Mode & Beauty alle pijlers

De strapless BH (of alternatieven)

14-03-2025 13:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik jullie raad?

Ik heb binnenkort een galafeest en mag een galajurk lenen die mij goed past. De jurk heeft heel dunne schouderbandjes, waardoor een 'normale' bh afbreuk doet aan de jurk. Enige uitdaging: ik heb een flinke cupmaat (80G). Ik wilde nooit aan de strapless BH, maar ben bang dat ik er toch moet aan geloven.

Daarom mijn vraag: is een strapless BH in jullie ervaring echt het investeren waard? Draag je 'm in de zomer ook regelmatig. Dit omdat het in mijn maat al snel meer dan 100 euro kost.

Of bestaan er toch nog goede alternatieven wat betreft de BH die ik nog niet ken? Alvast bedankt!
Alternatief: boob tape misschien?
Aux_Champs-Élysées schreef:
14-03-2025 13:58
Alternatief: boob tape misschien?

Bij G cup werkt dat echt niet hoor.
In Amsterdam heb je Betty's Boops, Beatriz is echt een bh-fluisteraar. Dikke aanrader. Bij haar heb ik deze strapless gekocht: https://www.bettysboops.nl/product/ling ... fantasie=f
Pimpelmeesje87 schreef:
14-03-2025 14:10
In Amsterdam heb je Betty's Boops, Beatriz is echt een bh-fluisteraar. Dikke aanrader. Bij haar heb ik deze strapless gekocht: https://www.bettysboops.nl/product/ling ... fantasie=f
Dank je wel voor de tip! Draag jij die vaak strapless?
Lees ff mee, hier een 75H en ik heb nog nooit een strapless BH kunnen vinden, zowel in get goedkope als dure segment die goed zat en flatteerde.
Trouwens net een grote cupmaat is boobtape echt geen optie...ook niet qua hoeveelheid die op een pallet past
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
lot_81 schreef:
14-03-2025 14:12
Dank je wel voor de tip! Draag jij die vaak strapless?
Af en toe, en deze zit goed.
Freya heeft misschien goede strapless BH’s. Ik was ook tevreden over Wolford, maar ik weet niet of die tot G gaan.

https://www.freyalingerie.com/uk/en/lin ... BsQAvD_BwE

Ik moet er wel bij zeggen dat ik al in geen tijden strapless gedragen heb (en na borstvoeding, ouder worden en gewoon de zwaartekracht) zijn mijn borsten inmiddels veranderd. Dus bovenstaande kennis was van toen ik nog een B/C had.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb een paar pogingen gedaan maar nog nooit een echt fijne strapless bh gevonden. De enige strapless optie die wel mooi en enigszins comfortabel zat was het torselet (wat een oma-woord is dat toch 😝) dat ik met m’n bruiloft droeg.
Je kan eventueel bij SuperBra terecht voor een fitting. Ik volg ze sinds kort op Instagram en ze hebben heel recent een post gemaakt over een strapless bh. Ze hebben een vestiging in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Torselet bij mij toch ook het enige dat echt wel goed werkte, bh zakt toch altijd wat bij mij.
Ik zou ook voor een torselet gaan.
Ik heb bh’s die je ook strapless kunt dragen van Freya, die ook bij mijn cupmaat (65GG) zonder bandjes goed en mooi zitten. Maar zoals eerder opgegooid, boobtape vind ik ook top. Ik gebruik in plaats van boobtape dan gewoon het huidskleurige sporttape van de action. Het is even een leercurve met het tape, maar als het eenmaal zit gaat het nergens meer heen.
Ik heb een strapless BH gekocht bij Superbra. Hij zit ok voor een avondje, maar is verre van favoriet. Maar ik hou ook niet van voorgevormde cups en dat is de strapless wel.
Ik heb maat 80I en de enige oplossing die ik kan bedenken. Voor alle andere opties is mijn voorgevel echt te zwaar.

Superbra is overgens wel een aanrader. Ik ben daar super geholpen en heb wel hele fijne niet-strapless BH's daar gekocht.
Avocadeau schreef:
14-03-2025 15:19
Ik zou ook voor een torselet gaan.
Ik ook. Dan weet je tenminste zeker dat ie niet afzakt. Bij bruidsmodezaken hebben ze vaak veel keus.
Bonte_specht schreef:
14-03-2025 15:05
Je kan eventueel bij SuperBra terecht voor een fitting. Ik volg ze sinds kort op Instagram en ze hebben heel recent een post gemaakt over een strapless bh. Ze hebben een vestiging in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Ben er ook klant maar de strapless fie ik daar kocht was het ook niet...
Bonte_specht schreef:
14-03-2025 15:05
Ben er ook klant maar de strapless die ik daar kocht was het ook niet...
Hier zit een strapless ook niet goed..zakt toch wat af.

Was van Chantelle, heb een cupmaat 75 D/E. Dus ik koop niets wat strapless moet het zit gewoon niet mooi genoeg..en dan irriteer ik mij eraan
Ik (75G) draag bij spathettibandjes een balconet-beha met mooie bandjes in een bijpassende kleur. Bij een balconet-beha steekt de bovenkant van de cup niet zo boven de jurk uit, dan zie je dus alleen de bandjes. Als dat een beetje mooie bandjes zijn, stoor ik me er niet aan, maar er zijn vast mensen die het alsnog niet mooi vinden.

Ik heb nooit een strapless beha kunnen vinden die een mooie vorm gaf. Los van dat ze niet goed blijven zitten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven