Problemen met pakketbezorger

12-03-2025 01:44 271 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week werd er een pakket gebracht, en de bezorger was al pakketten voor buren aan het scannen als zijnde bij mij op te halen. Maar ik wil dat niet en ik vond het ook nogal voorbarig van hem. Ik kijk vaak programma’s met een noise cancelling koptelefoon op en dan hoor ik de bel niet. Dus ik zei dat ik geen pakketten voor buren aannemen en ik zag aan die blik in zijn ogen dat hij woest was omdat hij ze al aan het scannen was als afgegeven bij mij. Daarom zei ik maar dat ik een paar dagen weg moest zodat hij niet in discussie zou gaan of het echt niet kan bla bla. Vervolgens komt er uitgerekend de volgende dag een onverwachts pakketje uit het buitenland. Komt precies diezelfde bezorger weer. Hij begon direct te schreeuwen. Zo dus u bent wel thuis ik wilde het pakket al naar een afhaalpunt brengen. Maar niet als semi grappig maar echt boos. Hij gaf het pakket aan en daarna begon hij echt keihard door de straat te schreeuwen dat ik niet moest liegen tegen hem. Het is dat ik de deur dichtdeed anders was hij blijven schreeuwen. En nu komt er deze week weer een pakket en ik zie er echt tegenop. Ik ben bang dat hij er weer over begint. Wat zouden jullie doen? Een klacht indienen durf ik niet omdat ik de eerste keer al een slecht gevoel had bij hem en hij me de dag erna uitschold op straat. Ik vind het echt vervelend. Hij had ook een agressieve blik in zijn ogen het waren niet alleen zijn woorden die me zorgen baren.
CocaCola schreef:
13-03-2025 08:40
TO, de postbezorgers krijgen weinig betaald. En liegen dat je niet thuis zou zijn was fout. Wat je kunt doen is hem een keer aanspreken, je excuses aanbieden voor de leugen en uitleggen waarom je liever geen pakketten voor anderen aanneemt. Dit zal hij vast begrijpen. Mits het zo'n agressieve gast is die dan alsnog gaat schreeuwen. Dan zou ik het naar een pakketpunt laten sturen. Want klagen bij zijn werk heeft dan geen zin, aangezien hij weet waar je woont.

En is dat TO haar schuld/probleem dat de postbezorgers te weinig betaald krijgen?

Laat hem zijn excuses maar aan TO aanbieden, het moet niet gekker worden zeg!

En een klacht indienen heeft zeker wel zin. En waarom zou hij haar opzoeken, als hij dat al doet, is de klacht nog meer dan terecht en kan die rekenen op ontslag.
Tafelkleed schreef:
13-03-2025 10:37
Nee hoor
Bijzonder.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
viva-life22 schreef:
13-03-2025 11:07
En is dat TO haar schuld/probleem dat de postbezorgers te weinig betaald krijgen?

Laat hem zijn excuses maar aan TO aanbieden, het moet niet gekker worden zeg!

En een klacht indienen heeft zeker wel zin. En waarom zou hij haar opzoeken, als hij dat al doet, is de klacht nog meer dan terecht en kan die rekenen op ontslag.
Wel eens dat het zwaar onderbetaald ( en veel te zwaar) werk is. Ik heb het op de fiets gedaan en vond het ook vreselijk zwaar ( en sowieso vreselijk werk ). Maar dat is geen enkel excuus om zo tegen klanten te praten. Dat kan gewoon niet, wat de context ook is. Als ik zo tegen een klant tekeer ga op mijn werk lig ik er ook gewoon uit.
Je gaat sowieso niet tegen mensen tekeer, klaar. Dat is asociaal en onprofessioneel, ook als postbezorger.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
TO, je zegt dat je ertegenop ziet om het volgende pakket in ontvangst te nemen, omdat je bang bent dat hij er weer over begint.

Nou, laat hem er maar over beginnen.
Je kunt dan zeggen dat je je genoodzaakt voelde die smoes te verzinnen, omdat hij slecht reageerde op de waarheid, namelijk dat je die pakketten überhaupt helemaal niet aan wilde nemen. Dat je eigenlijk nauwelijks de kans kreeg te zeggen wat je wilde, omdat hij al aan het scannen was en je daarbij ook nog eens heel onvriendelijk aankeek.

Dat je dit soort situaties niet meer wilt in de toekomst, en er dus vanuit gaat dat ‘nee’ zeggen op pakketten voor de buren voortaan gewoon zal volstaan.

Oh ja, en of hij voortaan niet meer tegen je wil schreeuwen, omdat je daar al helemáál niet van gediend bent.

Dan wens je hem een fijne werkdag verder, en sluit met een vriendelijke lach de deur.

Dit is althans hoe ik het zou aanpakken.

Gekkigheid.
Jetje_78 schreef:
13-03-2025 12:21
TO, je zegt dat je ertegenop ziet om het volgende pakket in ontvangst te nemen, omdat je bang bent dat hij er weer over begint.

Nou, laat hem er maar over beginnen.
Je kunt dan zeggen dat je je genoodzaakt voelde die smoes te verzinnen, omdat hij slecht reageerde op de waarheid, namelijk dat je die pakketten überhaupt helemaal niet aan wilde nemen. Dat je eigenlijk nauwelijks de kans kreeg te zeggen wat je wilde, omdat hij al aan het scannen was en je daarbij ook nog eens heel onvriendelijk aankeek.

Dat je dit soort situaties niet meer wilt in de toekomst, en er dus vanuit gaat dat ‘nee’ zeggen op pakketten voor de buren voortaan gewoon zal volstaan.

Oh ja, en of hij voortaan niet meer tegen je wil schreeuwen, omdat je daar al helemáál niet van gediend bent.

Dan wens je hem een fijne werkdag verder, en sluit met een vriendelijke lach de deur.

Dit is althans hoe ik het zou aanpakken.

Gekkigheid.
Ja inderdaad, in principe pak ik het gewoon aan en als hij er weer over begint zal ik vertellen wat überhaupt de reden is dat ik me in het nauw gedreven voelde. En dat ik dus niets aanneem. Volgende week is het zover . Ik ben benieuwd 🤨
Jujubee schreef:
13-03-2025 08:56
Echt hoor, compleet gestoord dit. Die vent gaat uit zijn dak om niks en TO moet haar excuses aanbieden omdat ze "heeft gelogen" over dat ze weg zou gaan voor een paar dagen? Doe normaal.
Idd, het is de omgekeerde wereld.
En dat TO heeft gelogen zegt iets over het gestoorde gedrag van die bezorger, waardoor zij het gevoel kreeg geen andere keus te hebben om van hem af te komen. Het gedrag van die man is het probleem, niet haar reactie hierop.
Wilddrivinbaby schreef:
13-03-2025 12:36
Ja inderdaad, in principe pak ik het gewoon aan en als hij er weer over begint zal ik vertellen wat überhaupt de reden is dat ik me in het nauw gedreven voelde. En dat ik dus niets aanneem. Volgende week is het zover . Ik ben benieuwd 🤨
Niet doen hoor! Gewoon je pakket aanpakken en hem een fijne dag wensen.
Wilddrivinbaby schreef:
13-03-2025 12:36
Je bent knettergek als je dat doet.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
13-03-2025 14:21
Mee eens. Pakket aannemen en verder niks.
Het leven is kut, het leven is zuur
Maar alles smaakt beter uit de frituur.
Noah_Bloem schreef:
13-03-2025 14:28
Mee eens. Pakket aannemen en verder niks.
Idd.
Geen verantwoording aan die gast schuldig, kom op zeg.
Als hij zn baan zo ruk vindt, dan zoekt ie maar wat anders.
CocaCola schreef:
13-03-2025 08:40
Wij nemen met alle liefde pakketjes aan voor de buren.
En dit is wederzijds.

Tegenwoordig laten mijn buren en ik het op een bepaalde plek neerleggen, mits een van ons niet thuis is.

Ik ben het vaakst thuis en neem met alle liefde (kleine pakketten aan) grote mogen op onze speciale/geheime afgesproken plaats.

TO, de postbezorgers krijgen weinig betaald. En liegen dat je niet thuis zou zijn was fout. Wat je kunt doen is hem een keer aanspreken, je excuses aanbieden voor de leugen en uitleggen waarom je liever geen pakketten voor anderen aanneemt. Dit zal hij vast begrijpen. Mits het zo'n agressieve gast is die dan alsnog gaat schreeuwen. Dan zou ik het naar een pakketpunt laten sturen. Want klagen bij zijn werk heeft dan geen zin, aangezien hij weet waar je woont.
Die postbezorger heeft zelf gesolliciteerd op die baan, dus niet de verantwoordelijkheid gaan verleggen.

“Dit zal hij vast begrijpen.” Ik vind dit zo ontzettend naief.
Geen woorden aan vuil maken, pakket aannemen en fijne dag.
Ik ben gewoon heel bang geworden tegenwoordig. Laatst was ik fout, bood ik mijn excuses aan, werd ik alsnog bedreigd, toen belde ik de politie en die kwam dus mooi niet.... dus ga het liever uit de weg

Dus tegenwoordig hou ik dan liever iedereen te vriend. Ik ben inderdaad zo iemand die snel sorry zegt en liever de goede lieve vrede wil bewaren.

En met zulke opgeschoren gasten die heel vaak een heel kort lontje hebben, zou ik geen ruzie willen hebben.
Mette schreef:
13-03-2025 07:12
Ik begrijp je punt. Maar wat ik nodig heb is amper nog te krijgen in fysieke winkels. Nu Blokker weg is moet ik zelfs voor een simpele broodtrommel van een beetje kwaliteitsmerk online. Gewoon in mijn woonplaats nergens meer te krijgen.

Ja. Ik kan bij de Action een Chinese variant halen maar daar help ik ook het milieu niet mee.
Dit is heel lief hoor, maar ook een beetje naïef. Denk je echt dat Blokker of kwaliteitsmerk alles lokaal produceerde?
toulouse_74 schreef:
13-03-2025 18:08
Dit is heel lief hoor, maar ook een beetje naïef. Denk je echt dat Blokker of kwaliteitsmerk alles lokaal produceerde?

Ik denk dat ze dat niet bedoelt.
toulouse_74 schreef:
13-03-2025 18:08
Nee hoor, Dat denk ik helemaal niet. Zou het wel wensen trouwens, gegarandeerd in de eu geproduceerd.

Ik koop wel liever kwaliteit dan troep omdat dat mooier is en vooral omdat het langer meegaat. Ding dat ik had was > 20 jaar oud en nu aan vervanging toe. Zo'n ding van de Action kan je om de haverklap vervangen wegens ziet er niet meer uit, deksel past niet meer, gescheurd, verkleurd enzo.

Heb trouwens ook niet de illusie dat ik nu nog de kwaliteit van 20 jaar terug krijg :|
Moiren schreef:
13-03-2025 14:21
Nou eens. Waarom zou je uitleg verschuldigd zijn? Gewoon pakket aannemen. Als ie moeilijk doet, zeggen dat het hem geen fluit aangaat wat jij verder doet.
CocaCola schreef:
13-03-2025 17:17
Ik ben gewoon heel bang geworden tegenwoordig. Laatst was ik fout, bood ik mijn excuses aan, werd ik alsnog bedreigd, toen belde ik de politie en die kwam dus mooi niet.... dus ga het liever uit de weg

Dus tegenwoordig hou ik dan liever iedereen te vriend. Ik ben inderdaad zo iemand die snel sorry zegt en liever de goede lieve vrede wil bewaren.

En met zulke opgeschoren gasten die heel vaak een heel kort lontje hebben, zou ik geen ruzie willen hebben.
Daar heb je op den duur alleen jezelf mee.

Er zit een verschil tussen ruzie zoeken en meteen gaan kruipen en excuses aanbieden voor dingen die niet jouw fout zijn.
Lalaloepsie schreef:
12-03-2025 07:29
Aangezien je de bel vaak geeneens hoort doordat je met een koptelefoon op loopt kun je in de app van de bezorgdienst je bezorgvoorkeur standaard op afhaalpunt zetten.

Verder kun je een sticker "ik neem geen pakketten aan voor buren" naast je deurbel plakken.
https://www.neesticker.com/product/geen ... nemen-wit/

Ja, dit.
pina schreef:
13-03-2025 19:55

Daar heb je op den duur alleen jezelf mee.

Er zit een verschil tussen ruzie zoeken en meteen gaan kruipen en excuses aanbieden voor dingen die niet jouw fout zijn.
Ga mij maar eens opgeven voor een assertiviteitstraining ;)
CocaCola schreef:
14-03-2025 07:56
Ga mij maar eens opgeven voor een assertiviteitstraining ;)
Hou ons op de hoogte tegen die tijd 🙂 Echt naar als je je snel bang voelt in dit soort omstandigheden he

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven