Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

10-03-2025 10:19 3117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Noah_Bloem schreef:
11-03-2025 09:20
Het is niet dat ik het niet snap. Het kan ook vervelend zijn. Maar voor mij is het plezier om hier te posten en te reageren wel minder geworden. Persoonlijk vind ik dat je gerust iets napraterigs kunt posten onder een serieus bericht van iemand. Dat kan gewoon naast elkaar bestaan vind ik.
Het zou wel heel zonde zijn als niemand nu meer iets prive zou plaatsen omdat diegene zich er opgelaten door voelt en andersom, maar ik heb toch altijd het idee gehad dat het allemaal inderdaad prima kan.
Frizz schreef:
11-03-2025 09:16
Er kwamen hier toch ook mensen zeggen dat ze door alle zorgen heen niks napraterigs durfden te plaatsen?

Ik snap dat best hoor.
Precies. Ik snap dat prima. Het was echt teveel ziek, zwak en misselijk.

Anders gewoon een 'ziek'topic openen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
11-03-2025 09:25

Precies wat Nous en Fizz zeggen.

Open gewoon een nieuw stamcafé
Nouschi schreef:
11-03-2025 09:25

Er speelt best wat bij sommigen en het is niet even zo maar een griepje, je leeft toch met elkaar mee.
Het zou gewoon heel zonde zijn dat er dan niet meer over gepost wordt omdat dit nu een soort van "niet oke" is

Vind dit toch een lastige.
Catco schreef:
11-03-2025 09:37
Er speelt best wat bij sommigen en het is niet even zo maar een griepje, je leeft toch met elkaar mee.
Het zou gewoon heel zonde zijn dat er dan niet meer over gepost wordt omdat dit nu een soort van "niet oke" is

Je kunt op een ziektopic toch ook prima meeleven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hela schreef:
11-03-2025 09:36
Precies wat Nous en Fizz zeggen.

Open gewoon een nieuw stamcafé
Is dat in het verleden niet al een keer geprobeerd en mislukt?
Felidaez schreef:
11-03-2025 09:48
Is dat in het verleden niet al een keer geprobeerd en mislukt?
Nee

Het stamcafé werd geopend als een gezellig kletstopic maar verwerd tot een topic waar het over ongemak, ziekte en verdriet ging.
Daarom stopte het als kletstopic wat het originele plan van topicstarters was.
Catco schreef:
11-03-2025 09:37

Maar dat stond er dan ook niet. Het gaat om het evenwicht. En dat was er niet meer.
TAFKAPML
Ik heb niets meegekregen van strenge moderatie. Wat was er dan?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Purrmaid schreef:
11-03-2025 09:54
Maar dat stond er dan ook niet. Het gaat om het evenwicht. En dat was er niet meer.
Ik snap het ook wel ergens, maar dat is dan toch lastig in balans te houden, er was gewoon in een week tijd heel veel naar nieuws, maar na Solo had Joppie dus niet meer kunnen posten want de lijst (prive en gezondheid) zat vol ?

Het signaal wat nu wordt afgegeven is dan voor sommigen gewoon een reden om niks meer te delen en dat zou ik dan heel zonde vinden.
yasmijn schreef:
11-03-2025 09:57
Ik heb niets meegekregen van strenge moderatie. Wat was er dan?

Even teruglezen?

Een opmerking van mod dat er best gekletst mocht worden maar dat dit wel het Napraattopic is er er geen nagepraat meer was.

Wordt een beetje zwaar opgevat en uit verband getrokken door sommigen
purrmaid wijzigde dit bericht op 11-03-2025 10:14
1.00% gewijzigd
TAFKAPML
Wat is nou precies het probleem eigenlijk, er is toch al een Napraat zonder klets?

Deze Napraat is eigenlijk al een soort café, het gaat vaker niet over napraten dan wel.
En we worden ouder, dus gaan meer mankeren. En toevallig waren er nu een paar tegelijk met toch echt wel serieuze issues.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Catco schreef:
11-03-2025 10:06

Het signaal wat nu wordt afgegeven is dan voor sommigen gewoon een reden om niks meer te delen en dat zou ik dan heel zonde vinden.

Dan overdrijven mensen de interpretatie van dat signaal.
TAFKAPML
RikM schreef:
11-03-2025 10:12
Wat is nou precies het probleem eigenlijk, er is toch al een Napraat zonder klets?

Deze Napraat is eigenlijk al een soort café, het gaat vaker niet over napraten dan wel.
Dat dus.
Purrmaid schreef:
11-03-2025 10:13
Wat ik al schreef, ik vind het moeilijk die balans te vinden. En post dan liever minder hier.
Solomio schreef:
11-03-2025 08:59
Gelukkig ben ik weer alive and kicking, dus ik kan gewoon weer alles schrijven.
Jij vliegt weer vrolijk op je scooter door je woonplaats 😂 tenminste zo zie ik je voor me door je avatar.

Uiteindelijk komt alles goed. Geen nieuws verder.
Maar mensen gaan voorbij
Purrmaid schreef:
11-03-2025 10:12
Even teruglezen?

Een opmerking van mod dat er best gekletst mocht worden maar dat dit wel het Napraattopic is er er geen nagepraat meer was.

Wordt een beetje zwaar opgevat en uit verband getrokken door sommigen
Ik heb geen zin om het vorige topic terug te gaan lezen, hier vond ik niks.

Wat is nu het probleem? Er is toch een napraat zonder geklets?
yasmijn schreef:
11-03-2025 10:19
Ik heb geen zin om het vorige topic terug te gaan lezen, hier vond ik niks.

Dit dus.
Volgens mij gaat het er helemaal niet om dat er niet gekletst mag worden. Dat is ook helemaal niet gezegd door de moderator.
yasmijn schreef:
11-03-2025 10:19

Hmm, niet eens over nagedacht.
Wat dus betekent dat hier prima mag worden nagepraat, en dus ook prive dingen mogen worden gedeeld?!

Want er is dus al een plek voor alleen maar napraat.
Joppie schreef:
11-03-2025 10:18
Jij vliegt weer vrolijk op je scooter door je woonplaats 😂 tenminste zo zie ik je voor me door je avatar.

Uiteindelijk komt alles goed. Geen nieuws verder.
Ik heb al jaren geen scooter meer, maar verder klopt je beeld.

Hannah Arendt
Hela schreef:
11-03-2025 10:23
Volgens mij gaat het er helemaal niet om dat er niet gekletst mag worden. Dat is ook helemaal niet gezegd door de moderator.
Het is het zoeken naar een balans. Dat het een het ander niet ondersneeuwt. Dat snap ik en daar zit mijn probleem. Ik weet niet zo goed waar die balans zit.
Purrmaid schreef:
11-03-2025 10:13
Dat zou heel best kunnen denk ik maar juist zij die 'iets' mankeren zijn misschien ook wel sneller te raken.
Ik ben normaal geen jankerd vind ik zelf maar als ik om welke reden ook niet lekker in mijn vel steek jank ik al als iemand kortaf doet of boe roept :-?

Mijn bericht had ik verwijderd omdat het iets te prive voelde. Dat had verder niks te maken met wat een mod laatst schreef.

Zou de mini mod al geboren zijn inmiddels?
Maar mensen gaan voorbij
Noah_Bloem schreef:
11-03-2025 10:25
Het is het zoeken naar een balans. Dat het een het ander niet ondersneeuwt. Dat snap ik en daar zit mijn probleem. Ik weet niet zo goed waar die balans zit.
Eigenlijk weet niemand dat.

Zeker als het over ziekte gaat voelt het lastig om daar iets 'oppervlakkigs' tussen te posten.
Daarom trekken dat soort berichten de balans eerder uit evenwicht dan bijv etensposts. En ja, als er dan 3 tegelijk iets serieus mankeren slaat de balans teveel uit.

Hannah Arendt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven