Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1232 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Baggal schreef:
19-03-2025 14:24
Nee, je geeft aan akkoord te gaan en dan kan de koper het voor het lagere bedrag kopen. Het gebeurt ook wel eens dat iemand dan vervolgens niets laat horen. Heel irritant.
Je kunt ook bod van meerdere bieders accepteren. Wie het eerst betaald, heeft de deal. Vaak hoor je niks meer van bieders, ik accepteer dus ook gewoon een tweede bod.
Mugske schreef:
19-03-2025 18:44
Je kunt ook bod van meerdere bieders accepteren. Wie het eerst betaald, heeft de deal. Vaak hoor je niks meer van bieders, ik accepteer dus ook gewoon een tweede bod.
Ja, idd. Ik heb net weer een aantal dingen verkocht, dus dit weekend ga ik het allemaal wegbrengen. Wat ik soms wel irritant vind is wanneer mensen echt 30-40% onder de vraagprijs bieden. Ik vraag doorgaans echt geen gekke bedragen… Een Chloe jumpsuit voor £7.50 en dan wordt er £4.50 of £5 geboden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
20-03-2025 11:57
Ja, idd. Ik heb net weer een aantal dingen verkocht, dus dit weekend ga ik het allemaal wegbrengen. Wat ik soms wel irritant vind is wanneer mensen echt 30-40% onder de vraagprijs bieden. Ik vraag doorgaans echt geen gekke bedragen… Een Chloe jumpsuit voor £7.50 en dan wordt er £4.50 of £5 geboden.

Ik zei het al eerder: zulke lage prijzen trekken dit soort bieders aan.
Such fun!1
MarindaH schreef:
20-03-2025 12:41
Ik zei het al eerder: zulke lage prijzen trekken dit soort bieders aan.
Ja, tegelijkertijd verkoop ik zo’n artikel ook niet als ik er het er voor £15 op zet. Van £4.50 is de bieder nu naar £5 gegaan :-D .

Het staat nu al 16 keer als favoriet bij anderen, dus voor £7 of £7.50 raak ik het wel kwijt (en vind dat een prima bedrag).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb ook het gevoel dat kleine prijzen juist uitlokken om 40% af te dingen.
Op 7 euro 4,50 bieden voelt nog wel OK. Het netto gat is niet zo groot. Terwijl 25 euro onder de vraagprijs gaat zitten, voelt onfatsoenlijker, terwijl het percentueel hetzelfde kan zijn.

Tegelijkertijd vind ik het ook irritant als iets er voor 2,50 op staat en iemand gaat 2 euro bieden. Dan denk ik altijd: echt, die 50 cent maakt het verschil of je het wil hebben of niet?
care_ schreef:
20-03-2025 14:13

Tegelijkertijd vind ik het ook irritant als iets er voor 2,50 op staat en iemand gaat 2 euro bieden. Dan denk ik altijd: echt, die 50 cent maakt het verschil of je het wil hebben of niet?
Op vinted helaas vaak wel. Snap ik ook niet.
Ik heb een x een topje er op gezet voor 5 euro. Werd 120 x in de favorieten gezet, heb een x of 10 een bod gehad variërend van 3 tot 4,50. Heb ik niet geaccepteerd. Toen heb ik het eraf gehaald, er weer op gezet voor 7.50. Toen was ik het binnen een uur kwijt voor de vraagprijs, nadat ik eerst haar bod van 5 euro had afgewezen.

Ik denk dus dat te lage prijzen inderdaad uitnodigen tot belachelijk biedingen en andersom niet perse zorgen dat het sneller verkoopt
Bedankt voor de informatie over biedingen. Was dus ' braaf' aan het wachten op de eerste bieder, terwijl ik nog andere biedingen kreeg.

Begrijp echt niets van wat nu wel en niet snel verkoopt. Vandaag een broek geplaatst, binnen de 10 minuten voor de vraagprijs verkocht. Een paar schoenen dat veel animo en biedingen krijgt, geraakt niet verkocht. Nope ben nog niet mee met de werking van Vinted.
care_ schreef:
Op 7 euro 4,50 bieden voelt nog wel OK. Het netto gat is niet zo groot. Terwijl 25 euro onder de vraagprijs gaat zitten, voelt onfatsoenlijker, terwijl het percentueel hetzelfde kan zijn.

Dat valt mij ook op. Als ik iets voor 60 euro aanbied krijg ik 0 biedingen, pas ik het aan naar 30 euro dan krijg ik ineens flink wat biedingen
care_ schreef:

Kennelijk wel. Ik kreeg gisteren zowaar een smeekbede op een artikel: “£5 is all I can afford please” Is ook nieuw.
Ik heb iets online staan dat nieuw is. Ik vraag er 9 euro voor, nieuwprijs is 25 euro. Kreeg ik een bod 5,5 euro dus ik geef aan 8 euro. Weer een tegenbod 6, ik 8 euro. Hoor ik weken niks. Biedt die persoon 6,50. Voor minder dan 8 euro gaat het niet weg. Helemaal niet als iemand zo irritant biedt. Ik heb de tijd :lol:
We’re all mad here
care_ schreef:

Soms wel ja. Voorbeeld: item van oorspronkelijk €4 - nieuw met kaartje en aangeboden voor €3. Met bescherming en verzenden erbij kom je dan fors hoger uit dan de oorspronkelijke prijs.

Het was uitverkocht in de winkel en ik wilde het graag hebben, dus toen heb ik toch die 40% eronder geboden en dat werd geaccepteerd.
Vanmorgen even heel hard gelachen… De verkoopster van de kapotte kleding :facepalm: (die gele trui met gat en de vieze jurk (met gat) van een paar weken terug). Ik had haar de volgende feedback (vertaald) gegeven:

3 sterren: twee items waren beschadigd (vlekken en gaten). Dat gezegd hebbende, ik kon deze op mijn kosten terugsturen en de verkoopster heeft dat bedrag terug betaald. De andere items zijn prima, dank.

Leek mij een nette feedback die recht deed aan de situatie. Kreeg ik terug:

Alle kleding was verkocht als gezien. Zoals gezegd in de advertentie er stond niet in excellente conditie. Twee kleine gaatjes aan de achterkant, kon nog gewoon gedragen worden. Jammer dat je teleurgesteld bent dat je de items niet kon houden en je terugbetaling. Ik dacht dat het alleen maar juist was dat je ze kon terugvragen sturen. Verwacht geen Moschino trui voor £3 in perfecte conditie.

:rofl:

Ik heb hier zo om moeten lachen, echt wat een idioot. Ze had de goederen omschreven als “goed” en de gaten en vlekken waren niet te missen en waren niet gefotografeerd :proud: . Dingen met enorme gaten/vlekken kun je gewoon niet meer verkopen, merk of geen merk.

Nou ja, ze heeft in ieder geval geen vervelende feedback teruggestuurd :-D .
Baggal schreef:
23-03-2025 07:59
Vanmorgen even heel hard gelachen… De verkoopster van de kapotte kleding :facepalm: (die gele trui met gat en de vieze jurk (met gat) van een paar weken terug). Ik had haar de volgende feedback (vertaald) gegeven:

3 sterren: twee items waren beschadigd (vlekken en gaten). Dat gezegd hebbende, ik kon deze op mijn kosten terugsturen en de verkoopster heeft dat bedrag terug betaald. De andere items zijn prima, dank.

Leek mij een nette feedback die recht deed aan de situatie. Kreeg ik terug:

Alle kleding was verkocht als gezien. Zoals gezegd in de advertentie er stond niet in excellente conditie. Twee kleine gaatjes aan de achterkant, kon nog gewoon gedragen worden. Jammer dat je teleurgesteld bent dat je de items niet kon houden en je terugbetaling. Ik dacht dat het alleen maar juist was dat je ze kon terugvragen sturen. Verwacht geen Moschino trui voor £3 in perfecte conditie.

:rofl:

Ik heb hier zo om moeten lachen, echt wat een idioot. Ze had de goederen omschreven als “goed” en de gaten en vlekken waren niet te missen en waren niet gefotografeerd :proud: . Dingen met enorme gaten/vlekken kun je gewoon niet meer verkopen, merk of geen merk.

Nou ja, ze heeft in ieder geval geen vervelende feedback teruggestuurd :-D .
Mijn ervaring is dat alles een categorie hoger aangeboden wordt. Dus vaak dingen die een keer gedragen zijn als 'nieuw zonder prijskaartje ', dingen die eigenlijk gewoon ok zijn als 'zeer goed' en gaten en vlekken dus als 'goed'. Op zich kan je dat nog wel verkopen maar dan moet je er duidelijk over zijn. Al vraag ik me dan altijd af wie dat koopt. Mijn vriend zegt dan altijd: er zitten veel mensen op Vinted die er niet net als jij voor de lol op zitten maar echt noodgedwongen. Dat houd ik dan maar ik gedachte.
Dit zijn alle staten die je kunt kiezen:

Nieuw met prijskaartje: Net als in de winkel. De kaartjes zitten er nog aan en/of het artikel zit in de originele verpakking. Nooit gebruikt en heeft geen gebreken.

Nieuw zonder prijskaartje: Gloednieuw, maar er zitten kaartjes meer aan of originele verpakking ontbreekt. Nooit gebruikt en heeft geen gebreken.

Heel goed: Een paar keer gebruikt, maar ziet er nog prima uit. Het kan een paar kleine imperfecties hebben, die duidelijk worden getoond en beschreven in de advertentie.

Goed: Gebruikt, en het kan een paar kleine imperfecties hebben, die duidelijk worden getoond en beschreven in de advertentie.

Veelgebruikt: Vaak gebruikt, met imperfecties en tekenen van gebruik, die duidelijk worden getoond en beschreven in de advertentie.
TAFKAPML
Bij goed ga ik er van uit dat het afgeragd is.
Selecteer ik ook nooit als ik iets zoek.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
23-03-2025 11:51
Ik zet mijn items meestal op goed. Dan heb ik het al gedragen en niet een paar keer. Maar dat zegt bij mij niks over eventuele imperfecties. Als die er zijn kies ik voor veelgebruikt met foto’s van de beschadiging.

Bij goed staat dat het item beschadigingen kán hebben. Hoeft dus niet zo te zijn. Zonder foto’s van de beschadigingen mag je er vanuit gaan dat het vaak gedragen is zonder beschadigingen, vind ik.
Safrat schreef:
23-03-2025 12:09
Ik zet mijn items meestal op goed. Dan heb ik het al gedragen en niet een paar keer. Maar dat zegt bij mij niks over eventuele imperfecties. Als die er zijn kies ik voor veelgebruikt met foto’s van de beschadiging.

Bij goed staat dat het item beschadigingen kán hebben. Hoeft dus niet zo te zijn. Zonder foto’s van de beschadigingen mag je er vanuit gaan dat het vaak gedragen is zonder beschadigingen, vind ik.
In de praktijk is dat dus niet zo.
Ik denk dat jij jezelf tekort doet door nu niet voor zeer goed te kiezen
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
23-03-2025 12:20
In de praktijk is dat dus niet zo.
Ik denk dat jij jezelf tekort doet door nu niet voor zeer goed te kiezen
Misschien ja. Ik ga vooral uit van het aantal keer dragen. Items met veel beschadigingen doe ik in de kledingbak of ik gooi het weg.
Purrmaid schreef:
Ik begin te begrijpen waarom ik telkens zo'n positieve feedback krijg met enige verbazing en uitroeptekens. Ik hou me aan de omschrijving van Vinted en mijn prijzen zijn laag.
Purrmaid schreef:
Van goed verwacht ik ook gedragen, maar zeker geschikt voor een volgende ronde. Hier heb je ook “satisfactory” als “laagste categorie”. Dat komt neer op “voldoende”. Daarvan verwacht ik wel gebruikssporen, maar zeker geen gore vlekken of grote gaten. Iets als goed verkopen is niet synoniem aan afgeragde rommel.
Als er beschadigingen zijn, dan horen die ook bij 'goed' beschreven te worden.
Safrat schreef:
23-03-2025 14:15
Misschien ja. Ik ga vooral uit van het aantal keer dragen. Items met veel beschadigingen doe ik in de kledingbak of ik gooi het weg.
Precies. Grote beschadigingen of vieze vlekken zijn domweg niet verkoopbaar. Ik verkoop alleen zaken waarvan ik vermoed dat de ontvanger ook blij is met de aankoop.
Mugske schreef:
23-03-2025 16:10
Als er beschadigingen zijn, dan horen die ook bij 'goed' beschreven te worden.

Hoort wel ja.

Maar ik heb genoeg pillende lilleke afgeragde zooi gezien die ze gewoon als goed of zelfs zeer goed durven aan te bieden zonder iets in de omschrijving.
TAFKAPML
Ik koop veel op Vinted en wat ik het meest irritant vind is als er bij status staat 'New without tags' en dan in de beschrijving: 1 of 2x gedragen. Dat is dus niet NWT.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven