Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV
vrijdag 21 maart 2025 om 20:53

vrijdag 21 maart 2025 om 20:59
LemoosGaatDoor schreef: ↑21-03-2025 20:50Ja maar daar begon mijn rant ook mee, reageren op iemand die zich daar ook groen en geel aan ergerde![]()
O ja, niet ver genoeg teruggelezen.

Bij mij begint het al met openkrijgen, dat gaat veel stroever. Vervolgens moet je dan schenken terwijl dat ding in de weg zit. Stom systeem.
vrijdag 21 maart 2025 om 21:02
Breek mij de bek niet open. Ik heb er een nagelclipper voor aangeschaft. Als zoon alle doppen direct na thuiskomst losschroeft, dan clip ik dat stukje verbindingsplastic door en draai ze er weer op. Zit anders een halve dag te wachten totdat hij uit school komt om een glas prik te kunnen drinken. Steeds de puber van de buren lastig gaan vallen is ook weer zoiets.

vrijdag 21 maart 2025 om 21:03
Ja ik vind het ook stroever en inderdaad dat schenken zo stom.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 21 maart 2025 om 23:28
Ik ook. Kan ook niet mijn oren klaren. Assistente van HA geeft alleen advies gericht op voorhoofd-bijholteontsteking maar ik heb dat zeker weten niet. Vaak genoeg gehad om het verschil met nu te merken. Eerste week blaffen als een schorre zeeleeuw en nu continu kriebelhoest.Murgatroyd schreef: ↑21-03-2025 22:35Ik heb nu al 2 weken een rothoest uit de hel en keelpijn en niks helpt![]()
zaterdag 22 maart 2025 om 15:15
zondag 23 maart 2025 om 08:14
zondag 23 maart 2025 om 18:06
Oei dat klinkt erg pijnlijk.
Maar mensen gaan voorbij
maandag 24 maart 2025 om 08:21
Ik las hier laatst iets over, al was dat wel over de Amerikaanse variant.
Dat alsjeblieft impliceert dat ze je een gunst verlenen, maar geen probleem dat het normaal is om te helpen.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 24 maart 2025 om 12:26
Ah wat mooi uitgelegd.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
maandag 24 maart 2025 om 15:33
Auw!
Je pense donc je suis
maandag 24 maart 2025 om 15:35
Interessant uitleg! Al zeg ik soms ook "geen probleem". Maar ook "alsjeblieft".
Je pense donc je suis
maandag 24 maart 2025 om 15:39
dat zou ik scharen onder You're welcomeLemoosGaatDoor schreef: ↑24-03-2025 15:36En wat nu als je als standaardreactie zegt: ‘graag gedaan’?
maandag 24 maart 2025 om 15:57
Sorry, ik vind die uitleg gewoon hilarisch. De meesten is het gewoon zo aangeleerd, hetgeen ze zeggen. Het ‘graag gedaan’ is erin geramd toen ik daar oud genoeg voor was. In het Frans werd ik geacht standaard een ‘de rien’ eruit te gooien al stond het zweet op mijn gezicht van inspanning.
Ik denk zelf eerder aan het afnemen van formaliteiten. Ik ben van de lichting die ‘graag gedaan/‘t was geen moeite’ erin gestampt kreeg. Mijn zoon zegt dat ook, zo heb ik het hem geleerd. ‘Geen probleem’ is voor mijn gevoel iets wat je zegt tegen goede bekenden/vrienden, niet in een werksituatie tegen (vreemde) klanten.
Ik denk zelf eerder aan het afnemen van formaliteiten. Ik ben van de lichting die ‘graag gedaan/‘t was geen moeite’ erin gestampt kreeg. Mijn zoon zegt dat ook, zo heb ik het hem geleerd. ‘Geen probleem’ is voor mijn gevoel iets wat je zegt tegen goede bekenden/vrienden, niet in een werksituatie tegen (vreemde) klanten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in