online daten, mission (im)possible (?)
zaterdag 22 maart 2025 om 16:29
Hoe en waar deden jullie dat? Je partner leren kennen. Waar kom je ze nog tegen?
Zowel Parship, Bumble, match4me geprobeerd, maar tot nu toe weinig/geen echt passende profielen getroffen.
Als mannelijke 40-er uit Limburg (B), leven goed op orde, vrijetijdsactiviteiten, stabiel, gewoon net voorkomen, geen verslavingen en breed interesseveld zou je denken dat het geen onmogelijke opdracht zou zijn. En toch...
Alle tips over deftige dating welkom
Help
Zowel Parship, Bumble, match4me geprobeerd, maar tot nu toe weinig/geen echt passende profielen getroffen.
Als mannelijke 40-er uit Limburg (B), leven goed op orde, vrijetijdsactiviteiten, stabiel, gewoon net voorkomen, geen verslavingen en breed interesseveld zou je denken dat het geen onmogelijke opdracht zou zijn. En toch...
Alle tips over deftige dating welkom
zondag 23 maart 2025 om 07:44
Attraverso schreef: ↑23-03-2025 07:35In mijn geval (50+) Mannen die verzorgd zijn, single (echt single, die over hun ex zijn en geloof me, veel zijn dat niet) , geen jonge kinderen hebben, interessante hobby's, een leuk profiel, wat taalvaardig zijn, zelf hun plan kunnen trekken en geen vrouw zoeken om voor hen te koken/wassen,...
En die initiatief tonen, zelf ook eens iets bedenken en niet zeggen ‘verzin jij maar welke film/restaurant/activiteit we gaan doen, ik vind alles goed’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 23 maart 2025 om 07:44
Kan ik mij helemaal voorstellen. In in die leeftijdscategorie kan ik me voorstellen dat je ook wel iemand wil die wel ooit een (stabiele) relatie heeft gehád. Niet iemand die er 25 relaties van twee maanden op heeft zitten, of iemand die schoorvoetend zegt: ik ben nog maagd en heb tot een half jaar geleden bij mijn moeder gewoond.Attraverso schreef: ↑23-03-2025 07:35In mijn geval (50+) Mannen die verzorgd zijn, single (echt single, die over hun ex zijn en geloof me, veel zijn dat niet) , geen jonge kinderen hebben, interessante hobby's, een leuk profiel, wat taalvaardig zijn, zelf hun plan kunnen trekken en geen vrouw zoeken om voor hen te koken/wassen,...
zondag 23 maart 2025 om 11:43
ik heb eens op een profiel vermeld dat ik ‘redelijk’ in staat ben om de eigen teennagels te knippen, en dat dit geen basis voor zoektocht naar partner was.Dala schreef: ↑23-03-2025 07:44Kan ik mij helemaal voorstellen. In in die leeftijdscategorie kan ik me voorstellen dat je ook wel iemand wil die wel ooit een (stabiele) relatie heeft gehád. Niet iemand die er 25 relaties van twee maanden op heeft zitten, of iemand die schoorvoetend zegt: ik ben nog maagd en heb tot een half jaar geleden bij mijn moeder gewoond.
Toch een paar reacties gehad
zondag 23 maart 2025 om 11:47
malle_eppie schreef: ↑23-03-2025 11:43ik heb eens op een profiel vermeld dat ik ‘redelijk’ in staat ben om de eigen teennagels te knippen, en dat dit geen basis voor zoektocht naar partner was.
Toch een paar reacties gehad![]()
Voor mij zou dit soort ‘humor’ reden zijn om je weg te klikken.
Waarom is het met die mensen niks geworden?
zondag 23 maart 2025 om 13:19
Ja, begrijp ik. Het is niet ieders humor. Intussen zet ik zulke dingen niet meer, geen onnodige afknappers organiseren.
Waarom niks geworden? Had een goede vriendin kunnen zijn, maar ik voelde me niet chemisch aangetrokken.
zondag 23 maart 2025 om 13:54
Maar als dat jouw humor is, kun je het beter wel gebruikenmalle_eppie schreef: ↑23-03-2025 13:19Ja, begrijp ik. Het is niet ieders humor. Intussen zet ik zulke dingen niet meer, geen onnodige afknappers organiseren.
Je kunt beter je unieke kant tonen
Ook als 9 van de 10 vrouwen er jeuk van krijgt
zondag 23 maart 2025 om 13:58
Of mannen die zeggen de boot te hebben gemist, altijd in een vriendschap te belanden en daardoor nooit echt een duurzame relatie hebben gehad.Dala schreef: ↑23-03-2025 07:44Kan ik mij helemaal voorstellen. In in die leeftijdscategorie kan ik me voorstellen dat je ook wel iemand wil die wel ooit een (stabiele) relatie heeft gehád. Niet iemand die er 25 relaties van twee maanden op heeft zitten, of iemand die schoorvoetend zegt: ik ben nog maagd en heb tot een half jaar geleden bij mijn moeder gewoond.
zondag 23 maart 2025 om 14:03
Dat zou ik dan wel weer heel grappig vinden om zoiets op een profiel e lezen

Tijdje terug een man die op zijn bio had staan: matchende sokken of geen matchende sokken in de kast.
Vond ik ook grappig
zondag 23 maart 2025 om 14:11
Ik vind dat net wel leuk, trekt de aandacht. Is eens iets anders dan ‘als je niet op je profielfoto lijkt trakteer je me tot je dat wel doet’.malle_eppie schreef: ↑23-03-2025 13:19Ja, begrijp ik. Het is niet ieders humor. Intussen zet ik zulke dingen niet meer, geen onnodige afknappers organiseren.
zondag 23 maart 2025 om 14:14
Gewoon wel doen, leuk juist. Ik zou er juist wel een smile van krijgen. Een match op gebied van humor is juist belangrijk.malle_eppie schreef: ↑23-03-2025 13:19Ja, begrijp ik. Het is niet ieders humor. Intussen zet ik zulke dingen niet meer, geen onnodige afknappers organiseren.
Waarom niks geworden? Had een goede vriendin kunnen zijn, maar ik voelde me niet chemisch aangetrokken.
zondag 23 maart 2025 om 14:18
Is dat een veelgebruikte zin ja? Jaren terug was het altijd: vertel me wat er in je koelkast ligt en ik weet of we een match zijn!Attraverso schreef: ↑23-03-2025 14:11Ik vind dat net wel leuk, trekt de aandacht. Is eens iets anders dan ‘als je niet op je profielfoto lijkt trakteer je me tot je dat wel doet’.
En dan was het natuurlijk de bedoeling dat er precies op dat moment plakjes gerookte zalm, Franse kaas en een fles Pinot Grigio in lagen en niet een pot aangebroken augurken en een stuk beschimmelde belegen kaas.
dala wijzigde dit bericht op 23-03-2025 16:07
0.35% gewijzigd
zondag 23 maart 2025 om 14:20
Dala schreef: ↑23-03-2025 14:18Is dat een veelgebruikte zin ja? Jaren terug was het altijd: vertel me wat er in je koelkast ligt en ik weet of we een match zijn!
En dan was het natuurlijk de bedoeling dat er precies op dat moment plakjes gerookte zalm, Franse kies en een fles Pinot Grigio in lagen en niet een pot aangebroken augurken en een stuk beschimmelde belegen kaas.

Wat erruggg ook eigenlijk. Van die zogenaamde originele mannen. Net zoals de 'ken ik jou niet ergens van' van vroghur in de disco
zondag 23 maart 2025 om 15:20
Nu staat vermeld dat ik weinig toegevoegde waarde ga betekenen in voetbaldiscussies, omdat ik er niets van ken, behalve dat het een balspel is met 10 aan elke kant

Jezelf een beetje relativeren...
malle_eppie wijzigde dit bericht op 23-03-2025 15:52
4.33% gewijzigd
zondag 23 maart 2025 om 15:50
Waar zijn die cijfers op gebaseerd? Welke groepen zijn hiervoor bevraagd? Ik herken dit namelijk helemaal niet uit mijn omgeving. Mijn mannelijke vrienden (eind twintig tot eind dertig) hebben geen van allen moeite om matches te krijgen, de meesten daten ook best succesvol of hebben inmiddels een relatie via een datingapp. Mijn broer en zijn vriendengroep idem dito en dat zijn toch wel behoorlijke ‘nerds’, dus niet per se conventioneel aantrekkelijk qua looks, persoonlijkheid en interesses. Wel leuke mensen die het daten serieus namen en uiteindelijk vaak een vriendin vonden die qua interesses en quirkiness bij ze past.Natsuro schreef: ↑22-03-2025 21:10Als man zijn de getallen tegen je. De kans dat je een succesvolle match hebt is zéér klein, sommige cijfers zeggen 2%.
Dat komt door een aantal factoren, zoals dat vrouwen massaal kiezen voor de top 15%, en mannen noodgedwongen veel profielen kiezen met maar weinig resultaat.
Meer uitleg kan je vinden in deze video https://www.youtube.com/watch?v=x3lypVnJ0HM
Oftewel, de kans dat je als man wat vindt is extreem klein. Net als bij een loterij komen er ongetwijfeld wél succesvolle matches uit, en die verhalen laten je doen geloven dat wellicht jij ook een kans zou hebben.
Edit: ik kan me niet voorstellen dat al deze mannen tot die zogenaamde ‘top’ zouden behoren.
Als die cijfers die je noemt echt kloppen, moet die groep mannen misschien wat meer moeite stoppen in hun datingprofiel?
zondag 23 maart 2025 om 15:57
malle_eppie schreef: ↑23-03-2025 11:43ik heb eens op een profiel vermeld dat ik ‘redelijk’ in staat ben om de eigen teennagels te knippen, en dat dit geen basis voor zoektocht naar partner was.
Toch een paar reacties gehad![]()
Gatver.
zondag 23 maart 2025 om 16:05
Ja, redelijk, toneel e.d.gonniegijsje schreef: ↑23-03-2025 16:03Daten is gewoon kut, zeker online.
Ik heb een tijdvretende hobby en ben binnen die hobby op een leukerd gestuit. Heb jij wellicht hobbies waar je mensen treft?
Zit ook in een aantal activiteitengroepjes. Maar ofwel getrouwd, in relatie, of (wederzijds) geen kopje thee.
zondag 23 maart 2025 om 16:13
Dat vind ik een ander soort humor dan iemand die zegt ‘redelijk’ in staat te zijn om zijn eigen teennagels te knippen. Alsof dat een verdienste is, dat een vrouw dat anders vaak voor haar man doet ofzo?
Maar jammer dat het geen match is geworden met vrouwen die dat wel grappig of interessant vonden.
zondag 23 maart 2025 om 16:16
himalaya schreef: ↑23-03-2025 16:13Dat vind ik een ander soort humor dan iemand die zegt ‘redelijk’ in staat te zijn om zijn eigen teennagels te knippen. Alsof dat een verdienste is, dat een vrouw dat anders vaak voor haar man doet ofzo?
Maar jammer dat het geen match is geworden met vrouwen die dat wel grappig of interessant vonden.
Ik denk dat ie bedoelde dat ie nog redelijk slank is

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 23 maart 2025 om 16:21
En heb je daar je profielnaam net zo 'grappig' gekozen als hier?malle_eppie schreef: ↑23-03-2025 13:19Ja, begrijp ik. Het is niet ieders humor. Intussen zet ik zulke dingen niet meer, geen onnodige afknappers organiseren.
Ik zit niet op dating-apps, dus ben geen ervaringsdeskundige, maar wanneer je als vrouw zo'n ruime keuze hebt, zou ik zo'n naam overslaan.
zondag 23 maart 2025 om 16:21
Maar laat je ook weten dat je openstaat voor een relatie?malle_eppie schreef: ↑23-03-2025 16:05Ja, redelijk, toneel e.d.
Zit ook in een aantal activiteitengroepjes. Maar ofwel getrouwd, in relatie, of (wederzijds) geen kopje thee.
Want die vrouwen hebben vriendinnen, collega's, nichtjes etc
zondag 23 maart 2025 om 16:23
zondag 23 maart 2025 om 16:24
tgoh, goeje opmerking.Lila-Linda schreef: ↑23-03-2025 16:21Maar laat je ook weten dat je openstaat voor een relatie?
Want die vrouwen hebben vriendinnen, collega's, nichtjes etc
Ik loop er misschien niet zo mee te koop neen...
Ik moet eens kijken of ik nog een sandwichbord op zolder heb liggen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in