Voel me door mijn man onder druk gezet om seks te hebben

26-02-2025 13:20 292 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet dat hij me dwingt of zeurt om seks maar als het weer even geleden is dan is hij gewoon echt niet leuk. Hij komt dan gejaagd en afstandelijk over. Een kus of een knuffel kan er amper vanaf. Ook doet hij lelijk om de kleinste dingen. Bijvoorbeeld als ik wat vergeten te halen ben voor iets wat we gaan koken reageert hij heel kil en zuchtend dat hij "het zelf wel weer gaat halen" en slaat dan de de deur dicht. Ook is hij heel kritisch en negatief over veel dingen die ik doe of juist niet doe en maakt overal een discussie van waarbij de conclusie eigenlijk altijd is dat ik er weer niks van begrepen heb. In het verkeer rijd hij ook opgefokt, niet gevaarlijk of te hard maar gewoon veel snel optrekken en een houding dat iedereen maar aan de kant moet en het liefst (zijn) keiharde muziek op.
Zodra we seks hebben gehad heeft hij een hele andere energie om zich heen. Hij is ontspannen, lief en emotioneel betrokken houdt mijn hand vast etc. Dit duurt een aantal dagen tot een week en dan slaat zijn humeur weer langzaamaan om.

We hebben nu gemiddeld elke 2/3 weken seks maar ik merk dat het me steeds meer tegen begint te staan. Kort er over gehad en hij herkent het wel een beetje maar geeft aan niet zo goed te weten hoe te moeten dealen met die gevoelens. En hij gaf aan dat hij zich op zijn beurt geremd voelt in zijn seksualiteit, het liefste 3 keer per week seks had, maar dat hij ook begrijpt dat verlangen en libido niet onderhandelbaar is.

Sinds we dat gesprek hebben gehad merk ik wel dat hij er wat op probeert te letten en is hij minder negatief maar hij gaat nu veel vaker alleen weg met een van de kinderen naar vrienden of sporten, ook heeft hij een game pc gekocht van 6000 euro en dan zit hij op zolder spelletjes te doen of film te kijken. Hij lijkt me te vermijden als de pest. Het lelijk doen en korte lontje beperkt zich ook echt op mij hij doet het niet tegen de kinderen (gelukkig) en niet tegen vrienden en familie. Maar dat maakt het ook wel weer heel persoonlijk.

Hoe moeten we hier nu verder mee? Ik snap zijn frustratie wel en mijn libido is ook niet heel hoog maar het komt vanzelf wel. Alleen niet als hij zo lelijk tegen me doet.

Misschien herkent iemand het of hebben jullie tips!
Lila-Linda schreef:
27-02-2025 13:51
Jij houdt van hem
Hij houdt van zichzelf
en wie houdt er van jou??
Edit
jesco wijzigde dit bericht op 27-02-2025 14:45
Reden: besloten mij er niet in te mengen
35.10% gewijzigd
.
Jouw man is bereid om jou aan te houden als zijn partner als je op zijn level van seksfrequentie zit en is bereid je op te geven als je daarin niet tegemoetkomt. Voor hem is seks eens per 2 weken blijkbaar een dealbreaker, ongeacht hoe fijn die seks is.
En tot die tijd dat hij daadwerkelijk de stekker eruit zou trekken (als je niet aan verandering gaat werken), gaat hij je maar ontlopen om zijn frustraties niet op jou bot te vieren. Grote jongen :there:
Terwijl hij in de praktijk toch al 60 uur van huis is. Klinkt als:
thuiskomen, wat verplichte taken doen in huis (anders gaat het wijf zeiken en kan hij het wel helemaal vergeten) en het recht op seks willen claimen om daarna weer te vertrekken. En krijgt hij geen seks, dan ontloopt hij je verder door achter zijn computer te kruipen. Die man van jou vindt het hebben van verbinding met jou idd reuze belangrijk (not).

Nou, noem dat maar niet transactioneel.
De liefde spat eraf. Je bent idd reuze belangrijk voor hem.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 27-02-2025 16:16
34.52% gewijzigd
Je wordt gewoon ontzettend gechanteerd.
We veroordelen allemaal meteen haar man.
Maar....
(Niet om vervelend gedrag goed te praten, maar een beetje toch)....
Ik ben zoiemand die echt kribbig wordt als ik honger heb. Als ik erge honger heb ben ik niet te genieten.
Ik probeer daar wel op te letten, maar vaak is het intuïtief.
Je kunt het niet verstoppen.
En als ik al weken slecht slaap wordt ik ook niet vrolijker.
Ik kan mij zo voorstellen dat dit ook met seks zo werkt.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Precies Thanx.

Er is op dit forum enorm veel compassie voor vrouwen in de overgang met al hun kribben en hun nukken en hun schommelingen. Maar als een man gefrustreerd raakt wegens het niet kunnen uiten van hormonale drangen en noden is hij een enorme klootzak die zijn vrouw bij grof vuil dreigt te zetten.

Lavenderr, zou bv een andere anticonceptie de truc kunnen doen bij jou? Ik vind je hele idee van iedereen een stukje naar het midden bewegen niet zo gek hoor maar het is natuurlijk op geen enkele wijze de bedoeling dat jij tegen je zin in seks gaat hebben.
.
Lavenderrr schreef:
27-02-2025 13:48
Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is allemaal zo dubbel en dat lees ik ook terug hier. De een heeft een compleet ander perspectief dan de ander en voor alles valt wel wat te zeggen.
Voor wat meer context wij zijn beiden 40 en ik werk 24 uur en hij 40 maar in de praktijk eerder 60 uur.
We zijn 22 jaar samen 20 getrouwd en hebben 2 kinderen van 9 en 6.
Hij doet ondanks lange werkdagen wat hij kan in het huishouden en ook t.a.v. de kinderen is hij betrokken. Naar mij toe is hij over het algemeen liefdevol maar hij kan wel intens zijn. Dan vertel ik hem iets en gaat hij er vol tegenin. Soms irritant maar dat vind ik deels ook wel heel aantrekkelijk omdat het mij een ander perspectief geeft in bepaalde situaties. Hij is geen meeloper of meeprater hij heeft een sterke eigen mening en steekt die niet onder banken of stoelen. Ik ben van nature veel zachter en gevoeliger en minder confronterend maar zolang hij niet lelijk doet ga ik heel goed op zijn energie.

Gisterenavond hebben we het er weer over gehad omdat het me toch wel dwars zit. Had gehoopt op een gesprek over gevoelens en hoe verder maar hij zei eigenlijk direct dat de huidige frequentie niet werkt voor hem en hij zich geremd en gefrustreerd voelt. Hij vermeldde er ook bij dat ik in zijn ogen niet verantwoordelijk ben voor zijn lusten maar hij wel over de regie binnen zijn eigen leven. Toen vroeg ik wat bedoel je? En hij zei gewoon dat als het qua behoeftes niet meer matcht dan kan dat een dealbreaker zijn voor hem. Ik een potje janken en hij heeft me getroost en gezegd dat hij het mij ook niet persoonlijk kwalijk nam maar dat dingen lopen hoe ze lopen. Voor hem is seks de primaire manier om te verbinden. Hij wil juist helemaal niet dat het transactioneel is dus als hij aardig is ik hem beloon daarom heeft hij ook maling aan zijn negatieve gedrag terwijl hij weet dat hij er eerder het tegendeel mee bereikt. Als hij zich gefrustreerd voelt gaat hij geen act opvoeren in de hoop dat ik mijn gedachten ga veranderen en hopen dat ik ineens wel zin krijg. Al was hij het er wel mee eens dat er zoiets als basisfatsoen en wederzijds respect bestaat en dat hij te ver was gegaan dus daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden en beterschap voor beloofd.

Wij hebben altijd een heel stabiel seksleven gehad 2x per week gemiddeld ook tijdens zwangerschappen na de bevalling was ik de eerste die weer zin had maar ik heb een periode van zeker 3 maanden helemaal geen libido meer gehad toen mijn vader was overleden en ik een burnout kreeg. Hoewel hij in eerst instantie begripvol was en niet lastig deed is toen me eigenlijk pas opgevallen hoe nukkig hij werd als seks weg viel. Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, misschien toch maar een keer per week zin maken? Hij is afgetraind en de seks is lekker en afwisselend dus daar ligt het niet aan en ik wil hem niet kwijt.

Nu zullen mensen zeggen ja laat je lekker manipuleren en onder druk zetten doos die je bent maar als hij gewoon zegt dat dit niet werkt voor hem is het dan manipulatie? Ik wil hem niet kwijt dus weet het ook ff niet.
Zijn behoefte mag er zijn en mag hij ook zeker uitspreken. Echter als hij seks als primaire manier van verbinden ziet zal hem dat in toekomstige relaties mogelijk dezelfde frustratie opleveren. Libido is nu eenmaal niet iets wat constant hetzelfde is. Jij bent hem al een heel stuk tegemoet gekomen door 1x per week seks te hebben. Hoe probeert hij jou tegemoet te komen? Dat lees ik nergens terug. Hij lijkt er eerder op aan te sturen dat jij je volledig naar zijn behoefte schikt met zijn uitspraak dat het een dealbreaker voor hem zou kunnen zijn als er niets verandert. Toch totaal niet constructief om zoiets te roepen, als je er samen met je partner wilt uitkomen? Tenzij je de situatie naar je hand probeert te zetten.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 16:27
Precies Thanx.

Er is op dit forum enorm veel compassie voor vrouwen in de overgang met al hun kribben en hun nukken en hun schommelingen. Maar als een man gefrustreerd raakt wegens het niet kunnen uiten van hormonale drangen en noden is hij een enorme klootzak die zijn vrouw bij grof vuil dreigt te zetten.

Lavenderr, zou bv een andere anticonceptie de truc kunnen doen bij jou? Ik vind je hele idee van iedereen een stukje naar het midden bewegen niet zo gek hoor maar het is natuurlijk op geen enkele wijze de bedoeling dat jij tegen je zin in seks gaat hebben.

Hij kan zijn 'noden' en 'drangen' toch verwezenlijken? Moet TO dan maar seks tegen haar zin hebben voor haar man?
MissClooney schreef:
27-02-2025 16:36
Hij kan zijn 'noden' en 'drangen' toch verwezenlijken? Moet TO dan maar seks tegen haar zin hebben voor haar man?
Wat precies begrijp je niet aan mijn laatste zin?
.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 16:44
Wat precies begrijp je niet aan mijn laatste zin?

Je suggereert iets anders. Je zegt eerst dat je snapt dat hij 'noden' en 'drangen' heeft en daardoor chagrijnig is. En daarna dat ze geen seks tegen haar zin in moet hebben.
MissClooney schreef:
27-02-2025 16:47
Je suggereert iets anders. Je zegt eerst dat je snapt dat hij 'noden' en 'drangen' heeft en daardoor chagrijnig is. En daarna dat ze geen seks tegen haar zin in moet hebben.
IK suggereer niks. Ik snap zijn noden en drangen en dus ook zijn chagrijn. En dat is het.
Net als dat ik mijn eigen chagrijn snap door al die zaken die in mijn eigen systeem aan het werk zijn.

Wat ik alleen niet snap is dat de man in kwestie daar zo op afgerekend wordt. Niet door zijn eigen partner, wél door bepaalde lezers/schrijvers hier.
.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 16:49
IK suggereer niks. Ik snap zijn noden en drangen en dus ook zijn chagrijn. En dat is het.
Net als dat ik mijn eigen chagrijn snap door al die zaken die in mijn eigen systeem aan het werk zijn.

Wat ik alleen niet snap is dat de man in kwestie daar zo op afgerekend wordt. Niet door zijn eigen partner, wél door bepaalde lezers/schrijvers hier.

Wat bedoel je dan met naar het midden bewegen? Zin maken? Seks hebben terwijl ze geen zin heeft?
Ik snap wel dat een man er op afgerekend wordt als hij chagrijnig is als hij geen seks 'krijgt'.
Dat is gewoon emotionele chantage.
'Ik ga pas weer vrolijk doen als we seks hebben'.

Het lijkt wel een mokkend kind.
Rooss4.0 schreef:

Helemaal eens.
Wijze woorden
.
thanx schreef:
27-02-2025 16:17

Ik kan mij zo voorstellen dat dit ook met seks zo werkt.
dan heb je een hand

En ja, je mag dit gedrag HARD veroordelen. Het moet wat zijn zeg. Gaan we weer terug naar de middeleeuwen waarbij je je als eersteklas eikel mag gedragen én recht hebt op het consumeren van je huwelijk. Dieptepunt hier op dit forum.
MissClooney schreef:
27-02-2025 16:36
Nee hoor. En haar man dwingt haar ook niet.
Maar hij heeft daardoor wel slechte zin.
En ja, dat mag.
Nu wordt er gezegd "geen seks, maar wel vrolijk en atent blijven!".
Dat is toch ook niet realistisch.

Dat is dan ook een stukje waar TO begrip voor moet hebben. Geven en nemen.
Jij accepteerd dat ik minder zin heb, dan accepteer ik dat jij daardoor kriegelig wordt.
thanx schreef:
27-02-2025 16:57
Nee hoor. En haar man dwingt haar ook niet.
Maar hij heeft daardoor wel slechte zin.
En ja, dat mag.
Nu wordt er gezegd "geen seks, maar wel vrolijk en atent blijven!".
Dat is toch ook niet realistisch.

Dat is dan ook een stukje waar TO begrip voor moet hebben. Geven en nemen.
Jij accepteerd dat ik minder zin heb, dan accepteer ik dat jij daardoor kriegelig wordt.

Nee, dat mag niet. Want het is emotionele chantage.

Het zou wat zijn als je elke keer chagrijnig mag zijn als je partner iets niet wil wat jij wel graag wilt.
Als hij accepteert dat ze minder zin heeft, dan zou hij niet zo chagrijnig doen. Dat is dus geen accepteren, maar je gedragen als een kleuter.
NomenNesci0 schreef:
27-02-2025 16:54

En ja, je mag dit gedrag HARD veroordelen.
Maar het hoeft niet.
TO doet het zelf ook niet. Ze wil hem niet kwijt.

Daar sta je dan met je harde veroordelingen.
.
NomenNesci0 schreef:
dan heb je een hand

En ja, je mag dit gedrag HARD veroordelen. Het moet wat zijn zeg. Gaan we weer terug naar de middeleeuwen waarbij je je als eersteklas eikel mag gedragen én recht hebt op het consumeren van je huwelijk. Dieptepunt hier op dit forum.
Nee hij heeft recht zich te voelen zoals hij zich voelt. Net als TO.
Rooss4.0 schreef:

Wat ik niet snap is dat notabene vrouwen dit gedrag goedpraten.

Behoefte aan seks begrijp ik bijzonder goed. Been there, done that, got the t-shirt. Maar in geen enkel universum, met nadruk op géén, geeft mij dat het recht om mijn partner zo te behandelen als de man van to. Je kunt het gesprek erover aangaan, je kunt masturberen, je kunt kijken of je een compromis kunt vinden. Maar wel allemaal uit het standpunt van respect.

To wordt echt letterlijk gezien als neukgat door haar man. Krijgt hij seks, doet hij aardig. Heeft hij na een week geen nieuwe seks gekregen doet hij zeer onaardig. Of negeert haar. Zegt zelf dat dit voor hem noodzakelijk is en er anders consequenties volgen. En ondertussen is de man 60 uur per week aan het werk. Zich druk aan het verbinden met zijn vrouw. Klinkt mij meer als werken, neuken, slapen. Wordt er niet meer (genoeg) geneukt, dan is het werken, slapen en een nieuw neukgat vinden.

Bahbah. Echt, wat een dieptepunt op dit forum. Kan er met mijn pet niet bij.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 27-02-2025 17:01
0.49% gewijzigd
NomenNesci0 schreef:
dan heb je een hand

Ik heb zelfs 2 handen! En een hoop plastic spul.
Maar dan nog mis je soms de intimiteit.

Ik vind het niks te maken hebben met middeleeuwen.
Juist anno 2025 moeten we gied naar ons lichaam luisteren.
En zijn lichaam heeft een drang. Hij begrijpt dat hij dat niet kan afdwingen. Maar wordt daar niet vrolijk van. Logisch toch.

Wat doen we met al die vrouwen net pms, overgang enz? Is dat ook emotionele chantage? Je kunt dat "gevoel" toch gewoon aan de kant zetten en gezellig en leuk doen?
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 16:27
Precies Thanx.

Ik snap zijn nood ook
Maar heb geen enkel begrijp voor zijn chantage
Ga Dan Gewoon!
thanx schreef:
27-02-2025 17:01
Ik heb zelfs 2 handen! En een hoop plastic spul.
Maar dan nog mis je soms de intimiteit.

Ik vind het niks te maken hebben met middeleeuwen.
Juist anno 2025 moeten we gied naar ons lichaam luisteren.
En zijn lichaam heeft een drang. Hij begrijpt dat hij dat niet kan afdwingen. Maar wordt daar niet vrolijk van. Logisch toch.

Wat doen we met al die vrouwen net pms, overgang enz? Is dat ook emotionele chantage? Je kunt dat "gevoel" toch gewoon aan de kant zetten en gezellig en leuk doen?
Eens. Er wordt eenzijdig geredeneerd.
Zalmsnipers schreef:
27-02-2025 16:59
Nee hij heeft recht zich te voelen zoals hij zich voelt. Net als TO.
Ja hoor, elke eikel heeft het recht zich entitled te voelen én zich grensoverschrijdend te voelen. Van mij mag je ze hebben.
Lila-Linda schreef:
27-02-2025 17:02
Ik snap zijn nood ook
Ga Dan Gewoon!
Precies. Vertrek gewoon als voor jou leuke fijne seks eens per 2 weken onoverkomelijk is.
Lila-Linda schreef:
27-02-2025 17:02
Ik snap zijn nood ook
Ga Dan Gewoon!
Maar wie zegt dat het chantage is? Of is het uiting (bewust en/of onbewust) van een gevoel?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven