Begin mei 3 achternichten te logeren. Wat te doen?

14-03-2025 01:04 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eind april, begin mei komen er 3 achternichtjes van rond 23 jaar, uit Canada, over naar Nederland.
Hun opa is hier geboren en ze willen zijn moederland leren kennen.
Ze willen in ieder geval naar de keukenhof en Amsterdam.
Wij hadden zelf bedacht om ook naar de geboortestad van hun opa te gaan en het strand.

Natuurlijk gaan we hen ook vragen wat ze nog meer willen maar misschien hebben jullie verrassende ideeën waar wij niet aan denken.

Hun oudtante (eind 70) in Nederland heeft een auto maar niet altijd de fut om ze te rijden en waarschijnlijk zitten ze er ook niet op te wachten dat ze er altijd bij is.
Geen idee of het voor hen mogelijk en betaalbaar is om een auto te huren.

Iemand leuke ideeën?
farg0 schreef:
14-03-2025 16:43
Eens met MrsDuck trouwens dat de Keukenhof supersuf is.
Ik ben er een jaar of 5 geleden geweest met een vriendin die er graag naartoe wilde. Het viel mij mee, maar ik had me er dan ook iets ongelofelijk sufs, stoms en saais bij voorgesteld. Kan het alleen maar meevallen. :)

Wel over the top toeristisch en heel erg druk. Mochten de nichten planten/bloemen leuk vinden, dan is bv de Hortus in Amsterdam veel leuker.
Dat leek me ook altijd nogal suf, stom en saai, maar vond ik verrassend leuk. En een heel fijn terras met betaalbaar lekkers.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
pina schreef:
14-03-2025 10:02
De keukenhof zou ik echt niet doen, dat is echt heel suf.
Ik vind De Keukenhof ook enorm suf (bijna net zo saai als de bollenvelden erom heen) maar gasten uit Frankrijk vonden het geweldig.
Het Van Gogh museum in Amsterdam heeft op vrijdagavond trouwens vaak leuke events met dj's, cocktails, live events. Ben er zelf regelmatig geweest, leuke aanrader.
Voorlopig programma, geboortestad van opa met aansluitend het strand.
Koffie met oudtante op markt in Gouda tijdens de kaasmarkt.
Keukenhof want een duidelijke nummer 1 op hun verlanglijstje.
Dagje Amsterdam met inwoner van Amsterdam dus niet de toeristen val.
Ergens een bevrijdingsfestival en eenbruch met de hele familie.
7 dagen zijn zo voorbij.
granny71 schreef:
14-03-2025 19:21
Voorlopig programma, geboortestad van opa met aansluitend het strand.
Koffie met oudtante op markt in Gouda tijdens de kaasmarkt.
Keukenhof want een duidelijke nummer 1 op hun verlanglijstje.
Dagje Amsterdam met inwoner van Amsterdam dus niet de toeristen val.
Ergens een bevrijdingsfestival en eenbruch met de hele familie.
7 dagen zijn zo voorbij.
Wat is een toeristenval?
Tafelkleed schreef:
14-03-2025 19:24
Wat is een toeristenval?
Nutella winkels, stroopwafelwinkels enz. Niet het echte Amsterdam maar het Amsterdam voor de toeristen.
pina schreef:
14-03-2025 10:06
All you can eat is toch geen Nederlands principe. Dat concept heb je in de VS en Canada ook, en veel grootser ook nog.
Snap ik, maar je zou ze de kost moeten geven die naar dat soort vreetschuren gaan om goedkoop 'uit eten' te kunnen gaan.
De gierigheid is wel typisch Nederlands.
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
Authentica schreef:
14-03-2025 20:33
Snap ik, maar je zou ze de kost moeten geven die naar dat soort vreetschuren gaan om goedkoop 'uit eten' te kunnen gaan.
Echt niks typisch Nederlands aan vreetschuren.

Het heeft trouwens eerder inhalig dan gierig.

Wel typisch Nederlands eten, naast de pannekoeken poffertje kaas en stroopwafels, is Indonesisch eten in een van de vele toko’s die de regio Den Haag
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
granny71 schreef:
14-03-2025 12:57
A'dam met de auto gaan we ze zeker niet laten doen.
Het OV gaan we zeker promoten maar dat is wel heel spannend als je denkt dat er niemand Engels spreekt
Zowel de NS-app als de 9292-app kun je beiden op engels instellen.
All you can eat is toch een wereldwijd concept? Denk aan al die all inclusive resorts.

Het concept is bedacht in 1946 in Las Vegas.

Ik zou dat zeker overslaan.

Rotterdam is een leuke stad om te bezoeken. Er is zoveel moois in Nederland op korte afstand voor Canadese begrippen.
Authentica schreef:
Het wordt een brunch buffet bij van der Valk.
Ook all-you-can-eat maar dan met wat meer klasse en ruimte.
En alles behalve goedkoop.
Als ze naar het Anne Frank museum willen; 6 weken van tevoren tickets reserveren. Elke donderdag komen kaarten in de verkoop en de afgelopen weken crasht het systeem regelmatig, dus als ze dat willen, moet daar als voor een groot concert iemand op tijd klaar voor zitten.

Beetje tourist trap, maar veel mensen die hier kort zijn vinden het toch leuk: This is Holland en a’dam tower schommel/cocktails. Even met het pontje over het ij is sowieso leuk.

Favoriete cocktailbar is belly of the beast. Nog vrij nieuw maar de eigenaar is een van de allerbeste vrouwelijke bar/cocktail mensen ter wereld. En de vibe is er fijn, ze hebben ook bar food.
Authentica schreef:
Zo goedkoop zijn die restaurants niet. Trouwens, kringverjaardagen met 1 koekje is volgens mij ook iets uit 1960.
Je doet behoorlijk negatief over Nederland, dat vind ik wel weer echt typisch Nederlands.
MeijTeeks schreef:
14-03-2025 21:57
Als ze naar het Anne Frank museum willen; 6 weken van tevoren tickets reserveren. Elke donderdag komen kaarten in de verkoop en de afgelopen weken crasht het systeem regelmatig, dus als ze dat willen, moet daar als voor een groot concert iemand op tijd klaar voor zitten.

Beetje tourist trap, maar veel mensen die hier kort zijn vinden het toch leuk: This is Holland en a’dam tower schommel/cocktails. Even met het pontje over het ij is sowieso leuk.

Favoriete cocktailbar is belly of the beast. Nog vrij nieuw maar de eigenaar is een van de allerbeste vrouwelijke bar/cocktail mensen ter wereld. En de vibe is er fijn, ze hebben ook bar food.
De Amsterdam-ervaring laat ik aan de Nederlandse achternicht over die daar zelf woont. Ik kan van alles verzinnen maar zij kent de stad een stuk beter.
Johanna67 schreef:
14-03-2025 22:09
Zo goedkoop zijn die restaurants niet. Trouwens, kringverjaardagen met 1 koekje is volgens mij ook iets uit 1960.
Je doet behoorlijk negatief over Nederland, dat vind ik wel weer echt typisch Nederlands.
Die kringverjaardag mag dan niet meer voorkomen maar dat is wel wat je in ieder filmpje over Nederlandse gewoontes tegenkomt. Net als drop, klompen, haring, ons levensgevaarlijke fietsgedrag enz.
En dat is toch echt waar de gemiddelde Amerikaan/Canadees zijn of haar informatie over Nederland vandaan haalt.
Klinkt als een prima programma to.
Hoorn is ook wel veel te zien qua oude gebouwen of het Museum van de 20e eeuw.

Museum stoomtram Hoorn Medemblik en dan met de boot naar enkhuizen naar zuiderzeemuseum. Dan kan je met een reguliere trein weer terug naar Hoorn..

Je zit hier het ijsselmeer en er is een stadsstrand en een haven en genoeg te zien zonder dat het zo massaal is als Amsterdam.
En wat betreft OV,

Bijna elke collega die ik tegenkom (NS) spreekt Engels en bij grote steden wordt vaak tweetalig omgeroepen. Ook de kaartautomaat kan je op Engels instellen.

De een wat meer steenkolen dan de ander maar tot nu toe nog nooit gezien dat men er niet uitkwam.

Had laatst iemand die in het Italiaans begon en toen maar even Google Translate gepakt.
granny71 schreef:
14-03-2025 22:21
Die kringverjaardag mag dan niet meer voorkomen maar dat is wel wat je in ieder filmpje over Nederlandse gewoontes tegenkomt. Net als drop, klompen, haring, ons levensgevaarlijke fietsgedrag enz.
En dat is toch echt waar de gemiddelde Amerikaan/Canadees zijn of haar informatie over Nederland vandaan haalt.
Best jammer/treurig eigenlijk
Nederland is zoveel meer dan die typische dingen
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
15-03-2025 00:55
Klopt maar voor Amerikanen/Canadezen is Nederland een héél klein deeltje van het veel interessantere Europa.

Misschien is het door sociale media nu anders maar mijn neef wilde begin jaren 90 van de vorige eeuw "Een weekje Europa doen"
In 7 dagen Parijs, Milaan, Barcelona, Madrid en Vaticaanstad.
Het was toen daar echt een gangbare gedachte dat dat prima te doen was.
calvijn1 schreef:

Wat maakt dat nou uit. Die Canadese dames komen hier en hebben een fijne vakantie met hun oudtante en hun achternicht. Hebben Nederland gezien en gaan blij weer terug.

Wij Nederlanders bezoeken het buitenland ook op die manier en hebben dan een geweldige vakantie gehad. We weten dan niet, wat er nog meer te koop was, dus dat maakt ons niet uit.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 15-03-2025 08:12
0.10% gewijzigd
Als ze een auto willen huren, zou je kunnen kijken op www.oscar.nl. Vorig jaar een paar keer een auto gehuurd. Gaat al vanaf 30 euro/dag. Moeten ze wel het drukke Nederlandse verkeer aankunnen. Maar misschien komen ze uit een grote stad?

Ik zag dat je de Keukenhof op het plan had. Leiden ligt vlakbij in de buurt. De tweede stad van Holland qua oude centrum grootte. Hier kan je een behoorlijke rondvaart doen op de singels, molen De Valk beklimmen, de stadspoorten bekijken en de burcht beklimmen en vele oude straatjes zien enz. Genoeg restaurants en cafés. Voor het strand naar Langervelderslag, Noordwijk of Katwijk. Delft is ook leuk om de toren van de Nieuwe kerk te beklimmen.
De tijd is erg beperkt. Maar inderdaad Hoge Veluwe dan zie je wel een ander deel van Nederland en kan je meteen veel schilderijen van Van Gogh zien. Hoef je ook geen uren in te hangen. Misschien op de route meteen Amersfoort of Utrecht meenemen.

Volendam vond ik trouwens weinig aan. Scheveningen vind ik zo'n betonbak.
Misschien ergens op 4 mei naar de dodenherdenking? Dat vonden “mijn” toeristen een aantal jaar geleden heel indrukwekkend.
calvijn1 schreef:
Zo mee eens. Dat houdt het beeld ook in stand, om.die dingen ook te laten zien en niks anders.
Zowel de toeristische dingen bezoeken, want dat is leuk. Maar daarnaast ook iets anders van Nederland laten zien.
anoniem_67dd5a50e490c wijzigde dit bericht op 15-03-2025 08:26
Reden: aanvulling
18.75% gewijzigd
choca schreef:
15-03-2025 07:50
Misschien ergens op 4 mei naar de dodenherdenking? Dat vonden “mijn” toeristen een aantal jaar geleden heel indrukwekkend.
Als ze het interessant vinden zou ik dan naar de Canadese begraafplaats in Holten gaan.
Juist in 4/5 mei ligt de gemeenschappelijke geschiedenis van Canada en Nederland. En waarschijnlijk heeft de oorlog ook bijgedragen aan de emigratie van opa.

Wel kaarten reserveren
https://www.canadesebegraafplaatsholten ... reldoorlog.
anappleaday wijzigde dit bericht op 15-03-2025 08:23
19.09% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven