Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
maandag 10 maart 2025 om 10:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 20 maart 2025 om 19:57
Ik had nog een aanvulling geplaatst. Dat jij het inderdaad niet zo bot schreef als Lorrelies. Ik had te snel gelezen en geoordeeld. Sorry.

donderdag 20 maart 2025 om 19:59
Dat is het al. Je moet alleen aan heel strenge voorwaarden voldoen. En dat is van de ene kant goed, maar het is een lange en onzekere weg.Joppie schreef: ↑20-03-2025 19:56Het wordt tijd dat euthanasie ook legaal wordt bij geestelijk lijden.
Mijn moeder gaat van ziekenhuis naar revalidatieoord en dat is best verdrietig maar ik heb vandaag zo ongelooflijk goed nieuws gehad over een dapper gezin waar het eindelijk wat voorspoediger gaat. Ik ben zo ongelooflijk trots op die mensen![]()
En fijn je positieve berichtje.

donderdag 20 maart 2025 om 20:06
Noah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 19:59Dat is het al. Je moet alleen aan heel strenge voorwaarden voldoen. En dat is van de ene kant goed, maar het is een lange en onzekere weg.
En fijn je positieve berichtje.

Maar mensen gaan voorbij
donderdag 20 maart 2025 om 20:08
NoahNoah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 20:01Ik ben al anderhalve dag niet meer suïcidaal. Gaat de goede kant op, hoop ik.

donderdag 20 maart 2025 om 20:09
Dat zijn goeie berichten!Noah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 20:01Ik ben al anderhalve dag niet meer suïcidaal. Gaat de goede kant op, hoop ik.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
donderdag 20 maart 2025 om 20:44
Oh fijn Noah!!Noah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 20:01Ik ben al anderhalve dag niet meer suïcidaal. Gaat de goede kant op, hoop ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 20 maart 2025 om 20:54
Noah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 20:01Ik ben al anderhalve dag niet meer suïcidaal. Gaat de goede kant op, hoop ik.

donderdag 20 maart 2025 om 21:15
Ik begrijp dit niet goed, hoor. Doet me denken aan bijvoorbeeld campagnes tegen dierenmishandeling en de beelden die daarbij gepresenteerd worden. Ik word er naar van, maar goh, ik ben al zeer bezig met dierenwelzijn. Ik vind jouw woordkeus in dit topic ook naar en je reactie dat het dan goed duidelijk overgekomen is ongepast en vooral ook raar omdat helemaal niemand hier suïcide liep te romantiseren of te idealiseren.Lorrelies schreef: ↑20-03-2025 19:09Dit stukje bedoel je :
[....]. Dat wil toch iedereen in zijn donkerste dagen
Ja dat smerig plastisch. Er is namelijk niks moois aan een zelf gekozen dood door suïcide. Dus dat is goed duidelijk overgekomen.
Wat ik heel akelig vind is dat je mij hier probeert te framen en dat ik nu dus zou moeten zeggen of ik wel of niet suïcide van dichtbij heb meegemaakt en dat wat ik daarop zeg meer of minder gewicht aan mijn woorden geeft.
Dikke doei!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 20 maart 2025 om 21:15
Ik hoop het ookNoah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 20:01Ik ben al anderhalve dag niet meer suïcidaal. Gaat de goede kant op, hoop ik.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

donderdag 20 maart 2025 om 21:45
Rafael van der Vaart.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 20 maart 2025 om 21:49

donderdag 20 maart 2025 om 21:57
Noah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 21:54Waarom is dat beter? Er zijn ook onderwerpen waar ik liever niet over napraat. Ook maar niet meer over praten dan?
Er staat dan ook nergens dat het beter is. Of dat jij er niet over mag napraten.
Ik praat voor mezelf. Mijn voorkeur.
Ik heb op mijn werk al genoeg van dit, net als gezeur over eten. Heb ik ook geen zin aan.
Ik heb het liever over de topics.
purrmaid wijzigde dit bericht op 20-03-2025 21:57
2.46% gewijzigd
TAFKAPML
donderdag 20 maart 2025 om 21:57
Mss moet je het niet allemaal zo op jezelf betrekken.Noah_Bloem schreef: ↑20-03-2025 21:54Waarom is dat beter? Er zijn ook onderwerpen waar ik liever niet over napraat. Ook maar niet meer over praten dan?
IK vind het niet nodig om over suïcide na te praten.
Mag IK dat vinden?
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt

donderdag 20 maart 2025 om 22:02
Adem in adem uit. En lees het opnieuw.
Nergens staat wat jij nu denkt te lezen.
TAFKAPML