Ervaring visum Amerika

01-03-2025 15:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die na een reis naar Cuba (na 2011) geprobeerd hebben om een visum voor Amerika te krijgen.

Is het te doen? Krijg je makkelijk een visum? Is het proces veel lastiger dan om een esta aan te vragen? Zou je weer naar Cuba gaan of zou je dat ivm visum ‘gedoe’ daarna overslaan?
Ik ben in 2017 naar Cuba geweest en heb daarna een visum voor Amerika zonder problemen gehad (was ook tijdens Trump). Het was wel aardig wat werk maar dat is het altijd. Ligt ook wel aan het type visum dat je aanvraagt.
Elsy schreef:
01-03-2025 15:32
Ik ben in 2017 naar Cuba geweest en heb daarna een visum voor Amerika zonder problemen gehad (was ook tijdens Trump). Het was wel aardig wat werk maar dat is het altijd. Ligt ook wel aan het type visum dat je aanvraagt.
Het zou dan gaan om een werkvisum
nieuwsbrief schreef:
01-03-2025 15:37
Het zou dan gaan om een werkvisum
Ja dat hadden wij ook, J1.
Volgens mij geldt voor Cuba een bezoek na januari 2021 en voor de andere zwarte lijst landen 2011.
Eh ja klopt inderdaad, ik zie het nu.

Ik stel de vraag omdat ik serieus overweeg naar Cuba te gaan deze zomer, maar dat ik daarna voor werk de optie open wil houden om Amerika nog binnen te komen en ik weet niet hoe lastig dat gaat zijn.
Het alternatief is dat we naar Miami gaan, en niet naar cuba
nieuwsbrief schreef:
02-03-2025 07:37
Eh ja klopt inderdaad, ik zie het nu.

Ik stel de vraag omdat ik serieus overweeg naar Cuba te gaan deze zomer, maar dat ik daarna voor werk de optie open wil houden om Amerika nog binnen te komen en ik weet niet hoe lastig dat gaat zijn.
Tweede paspoort aanvragen?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Hoe graag wil je naar Cuba en hoe groot is de kans dat je naar Amerika moet voor werk? Een visum kost wel wat werk, je moet naar een locatie, VOG aanvragen etcetera. Vaak moet je dit 3 maanden van te voren inplannen, zeker wel. Het is vaak erg druk.
eckano schreef:
02-03-2025 08:02
Tweede paspoort aanvragen?
Volgens mij werkt dat niet want je moet al je reizen van de afgelopen 8? jaar ofzo opschrijven.
Man wil heel graag naar Cuba, en in principe hoef ik niet naar Amerika, maar de kans is er wel dat het een keer nodig is. Meestal weet ik dit dan wel ruim van tevoren, ik vind het toch een risico.
Man zal nooit naar Amerika willen, en ik hoef in principe ook die kant niet op maar er is wel een kans
En ik gok erop dat als ik kan laten zien dat ik 10 dagen op een strand heb gelegen in Cuba (bij wijze van spreken) dat ik daarna gewoon Amerika weer in kom, maar het zit me meer in het proces.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven