Belastinggeld vakantiegeld extra geld
maandag 24 februari 2025 om 09:06
Daar is ie weer, de extra financien komen er weer aan in de vorm van belastingteruggave of vakantiegeld of een ander soort geld kan ook.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.
Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
Leuk om te mijmeren wat je er mee wil doen of uiteindelijk gaat doen.
Ik heb nog geen specifiek doel, dus in eenste instantie op de spaar tot ik een doel heb gevonden.
Vandaar dat ik het leuk vind elk jaar jullie ideeën te lezen.
zaterdag 8 maart 2025 om 06:29
zaterdag 8 maart 2025 om 06:39
Dat is inderdaad waarschijnlijk de reden. Er wordt dan teveel heffingskorting toegepast, ook al laat je het maar door 1 werkgever/instantie toepassen. Heffingskortingen zijn inkomensafhankelijk, hoe meer je verdient, hoe minder de korting. Alleen baseert de werkgever/instantie die de heffingskorting toepast het op het inkomen dat je daar genereert en niet op je totale inkomen.
zaterdag 8 maart 2025 om 13:11
Dank voor je toelichting! Dan lijkt mijn idee daar over toch te kloppen. Er komt vanuit 4 bronnen "inkomen" binnen (partnerpensioen, WIA uitkering, loon uit arbeid en geld uit een arbeidsongeschiktheidsverzekering). Partnerpensioen is het hoogst, dus daar wordt de heffingskorting op toegepast.Pelle schreef: ↑08-03-2025 06:39Dat is inderdaad waarschijnlijk de reden. Er wordt dan teveel heffingskorting toegepast, ook al laat je het maar door 1 werkgever/instantie toepassen. Heffingskortingen zijn inkomensafhankelijk, hoe meer je verdient, hoe minder de korting. Alleen baseert de werkgever/instantie die de heffingskorting toepast het op het inkomen dat je daar genereert en niet op je totale inkomen.
zondag 9 maart 2025 om 01:41
Nog even een toevoeging, mijn verhaal klopt trouwens alleen als je totale inkomen boven de 28.406 bruto uitkomt. Daarboven wordt de algemene heffingskorting afgebouwd.Flipflop schreef: ↑08-03-2025 13:11Dank voor je toelichting! Dan lijkt mijn idee daar over toch te kloppen. Er komt vanuit 4 bronnen "inkomen" binnen (partnerpensioen, WIA uitkering, loon uit arbeid en geld uit een arbeidsongeschiktheidsverzekering). Partnerpensioen is het hoogst, dus daar wordt de heffingskorting op toegepast.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in