Warme, neutrale muurkleur woonkamer

28-02-2025 10:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Mijn man en ik gaan dit jaar naar een nieuwbouwwoning verhuizen. Hoewel het nog lang niet zover is, ben ik al een tijdje op zoek naar een mooie kleur voor op de muren.

Ik zoek de perfecte muurkleur die warm is, neutraal, niet te licht en niet te donker (haha lekker moeilijk..) maar het liefst ook niet beige wat iedereen tegenwoordig heeft.

Ik weet dat lichtval heel belangrijk is, dus dat adviseren lastig is. Maar toch ben ik benieuwd naar wat jullie hebben.

Pfff.. ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand tips?
Misschien lab colour pink peach? Roze ondertoon, net iets spannender dan gewoon beige, maar ook weer geen knalkleur.
apiejapie schreef:
28-02-2025 17:53
Als je warmte wilt: schilder het plafond mee! Zo'n hard, wit plafond haalt zoveel van de warmte weg.
Doe je die dan in dezelfde kleur als de muren, of een andere tint?

Kan me voorstellen dat het bij de pink peach wel in dezelfde kleur zou doen, maar bij silent cinnamon (ik roep maar wat) bijvoorbeeld niet.
Mangogo schreef:
28-02-2025 19:54
Karrota schreef:
28-02-2025 21:36

Kan me voorstellen dat het bij de pink peach wel in dezelfde kleur zou doen, maar bij silent cinnamon (ik roep maar wat) bijvoorbeeld niet.

Goeie vraag! Ook benieuwd idd. Zou het met een donkere kleur minder snel doen, dan misschien een lichtere versie van die donkere kleur
Mangogo schreef:
28-02-2025 19:54
Op de een of andere manier lukt het reageren op @Mangogo niet, ik zei dat ik je combi van kleuren heel leuk vond!
Zonnebloem20 schreef:
28-02-2025 13:54
Dat klinkt ook goed, ik zoek inderdaad naar afwisseling tussen kleuren die goed bij elkaar passen. Zelf neig ik vaak naar roze qua kleur, maar dan bedoel ik vooral qua ondertoon.
Wij hebben als lichte tint op de lange muur peach pudding. Hele subtiele licht roze/oranje. En accentkleur sumbrero tan, een roze terracotta. Hele warme tinten en krijg veel complimenten (zelfs mannen vinden het mooi), het is niet Barbi roze.
Wij hebben de plafonds wel in dezelfde kleuren gedaan. De 'dooie zalm' dus :-D . Heel fijn warm gevoel geeft dat. Ons huis is wel redelijk licht en we hebben een houten vloer, dat geeft ook warmte.
Plafonds en muren in zelfde kleuren vind ik heel fijn wonen. Het is warm en rustig, als een zachte deken die je omarmt. En het oogt ruimer en rustiger, vooral bij een lichtere kleur.

Was Little Greene al genoemd als leverancier van mooie kleuren? Ik laat die altijd bij Verfwinkel.nl in een Wijzonol verf mengen. Vind ik persoonlijk fijner dan Sikkens en is ook nog een stukje goedkoper.

China Clay van hen is misschien een mooie warme optie. Je kunt op hun site kleuren bekijken en dan geven ze ook suggesties voor combinaties. Wel altijd eerst een staal maken, want licht op het oosten of westen maakt een wereld van verschil
Karrota schreef:
28-02-2025 21:36

Allemaal zelfde kleur. Ik heb in de slaapkamer en kantoor alles donkerblauw, dat is zo rustgevend. En in de hal aubergine/burgendy. Krijg er zoveel complimenten over.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven