Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2025

14-11-2024 10:29 736 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We mogen weer!

Bridget Maasland, Gabriël Martina, Maaike Martens, Nora Akachar, Ray Klaassens, Roos Moggré, Sam Hagens, Sophie Frankenmolen, Stijn de Vries en Teun Luijkx zijn de kandidaten in het 25e seizoen van Wie is de Mol?. Presentator Rik van de Westelaken reist met hen af naar Cambodja, een land vol eeuwenoude tradities en verborgen verhalen. De bloedstollende zoektocht naar de Mol start meteen in de hoofdstad Phnom Penh. Wie is te vertrouwen? En wie niet? Eén ding is zeker: dit seizoen begint met een onverwachte wending waardoor zelfs de Mol voor een gigantische uitdaging komt te staan.
Afbeelding
Sowieso is dat toch nog nooit gebeurd? Het punt van het spel is dat de mol wel geraden wordt uiteindelijk dus dan had ze wel meer gedaan om zichzelf verdacht te maken. Maaike's lijstje met molstreken valt in het niet bij die van Stijn en ook die van Roos.
Als wat Djessy zegt klopt dan wint Stijn dus als Maaike de mol is want Roos heeft haar testvragen op Stijn ( een man ) ingevuld en Stijn ze op Roos dus die zal er dan meer goed hebben.
Maar ik geloof echt nooit dat Maaike het is. Die heb ik constant gezien als een typische kandidaat.

Roos valt voor mij af omdat ze vanaf opdracht 1 al bewust de boel opzichtig aan het verzieken was. Zelfs mijn ubermol Jan was in het begin echt bang en voorzichtig om niet teveel op te vallen. Dus of ze is de brutaalste, dapperste mol ooit of gewoon een typische nepmol die zichzelf zo verdacht mogelijk wil maken. Het laatste lijkt me logischer.
En ik vind haar in de biechten echt oprecht overkomen. Ze beredeneerde alles op Stijn precies zoals ik het gezien heb dus buiten haar nep gedrag bij de opdrachten vind ik Roos echt een typische kandidaat.
Ze heeft het gewoon erg sluw gespeeld en de groep is er massaal ingetrapt bij haar.

Ik geloof trouwens ook nooit dat de mol het hoogste bod zou doen bij dat bieden op die vrijstelling. Waarom zou je? Dat is riskant. Stijn pakt precies 5000, wat Sophie ook al deed. Bij de Amerikaanse mol was er ook een kandidaat die de hele pot verspeelde bij zo'n veiling, de mol bood toen flink minder. Iedereen dacht daarna dat die kandidaat de mol wel moest zijn. Ik denk juist dat de mol nooit het hoogste in gaat zetten. Dat deed Thomas toen ook niet bij die vee veiling in Amerika. Dat was niet nodig want de rest ging er vanzelf boven zitten.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
Jujubee schreef:
02-03-2025 08:19
….
Als wat Djessy zegt klopt dan wint Stijn dus als Maaike de mol is want Roos heeft haar testvragen op Stijn ( een man ) ingevuld en Stijn ze op Roos dus die zal er dan meer goed hebben.

Dat kun je nooit weten. Want er zijn 20 vragen, waarvan wij er maar een paar weten. Man/vrouw is er eentje waarbij Maaike/Roos 1 antwoord zijn VS Stijn maar het kan ook prima zijn dat er andere vragen zijn waarbij Maaike/Stijn 1 antwoord delen VS Roos.
Bijvoorbeeld:
‘Heeft de Mol een voordeel gewonnen voor op de luchthaven? Ja/Nee’
Het doet er ook niet echt toe want Maaike is echt de mol niet.
Dat zou nergens op slaan. Die stond veel te vaak op de verkeerde plek om de mol te kunnen zijn.
Nee ik denk het ook niet hoor. Maar ik hoor vaker, ook bij andere afleveringen dan de finale, dat mensen zeggen: ‘A heeft meer antwoorden goed dan B door de man/vrouw vraag’
Maar dat kun je gewoon nooit zeggen zolang je niet alle vragen weet. En de makers zetten de test echt wel zo in elkaar dat er gelijkwaardigheid is in de verdeling bij de antwoorden.
Jujubee schreef:
02-03-2025 08:35
Het doet er ook niet echt toe want Maaike is echt de mol niet.
Dat zou nergens op slaan. Die stond veel te vaak op de verkeerde plek om de mol te kunnen zijn.
Met zoveel stelligheid, lijkt het me echt hilarisch wanneer Maaike wel de Mol blijkt te zijn.
Maar ik denk ook dat het Stijn is, al heb ik wel twijfels.
Jujubee schreef:
02-03-2025 08:19
Sowieso is dat toch nog nooit gebeurd? Het punt van het spel is dat de mol wel geraden wordt uiteindelijk dus dan had ze wel meer gedaan om zichzelf verdacht te maken.
Dit is echt onzin. Het punt van het spel is dat de mol zoveel mogelijk geld uit de pot houdt. Het is juist heel knap als de mol niet ontmaskerd wordt.

Nu denk ik ook dat Stijn de mol is maar er zijn zeker ook goede aanwijzigingen dat Maaike het is. Alleen jij weerlegt alles omdat jij overtuigd bent van Stijn.
Felidaez schreef:
02-03-2025 08:03
Jawel hoor.

Zoals het eruit ziet zittten Stijn en Roos niet op Maaike.

Als niemand de mol eruit pikt, wint de mol het geld.
Nope. Zijn gewoon regels voor. Als de mol niet is geraden, is alsnog degene met de meeste juiste vragen de winnaar.
Je kan niet zeggen dat Stijn meer mollenstreken heeft geleverd dan Maaike, omdat we alleen maar op tv zien wat de makers willen dat we zien. Dus je kan makkelijk op het verkeerde been worden gezet.
Ik vind Stijn te dom overkomen om de mol te zijn, hij kan niet liegen en komt oprecht over. Ik denk ook niet dat hij zo goed kan acteren. Dus nee voor mij blijft Maaike over.
Star⁴ schreef:
02-03-2025 09:18
Nope. Zijn gewoon regels voor. Als de mol niet is geraden, is alsnog degene met de meeste juiste vragen de winnaar.
Huh?
Dat is toch raar?

Waarom zou de mol niet 'beloond' mogen worden als niemand hem/haar heeft geraden?

Ik blijf overigens bij Maaike.
En dat het “de laagste pot ooit is” vind ik eigenlijk helemaal niet leuk, dat betekent dat kandidaten gewoon niet super hun best hebben gedaan, voor zichzelf gingen ipv voor het geld, en hoeft helemaal niet aan de mol te hebben gelegen. Het kan ook nog aan de opdrachten hebben gelegen, bv zo’n opdracht om te bieden op een vrijstelling is ook vragen om een flinke graai in de pot. Altijd kandidaten die de hele pot leegroven. Een hoge pot is toch veel leuker, dan is er meer geld voor de winnaar en gaat het tenminste echt ergens om.
Felidaez schreef:
02-03-2025 09:44
Huh?
Dat is toch raar?

Waarom zou de mol niet 'beloond' mogen worden als niemand hem/haar heeft geraden?

Ik blijf overigens bij Maaike.
De mol wordt al beloond als niemand het zou raden. Wat best zeldzaam is.

Het gewonnen geld wordt volgens mij aan een goed doel geschonken. Tenminste ik meen dat een aantal winnaars dat gedaan hebben. Zoals Fons naar een steunfonds voor journalistiek. Fred press unlimited
Karakter is wat je bent in het donker.
Wat al eerder hier werd gezegd, ze zouden ook jokers kunnen geven aan de kandidaat die bij bepaalde opdrachten het meeste geld binnenhaalt. Of extra informatie die handig kan zijn. Dan wil iedereen wel rennen/goed spelen.
Lemon schreef:
02-03-2025 09:08
Met zoveel stelligheid, lijkt het me echt hilarisch wanneer Maaike wel de Mol blijkt te zijn.
Maar ik denk ook dat het Stijn is, al heb ik wel twijfels.
Joh, prima als het Maaike is hoor. Ik hoop er eigenlijk wel op. Geef me maar eens een verrassing met mol acties waar ik bijna van mijn stoel van val want het wordt elk jaar suffer lijkt wel. Dus Maaike of Roos, ook leuk.
Het molforum is ook vrij unaniem op Stijn en die zitten zelden fout.
Jujubee schreef:
02-03-2025 10:04
Joh, prima als het Maaike is hoor. Ik hoop er eigenlijk wel op. Geef me maar eens een verrassing met mol acties waar ik bijna van mijn stoel van val want het wordt elk jaar suffer lijkt wel. Dus Maaike of Roos, ook leuk.
Het molforum is ook vrij unaniem op Stijn en die zitten zelden fout.
Doe dan maar Roos, een brutale mol zou ook weer eens leuk zijn.
De actie met het vis snijden, en dat Maaike “what ever” zegt tegen Roos zou ik wel een mooie streek vinden. Zo duidelijk zichtbaar.
MidasWolf schreef:
02-03-2025 10:05
Doe dan maar Roos, een brutale mol zou ook weer eens leuk zijn.

Ja, dat lijkt me dan ook het leukst. Lekker een brutale in your face, mol. Zo in your face, dat het gros van de mensen het niet geloofde. Ook wel eens leuk toch? Het zou me in elk geval verrassen en ik ben Roos wel gaan waarderen naarmate het seizoen vorderde.
Wanneer Maaike de Mol is, is ze door de regie wel heel erg buiten beeld gehouden. Mijn lol is er dan ook wel vanaf, want zo wordt het voor de kijkers bijna onmogelijk om de Mol te kunnen ontmaskeren.
Ergens is het jammer dat er zoveel fanatieke fans zijn en ook mensen die met hun YouTube-kanaal geld verdienen aan het programma. Daardoor wordt iedere minuut die uitgezonden wordt onder een vergrootglas gelegd en gaat de regie steeds meer verstoppen.
Maar misschien dat de laatste aflevering vol onthullingen m'n enthousiasme weer iets terug kan brengen. Die is dit seizoen tot bijna nulpunt gedaald.
Jujubee schreef:
02-03-2025 10:09
Ja, dat lijkt me dan ook het leukst. Lekker een brutale in your face, mol. Zo in your face, dat het gros van de mensen het niet geloofde. Ook wel eens leuk toch? Het zou me in elk geval verrassen en ik ben Roos wel gaan waarderen naarmate het seizoen vorderde.
Mee eens, het leukste is als de mollen de tactieken een beetje afwisselen. Een minder leuke mol vond ik René Fokker.
Dat seizoen heb ik ook maar met een half oog gekeken.
Roos ben ik ook meer gaan waarderen inderdaad.

Toch mis ik wel 1-2 wat spectaculairdere opdrachten in de laatste 2-3 seizoenen.
Al is het 1 opdracht dat zou het weer net iets leuker maken.
framboosje123 schreef:
02-03-2025 09:28
Je kan niet zeggen dat Stijn meer mollenstreken heeft geleverd dan Maaike, omdat we alleen maar op tv zien wat de makers willen dat we zien. Dus je kan makkelijk op het verkeerde been worden gezet.
Ik vind Stijn te dom overkomen om de mol te zijn, hij kan niet liegen en komt oprecht over. Ik denk ook niet dat hij zo goed kan acteren. Dus nee voor mij blijft Maaike over.
Hiermee spreek je het eerste deel van je post tegen ;)
...
Lemon schreef:
02-03-2025 10:13
Wanneer Maaike de Mol is, is ze door de regie wel heel erg buiten beeld gehouden. Mijn lol is er dan ook wel vanaf, want zo wordt het voor de kijkers bijna onmogelijk om de Mol te kunnen ontmaskeren.
Dit is natuurlijk onmogelijk voor de makers want als het niet duidelijk is dan is het niet goed maar als het te duidelijk is en iedereen het weet is het ook weer niet goed. Ik denk dat je het programma met een knipoog moet kijken.
Djessy schreef:
02-03-2025 10:37
Hiermee spreek je het eerste deel van je post tegen ;)
Hoezo? Wie zegt dat de “mollenstreken” bewust waren? Kan gewoon zijn vanuit niet handig zijn/ dommigheid.
MidasWolf schreef:
02-03-2025 10:34
Mee eens, het leukste is als de mollen de tactieken een beetje afwisselen. Een minder leuke mol vond ik René Fokker.
Dat seizoen heb ik ook maar met een half oog gekeken.
Roos ben ik ook meer gaan waarderen inderdaad.

Toch mis ik wel 1-2 wat spectaculairdere opdrachten in de laatste 2-3 seizoenen.
Al is het 1 opdracht dat zou het weer net iets leuker maken.
O ik vind het seizoen met Renée Fokker juist het leukst, en haar een superleuke en goede mol!! Had het echt niet verwacht en daarom vond ik haar juist leuk.
Lemon schreef:
02-03-2025 10:13
Ergens is het jammer dat er zoveel fanatieke fans zijn en ook mensen die met hun YouTube-kanaal geld verdienen aan het programma. Daardoor wordt iedere minuut die uitgezonden wordt onder een vergrootglas gelegd en gaat de regie steeds meer verstoppen.
Maar misschien dat de laatste aflevering vol onthullingen m'n enthousiasme weer iets terug kan brengen. Die is dit seizoen tot bijna nulpunt gedaald.
Ja dat vind ik ook, daarom kijk ik al die dingen niet zoals Moltalk, dat vind ik maar stom. Is toch niet leuk dat elke minuut wordt geanalyseerd.
MidasWolf schreef:
02-03-2025 09:58
Wat al eerder hier werd gezegd, ze zouden ook jokers kunnen geven aan de kandidaat die bij bepaalde opdrachten het meeste geld binnenhaalt. Of extra informatie die handig kan zijn. Dan wil iedereen wel rennen/goed spelen.
Ja da’s een goeie, laat mensen maar hun best doen voor geld. Want nu boeit het veel deelnemers volgensmij helemaal niks hoeveel er in die pot zit.
framboosje123 schreef:
02-03-2025 20:18
Ja dat vind ik ook, daarom kijk ik al die dingen niet zoals Moltalk, dat vind ik maar stom. Is toch niet leuk dat elke minuut wordt geanalyseerd.
Ik vind het wel handig, omdat ze op een rij zetten wie hoeveel geld heeft binnengehaald, wie een joker kreeg etc dat ga ik zelf niet allemaal bij zitten houden. En ik vind het wel leuk om van bijv. een ex-mol te horen op welke plek een mol zou willen staan, dan hoor ik ook dingen waar ik zelf niet aan denk.
lebow wijzigde dit bericht op 02-03-2025 21:13
0.09% gewijzigd
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven