Voel me door mijn man onder druk gezet om seks te hebben

26-02-2025 13:20 292 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet dat hij me dwingt of zeurt om seks maar als het weer even geleden is dan is hij gewoon echt niet leuk. Hij komt dan gejaagd en afstandelijk over. Een kus of een knuffel kan er amper vanaf. Ook doet hij lelijk om de kleinste dingen. Bijvoorbeeld als ik wat vergeten te halen ben voor iets wat we gaan koken reageert hij heel kil en zuchtend dat hij "het zelf wel weer gaat halen" en slaat dan de de deur dicht. Ook is hij heel kritisch en negatief over veel dingen die ik doe of juist niet doe en maakt overal een discussie van waarbij de conclusie eigenlijk altijd is dat ik er weer niks van begrepen heb. In het verkeer rijd hij ook opgefokt, niet gevaarlijk of te hard maar gewoon veel snel optrekken en een houding dat iedereen maar aan de kant moet en het liefst (zijn) keiharde muziek op.
Zodra we seks hebben gehad heeft hij een hele andere energie om zich heen. Hij is ontspannen, lief en emotioneel betrokken houdt mijn hand vast etc. Dit duurt een aantal dagen tot een week en dan slaat zijn humeur weer langzaamaan om.

We hebben nu gemiddeld elke 2/3 weken seks maar ik merk dat het me steeds meer tegen begint te staan. Kort er over gehad en hij herkent het wel een beetje maar geeft aan niet zo goed te weten hoe te moeten dealen met die gevoelens. En hij gaf aan dat hij zich op zijn beurt geremd voelt in zijn seksualiteit, het liefste 3 keer per week seks had, maar dat hij ook begrijpt dat verlangen en libido niet onderhandelbaar is.

Sinds we dat gesprek hebben gehad merk ik wel dat hij er wat op probeert te letten en is hij minder negatief maar hij gaat nu veel vaker alleen weg met een van de kinderen naar vrienden of sporten, ook heeft hij een game pc gekocht van 6000 euro en dan zit hij op zolder spelletjes te doen of film te kijken. Hij lijkt me te vermijden als de pest. Het lelijk doen en korte lontje beperkt zich ook echt op mij hij doet het niet tegen de kinderen (gelukkig) en niet tegen vrienden en familie. Maar dat maakt het ook wel weer heel persoonlijk.

Hoe moeten we hier nu verder mee? Ik snap zijn frustratie wel en mijn libido is ook niet heel hoog maar het komt vanzelf wel. Alleen niet als hij zo lelijk tegen me doet.

Misschien herkent iemand het of hebben jullie tips!
Lavenderrr schreef:
26-02-2025 13:20
gejaagd
afstandelijk
Een kus of een knuffel kan er amper vanaf.
doet lelijk om de kleinste dingen
heel kil
slaat de deur dicht
heel kritisch
negatief
maakt overal een discussie van
opgefokt
een houding dat iedereen maar aan de kant moet
(zijn) keiharde muziek op.

Zodra we seks hebben gehad heeft hij een hele andere energie om zich heen.
Dit duurt een aantal dagen tot een week en dan slaat zijn humeur weer om.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 20:31
Ja? En?

Dit topic gaat niet over mij, het gaat over TO en haar man en ik ben structureel aan het meedenken. Als ik een massage wil en mijn lief geeft die niet en ik word daar chagrijnig van en hij wordt daarna boos op mij dan zijn dat de consequenties van mijn gedrag. Ofzo. En dan gaan we weer over tot de orde van de dag.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen behalve iedereen die het niet met je eens is te wijzen op allerlei fatsoensdingen?
Waar zijn je tips voor TO? Het is nl haar topic.

Jij zegt dat het heel normaal is dat de man van TO zich als een chagrijn gedraagt en vindt dat iedereen die dat raar vindt beledigd.

Je weet heel goed wat ik wil zeggen, anders moet je mijn posts nog even doorlezen. Ik wijs helemaal niemand op 'fatsoensdingen', hoe kom je daar bij? Je haalt er van allerlei rare dingen bij om je gelijk te krijgen.
Dat je het niet leuk vindt dat je vrouw geen seks wilt terwijl jij dat wel wilt, zal iedereen snappen. Maar dat je dat op haar gaat afreageren door chagrijnig te doen, dat is heel erg dwingend. En naar gedrag.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 20:31

Waar zijn je tips voor TO? Het is nl haar topic.
scheiden. Met iemand die 60 uur per week werkt en je anders mijdt als de pest door weg te gaan en achter zijn pc te zitten, mis je er toch weinig aan.
Oh wacht, ik vergeet in de sportschool zitten nog.

Ben benieuwd of die kinderen uberhaupt weten wie hun vader is. Ohja, die grote spierbundel die af en toe binnen komt wandelen en lullig doet tegen mijn moeder.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 27-02-2025 20:40
56.91% gewijzigd
MissClooney schreef:
27-02-2025 20:02
Het verschil is dat jouw man geen zin in seks hoeft te maken als jij honger hebt of moe bent.
Maar als je te weinig seks 'krijgt', dan moet de ander daar wat aan doen.
Tja, dat moet hij inderdaad af en toe. Ik doe ook wel eens iets voor hem terwijl ik daar zelf niet per se zin in heb.
NomenNesci0 schreef:
27-02-2025 20:36
scheiden.
Goeie! Had ik bijna zelf kunnen bedenken.

Wat vind je van deze briljante tip, TO?
.
MissClooney schreef:
27-02-2025 20:35
Jij zegt dat het heel normaal is dat de man van TO zich als een chagrijn gedraagt en vindt dat iedereen die dat raar vindt beledigd.

Je weet heel goed wat ik wil zeggen, anders moet je mijn posts nog even doorlezen. Ik wijs helemaal niemand op 'fatsoensdingen', hoe kom je daar bij? Je haalt er van allerlei rare dingen bij om je gelijk te krijgen.
Dat je het niet leuk vindt dat je vrouw geen seks wilt terwijl jij dat wel wilt, zal iedereen snappen. Maar dat je dat op haar gaat afreageren door chagrijnig te doen, dat is heel erg dwingend. En naar gedrag.
Hij reageert zich niet af, hij voelt zich niet fijn en dat is merkbaar voor zijn omgeving. Dat is vrij normaal, hoor.
apppie schreef:
27-02-2025 20:37
Tja, dat moet hij inderdaad af en toe. Ik doe ook wel eens iets voor hem terwijl ik daar zelf niet per se zin in heb.

Ik ook. Ik doe ook wel eens iets voor iemand waar ik geen zin in heb.
Maar als ik iets echt niet wil en die persoon gaat zich op mij afreageren, zou ik daar snel klaar mee zijn.
apppie schreef:
27-02-2025 20:40
Hij reageert zich niet af, hij voelt zich niet fijn en dat is merkbaar voor zijn omgeving. Dat is vrij normaal, hoor.

Lees de post hierboven dan maar eens goed wat hij allemaal doet.
apppie schreef:
Reuze normaal. Als mijn man mij geen geld geeft voor mijn schoenverslaving, ga ik hem ook als deurmat gebruiken en als dat niet lukt, hem compleet uit de weg en op zolder achter mijn gamecomputer zitten.
Lavenderrr schreef:
26-02-2025 13:20
gejaagd
afstandelijk
Een kus of een knuffel kan er amper vanaf.
doet lelijk om de kleinste dingen
heel kil
slaat de deur dicht
heel kritisch
negatief
maakt overal een discussie van
opgefokt
een houding dat iedereen maar aan de kant moet
(zijn) keiharde muziek op.
lijkt me te vermijden als de pest

Zodra we seks hebben gehad heeft hij een hele andere energie om zich heen.
Dit duurt een aantal dagen tot een week en dan slaat zijn humeur weer om.
Ik denk, ik herhaal het nog maar even. Je kunt het niet vaak genoeg doen.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 20:22
En dit is dus precies wat ik bedoel. Als jij ongesteld (zo heet dat namelijk hoor, ongi is een raar woord) moet worden vindt de hele wereld, inclusief de beledigde poster(s) hier dat je alle recht hebt om een stuk chagrijn te zijn want hormonen maar als een man door gebrek aan intimiteit/verbinding(shormonen?) een zilla wordt is hij een stampvoetende kleuter en zijn de mensen die hem begrijpen Tate aanhangers.

Zo krom. Echt zo krom.
Dubbele standaarden inderdaad. Al weet ik totaal niet hoe het voelt dus ik kan me er niks bij voorstellen. Hij zegt dat het heel dierlijk voelt. Dat hij het wel wil rationaliseren en parkeren maar dat dat niet lukt. Alsof de hormonen door zijn lichaam gieren. Dat hij het haat omdat het geen enkele functie heeft. Een deel van die energie kan hij in de sportschool kwijt maar een ander deel (het seksuele) dus niet.

Ik geloof wel dat het echt is hij is verder emotioneel in balans en maakt geen ruzie op andere plekken of met andere mensen.

Het gesprek over uit elkaar kwam ook daar vandaan ik zag dat het hem wel raakte, hij voelt zich er echt mee in de maag zitten en alsof hij mij weer moet lastig vallen en daardoor constant geremd en/of gefrustreerd.
Lavenderrr schreef:
27-02-2025 20:58
hij is verder emotioneel in balans en maakt geen ruzie op andere plekken of met andere mensen.

Het gesprek over uit elkaar kwam ook daar vandaan ik zag dat het hem wel raakte, hij voelt zich er echt mee in de maag zitten en alsof hij mij weer moet lastig vallen en daardoor constant geremd en/of gefrustreerd.
Dat hij geen ruzie maakt met anderen en wel met jou, maakt hem niet ineens een schatje. Dat maakt dat hij jou expliciet tot doel van zijn ongenoegen maakt. Blijkbaar heeft hij zijn dierlijke zelf wel onder controle bij anderen en weet hij dondersgoed wat hij daar wel en niet kan maken.

Als hij zo'n last heeft van zijn dierlijke lusten die hem zo in de weg zitten en zich zo lullig voelt naar hoe hij zich gedraagt naar jou, waarom maakt hij dan niet eens een afspraak voor een bloedonderzoek? Kijken hoe het staat met zijn testosteron bijv.
Gebruikt hij (zonder dat jij dit weet) anabolen?
MissClooney schreef:
27-02-2025 20:25
Als jij een massage wilt van jouw man en hij wil die niet geven en jij bent superchagrijnig daardoor en je bent pas vrolijk als je een massage krijgt, dan is dat toch raar?

Daarmee zet je iemand toch enorm onder druk? Dat is toch niet zo moeilijk?
Seksualiteit in een relatie kun je toch niet vergelijken met het wel of niet krijgen van een massage?
Een massage kun je uitbesteden, ja seks ook maar voor de meesten is dat toch echt een brug te ver.

Als je geen seks meer hebt ben je huisgenootjes of vrienden op zijn best. Seks is exclusief en de lijm van de relatie. Weet niet hoe jij dat ziet maar een relatie helemaal zonder seks moet ik toch echt niet aan denken.
NomenNesci0 schreef:
27-02-2025 20:43
Reuze normaal. Als mijn man mij geen geld geeft voor mijn schoenverslaving, ga ik hem ook als deurmat gebruiken en als dat niet lukt, hem compleet uit de weg en op zolder achter mijn gamecomputer zitten.
Hij is chagrijnig en trekt zich terug. Dat doen sommige mensen inderdaad als ze zich niet zo goed voelen.
Wil je het gewoon niet horen of zien Lavenderrrr? Kan hoor.

Je man krijgt seks. Goeie seks zelfs, zoals ik heb begrepen. En na een week gaat hij zich als een janlul gedragen. Alleen en alleen tegen jou.

En als je verder kijkt dan dit specifieke gedrag, wat heb je verder in je relatie aan hem als hij je vooral vermijd, 60 uur werkt, in de sportschool zit, bij vrienden of op de zolder. Wat krijg je helemaal voor leuks mee van deze man?
MissClooney schreef:
Ik ook. Ik doe ook wel eens iets voor iemand waar ik geen zin in heb.
Maar als ik iets echt niet wil en die persoon gaat zich op mij afreageren, zou ik daar snel klaar mee zijn.
Nou dat dus. Hij is gewoon niet te genieten, doordeweeks valt het wel mee maar laatst hadden we allebei vrij en toen was het dus echt niet gezellig. Bijna alsof hij zich geen houding weet. Domme discussies waar ik geen zin in heb. Maar misschien versterk ik hem ook wel want ik voel hem aan dus ik ga dan automatisch wat meer pleasen en de sfeer leuk proberen te houden door bevestiging te zoeken.
NomenNesci0 schreef:
27-02-2025 21:04
Dat hij geen ruzie maakt met anderen en wel met jou, maakt hem niet ineens een schatje. Dat maakt dat hij jou expliciet tot doel van zijn ongenoegen maakt. Blijkbaar heeft hij zijn dierlijke zelf wel onder controle bij anderen en weet hij dondersgoed wat hij daar wel en niet kan maken.

Als hij zo'n last heeft van zijn dierlijke lusten die hem zo in de weg zitten en zich zo lullig voelt naar hoe hij zich gedraagt naar jou, waarom maakt hij dan niet eens een afspraak voor een bloedonderzoek? Kijken hoe het staat met zijn testosteron bijv.
Gebruikt hij (zonder dat jij dit weet) anabolen?
Anabolen? 😅
Van veel krachttraining stijgt je testosteronniveu nu eenmaal. De huisarts ziet je aankomen.
Nou ja, succes met je man en jullie huwelijk. Jij moet ermee leven en bij kritische vragen ga je hem nog verdedigen ook.
Rooss4.0 schreef:
27-02-2025 20:39
Goeie! Had ik bijna zelf kunnen bedenken.

Wat vind je van deze briljante tip, TO?
Dat is het me allemaal echt niet waard hoor dan maak ik wel zin.
Zijn 'eisen' zijn ook helemaal niet zo onredelijk.

We kunnen het over hem hebben maar uiteindelijk heb ik ook een aandeel want tot voor kort deden we het braaf twee keer per week. Maar ik kan dat echt niet meer opbrengen nu.
lijkt erop dat er meer mensen hier zo'n chagerijnige puber partner hebben/zijn: ik krijg geen seks die ik wel wil en dat is niet eerlijk en daarom ben ik boos op jou want het is jouw schuld boehoehoe. Hoe komen jullie erbij dat dit normaal gedrag is?? Dat het gezond gedrag is?? Het is fucked up onvolwassen kutgedrag. Het is NIET normaal.
Lavenderrr schreef:
27-02-2025 21:15
Dat is het me allemaal echt niet waard hoor dan maak ik wel zin.
Zijn 'eisen' zijn ook helemaal niet zo onredelijk.

We kunnen het over hem hebben maar uiteindelijk heb ik ook een aandeel want tot voor kort deden we het braaf twee keer per week. Maar ik kan dat echt niet meer opbrengen nu.
Heel eerlijk To, je snapt er niet zo veel van. Zijn eisen zijn onredelijk. Jij durft niet voor jezelf te kiezen. Hij heeft gelijk want hij is het zo gewend. In de jaren '50 ja van de vorige eeuw!!!
NomenNesci0 schreef:
27-02-2025 21:11
Wil je het gewoon niet horen of zien Lavenderrrr? Kan hoor.

Je man krijgt seks. Goeie seks zelfs, zoals ik heb begrepen. En na een week gaat hij zich als een janlul gedragen. Alleen en alleen tegen jou.

En als je verder kijkt dan dit specifieke gedrag, wat heb je verder in je relatie aan hem als hij je vooral vermijd, 60 uur werkt, in de sportschool zit, bij vrienden of op de zolder. Wat krijg je helemaal voor leuks mee van deze man?
Het is niet na een week het is na 2/3 weken. En ik zeg toch dat dat nog steeds geen excuus is om lelijk te doen?

Sinds wanneer is werken slecht? Hij werkt zoveel zodat wij het goed hebben ik hoef niet eens te werken maar vind dat zelf leuk, heb niet voor Jan doedel gestudeerd. Sporten is een uitlaatklep voor hem, doet hij in de avonden ik ga toch vroeg naar bed dus aan mij heeft hij niks. Weekenden doen regelmatig leuke dingen als gezin, hij neemt me regelmatig mee uit eten of naar de film kortom kom niks tekort. Hij trekt zich inderdaad wel eens terug omdat hij zichzelf dan niet gezellig vindt of moe is. Ik zie dat liever anders maar vanuit zijn perspectief is het ook wel te begrijpen.
Lavenderrr schreef:
27-02-2025 20:58
Dubbele standaarden inderdaad. Al weet ik totaal niet hoe het voelt dus ik kan me er niks bij voorstellen. Hij zegt dat het heel dierlijk voelt. Dat hij het wel wil rationaliseren en parkeren maar dat dat niet lukt. Alsof de hormonen door zijn lichaam gieren. Dat hij het haat omdat het geen enkele functie heeft. Een deel van die energie kan hij in de sportschool kwijt maar een ander deel (het seksuele) dus niet.
Ik vind het echt heel veel zeggend dat hij zelfs naar de huisarts is gegaan voor libidoremmers. Het neemt hem echt over en ik geloof niet dat hij op een dag dacht: nu ga ik Lavenderrr chanteren met mijn gedrag.

Ik vind dat je er realistisch instaat. Blijf met hem in gesprek, kom weer tot elkaar. En blijf bij je gevoel :rose:
zalmsnipers wijzigde dit bericht op 27-02-2025 21:27
1.54% gewijzigd
Lavenderrr schreef:
27-02-2025 20:23
Welke middelen moeten we aan denken? Wat ik begreep is het vaak een bijwerking van bepaalde antidepressiva maar bestaat er niet een pilletje dat simpelweg je libido dempt. Hij is er ook voor naar de huisarts geweest. Was een vrouwelijke arts en die lachte hem nog net niet uit en gaf hem het advies om een vrouw te zoeken die wat meer gelijkgestemd is. Lekker professioneel .
Omdat hij ook vrij gespierd nog is zou het kunnen zijn dat zijn T-waarden relatief hoog zijn. Dat kun je laten onderzoeken in een ziekenhuis maar zelfs als dat zo is ga je daar niet veel wijzer van worden.

Tja, hoe dat zal uitpakken geen idee, zie het heus wel zitten anders doe ik het niet. Heb sowieso niks concreets aan hem toegezegd. Zijn gedrag zal ook als er even geen seks is anders moeten anders heb ik er al helemaal geen zin in.
Voordat jullie naar middelen grijpen (die niet altijd zonder bijwerkingen zijn) zou ik eerst nog een paar goede gesprekken met hem voeren. Daar valt echt nog winst te behalen. De focus ligt nu vooral op wat jij kunt doen om hem tegemoet te komen in zijn behoefte, dat is prima, maar wat kan hij doen? Als hij aangeeft dat zijn primaire manier van verbinding voelen seks is zou ik kijken hoe jullie ook buiten seks om intimiteit kunnen ervaren, zodat hij niet zo afhankelijk is van seks om zich goed te voelen.

Daarnaast is het niet normaal een man die 90% van de tijd chagrijnig, bot en kil tegen jou doet omdat hij geen seks heeft gehad. Van een liefdevolle relatie kan toch geen sprake zijn zo op deze manier? Goed dat je zelf ook beseft dat hij daarmee moet stoppen, want indirect zet hij jou daarmee onder druk om seks met hem te hebben. Wat echt geen gezonde basis is voor een gezond huwelijk of seksleven überhaupt.

Als jullie een middenweg kunnen vinden waarbij het ook nog leuk blijft voor jullie beiden, is dat winst, maar denk dat je wel wat meer mag waken voor het “waarom doe ik dit”. De lijn tussen iets uit jezelf willen doen en je onder druk gezet voelen door de manier waarop hij zich gedraagt wordt nu wel flinterdun. Je topictitel is ook “ik voel mij onder druk gezet om seks te hebben met mijn man”, dus wees daar alert op.
Nehal schreef:
27-02-2025 21:25
Voordat jullie naar middelen grijpen (die niet altijd zonder bijwerkingen zijn) zou ik eerst nog een paar goede gesprekken met hem voeren. Daar valt echt nog winst te behalen. De focus ligt nu vooral op wat jij kunt doen om hem tegemoet te komen in zijn behoefte, dat is prima, maar wat kan hij doen? Als hij aangeeft dat zijn primaire manier van verbinding voelen seks is zou ik kijken hoe jullie ook buiten seks om intimiteit kunnen ervaren, zodat hij niet zo afhankelijk is van seks om zich goed te voelen.

Daarnaast is het niet normaal een man die 90% van de tijd chagrijnig, bot en kil tegen jou doet omdat hij geen seks heeft gehad. Van een liefdevolle relatie kan toch geen sprake zijn zo op deze manier? Goed dat je zelf ook beseft dat hij daarmee moet stoppen, want indirect zet hij jou daarmee onder druk om seks met hem te hebben. Wat echt geen gezonde basis is voor een gezond huwelijk of seksleven überhaupt.

Als jullie een middenweg kunnen vinden waarbij het ook nog leuk blijft voor jullie beiden, is dat winst, maar denk dat je wel wat meer mag waken voor het “waarom doe ik dit”. De lijn tussen iets uit jezelf willen doen en je onder druk gezet voelen door de manier waarop hij zich gedraagt wordt nu wel flinterdun. Je topictitel is ook “ik voel mij onder druk gezet om seks te hebben met mijn man”, dus wees daar alert op.
Goede post, helemaal eens.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven