
Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
vrijdag 14 maart 2025 om 16:13
Hier door een koopster over laten halen om Mondial te gebruiken, want ja het is goedkoper dan DHL. En ja hoor pakket kwijtgeraakt. Nu nog maar extra benadrukt in mijn profiel dat ik niet met Homer of Mondial verzend. Het aantal keren dat spullen daar kwijt is geraakt is niet te tellen meer zo onderhand.
vrijdag 14 maart 2025 om 17:35
Gizz1979 schreef: ↑14-03-2025 16:13Hier door een koopster over laten halen om Mondial te gebruiken, want ja het is goedkoper dan DHL. En ja hoor pakket kwijtgeraakt. Nu nog maar extra benadrukt in mijn profiel dat ik niet met Homer of Mondial verzend. Het aantal keren dat spullen daar kwijt is geraakt is niet te tellen meer zo onderhand.
Ik heb al heel veel gekocht en verkocht dat verstuurd is met Mondial of Homerr, tot nu toe ging dat steeds prima. Maar nu heb ik iets gekocht dat op 13 februari verstuurd is en ‘bij de chauffeur’ volgens Homerr. Nog wel een mailtje van Homerr gehad met excuses voor de vertraging, en daar blijft het bij. Als ik het over een week nog niet heb, moet ik het melden bij Vinted. Ik heb weinig hoop dat het alsnog komt, maar ga ervan uit dat Vinted het netjes op lost. Verkoper haar geld en ik m’n geld terug neem ik aan. Wel jammer, want ik heb liever de kleding die ik gekocht heb.
Maar ik begrijp dat het dus wel vaker fout gaat bij Mondial en Homerr.
zaterdag 15 maart 2025 om 08:21
Ik heb dezelfde ervaring als jij. Ook met Homerr en Mondial weinig problemen. Soms is een pakketje vertraagd, maar komt dan wel aan. Dat had ik trouwens laatst met DPD.Jeetjejee schreef: ↑14-03-2025 17:35Ik heb al heel veel gekocht en verkocht dat verstuurd is met Mondial of Homerr, tot nu toe ging dat steeds prima. Maar nu heb ik iets gekocht dat op 13 februari verstuurd is en ‘bij de chauffeur’ volgens Homerr. Nog wel een mailtje van Homerr gehad met excuses voor de vertraging, en daar blijft het bij. Als ik het over een week nog niet heb, moet ik het melden bij Vinted. Ik heb weinig hoop dat het alsnog komt, maar ga ervan uit dat Vinted het netjes op lost. Verkoper haar geld en ik m’n geld terug neem ik aan. Wel jammer, want ik heb liever de kleding die ik gekocht heb.
Maar ik begrijp dat het dus wel vaker fout gaat bij Mondial en Homerr.
zaterdag 15 maart 2025 om 08:38
Ik heb met Homer en Mondial ook nooit problemen eigenlijk. Wel eens een lange vertraging maar kwam uiteindelijk wel.
Ik gebruik wel altijd geprinte verzendlabels, nooit digitaal misschien maakt dat nog verschil dat het minder snel kwijtraakt?
Enige die ik niet meer gebruik is DPD, daar werd telkens de status niet geupdate, alsof je het pakket niet verzonden hebt. Soms kwam het goed, soms niet ondanks verzendbewijs..
Ik gebruik wel altijd geprinte verzendlabels, nooit digitaal misschien maakt dat nog verschil dat het minder snel kwijtraakt?
Enige die ik niet meer gebruik is DPD, daar werd telkens de status niet geupdate, alsof je het pakket niet verzonden hebt. Soms kwam het goed, soms niet ondanks verzendbewijs..
zaterdag 15 maart 2025 om 09:17
I gebruik ook de geprinte labels. Er zit van beide ook maar 1 toko een beetje in de buurt waar ik het kan afleveren, dus misschien heb ik pech dat het daar steeds verdwijnt, maar ik begin er niet meer aan.Evy schreef: ↑15-03-2025 08:38Ik heb met Homer en Mondial ook nooit problemen eigenlijk. Wel eens een lange vertraging maar kwam uiteindelijk wel.
Ik gebruik wel altijd geprinte verzendlabels, nooit digitaal misschien maakt dat nog verschil dat het minder snel kwijtraakt?
Enige die ik niet meer gebruik is DPD, daar werd telkens de status niet geupdate, alsof je het pakket niet verzonden hebt. Soms kwam het goed, soms niet ondanks verzendbewijs..
zaterdag 15 maart 2025 om 14:49
Hier wordt mijn geduld behoorlijk op de proef gesteld. Item gekocht, verkoper deed het niet op de post maar ik kreeg berichtje dat het wegens ziekte niet gelukt was op tijd te verzenden. Prima. Afgesproken dat ze het nogmaals zou uploaden en ik nogmaals zou kopen... Maar inmiddels zijn we weer 3 dagen verder en zei ze gisteren te verzenden. Hoe moeilijk kan het zijn? Homerr gaat ook wel 2 weken duren dus dan ben ik in totaal 4 weken verder. Dan is de lol er ook wel een beetje vanaf. Zag te laat dat verkoper vaak niet verstuurt.
zaterdag 15 maart 2025 om 15:11
Homerr is vooral heel erg langzaam, en als er wat mis gaat zijn ze gewoon niet bereikbaar.Jeetjejee schreef: ↑14-03-2025 17:35Ik heb al heel veel gekocht en verkocht dat verstuurd is met Mondial of Homerr, tot nu toe ging dat steeds prima. Maar nu heb ik iets gekocht dat op 13 februari verstuurd is en ‘bij de chauffeur’ volgens Homerr. Nog wel een mailtje van Homerr gehad met excuses voor de vertraging, en daar blijft het bij. Als ik het over een week nog niet heb, moet ik het melden bij Vinted. Ik heb weinig hoop dat het alsnog komt, maar ga ervan uit dat Vinted het netjes op lost. Verkoper haar geld en ik m’n geld terug neem ik aan. Wel jammer, want ik heb liever de kleding die ik gekocht heb.
Maar ik begrijp dat het dus wel vaker fout gaat bij Mondial en Homerr.
Homerr verwijst naar vinted en andersom
Ik snap ook niet hoe ze pakketten kwijt kunnen raken als er gewoon een label op zit, en je door moet geven wat er in het vermiste pakket zit. Dan moet er toch gewoon 1+ 1 gedaan kunnen worden?
We hebben hier een pakje waarvan het label beschadigd is, en er zit een rode broek in, maat M merk X. In het systeem staat dat een pakje met rode broek, maat M merk X vermist is, probleem opgelost.
Maar nu denk ik vast te simpel..
zaterdag 15 maart 2025 om 20:33
Lemon_Pledge schreef: ↑15-03-2025 15:11Homerr is vooral heel erg langzaam, en als er wat mis gaat zijn ze gewoon niet bereikbaar.
Homerr verwijst naar vinted en andersom
Als het er eind volgende week nog niet is moet ik er een melding van maken bij Vinted, nog even uitzoeken hoe dat werkt want ik heb dit (gelukkig!) nog nooit eerder gehad. Maar ik hoop wel dat ik dan m’n geld terug krijg! Het gaat om €40, voor mij een dure aankoop op Vinted. Maar volgens mij heb ik alleen met Vinted te maken toch?
zaterdag 15 maart 2025 om 21:11
Ja. Maar ik vond het mateloos frustrerend dat pakjes dus gewoon verdwijnen en het lijkt niemand iets te interesseren.Jeetjejee schreef: ↑15-03-2025 20:33Als het er eind volgende week nog niet is moet ik er een melding van maken bij Vinted, nog even uitzoeken hoe dat werkt want ik heb dit (gelukkig!) nog nooit eerder gehad. Maar ik hoop wel dat ik dan m’n geld terug krijg! Het gaat om €40, voor mij een dure aankoop op Vinted. Maar volgens mij heb ik alleen met Vinted te maken toch?
Geld kwam uiteindelijk wel terug, maar het was gewoon een hele goede deal op vinted en dat kun je natuurlijk niet vervangen
zaterdag 15 maart 2025 om 21:29
Lemon_Pledge schreef: ↑15-03-2025 21:11Ja. Maar ik vond het mateloos frustrerend dat pakjes dus gewoon verdwijnen en het lijkt niemand iets te interesseren.
Geld kwam uiteindelijk wel terug, maar het was gewoon een hele goede deal op vinted en dat kun je natuurlijk niet vervangen
Het is inderdaad stom dat pakjes verdwijnen. En ik heb ook liever m’n pakketje dan m’n geld terug. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het binnen een paar dagen alsnog komt.
zondag 16 maart 2025 om 15:30
Weten jullie hoe snel Vinted een koop annuleert als verkoper volgens systeem niet heeft verstuurt? Daarmee bedoel ik: meteen dezelfde dag, de dag erna of langer?
Mijn verkoper zegt dat ze het item heeft ingeleverd, maar volgens het systeem maakte ze gisteravond pas een label van Homerr aan (paar minuten voordat ze antwoord stuurde).
En volgens systeem is ie niet verstuurd, maar de uiterlijke verzenddatum is morgen. Of kan verkoper alsnog aangeven dat het is verstuurd? (Ervan uitgaande dat ze waarheid spreekt, haar reviews zijn goed)
Ik wil niet dat ie geannuleerd wordt of mijn geld terug, want ik zocht al heel lang naar het item
Mijn verkoper zegt dat ze het item heeft ingeleverd, maar volgens het systeem maakte ze gisteravond pas een label van Homerr aan (paar minuten voordat ze antwoord stuurde).
En volgens systeem is ie niet verstuurd, maar de uiterlijke verzenddatum is morgen. Of kan verkoper alsnog aangeven dat het is verstuurd? (Ervan uitgaande dat ze waarheid spreekt, haar reviews zijn goed)
Ik wil niet dat ie geannuleerd wordt of mijn geld terug, want ik zocht al heel lang naar het item

If chocolate can't fix it, it's a real problem
zondag 16 maart 2025 om 16:13
Volgens mij de dag nadat de uiterste verzenddatum is verstreken.Pochacco schreef: ↑16-03-2025 15:30Weten jullie hoe snel Vinted een koop annuleert als verkoper volgens systeem niet heeft verstuurt? Daarmee bedoel ik: meteen dezelfde dag, de dag erna of langer?
Mijn verkoper zegt dat ze het item heeft ingeleverd, maar volgens het systeem maakte ze gisteravond pas een label van Homerr aan (paar minuten voordat ze antwoord stuurde).
En volgens systeem is ie niet verstuurd, maar de uiterlijke verzenddatum is morgen. Of kan verkoper alsnog aangeven dat het is verstuurd? (Ervan uitgaande dat ze waarheid spreekt, haar reviews zijn goed)
Ik wil niet dat ie geannuleerd wordt of mijn geld terug, want ik zocht al heel lang naar het item![]()
Net nog een bundel verkocht. Ik heb bundel korting aan en daar werd nog onder geboden. Tegelijkertijd ben ik ook blij er in een keer vanaf te zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 16 maart 2025 om 16:31
quote=Baggal post_id=35782608 time=1742137987 user_id=107413]
Volgens mij de dag nadat de uiterste verzenddatum is verstreken.
Ok, dank je wel. Dan heeft ze morgen nog om het juist in het systeem te krijgen (of alsnog te versturen
)
Ik heb een tijdje geleden mijn bundelkorting uitgezet (max 20%), ik verkocht heel weinig/ bijna nooit in bundels, dus had niet gevoel dat het uitmaakte.
Volgens mij de dag nadat de uiterste verzenddatum is verstreken.
Ok, dank je wel. Dan heeft ze morgen nog om het juist in het systeem te krijgen (of alsnog te versturen

Ik heb een tijdje geleden mijn bundelkorting uitgezet (max 20%), ik verkocht heel weinig/ bijna nooit in bundels, dus had niet gevoel dat het uitmaakte.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
zondag 16 maart 2025 om 16:36
dinsdag 18 maart 2025 om 21:16
Niet de reviews gelezen. Totaal score was 4.5 op 350 reviews. Dat vind ik prima en ze reageerde meteen en behulpzaam met maten op de vragen die ik stelde. Vind ik ook een check. Na eerste keer niet verzenden, stuurde ze meteen berichtje dat ze ziek was. Of ze nogmaals kon uploaden en reserveren voor me. Nou prima. Sindsdien komt ze met ene smoes na de andere (Homer was dicht, ik verzend morgen, etc.) tot 3x toe. Maar vandaag wederom verzenddatum verstreken. Na het lezen van alle reviews blijkt dit regelmatig te gebeuren.
Vind het vooral jammer dat het review systeem op Vinted niet goed werkt. Want als ik nu een negatieve review plaats, dan kan je er donder op zeggen dat ze mij ook 1 ster gaat geven. Ik ben echt voor een systeem waarbij alleen de ontvanger kan reviewen en de verkoper hooguit kan reageren.
woensdag 19 maart 2025 om 12:38
Dat vind ik ook bezwaarlijk. De ene dame die de kapotte trui en vieze en kapotte jurk stuurde, heeft van mij geen feedback gekregen, omdat ik mij zou kunnen voorstellen dat ze mij dan ook een ster geeft. Uiteindelijk heeft ze de retour “gewoon” geaccepteerd, maar ik blijf het gek vinden dat iemand dat soort kapotte troep upload en verstuurt.Nadinexxx schreef: ↑18-03-2025 21:16
Vind het vooral jammer dat het review systeem op Vinted niet goed werkt. Want als ik nu een negatieve review plaats, dan kan je er donder op zeggen dat ze mij ook 1 ster gaat geven. Ik ben echt voor een systeem waarbij alleen de ontvanger kan reviewen en de verkoper hooguit kan reageren.
Ik heb zelf net weer een grote opruiming gehouden in de kast van mijn kind en weer een heleboel dingen op Vinted gezet. Hopelijk snel weg…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 19 maart 2025 om 14:24
Nee, je geeft aan akkoord te gaan en dan kan de koper het voor het lagere bedrag kopen. Het gebeurt ook wel eens dat iemand dan vervolgens niets laat horen. Heel irritant.Vienna1984 schreef: ↑19-03-2025 14:01Heb weer een vraagje: als de koper een bod doet en je accepteert dit bod, moet je daarna nog iets doen (als verkoper)? Krijgt de koper dan automatisch een mogelijkheid om het bod te betalen?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 19 maart 2025 om 14:24
woensdag 19 maart 2025 om 14:26
Precies dit. Je kunt ook een tegenbod doen aan de aspirant koper. Ik heb er nu een jurkje van Trotters op staan voor £9 waar net £7 op geboden is. Dan zou ik bijvoorbeeld niet akkoord kunnen gaan en £8 kunnen aanbieden en zien of de koper dat wil.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 19 maart 2025 om 18:40
Ik herken dit niet. Misschien maakt het depot in jouw regio er een zooitje van? DHL Almere schijnt ook dramaa te zijn.Gizz1979 schreef: ↑14-03-2025 16:13Hier door een koopster over laten halen om Mondial te gebruiken, want ja het is goedkoper dan DHL. En ja hoor pakket kwijtgeraakt. Nu nog maar extra benadrukt in mijn profiel dat ik niet met Homer of Mondial verzend. Het aantal keren dat spullen daar kwijt is geraakt is niet te tellen meer zo onderhand.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in