Napraat 2025.2 met geklets

03-02-2025 17:36 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.2

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nu is er weer in België een brug ingestort. Het gaat lekker in 2025. Wat is het volgende, een sprinkhanenplaag?
Noah_Bloem schreef:
06-03-2025 17:52
Smakelijk!

Ik heb voor straks zelfgemaakte kipkerrie met rijst. Zit nu bij de kapper.
Heb jij een lekker recept?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Ik zag van de week een bericht ergens op social media met de strekking;
‘Hoe het allemaal kon gebeuren in de jaren 30 dat iedereen het zag en niemand iets deed? Nou, zo dus.’

En elke dag vrees ik méér dat het een raak bericht was.
Frizz schreef:
06-03-2025 18:33
Ik zag van de week een bericht ergens op social media met de strekking;
‘Hoe het allemaal kon gebeuren in de jaren 30 dat iedereen het zag en niemand iets deed? Nou, zo dus.’

En elke dag vrees ik méér dat het een raak bericht was.
Dat heb ik al aanvaard. En ook dat het nog veel gekker gaat worden.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Ik heb het gevoel dat ik weinig anders kan doen dan lief zijn voor mijn medemens.
Ik heb vooral het gevoel dat het hoog tijd wordt voor een Hel en Verdoemenis pijler.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Frizz schreef:
06-03-2025 18:48
Ik heb het gevoel dat ik weinig anders kan doen dan lief zijn voor mijn medemens.
Dat gevoel heb ik al mijn hele leven. Het gaat me alleen niet zo goed af.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
06-03-2025 19:07
Dat gevoel heb ik al mijn hele leven. Het gaat me alleen niet zo goed af.

Dit. Hoe stommer de mensheid hoe geïrriteerder ik word.
TAFKAPML
Moiren schreef:
06-03-2025 18:32
Heb jij een lekker recept?
Ja! Paprika, champignons, diepvries erwtjes, kipfiletstukjes, prei (die laat ik zelf weg), ui, kokosmelk en veel kerriepoeder.
Lady*Voldemort schreef:
06-03-2025 19:06
Ik heb vooral het gevoel dat het hoog tijd wordt voor een Hel en Verdoemenis pijler.
Dit. Ik word er onrustig en angstig van.
Met dat figuur aan de macht begin ik nog bijna te geloven in de reptielen-complottheorie. Dit kan toch niet echt zijn?

Gelukkig wel van het weer kunnen genieten vandaag.
Noah_Bloem schreef:
06-03-2025 20:32
Ja! Paprika, champignons, diepvries erwtjes, kipfiletstukjes, prei (die laat ik zelf weg), ui, kokosmelk en veel kerriepoeder.
Merci!
Lady*Voldemort schreef:
06-03-2025 19:06
Goed idee.
De mens is geneigd tot alle kwaad en onbekwaam tot enig goed.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Solomio schreef:
06-03-2025 15:20
Vanwege mijn bmi is ie op een andere locatie gepland, dat apparaat is groter.
En daar was eerder plek.
Thanks for overgewicht.
Elk nadeel hep zijn voordeel.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
RikM schreef:
06-03-2025 18:32
Nu is er weer in België een brug ingestort. Het gaat lekker in 2025. Wat is het volgende, een sprinkhanenplaag?
Ik ben nogal moe en dacht even dat de vraag van Moiren onder jouw post, 'Heb jij nog een lekker recept?', hierop sloeg ;-D
GriebusDus schreef:
07-03-2025 08:00
Ik ben nogal moe en dacht even dat de vraag van Moiren onder jouw post, 'Heb jij nog een lekker recept?', hierop sloeg ;-D

je denkt in ieder geval wel in oplossingen. :D
Hallo allemaal, ik heb niet veel bijgelezen want mijn brein is nogal traag en vaag. Maar ik wilde even een korte update geven. Het gaat niet zo goed. Had erge geelzucht en daarvoor is een galdrain geplaatst een aantal weken geleden. Dan zou de gal weer kunnen wegvloeien en geelzucht oplossen en vooral ook mijn lever kunnen herstellen. Na het plaatsen van de drain is elke denkbare complicatie langsgekomen, van acute alvleesklierontsteking, tot gevaarlijk lage hb waardes tot verschillende keren een nieuwe drain moeten laten plaatsen. Heb de afgelopen weken de meeste tijd in het ziekenhuis gelegen, maar ben nu gelukkig thuis, waar het rustig en stil is.

Hopelijk kan ik nu bijkomen en mijn kracht terugkrijgen, want er staat me nog wel het e.e.a. te wachten aan operatie (niet voor de kanker zelf, maar om een uitzaaiing te bevestigen of uit te sluiten), onderzoeken, uitslagen (wel of niet operabel etc)

Het is dus allemaal best intensief. Gelukkig schijnt de zon en vanmiddag kan ik hopelijk even in de tuin zitten, wat een heerlijkheid.

Ik las wel dat Solo en Feli ook kampen met zorgen over hun gezondheid, heel veel sterkte allebei!
Pffffft Woll, wat een heftige situatie zeg. Is de geelzucht (en vooral de jeuk) nu wel afgenomen.

Hopelijk idd nu een beetje herstellen. :lips:

Ik kwam weer ff klagen: nu is de mri vervroegd, maar de poli-afspraak voor de uitslag kan niet vervroegd worden.
Ik vind het echt idioot. Ze sturen je naar huis met een handje pillen, waar ik veel bijwerkingen van heb en dan is er pas over 7 weken een plekje op de poli.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
07-03-2025 10:26
Pffffft Woll, wat een heftige situatie zeg. Is de geelzucht (en vooral de jeuk) nu wel afgenomen.

Hopelijk idd nu een beetje herstellen. :lips:

Ik kwam weer ff klagen: nu is de mri vervroegd, maar de poli-afspraak voor de uitslag kan niet vervroegd worden.
Ik vind het echt idioot. Ze sturen je naar huis met een handje pillen, waar ik veel bijwerkingen van heb en dan is er pas over 7 weken een plekje op de poli.
Ja, de jeuk is weg gelukkig!

Succes met je MRI. Wachten is erg vervelend in zo'n situatie.
Wollstonecraft schreef:
07-03-2025 10:31
Ja, de jeuk is weg gelukkig!

Succes met je MRI. Wachten is erg vervelend in zo'n situatie.
Dat is iig iets. Maar je weet dus nog steeds niet of er een uitzaaiing is? Moesten ze die operatie uitstellen vanwege al die complicaties?
En de onzekerheid duurt dus voort.
:hug:
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Woll, fijn je weer te zien!

Het klinkt heftig allemaal 😗
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Oh Woll wat heftig allemaal. En als het nu nog was drain plaatsen en weer naar huis, dan was dat op zich al erg genoeg met die diagnose, maar dan ook nog van alles wat mis gaat. Hopelijk kan je nu thuis fijn wat bijkomen en je klaar maken voor de volgende achtbaan.
Wel fijn dat je jeuk weg is, dan heeft het in ieder geval geholpen die drain.

Ben je een beetje snel aan de beurt voor de volgende stap of duurt dat nu langer omdat er van alles misging?

Heel veel sterkte en vooral genieten van de komende paar zonnige dagen :hug:
I like being a mess. It's who I am.
Hopelijk weet je heel snel meer. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Heel veel sterkte Woll, wat ontzettend naar allemaal.
Poeh Wol, heftig allemaal. Hopelijk kun je nu een beetje opladen en aansterken voor wat er nog gaat komen.
TAFKAPML

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven