Geld & Recht alle pijlers

Belastinggeld vakantiegeld extra geld

24-02-2025 09:06 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar is ie weer, de extra financien komen er weer aan in de vorm van belastingteruggave of vakantiegeld of een ander soort geld kan ook.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.

Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
Ik heb nog geen aangifte gedaan sinds oktober 2024 eigenondernemer met 1 persoon in dienst ik heb het allemaal uitbesteed aan de accountant die mijn boekhouding enzovoort doet. Normaal deed ik het ook al op 1 a 2 maart ik moet nu wachten haha
Flipflop schreef:
07-03-2025 08:09
Ik moet altijd bij betalen (ik snap nooit waarom of waardoor. Waarschijnlijk doordat ik meerdere bronnen van inkomsten heb). Zo rond de 800 euro. Dus geen mijmeringen over waar ik het aan kan besteden.
Dat is inderdaad waarschijnlijk de reden. Er wordt dan teveel heffingskorting toegepast, ook al laat je het maar door 1 werkgever/instantie toepassen. Heffingskortingen zijn inkomensafhankelijk, hoe meer je verdient, hoe minder de korting. Alleen baseert de werkgever/instantie die de heffingskorting toepast het op het inkomen dat je daar genereert en niet op je totale inkomen.
Pelle schreef:
08-03-2025 06:39
Dat is inderdaad waarschijnlijk de reden. Er wordt dan teveel heffingskorting toegepast, ook al laat je het maar door 1 werkgever/instantie toepassen. Heffingskortingen zijn inkomensafhankelijk, hoe meer je verdient, hoe minder de korting. Alleen baseert de werkgever/instantie die de heffingskorting toepast het op het inkomen dat je daar genereert en niet op je totale inkomen.
Dank voor je toelichting! Dan lijkt mijn idee daar over toch te kloppen. Er komt vanuit 4 bronnen "inkomen" binnen (partnerpensioen, WIA uitkering, loon uit arbeid en geld uit een arbeidsongeschiktheidsverzekering). Partnerpensioen is het hoogst, dus daar wordt de heffingskorting op toegepast.
Flipflop schreef:
08-03-2025 13:11
Dank voor je toelichting! Dan lijkt mijn idee daar over toch te kloppen. Er komt vanuit 4 bronnen "inkomen" binnen (partnerpensioen, WIA uitkering, loon uit arbeid en geld uit een arbeidsongeschiktheidsverzekering). Partnerpensioen is het hoogst, dus daar wordt de heffingskorting op toegepast.
Nog even een toevoeging, mijn verhaal klopt trouwens alleen als je totale inkomen boven de 28.406 bruto uitkomt. Daarboven wordt de algemene heffingskorting afgebouwd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven