jaar.
Best gezellig...haha lijkt me leuk om een groepje op te richten waar we bv via WhatsApp in kunnen afspreken naar de kringloop te gaan.
Groetjes!
Hier ook, ga er om de week een paar af. Aantal jaar geleden begonnen en vooral op zoek naar kristallen glaasjes en schaaltjes. In het begin was het nog leuk, €0,50 - €1,= voor een glaasje. Nu zie ik ze helaas niet meer voor minder dan €5,=. En is deze verzameling compleet verklaard.

Wel nog een paar goeie aankopen gedaan, bestekcassette van heel veel delen voor €0,15 per item (wel bij rattaplan). Oliebollenschaal en 6 champagneglazen voor €1.30. Maar ook lampen (hang en staand) de led lamp die er in gaat is duurder dan de lamp zelf)
GroenTuintje schreef:
24-02-2025 20:43
Nee alleen gratis buiten rommelmarkten. Ik ben er wel eens geweest hoor, die betaalde indoor rommelmarkten, maar ze vielen altijd tegen en veel te duur.

Er zitten vaak veel handelaren op die binnenrommelmarkten
Ik denk alleen maar... Waar laten jullie al die spullen. Doen jullie dan regelmatig ook iets weg (en gaat dat dan ook naar de kringloop) of is het in sommige kamers gewoon best wel heel vol?
Karrota schreef:
25-02-2025 16:51
Ik denk alleen maar... Waar laten jullie al die spullen. Doen jullie dan regelmatig ook iets weg (en gaat dat dan ook naar de kringloop) of is het in sommige kamers gewoon best wel heel vol?
Ik heb eigenlijk niet zo veel. Platen, boeken ed vol is vol en anders gaat er weer wat weg. Inmiddels servies genoeg dus dat komt er ook niet meer in tenzij het echt heel erg mooi is en dan gaat iets anders weg. Circle of life lo.
broodtrommel schreef:
25-02-2025 16:41
Ja klopt :) en ze moeten veel huur betalen voor de kraampjes
Aatje78 schreef:
24-02-2025 21:05
Hoi,

Zijn er nog kringlopers die in omgeving Nijmegen/Arnhem/Tiel een shop maatje missen? Ik kom er graag, bij de juiste kan ik een flinke poos rond snuffelen. Maar in mijn eentje ga ik niet graag.
Ik heb een vriendin waar ik een per 2/3 maand een dagje mee afspreekt. Lekker kletsen en lunchen/koffie erbij. Gezellig.
Maar ik zou graag vaker gaan, niet perse een volle dag. Maar een vrijdagochtend ofzo. Lijkt me leuk!

Best gezellig...haha lijkt me leuk om een groepje op te richten waar we bv via WhatsApp in kunnen afspreken naar de kringloop te gaan.
Groetjes!
Ik woon niet in je buurt :) maar het klinkt gezellig, misschien dat andere viva’ers je wel kunnen gezelschappen ;)
Karrota schreef:
Ook weer spullen wegdoen. Anders stroomt het idd vol
broodtrommel schreef:
25-02-2025 16:41
Ook op de buitenmarkten en die vragen vaak erg veel voor hun spullen. De meeste spullen vind ik altijd bij de particulieren die hun huis opruimen en er met een kraam staan.

Vandaag bij de kringloop een ouder grote lade met een gietijzer beslag (als greep) die daar al kastje stond gezien. Je kunt er dan vanalles inzetten. Vond hem zo leuk dat ik gevraagd heb of hij hem even voor me wil reserven want moest eerst kijken waar ik hem thuis kan neerzetten of ophangen. Maar denk dat ik een plekje gevonden heb 😃 Dus ga hem vrijdag ophalen.

Zelf ben ik best kritisch in wat ik nog koop ivm ruimtegebrek dus koop niet meer zoveel als een paar jaar terug. Soms verkoop ik ook iets maar op dit moment heb ik alleen maar spullen in huis die ik niet wil verkopen 😊
Maar ik heb ook zoeklijstjes van vrienden dus zoek ook voor hun. Maakt mij niet uit of ik voor mezelf of voor anderen zoek, vind het zoeken en speuren gewoon leuk!
Aatje78 schreef:
Hoi,

Groetjes!
Ik woon helaas niet in de buurt, maar had me erg leuk geleken!
Woon zelf regio Gooi, maar als we ergens moeten zijn dan kijk ik eigenlijk altijd wel of ik daar ook even naar een kringloop kan.
Bakingqueen schreef:
25-02-2025 19:58
Ik woon helaas niet in de buurt, maar had me erg leuk geleken!
Woon zelf regio Gooi, maar als we ergens moeten zijn dan kijk ik eigenlijk altijd wel of ik daar ook even naar een kringloop kan.
Zijn dat niet juist hele dure kringlopen daar? Heb er wel eens wat over gelezen dat ze flinke prijzen vragen voor alles
Karrota schreef:
Het is hier vol zat, dus hier wordt het principe ‘iets erin, dan ook iets eruit’ gehanteerd. Ik ruim regelmatig spullen op en neem ook niet alles wat ik mooi vind lukraak mee.
Maar ik heb hoe dan ook best veel spullen en verzamelingetjes links en rechts. Ik ben ook niet gemaakt voor een leeg en super opgeruimd huis, ik houd van mijn rommeltjes om me heen.
broodtrommel schreef:
25-02-2025 20:09
Zijn dat niet juist hele dure kringlopen daar? Heb er wel eens wat over gelezen dat ze flinke prijzen vragen voor alles
De prijzen liggen hier vrij hoog, ook voor rommel zoals gebruikte action en xenos achtige spullen en is het soms nog stuk ook. Daar vragen ze vaak meer voor dan gewoon in de winkel kopen.
Het wisselt ook een beetje per kringloop hoor, maar andere regio's zijn goedkoper merk ik.
Maar soms heb ik ook mazzel hoor en vind ik toch mooie koopjes! Maar die vind ik vooral bij de particuliere kringlopen. Dat zijn vaak kringlopen waarvan de eigenaar ook huizen leegruimt en daar hebben ze veel mooiere spullen!
Aatje78 schreef:
Hoi,

Groetjes!
Klinkt op zich leuk, maar ik woon ook niet in de buurt. (Twente). Samen kringlopen kan leuk zijn, al ga ik bijna altijd in mijn uppie. Maar ik heb een vriendin in het hoge noorden die ook niet vies is van een kringlooptoerneetje, en als ik bij haar ben gaan we op strooptocht. Het is al weer een tijdje geleden…
Bakingqueen schreef:
25-02-2025 19:53
Ook op de buitenmarkten en die vragen vaak erg veel voor hun spullen. De meeste spullen vind ik altijd bij de particulieren die hun huis opruimen en er met een kraam staan.

Vandaag bij de kringloop een ouder grote lade met een gietijzer beslag (als greep) die daar al kastje stond gezien. Je kunt er dan vanalles inzetten. Vond hem zo leuk dat ik gevraagd heb of hij hem even voor me wil reserven want moest eerst kijken waar ik hem thuis kan neerzetten of ophangen. Maar denk dat ik een plekje gevonden heb 😃 Dus ga hem vrijdag ophalen.

Zelf ben ik best kritisch in wat ik nog koop ivm ruimtegebrek dus koop niet meer zoveel als een paar jaar terug. Soms verkoop ik ook iets maar op dit moment heb ik alleen maar spullen in huis die ik niet wil verkopen 😊
Maar ik heb ook zoeklijstjes van vrienden dus zoek ook voor hun. Maakt mij niet uit of ik voor mezelf of voor anderen zoek, vind het zoeken en speuren gewoon leuk!
Of bij sportclubs zijn ook vaak leuke betaalbare rommelmarkten te vinden. Wel de data in de gaten houden :$ ik heb er vorig jaar heel wat gemist :(

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven