Ergernissen in de supermarkt deel 4
woensdag 5 maart 2025 om 16:22
Onvoorstelbaar hier, zelfs op zondag is de lidl om 7.00 open. Nu is dat wel weer het andere uiterste, maar ik ben op werkdagen van 7 tot 19 van huis en zou echt wel last hebben van zulke beperkte openingstijden.vivapimpelmees schreef: ↑05-03-2025 13:27Hier is de supermarkt elke dag van 0800 tot 1900 open. Op zondag gesloten. Tot voor kort was er 1 koopavond maar dan kwamen er amper klanten dus daar zijn ze mee gestopt.
woensdag 5 maart 2025 om 16:42
Dan woon jij vast niet in een dorp, zoals Pimpelmees.
(Gok ik hoor Pimpel, omdat je schrijft over de nabijliggende grotere plaats)
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 5 maart 2025 om 19:40
Lady*Voldemort schreef: ↑05-03-2025 16:42Dan woon jij vast niet in een dorp, zoals Pimpelmees.
Goed gegokt hoor.
woensdag 5 maart 2025 om 19:48
Inderdaad. Ik was jaren aangewezen op boodschappen doen op zaterdag omdat ik op alle andere openingstijden zelf aan het werk was. En toen (meer dan 25 jaar geleden) was het op die zaterdagen dus echt file schuifelen in de supermarkt. Vreselijk vond ik dat. Dus helemaal off topic hier: ik ben zo blij met die ruime openingstijden!
woensdag 5 maart 2025 om 20:54
nou laat ik altijd mijn boodschappen bezorgen maar soms vergeet ik iets en moet ik het alsnog halen, maar de zaterdag vermijd ik als het even kan. Ondanks de supermarkten tegenwoordig 7 dagen pw open zijn van 8 tot 22.00 uur is het op zaterdag altijd erg druk, en ook vaak stelletjes of hele gezinnen die samen boodschappen doen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 6 maart 2025 om 08:41
donderdag 6 maart 2025 om 09:43
Brets chips is anders wel héél lekker. Duurder dan Lays maar het bespaart ook weer een trip naar Frankrijk (of België of Luxemburg) nu het in Nederland te koop is.
In mijn regio is geen Dirk, Vomar, Poeisz, Hoogvliet of Nettorama. Ik moet het doen met AH, AH-Jan Linders, Jumbo Plus, Aldi, Lidl, de Turkse of Poolse supermarkt. Of ik ga de grens over naar Duitsland. Als je op prijs lastig kunt onderscheiden dan moet het op assortiment. Dus wat dat betreft juich ik het wel toe dat ze uitbreiden qua exclusieve merken, producten etc. Die "service" verwacht ik ook wel in de duurdere supers.
donderdag 6 maart 2025 om 09:46
Ik ook! De jaren 90 hebben gebeld, die willen hun openingstijden terug.OlleGrieze schreef: ↑05-03-2025 19:48Inderdaad. Ik was jaren aangewezen op boodschappen doen op zaterdag omdat ik op alle andere openingstijden zelf aan het werk was. En toen (meer dan 25 jaar geleden) was het op die zaterdagen dus echt file schuifelen in de supermarkt. Vreselijk vond ik dat. Dus helemaal off topic hier: ik ben zo blij met die ruime openingstijden!

donderdag 6 maart 2025 om 09:48
Dat en zelfscan. Aan de kassa's had je de grootste bitchfights (weet ik als voormalige caissière, zelf kies ik altijd voor zelfscan).Lady*Voldemort schreef: ↑05-03-2025 16:04Hier heeft het echt jaren geduurd voor Appie met zijn blauwe autootje de rivier over durfde komen. Ik vind dat bezorgen echt een zegen voor de mensheid, alleen jammer dat ik in dit topic nu bijna niks meer te melden heb![]()
donderdag 6 maart 2025 om 10:33
donderdag 6 maart 2025 om 10:47
in mijn buurdorp (dat in Duitsland ligt) zijn 3 supermarkten. 1 is 6 dagen open van 8 tot 20 uur en de andere 2 van 7 tot 22 uur. maar idd de zondagen en feestdagen dicht.love2dance schreef: ↑06-03-2025 10:33Ik heb een paar jaar in duitsland gewoond en daar zijn het echt nog ouderwetse openingstijden. Niet open op zondagen en feestdagen en gewoon om 18 u dicht. Geen super in het dorp.
Was even wennen maar moet zeggen ik was er zo weer aan gewend. Wel wat meer plannen dat wel.
En doooooor!
donderdag 6 maart 2025 om 11:20
donderdag 6 maart 2025 om 11:58
Het heeft er ook mee te maken dat er een grote concentratie is geweest in supermarktland. Supermarkten werden en masse overgenomen en moesten steeds groter worden om een enorme hoeveelheid verschillende producten in de schappen te hebben.
Vroeger zat er op iedere straathoek zo ongeveer een supermarktje. Wij hadden een Albert Heintje van twee doorzon-woonkamers groot op de hoek. En op de andere hoek van de straat zat een Sparretje, met daartegenover een C-1000 of zo.
En dan had je ook nog overal zelfstandige bakkers, groenteboeren, slagers bloemisten en drankwinkels.
Nu moet alles in één grote Jumbo of AH die dan natuurlijk niet om de hoek zit, en de zelfstandige bedrijfjes zijn bijna allemaal weggeconcurreerd.
Voordeel is dat ik nu bij die giga Jumbo 10 verschillende soorten pindakaas kan kopen. Nergens voor nodig. Ik hou niet eens van pindakaas.
Vroeger zat er op iedere straathoek zo ongeveer een supermarktje. Wij hadden een Albert Heintje van twee doorzon-woonkamers groot op de hoek. En op de andere hoek van de straat zat een Sparretje, met daartegenover een C-1000 of zo.
En dan had je ook nog overal zelfstandige bakkers, groenteboeren, slagers bloemisten en drankwinkels.
Nu moet alles in één grote Jumbo of AH die dan natuurlijk niet om de hoek zit, en de zelfstandige bedrijfjes zijn bijna allemaal weggeconcurreerd.
Voordeel is dat ik nu bij die giga Jumbo 10 verschillende soorten pindakaas kan kopen. Nergens voor nodig. Ik hou niet eens van pindakaas.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 6 maart 2025 om 12:06
Nee, dat leek me wel duidelijkLady*Voldemort schreef: ↑05-03-2025 16:42Dan woon jij vast niet in een dorp, zoals Pimpelmees.

donderdag 6 maart 2025 om 14:02
merano schreef: ↑06-03-2025 11:58Het heeft er ook mee te maken dat er een grote concentratie is geweest in supermarktland. Supermarkten werden en masse overgenomen en moesten steeds groter worden om een enorme hoeveelheid verschillende producten in de schappen te hebben.

Maar wat je zegt qua concentratie, dat herken ik wel. Het dorp waar ik woonde was niet extreem groot, maar we hadden in de wijk een kleine Spar. Ik kan mij bijna niet meer voorstellen dat we daar veel haalden, het is nu een café met wat pooltafels, maar echt heel erg klein. Er was ook nog een Plus en een Albert Heijn. De laatste twee zitten nu in veel grotere panden en in hun oude pand zitten andere winkels. Maar als je ziet hoe klein die zijn, kun je je eigenlijk niet voorstellen dat daar ooit supermarkten zaten. En dan ook nog supermarkten met een eigen slagersafdeling.
Mijn moeder ging voor fruit en groenten vaak naar een boer, maar verder vooral naar de supermarkt. En voor hele grote boodschappen gingen we naar een ander dorp met een goedkopere supermarkt (Nettorama/Dirk).
Er was ook minder ruimte nodig omdat er gewoon minder keus was. Het fenomeen macaroni kwam op toen ik op de basisschool zat, dus een heel pad met allerlei 'exotisch' eten was er nog niet. Misschien een schap. Als je dat echt wilde moest je denk ik naar een toko of grote supermarkt in de stad. Chips was wel Lays, Croky en eigen merk, maar qua smaken was het veel beperkter...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 6 maart 2025 om 18:15
ik heb vanmiddag boodschappen gedaan in Duitsland en ook daar zijn ze gewoon tot 19 of 22 uur open hoorlove2dance schreef: ↑06-03-2025 10:33Ik heb een paar jaar in duitsland gewoond en daar zijn het echt nog ouderwetse openingstijden. Niet open op zondagen en feestdagen en gewoon om 18 u dicht. Geen super in het dorp.
Was even wennen maar moet zeggen ik was er zo weer aan gewend. Wel wat meer plannen dat wel.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 6 maart 2025 om 18:21
Dicht bij de grens, waar veel Nederlanders boodschapen komen doen, wel. Die Duitsers zijn ook niet gek. Maar ik was een tijdje geleden wat dieper Duitsland in en daar waren de openingstijden toch echt een stuk minder ruim. En zelfs vlak over de grens kun je het op zondag echt wel vergeten, net als op christelijke feestdagen waar in Nederland nog nooit iemand van heeft gehoord.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
donderdag 6 maart 2025 om 18:26
Tja, ik eet geen vlees. Maar ik wacht me er toch wel voor om te gaan roepen dat die vleesafdeling wel beperkt kan worden tot een bal gehakt.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 12 maart 2025 om 06:32
woensdag 12 maart 2025 om 06:59
woensdag 12 maart 2025 om 11:02
.Lady*Voldemort schreef: ↑06-03-2025 18:21net als op christelijke feestdagen waar in Nederland nog nooit iemand van heeft gehoord.
Ik was gister in een groot tuincentrum waar overal briefjes hingen dat ze vandaag gesloten zouden zijn wegens Biddag. Iets waar ik nog nooit van gehoord had en waar ik zeker niet aan zou denken mbt winkelsluitingen.
Dit was overigens in Zuid-Holland
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 12 maart 2025 om 11:20
2e woensdag van maart: Biddag voor het gewas
Ik had ooit een collega, die altijd vrij nam op die dag.
Volgens mij vooral onder SGP-ers wel een ding.
En vooral bij tuinders zie je veel SGP

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in