Wie is de Mol? 2025
donderdag 14 november 2024 om 10:29
We mogen weer!
Bridget Maasland, Gabriël Martina, Maaike Martens, Nora Akachar, Ray Klaassens, Roos Moggré, Sam Hagens, Sophie Frankenmolen, Stijn de Vries en Teun Luijkx zijn de kandidaten in het 25e seizoen van Wie is de Mol?. Presentator Rik van de Westelaken reist met hen af naar Cambodja, een land vol eeuwenoude tradities en verborgen verhalen. De bloedstollende zoektocht naar de Mol start meteen in de hoofdstad Phnom Penh. Wie is te vertrouwen? En wie niet? Eén ding is zeker: dit seizoen begint met een onverwachte wending waardoor zelfs de Mol voor een gigantische uitdaging komt te staan.
Bridget Maasland, Gabriël Martina, Maaike Martens, Nora Akachar, Ray Klaassens, Roos Moggré, Sam Hagens, Sophie Frankenmolen, Stijn de Vries en Teun Luijkx zijn de kandidaten in het 25e seizoen van Wie is de Mol?. Presentator Rik van de Westelaken reist met hen af naar Cambodja, een land vol eeuwenoude tradities en verborgen verhalen. De bloedstollende zoektocht naar de Mol start meteen in de hoofdstad Phnom Penh. Wie is te vertrouwen? En wie niet? Eén ding is zeker: dit seizoen begint met een onverwachte wending waardoor zelfs de Mol voor een gigantische uitdaging komt te staan.

zondag 9 maart 2025 om 09:13
Ja, op dat moment ging ik ook om qua Stijn. Toen Roos die servetten wilde verstoppen en Stijn zijn gezicht echt verraadde van: "zo, dat is geniaal. Dat wilde ik ook doen!"KatjaSasja schreef: ↑09-03-2025 08:54Dat Roos zo liep te mollen was voor mij juist een reden om haar niet te verdenken omdat we als kijker wisten dat de Mol als een van zijn opdrachten had gekregen: 'wees onopvallend'. Daarom viel ze voor mij af. Ook dat het verstoppen van die servetten zo duidelijk in beeld was gebracht betekende voor mij dat zij de mol niet was (weer: te opvallend). En ik zag toen meteen aan Stijn dat hij dacht: 'Oeh dat is handig, zij haalt voor mij de kolen uit het vuur'.
Had ik al gezegd dat Roos echt rete-irritant bezig was?
Hij kon op zich goed acteren maar af en toe zag je het aan hem. Vooral bij de uitslag van de test. Dan deed hij echt aan overacting.
Dat Ray hem niet op het spoor gekomen is nadat hij Stijn maar liet aankloten met die opdracht waar ze die dames in de juiste positie moesten zetten met die verjaardag snap ik echt niet. Stijn deed niets en Ray snapte het prima maar deed alsof hij dom was.
Dan weet je toch dat je op het juiste spoor zit?
Blijkbaar heeft ook hij zich blind gestaard op Roos. Sam en Sophie zijn eruit gevlogen op elkaar. Grappig om dat nogmaals bevestigd te krijgen gisteren.
Ik zou het trouwens geweldig vinden als Jan terug zou komen voor dat jubileum seizoen en dan eens echt de fanatieke kandidaat uit gaat hangen.
Ga straks zijn seizoen nog maar eens kijken op Youtube of zo.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
zondag 9 maart 2025 om 09:14
Leuke mol inderdaad. Het was ook wel knap dat hij ondanks het liegen dat hij op het vliegveld geslapen had dat de andere kandidaten dan niet gingen denken…. wacht eens even, als hij zich hier zo goed in de plooi kan houden….
En een Mol kandidaat geeft natuurlijk ook geen joker weg, ook niet aan zijn bestie.
En ik dacht dus dat Ray (net voor hij eruit ging ) toch op Stijn zou zitten omdat hij bij die enscenering van het verjaardagsfeestje zelf niets deed zodat hij stijn kon observeren. Maar kennelijk dacht hij door het kip zonder kop gedrag van Stijn nog meer dat Stijn een gewoonweg hyper was. Dus die opmerking van Stijn over het foppen van een Special Forces commando
was wel terecht.
Wel jammer dat veel mollenstreken dmv voorkennis al minder aan het toeval overlaten (in het bijzonder de *codes om kruisjes te kraken en *het slopen van de geluidspaspoorten en *het mogen aangeven wie er aangetikt wordt bij het geblinddoekte spel -> Maaike 2x) .
Het uber-mollen van Roos heeft bij veel kandidaten helaas toch gewerkt.
En een Mol kandidaat geeft natuurlijk ook geen joker weg, ook niet aan zijn bestie.
En ik dacht dus dat Ray (net voor hij eruit ging ) toch op Stijn zou zitten omdat hij bij die enscenering van het verjaardagsfeestje zelf niets deed zodat hij stijn kon observeren. Maar kennelijk dacht hij door het kip zonder kop gedrag van Stijn nog meer dat Stijn een gewoonweg hyper was. Dus die opmerking van Stijn over het foppen van een Special Forces commando

Wel jammer dat veel mollenstreken dmv voorkennis al minder aan het toeval overlaten (in het bijzonder de *codes om kruisjes te kraken en *het slopen van de geluidspaspoorten en *het mogen aangeven wie er aangetikt wordt bij het geblinddoekte spel -> Maaike 2x) .
milkefleur wijzigde dit bericht op 09-03-2025 19:29
Reden: Mol moest kandidaat zijn
Reden: Mol moest kandidaat zijn
0.81% gewijzigd
zondag 9 maart 2025 om 09:19
Ik vind dat twee keer aantikken van Maaike eigenlijk de grootste naaistreek en ik snap dat ze daar echt niet blij mee was. Helemaal nu niet, achteraf, nu blijkt dat Stijn dat mocht bepalen. Zo naaide ze ( de productie en Stijn ) niet alleen Nora het spel uit maar ook Maaike zelf.
Kreeg daar ook een beetje een naar gevoel van.
zondag 9 maart 2025 om 09:22
Ik vind het juist heel logisch dat dit zo gaat. Normaal krijgt de mol deze info thuis. Nu pas op het laatste moment. Ik vond het leuk om nu eens te zien hoe dat in zijn werk gaat.Milkefleur schreef: ↑09-03-2025 09:14Wel jammer dat veel mollenstreken dmv voorkennis al minder aan het toeval overlaten (in het bijzonder de *codes om kruisjes te kraken en *het slopen van de geluidspaspoorten en *het mogen aangeven wie er aangetikt wordt bij het geblinddoekte spel -> Maaike 2x) .
zondag 9 maart 2025 om 09:34
zondag 9 maart 2025 om 10:26
Ja zo is het logisch dat er veel geld de pot uitgaat.Jujubee schreef: ↑09-03-2025 09:19Ik vind dat twee keer aantikken van Maaike eigenlijk de grootste naaistreek en ik snap dat ze daar echt niet blij mee was. Helemaal nu niet, achteraf, nu blijkt dat Stijn dat mocht bepalen. Zo naaide ze ( de productie en Stijn ) niet alleen Nora het spel uit maar ook Maaike zelf.
zondag 9 maart 2025 om 10:29
Ik zag daar juist heel duidelijk dat hij loog, en Ray de waarheid sprak. Hij schoot bijna in de lach toen hij aan het liegen was. Maar daarom dacht ik dus dat hij de mol niet kon zijn, omdat ie zo slecht kon liegen.Milkefleur schreef: ↑09-03-2025 09:14Leuke mol inderdaad. Het was ook wel knap dat hij ondanks het liegen dat hij op het vliegveld geslapen had dat de andere kandidaten dan niet gingen denken…. wacht eens even, als hij zich hier zo goed in de plooi kan houden….
En een Mol geeft natuurlijk ook geen joker weg, ook niet aan zijn bestie.
En ik dacht dus dat Ray (net voor hij eruit ging ) toch op Stijn zou zitten omdat hij bij die enscenering van het verjaardagsfeestje zelf niets deed zodat hij stijn kon observeren. Maar kennelijk dacht hij door het kip zonder kop gedrag van Stijn nog meer dat Stijn een gewoonweg hyper was. Dus die opmerking van Stijn over het foppen van een Special Forces commandowas wel terecht.
zondag 9 maart 2025 om 10:43
Het gaat er niet om wanneer de mol de informatie kreeg, maar Milkefleur vindt dat de mol teveel invloed op het spel kreeg.
En ik vond dat met het aantikken tijdens het winnen van de vrijstelling ook. Stijn kon helemaal alles sturen, ja dat is wel héél makkelijk mollen dan.
Maar op het vliegveld met de paspoorten toch niet? Dat was een prachtige molactie.
zondag 9 maart 2025 om 11:56
De briefing achter Maaike die de test maakte, vond ik ook een mooie actie.
Best gewaagd ook, open en bloot geen vermomming. Jan zijn actie was nog wat brutaler, omdat hij langs alle kandidaten liep. Dit was ook best stoer, zeker omdat we z’n soort actie al een aantal seizoenen niet gezien hebben. Voor zover ik weet.
Best gewaagd ook, open en bloot geen vermomming. Jan zijn actie was nog wat brutaler, omdat hij langs alle kandidaten liep. Dit was ook best stoer, zeker omdat we z’n soort actie al een aantal seizoenen niet gezien hebben. Voor zover ik weet.
Karakter is wat je bent in het donker.
zondag 9 maart 2025 om 12:00
Ja precies dat. Die paspoorten vond ik een geweldige molactie maar dat Rik hem een handje hielp met de veiling dan weer niet.Karrota schreef: ↑09-03-2025 10:43Het gaat er niet om wanneer de mol de informatie kreeg, maar Milkefleur vindt dat de mol teveel invloed op het spel kreeg.
En ik vond dat met het aantikken tijdens het winnen van de vrijstelling ook. Stijn kon helemaal alles sturen, ja dat is wel héél makkelijk mollen dan.
Maar op het vliegveld met de paspoorten toch niet? Dat was een prachtige molactie.
zondag 9 maart 2025 om 19:25
Waarom niet? Het maakt voor de pot niets uit. En jokers zijn waardeloos voor de mol zelf want die blijft er toch wel in. Als je dan het lot een handje kunt helpen met het erin houden van een kandidaat die jou volledig vertrouwt, waarom zou je dat niet doen? Heel handige mollenzet juist.Milkefleur schreef: ↑09-03-2025 09:14
En een Mol geeft natuurlijk ook geen joker weg, ook niet aan zijn bestie.
zondag 9 maart 2025 om 19:31
Oeps fout geschreven (en aangepast). Een kandidaat geeft natuurlijk geen joker weg, wat de mol nu wel deed (aan Bridget).Wombat schreef: ↑09-03-2025 19:25Waarom niet? Het maakt voor de pot niets uit. En jokers zijn waardeloos voor de mol zelf want die blijft er toch wel in. Als je dan het lot een handje kunt helpen met het erin houden van een kandidaat die jou volledig vertrouwt, waarom zou je dat niet doen? Heel handige mollenzet juist.
zondag 9 maart 2025 om 20:02
Dit was inderdaad het moment dat ik echt in mijn Stijn tunnel dook. Ik vond dat typisch een actie van een mol die zijn vertrouwelinge niet wil verliezen. Een kandidaat zou nooit een joker weggegeven.Milkefleur schreef: ↑09-03-2025 19:31Oeps fout geschreven (en aangepast). Een kandidaat geeft natuurlijk geen joker weg, wat de mol nu wel deed (aan Bridget).
zondag 9 maart 2025 om 21:30
Nou, toch Stijn! De laatste tijd kreeg ik toch wel het vermoeden dat het hem weleens kon zijn, maar voor de kijkers werd het zo duidelijk ik beeld gebracht dat het me weer onwaarschijnlijk leek. En ik zat vanaf het begin op Maaike, dus ik dacht, bam, all or nothing.
Ik vind hem wel een superleuke mol, al ben ik het eens over hulp van productie en Roos. Die ik minder irritant vind nu bleek dat ze redelijk snel stijn in de gaten kreeg!
Ik vind hem wel een superleuke mol, al ben ik het eens over hulp van productie en Roos. Die ik minder irritant vind nu bleek dat ze redelijk snel stijn in de gaten kreeg!
Such fun!1
zondag 9 maart 2025 om 21:59
zondag 9 maart 2025 om 23:11
Ik zou het leuker vinden als de mol geen voorkennis heeft. Niet de codes al kent en weet wat gunstige posities zijn. En geen prisoner dilemma achtig gedoe met geld uit de pot opbieden. En ook geen opdrachten die ook zonder mol al niet te doen zijn.
Ik vind het programma leuk maar deze dingen doen afbreuk aan het spelletje. De eerste seizoenen waren daardoor leuker dan nu.
Ik vind het programma leuk maar deze dingen doen afbreuk aan het spelletje. De eerste seizoenen waren daardoor leuker dan nu.
maandag 10 maart 2025 om 07:33
Vermoed van niet. De meeste winnaars pronken daar mee en Roos komt niet perse op me over als iemand dat niet zou doen. Maar heb er niks over gelezen, dus is aanname en invulling.KatjaSasja schreef: ↑09-03-2025 21:59Zou Roos het prijzengeld nog aan het goede doel schenken eigenlijk?
Vind haar nog steeds irritant als kandidaat, ook met de wetenschap van nu. En ik snap best dat de productie Stijn heeft geholpen: hij moest zonder voorbereiding aan de slag en in korte tijd de opdrachten eigen maken.
maandag 10 maart 2025 om 07:40
Mwah, de mol mag best heel veel voorkennis hebben van mij. Het is al vaak best lastig genoeg om als mol in een grote groep te kunnen mollen zonder dat ze je doorhebben en ongemerkt de sleutelpositie te pakken. Als je dan ook de codes niet hebt van zo'n koffertje als je eindelijk wel de sleutelpositie krijgt kan je nog lastiger mollen.Wombat schreef: ↑09-03-2025 23:11Ik zou het leuker vinden als de mol geen voorkennis heeft. Niet de codes al kent en weet wat gunstige posities zijn. En geen prisoner dilemma achtig gedoe met geld uit de pot opbieden. En ook geen opdrachten die ook zonder mol al niet te doen zijn.
Van mij mag de mol echt alles wel weten vooraf, codes en al. Zolang de productie maar niet gaat lopen manipuleren tijdens opdrachten, dus zoals met de yoga opdracht gewoon door gaan terwijl Stijn de grond al had geraakt en het daarna in Sophie's schoenen schuiven of dat gezeik met Maaike bij de veiling. Ik denk dat ze dat vooral gedaan hebben omdat Stijn dus amper een voorbereiding gehad heeft.
Wel eens dat die veilingen voor troeven gewoon niet leuk zijn en dat die er van mij wel uit mogen. Je hebt altijd kandidaten er bij die dan tot het gaatje gaan en de hele pot leeggooien wat voor de mol natuurlijk feest is maar voor mij wel afbreuk doet aan het spel.
maandag 10 maart 2025 om 08:12
De opdrachten zijn zonder gemol (van mol en kandidaten) wel haalbaar, dat wordt vooraf uitgetest met proefpersonen.
Bij de opdrachten in Ankorwat werd pas achteraf bekend gemaakt hoeveel opdrachten goed waren en niet op het moment zelf. De yoga oefening werd dus denk ik niet door de productie afgefloten, maar de kandidaten gaven op. Net zoals ze bij de vloer is lava ook pas achteraf hoorden dat de vloer 9x is aangeraakt.
Bij de opdrachten in Ankorwat werd pas achteraf bekend gemaakt hoeveel opdrachten goed waren en niet op het moment zelf. De yoga oefening werd dus denk ik niet door de productie afgefloten, maar de kandidaten gaven op. Net zoals ze bij de vloer is lava ook pas achteraf hoorden dat de vloer 9x is aangeraakt.
maandag 10 maart 2025 om 21:17
Als ze net zo egoïstisch is in het echt als in het spel, dan zal ze dat sowieso niet doen. Niet dat iemand van mij het geld aan het goede doel moet geven hoor.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in