Zwanger worden…. Start 2025

02-01-2025 19:29 383 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Wie van jullie heeft een wens om zwanger te worden in 2025? Hoelang ben je al gestopt met anticonceptie?

Wellicht leuk om elkaar op de hoogte te houden?

Ik ben in oktober 2022 gestopt met de pil. We wonen toen net een half jaar in ons nieuwe huis. Hebben al een dochter van nu 5 jaar en willen graag een broertje of zusje voor haar

Helaas wegens een burn out bij mijn partner en bij mezelf Long-covid hebben we alles on hold gezet en zijn we condooms gaan gebruiken voor en tijdens de eisprong.

Nu we beide zo goed al hersteld zijn willen we er in 2025 wel voor gaan.
Jammer Tortelduif. Idd: op naar de volgende ronde.

Hier hetzelfde, vandaag ongesteld geworden. Een beetje vroeg. Jammer, maar nieuwe ronde nieuwe kansen.
Jammer orchidee! Voordeel van vroeg ongesteld worden is wel dat je ook snel verder kan ;)
Precies, dat is weer een voordeel, dan gaat de tijd ineens sneller. Gisteren mijn eisprong gehad dus nu weer wachten…

Merk wel dat ik de laatste weken iets meer relax ben. De eerdere rondes was ik best emotioneel, nu is de spanning wat minder.
@tortelduif ik was ook vrij relaxt deze ronde en wilde voor niet hoop denken.
Helaas ondertussen op mn handen aan het zitten om niet te gaan testen op 10 dpo.
Mega veel symptonen waarvan de bizarre obstipatie, pijnlijke onderrug, hoofdpijnen en vanmorgen kokhalzen met tandenpoetsen de uitschieters zijn. Afgelopen weekend ook heel erg down geweest en vond alles teveel oftewel moody kunnen we ook aanvinken. Wil niet hopen maar doe het uiteraard wel. Met m’n eisprong op vorige week zaterdagochtend zou ik normaal as vrijdag ongesteld worden.

Vorige maand was ik ook opeens 2 dagen eerder ongesteld na 26 dagen al. Zou er wat in de lucht hangen?

Ga ik nu weer op mn handen zitten aangezien ik alleen thuis ben en alle varianten aan vroege testen in de badkamer mijn naam roepen :whistle:

Update van een half uur later aangezien ik mij inderdaad niet in konden houden.
3 Omo witte testen dus denk zwaar pms deze maand en verwacht aanstaand weekend mijn menstruatie gewoon.
Heel herkenbaar groenekoffie! Balen dat je testen nu negatief uitslaan…

Ik verwacht zaterdag mijn menstruatie en ik denk dat ik morgen ochtend al een test ga doen, kan ook echt niet meer wachten haha. Heb niet perse symptomen, maar mijn man gaat paar dagen weg met vrienden en stel dat het ineens positief is, wil ik er graag achter komen als hij er nog is…
Ohhhhh…!!!
Ik heb vanmorgen bij 2 testen 2 lichte streepjes!? Een streepje is een streepje toch?
Ik ben heeel vroeg, nod is eigenlijk pas zaterdag!

Komende dagen kijken of de lijn opbouwt in intensiteit. Geduld wordt nu ècht op de proef gesteld…!
Ytje schreef:
12-03-2025 07:08
Ohhhhh…!!!
Ik heb vanmorgen bij 2 testen 2 lichte streepjes!? Een streepje is een streepje toch?

Komende dagen kijken of de lijn opbouwt in intensiteit. Geduld wordt nu ècht op de proef gesteld…!
Oooh Ytje wat goed! Een streep is een streep ja, de lichtheid komt door de concentratie hcg die laag is omdat je nog voor je nod zit.
Ohh wat spannend! Ik ben heel benieuwd :-)
Kijk dat zijn de betere berichten!!!

Streep is streep. In oktober had ik dat ook al op 9dpo en toen schandalig veel getest maar iedere dag werd hij wat donkerder.

Hier op 11dpo nog niks dus ik gok op zaterdag ongesteld worden dus heb maar alvast chocola ingeslagen.
Ytje schreef:
Ohhhhh…!!!
Ik heb vanmorgen bij 2 testen 2 lichte streepjes!?
Oh wauw Ytje! Wat goed!! Gefeliciteerd 😊

Hier zit ik nu op (vermoedelijk) 7dpo. En ben er gelukkig deze ronde niet zo erg mee bezig als de vorige, hopelijk blijf ik relaxed. Heb ook wel andere dingen aan mijn hoofd (verhuizing). Maar ik sluit niet uit dat ik me straks op 10dpo weer niet kan inhouden net als Groenekoffie haha!
Ytje schreef:
Ohhhhh…!!!

Yeah! Een streep is een streep! Gefeliciteerd
Tot nu toe lijkt het goed te gaan, al blijf ik het spannend vinden.
Gister en vanmorgen zijn de streepjes steeds dikker geworden. Van een licht streepje woensdag naar een dikke vette streep vandaag waar je niet meer omheen kunt!

Zo fijn om de eerste shock met man samen te kunnen delen. Vandaag gaat ie paar daagjes weg met vrienden tot maandag. Ik ga het komende dagen even laten bezinken… ik denk dat ik voorlopig nog even blijf testen, durf er nog niet helemaal vanuit te gaan

Fijn Zonnebloem, om wat anders omhanden te hebben voor de afleiding. Dan gaan de dagen toch net een beetje sneller!
Gefeliciteerd Ytje!
Wat een mooi nieuws Ytje! Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd Ytje! Leuk nieuws :heart:
Wat fijn Ytje! Jij was toch ook degene met een zwangere schoonzus? Of haal ik je nu door elkaar met iemand anders? Heel leuk om straks een neefje/nichtje te hebben in dezelfde leeftijd :heart:
Haha tortelduifje: ja dat heb je goed onthouden!!

Dank voor jullie lieve berichten! Hoop dat jullie ook allemaal snel een positieve test in handen hebben!!
Wat een mooi nieuws Ytje, gefeliciteerd!
Aah dat is ook zo, Ytje, tegelijk met je schoonzus dus! Hoe gaat het nu met je? Is het besef wat ingedaald en al last van kwaaltjes?

Hier alweer een hele tijd op de wachtbank. Kon me alleen afgelopen vrijdag even niet inhouden met testen, die was negatief (was ook nog maar 9DPO, dus zegt niet heel veel). Ik verwacht ook niks deze ronde, want voel me precies zoals altijd qua PMS. Slaap dan altijd super slecht en heb meer last van stress en angstklachten.. Zo vervelend. Meer mensen last van PMS?
Ik moet ook nog even geduld hebben! Ga zondag testen (dan 13dpo) mijn vriend komt dan terug van paar dagen weg. Dus afgesproken niet alvast zelf te testen.. haha

Ik slaap ook altijd slecht en snel stress/negatieve gevoelens paar dagen voordat ik ongesteld moet worden.
Wat lief, al jullie berichten en medeleven!
Het is heel wisselend. Soms komt het besef ineens heel erg binnen en ben ik me heel bewust ervan, maar soms 'vergeet' ik het ook en had ik bijvoorbeeld gister bijna een wijntje aangenomen, haha. Vandaag komt mijn man weer terug, ik denk dat we er veel over gaan praten en gaat het wellicht nog meer leven bij ons.

Ik had van te voren gedacht dat als ik ooit positief test, ik helemaal gek zou worden, maar ik ben er eigenlijk best rustig onder. Denk ook soort bescherming, eerst de bevestiging krijgen van een verloskundige dat het tot zover er goed uit ziet. Ik mag 7 april voor de eerste echo, mega spannend! Volgens haar berekening aan de hand van mijn laatste menstruatie zou ik dan 7 weken en paar dagen zijn.

Qua kwaaltjes heb ik gelukkig eigenlijk nog vrij weinig gemerkt. Heel fijn, maar aan de andere kant zou ik de bevestiging dat er wat gaande is wel fijn vinden. Ik merk wel een soort zeurderig gevoel heel laag in mn buik, maar dat is zo licht, dat mag je bijna geen naam geven.

@zonnebloem, ik had voor mijn positieve test ook geen enkele reden om te denken dat het mogelijk positief zou kunnen zijn, geen enkele aanwijzing. Vroege zwangerschapssymptomen en PMS klachten kunnen heel erg op elkaar lijken! Ik ga duimen voor jou en de andere meiden op het wachtbankje!
Gefeliciteerd voor de eerste twee zwangere dames uit dit topic! Wat leuk!!

Ik meld me hier ook. Wij gaan er per 1 april voor. (1e kind) Ben al een jaar of 20 bijna fulltime aan de anticonceptiepil, dus ben heel benieuwd hoe mijn lichaam daarop zal reageren.
Hoe is dat gegaan bij de dames hier die al lang de pil of andere vorm van hormonale anticonceptie gebruikte?
Spannend de eerste echo Ytje en ook erg leuk!
Ik voeg me bij de dames op het wachtbankje, succes allemaal weer met wachten. Hopelijk nog meer positieve testen.

Welkom Kerstbal!
Hier geen bijzonderheden sinds stoppen met de pil. Mijn cyclus wisselt soms een aantal dagen, maar geen grote bijzonderheden (maximaal 4 dagen verschil tussen de kortste en de langste)
@kerstbal, ik heb 15 jaar achter elkaar aan de pil en daarna spiraal gezeten. De huisarts gaf aan dat ik er rekening mee moest houden dat het 3 tot 6 maanden kon duren voor je menstruatie terug kwam, maar na 1,5 maand werd ik ongesteld en meteen heel regelmatig iedere 28 dagen.
Ik ga meelezen!
We weten nog niet of we dit jaar gaan beginnen, maar het kriebelt wel behoorlijk. Er zijn nog een aantal obstakels:

1) Ik ben nog aan het afstuderen, ik denk dat de hormoonveranderingen niet veel goed doen voor mijn stresslevel haha;
2) Ik/Wij willen eigenlijk nog wel verhuizen;
3) We hebben relatief kort een relatie;

Maar ik heb ook een zoon uit een eerdere relatie, die is inmiddels 4 jaar en gaat extreem goed met mijn nieuwe partner. De kriebels zijn er! De gesprekken zijn er!
Mijn gevoel zegt dat ik misschien komende maand mijn spiraal er wel uit laat halen en dat we dan ‘voorzichtig’ moeten doen. En dan komt het, zoals het komt.
Mijn verstand zegt: nog even wachten totdat je het papiertje in the pocket hebt.

Ik weet dus nog niet hoeveel ik meeschrijf, maar meelezen ga ik zeker doen!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven