Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
maandag 10 maart 2025 om 10:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 16 maart 2025 om 11:49
Heb ik toch nog ergens aanleg voor

There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
You know it, and now I'm here.
zondag 16 maart 2025 om 11:53
Precies dat, ik geloof dat mijn kinderen een redelijk stabiele opvoeding hebben gehad. De leuke volwassenen die het zijn geworden komt vooral door hun eigen aanleg.
Maar mensen gaan voorbij
zondag 16 maart 2025 om 11:54
Noem je mensen ook zo makkelijk autist of adhd'er?charlottew88 schreef: ↑16-03-2025 11:23Ok misschien is hij geen narcist, maar wel een enorme tegendraadse eikel met een zeer groot ego.
zondag 16 maart 2025 om 12:33
zondag 16 maart 2025 om 12:34
zondag 16 maart 2025 om 12:43
Ooo vandaar zoveel voetballers. Dat brengt ook heel veel gezelligheid lees is altijd
Maar mensen gaan voorbij
zondag 16 maart 2025 om 12:46
Ach ja, hoe kan ik die nou vergeten. Is in een team gamen eigenlijk ook een teamsport?
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
zondag 16 maart 2025 om 13:05
Als de kinderen van Joppie een leven hadden zoals ik bij sommige kinderen van mijn werk heb gezien waren het ook geen leuke en gezellige volwassenen geworden.
Het moet er in aanleg zijn, maar als het in de nurture niet gevoed wordt houdt het toch echt op.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
zondag 16 maart 2025 om 13:12
Maar toch hebben die kinderen van jouw werk misschien wel broers of zussen die het overal gewoon ‘lekker’ doen.
Dat zie ik ook op mijn werk namelijk.
Maar iets dichterbij huis; ik zie bepaalde eigenschappen van mijn kind waarvan ik toch denk dat daar veel invloed vanuit mij te zien is. En anderzijds denk ik toch ook; je hoeft helemaal geen top-opvoeder te zijn.
•
zondag 16 maart 2025 om 13:17
zondag 16 maart 2025 om 13:28
Nee hoor.Frizz schreef: ↑16-03-2025 13:12Maar toch hebben die kinderen van jouw werk misschien wel broers of zussen die het overal gewoon ‘lekker’ doen.
Maar iets dichterbij huis; ik zie bepaalde eigenschappen van mijn kind waarvan ik toch denk dat daar veel invloed vanuit mij te zien is. En anderzijds denk ik toch ook; je hoeft helemaal geen top-opvoeder te zijn.
zondag 16 maart 2025 om 13:48
Mwoa. Ik zie bij veel van mijn cliënten (volwassenen met een of meerdere diagnoses en vaak ook een verslaving) dat de siblings ook "iets" hebben.
TAFKAPML
zondag 16 maart 2025 om 14:04
Ah, nu weet ik weer waar het allemaal mis is gegaan.
zondag 16 maart 2025 om 14:28
Ik werk in een beetje de zelfde sector. En er zijn zeker ook kinderen zonder zogenaamde ‘kindfactoren’ (stom woord) of kinderen uit dergelijke situaties die als volwassene ‘gewoon’ meedraaien in de maatschappij. Achter de voordeur speelt er vaak wel wat (of van alles), maar niet iedereen uit een verwaarlozend of mishandelend gezin belandt in de goot.
Dat zien we hier op het forum toch ook? Genoeg forummers die een rottige jeugd hebben gehad.
Dat zien we hier op het forum toch ook? Genoeg forummers die een rottige jeugd hebben gehad.
•
zondag 16 maart 2025 om 14:57
Wat wrsch ook nog deels genetisch is.Frizz schreef: ↑16-03-2025 13:12Maar toch hebben die kinderen van jouw werk misschien wel broers of zussen die het overal gewoon ‘lekker’ doen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zondag 16 maart 2025 om 14:59
De paardenbloemen en de orchideeën.Frizz schreef: ↑16-03-2025 14:28Ik werk in een beetje de zelfde sector. En er zijn zeker ook kinderen zonder zogenaamde ‘kindfactoren’ (stom woord) of kinderen uit dergelijke situaties die als volwassene ‘gewoon’ meedraaien in de maatschappij. Achter de voordeur speelt er vaak wel wat (of van alles), maar niet iedereen uit een verwaarlozend of mishandelend gezin belandt in de goot.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zondag 16 maart 2025 om 15:20
zondag 16 maart 2025 om 17:10
Lady*Voldemort schreef: ↑16-03-2025 15:20Die zijn lang niet allemaal even fantastisch terechtgekomen hoor.
Nee. Maar ja, de vraag is in deze ook; wanneer ben je goed terechtgekomen? Hoe meet je dat?
•
zondag 16 maart 2025 om 17:18
Jij insinueert zelf dat al die forummers die een kutjeugd hebben gehad niet in de goot terechtgekomen zijn. Voor mezelf sprekend: ik ben inderdaad niet in de goot gekomen, maar het had best gekund. En het is nou ook weer niet dat ik poepgelukkig ben met mijn bestaan, ik hou mezelf overeind en dat is het wel zo'n beetje. Gelukkig beschik ik over een flinke dosis humor en ik stel niet zoveel eisen aan het leven, dus voor mij is het wel te doen. Maar humor en neiging tot tevredenheid zijn ook maar karaktereigenschappen die niet iedereen gegeven zijn.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 17:22
Kut jeugd gehad en terechtgekomen. Goed? Weet ik niet, kan vast altijd beter maar tevreden en daar ben ik al content mee.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 16-03-2025 17:26
0.18% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 16 maart 2025 om 17:25
Nou nee, ik scheer niet alle forummers met een rottige jeugd over één kam.
En wanneer ben je goed terecht gekomen? Als je niet gedetineerd bent? Geen uitkering krijgt? Niet ongelukkig bent? Nooit naar de ggz bent geweest?
Valt dus niet te meten.
Ik zie in mijn sector kinderen waarvan de ene uit het gezin gewapende overvallen pleegt en de ander een braverd is met goeie cijfers.
Volwassenen met verslavingen en schulden, waarvan siblings goeie banen hebben en een gezin.
En natuurlijk allerlei andere varianten hierop.
En wanneer ben je goed terecht gekomen? Als je niet gedetineerd bent? Geen uitkering krijgt? Niet ongelukkig bent? Nooit naar de ggz bent geweest?
Valt dus niet te meten.
Ik zie in mijn sector kinderen waarvan de ene uit het gezin gewapende overvallen pleegt en de ander een braverd is met goeie cijfers.
Volwassenen met verslavingen en schulden, waarvan siblings goeie banen hebben en een gezin.
En natuurlijk allerlei andere varianten hierop.
•