online daten, mission (im)possible (?)
zaterdag 22 maart 2025 om 16:29
Hoe en waar deden jullie dat? Je partner leren kennen. Waar kom je ze nog tegen?
Zowel Parship, Bumble, match4me geprobeerd, maar tot nu toe weinig/geen echt passende profielen getroffen.
Als mannelijke 40-er uit Limburg (B), leven goed op orde, vrijetijdsactiviteiten, stabiel, gewoon net voorkomen, geen verslavingen en breed interesseveld zou je denken dat het geen onmogelijke opdracht zou zijn. En toch...
Alle tips over deftige dating welkom
Help
Zowel Parship, Bumble, match4me geprobeerd, maar tot nu toe weinig/geen echt passende profielen getroffen.
Als mannelijke 40-er uit Limburg (B), leven goed op orde, vrijetijdsactiviteiten, stabiel, gewoon net voorkomen, geen verslavingen en breed interesseveld zou je denken dat het geen onmogelijke opdracht zou zijn. En toch...
Alle tips over deftige dating welkom
zondag 23 maart 2025 om 16:53
Ik houd me nog even verre van dating-apps omdat ik niet geloof dat ik op die manier iemand tegenkom die echt leuk is. Dat zal vast een vooroordeel zijn, maar ik zoek toch wel specifiek naar iemand die hoogstwaarschijnlijk in mijn eigen (grote en brede) cirkel rondloopt. Dus ik gooi het op feestjes, borrels, openingen en andere sociale activiteiten waar ik vroeger (toen ik nog getrouwd was) ook wel kwam, maar minder vaak dan tegenwoordig. Ik had het er laatst met een leuke man over, en we waren het erover eens dat wij best vreemde eisen hebben, tenminste in de ogen van heel veel anderen. Bijvoorbeeld (en dit gaan veel mensen belachelijk vinden maar dat is juist het punt: een match vinden is uitzonderlijk omdat het gáát om dit soort triviale dingen): wij waren het erover eens dat het niet erg is als iemand zegt: “Ik lust” in plaats van “Ik houd van/ik vind lekker”, maar dat we nooit zouden kunnen samenleven met iemand die dat zegt, omdat het elke keer weer een pijnlijk moment zou zijn (voor ons), en je wilt je eigen vriend/vriendin/geliefde (het woord ‘partner’ doet ook een beetje pijn) niet gaan corrigeren, er is ook niks mis met dat taalgebruik, maar het is voor óns iets dat moet matchen. Dit geldt ook voor de manier waarop iemand zich kleedt: het is echt prima als iemand een heel ander idee heeft over stijl en smaak, leuk juist, maar iemand met wie je samen bent, moet in dat soort opzichten (taalgebruik, kleding, en zeker ook ideeën en levensstijl) een beetje ‘kloppen’.
Dit zal waarschijnlijk op veel weerstand stuiten, maar ik denk juist dat je je bewust moet zijn van dit soort (ogenschijnlijk) triviale details omdat mensen op latere leeftijd nu eenmaal gevormd zijn door hun omgeving, ervaringen en achtergrond en die dingen zijn de voedingsbodem van een relatie.
Dit zal waarschijnlijk op veel weerstand stuiten, maar ik denk juist dat je je bewust moet zijn van dit soort (ogenschijnlijk) triviale details omdat mensen op latere leeftijd nu eenmaal gevormd zijn door hun omgeving, ervaringen en achtergrond en die dingen zijn de voedingsbodem van een relatie.
zondag 23 maart 2025 om 17:54
Die cijfers komen van verschillende statistieken van datingapps zelf. De cijfers variëren wel iets, maar de toon is wel hetzelfde. Het merendeel van de vrouwen reageert op een klein aantal mannen. Lees: de hele knappe aantrekkelijke mannen. Het verbeteren van je profiel heeft daar volgens mij weinig invloed op, maar dat weet ik niet.regendruppels schreef: ↑23-03-2025 15:50Waar zijn die cijfers op gebaseerd? Welke groepen zijn hiervoor bevraagd?
Als die cijfers die je noemt echt kloppen, moet die groep mannen misschien wat meer moeite stoppen in hun datingprofiel?
Voor een normale man is een datingapp een kansloze missie, wat TO ook ervaart. Zelf ben ik ook een gewone normale man, niet bijzonders. Ik ga mij niet inschrijven op een datingplatform (wel over getwijfeld). Dat geeft alleen maar frustratie. Alleen ben ik ook gelukkig en ik heb een aantal leuke vrienden en vriendinnen waar ik wel dagjes mee wegga.
Het lijkt mij wel leuk om de statistieken per leeftijdscategorie te zien. Ik vermoed dat in de leeftijd 20-30 het verschil kleiner is en ik heb begrepen van een wat oudere vrouwelijk collega dat na de 50 de kansen voor mannen weer stijgen. Vooral als ze zelfstandig zijn. Dus TO moet nog even geduld hebben.
zondag 23 maart 2025 om 17:58
Bron?Steven1980 schreef: ↑23-03-2025 17:54Die cijfers komen van verschillende statistieken van datingapps zelf. De cijfers variëren wel iets, maar de toon is wel hetzelfde. Het merendeel van de vrouwen reageert op een klein aantal mannen. Lees: de hele knappe aantrekkelijke mannen. Het verbeteren van je profiel heeft daar volgens mij weinig invloed op, maar dat weet ik niet.
Voor een normale man is een datingapp een kansloze missie, wat TO ook ervaart. Zelf ben ik ook een gewone normale man, niet bijzonders. Ik ga mij zeker niet inschrijven op een datingplatform. Dat geeft alleen maar frustratie. Alleen ben ik ook gelukkig en ik heb een aantal leuke vrienden en vriendinnen waar ik wel dagjes mee wegga.
Het lijkt mij wel leuk om de statistieken per leeftijdscategorie te zien. Ik vermoed dat in de leeftijd 20-30 het verschil kleiner is en ik heb begrepen van een wat oudere vrouwelijk collega dat na de 50 de kansen voor mannen weer stijgen. Vooral als ze zelfstandig zijn. Dus TO moet nog even geduld hebben.
Dit is echt typisch incel geneuzel. Sorry.
Doe moeite een leuk profiel aan te maken en moeite leuk te reageren. Net alsof de minder knappe vrouwen ook allemaal achter de knappe en populaire jongens en mannen aan gaan. Onzin.
Levensgenieter

zondag 23 maart 2025 om 18:31
.Attraverso schreef: ↑23-03-2025 07:35In mijn geval (50+) Mannen die verzorgd zijn, single (echt single, die over hun ex zijn en geloof me, veel zijn dat niet) , geen jonge kinderen hebben, interessante hobby's, een leuk profiel, wat taalvaardig zijn, zelf hun plan kunnen trekken en geen vrouw zoeken om voor hen te koken/wassen,...
Ik voldoe aan al je eisen maar heb helaas zelf ook nog wat wensen

Niet geschoten is altijd mis
zondag 23 maart 2025 om 18:38
Je fotos zijn ook zeker van belang.
Ontbrekende fotos die je gezicht goed weergeven, foto met een grote gevangen vis, een hoop groepsfotos, zijn voor mij reden om af te knappen.
Ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik krijg veel matches maar niemand echt serieus. De meeste mannen zeggen op zoek te zijn naar iets serieus, maar vaak blijkt het tegendeel...
Ontbrekende fotos die je gezicht goed weergeven, foto met een grote gevangen vis, een hoop groepsfotos, zijn voor mij reden om af te knappen.
Ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik krijg veel matches maar niemand echt serieus. De meeste mannen zeggen op zoek te zijn naar iets serieus, maar vaak blijkt het tegendeel...
zondag 23 maart 2025 om 18:42
Ik vind m leukmalle_eppie schreef: ↑23-03-2025 11:43ik heb eens op een profiel vermeld dat ik ‘redelijk’ in staat ben om de eigen teennagels te knippen, en dat dit geen basis voor zoektocht naar partner was.
Toch een paar reacties gehad![]()

zondag 23 maart 2025 om 20:21
Omdat het niet in je straatje past afdoen als "incel geneuzel" is een beetje raar.MissButterflyyy schreef: ↑23-03-2025 17:58Bron?
Dit is echt typisch incel geneuzel. Sorry.
Doe moeite een leuk profiel aan te maken en moeite leuk te reageren. Net alsof de minder knappe vrouwen ook allemaal achter de knappe en populaire jongens en mannen aan gaan. Onzin.
https://www.psychologytoday.com/us/blog ... ating-apps
Fewer Men With Disproportionate Advantage
A widely reported on but now-deleted 2017 analysis by Hinge Engineer Aviv Goldgeier suggested that men initiate matches three times more often than women.
He discovered that 50 percent of their attempts, or "likes," went to just 25 percent of women on the app at that time.
More surprising was that 50 percent of women’s likes went to just 15 percent of men.
We know competition was already fierce for heterosexual men given men represent more than 60 percent of dating app users.
If physical attractiveness remains a driving force for matches and a majority of men on apps are perceived as less than exceptionally attractive, the chances for matches become more limited.
maandag 24 maart 2025 om 07:22
Ik reageer er niet eens op. Een keer even google gebruiken en je komt meerdere onderzoeken tegen die dit aangeven. Daarna gelijk op de man spelen. Je bent een zeur, je doet geen moeite en dat terwijl je zelf niet even de moeite neemt om google te gebruiken.
Dit gebeurd wel veel op dit forum. Vorige keer werd ik neergezet als iemand die uit mijn nek kletst over voeding met standpunten die op de website van het voedingscentrum staan. Dat is een beetje de moderne maatschappij denk ik.
maandag 24 maart 2025 om 07:35
Getrouwd met een Tinderman.
Na VIJF jaar zoeken.
Daten, met name internetdaten, is zoeken naar die speld.
Net als een kamer zoeken als student als je geen urgentie hebt.
Een woning zoeken als je precies in de gewilde prijscategorie zit.
Solliciteren op een gewilde functie.
Nooit opgeven en nooit bang te zijn om je tinderprofiel zo in te richten dat mensen echt een beetje zien wie jij bent. Welke hobby je echt hebt. Dat mensen van lekker eten, vakantie en mensen houden heb ik al een miljoen keer gezien. Maar er staat nooit: ik ben een gezellige rustige huismus. Terwijl er denk ik niet eens zoveel mensen op afknappen.
Teveel mensen zijn bang. Dan zie ik op hun profiel niet eens hoe ze er echt uitzien en moet ik dat raden n.a.v. een groepsfoto, een oud kiekje enzo.
Na VIJF jaar zoeken.
Daten, met name internetdaten, is zoeken naar die speld.
Net als een kamer zoeken als student als je geen urgentie hebt.
Een woning zoeken als je precies in de gewilde prijscategorie zit.
Solliciteren op een gewilde functie.
Nooit opgeven en nooit bang te zijn om je tinderprofiel zo in te richten dat mensen echt een beetje zien wie jij bent. Welke hobby je echt hebt. Dat mensen van lekker eten, vakantie en mensen houden heb ik al een miljoen keer gezien. Maar er staat nooit: ik ben een gezellige rustige huismus. Terwijl er denk ik niet eens zoveel mensen op afknappen.
Teveel mensen zijn bang. Dan zie ik op hun profiel niet eens hoe ze er echt uitzien en moet ik dat raden n.a.v. een groepsfoto, een oud kiekje enzo.
maandag 24 maart 2025 om 07:35
Ik maak het helemaal niet persoonlijk maar algemeen. Vrouwen vallen op mannen die een beetje positief, energiek en vrolijk in het leven staan, en niet op mannen die klagen dat een klein groepje knappe mannen alle mannen voor ze wegkaapt.
Verder zie ik geen wetenschappelijke bewijzen, helaas.
Levensgenieter

maandag 24 maart 2025 om 07:37
Er is 1 iemand die zo reageert, ik denk dat de meesten hier het wel met je eens zijn.Steven1980 schreef: ↑24-03-2025 07:22Ik reageer er niet eens op. Een keer even google gebruiken en je komt meerdere onderzoeken tegen die dit aangeven. Daarna gelijk op de man spelen. Je bent een zeur, je doet geen moeite en dat terwijl je zelf niet even de moeite neemt om google te gebruiken.
Dit gebeurd wel veel op dit forum. Vorige keer werd ik neergezet als iemand die uit mijn nek kletst over voeding met standpunten die op de website van het voedingscentrum staan. Dat is een beetje de moderne maatschappij denk ik.
Als je het gros van de profielen bekijkt is het ook logisch dat ze nauwelijks een like krijgen.
maandag 24 maart 2025 om 07:38
Het is gewoon een feit.MissButterflyyy schreef: ↑24-03-2025 07:35Ik maak het helemaal niet persoonlijk maar algemeen. Vrouwen vallen op mannen die een beetje positief, energiek en vrolijk in het leven staan, en niet op mannen die klagen dat een klein groepje knappe mannen alle mannen voor ze wegkaapt.
Ben jij actief op dating apps?
maandag 24 maart 2025 om 07:38
Wat je ook veel ziet bij de niet 15%: mannen die een hekel aan vrouwen hebben.Attraverso schreef: ↑23-03-2025 07:35In mijn geval (50+) Mannen die verzorgd zijn, single (echt single, die over hun ex zijn en geloof me, veel zijn dat niet) , geen jonge kinderen hebben, interessante hobby's, een leuk profiel, wat taalvaardig zijn, zelf hun plan kunnen trekken en geen vrouw zoeken om voor hen te koken/wassen,...
Ik heb echt leuke vriendinnen die al bij start een soort 'ik wil eigenlijk niks met je te maken hebben, ik vind niks van wat je vertelt interessant en kijk openlijk of ik niet wat slankers en meer richting een plaatje wat ik eigenlijk wil past kan krijgen, en nu ben ik boos omdat je geen huis met mij wil zoeken en geen sex met me wil' pakket aangeboden krijgen.
En dan komt er bij weigering een soort half lauw aandachtzoek gebeuren want dan snappen ze niet dat zo'n vrouw die ze niks vinden het gore lef heeft meer te willen.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
maandag 24 maart 2025 om 07:42
Precies dit. Want ik vind dat wel grappig. En je wil de mensen matchen die jou leuk vinden. Jij hoeft geen miljoen smachtende vrouwen (dat is een paar tellen leuk voor de aandacht) maar je wil die metgezel, die met jou lacht, knuffelt, geïnteresseerd is in JOU en jij in haar, die jou accepteert. Die ENE. Of nu ja er zijn er meerdere van hoor maar je wil niet de gemiddelde mens aanspreken. Je wil JOUW typ aanspreken.Lila-Linda schreef: ↑23-03-2025 13:54Maar als dat jouw humor is, kun je het beter wel gebruiken
Je kunt beter je unieke kant tonen
Ook als 9 van de 10 vrouwen er jeuk van krijgt
maandag 24 maart 2025 om 07:44
Dat alle vrouwen achter dezelfde mannen aan gaan?
Onzin. Misschien moeten mannen wat meer moeite doen om een interessant profiel te maken, niet boos zitten doen dat ze weinig aandacht krijgen en dating apps zijn nu ook uit, ook vrouwen klagen dat er weinig uit komt.
Beter trek je de wijde wereld in om een man of vrouw spontaan tegen te komen.
Levensgenieter

maandag 24 maart 2025 om 07:48
Ik denk helemaal niet dat het per se mannen specifiek is.
Ik denk dat heel veel mensen onzeker worden als ze jarenlang moeite moeten doen om iets te vinden maar steeds zich afgewezen voelen.
Daar hebben vrouwen ook veel last van.
Maar het is dus belangrijk dat als je iets wil je er voor inzet, hoe moeilijk dat ook is. En dat is dus niet een keer een profieltje maken of 1 sollicitatiebrief op de post doen, net voor de deadline. Mensen geven uit angst ook sneller op.
Ik denk dat heel veel mensen onzeker worden als ze jarenlang moeite moeten doen om iets te vinden maar steeds zich afgewezen voelen.
Maar het is dus belangrijk dat als je iets wil je er voor inzet, hoe moeilijk dat ook is. En dat is dus niet een keer een profieltje maken of 1 sollicitatiebrief op de post doen, net voor de deadline. Mensen geven uit angst ook sneller op.
maandag 24 maart 2025 om 07:52
Dat denk ik ook ja, eens.It-is-joysjuhhh schreef: ↑24-03-2025 07:48Ik denk helemaal niet dat het per se mannen specifiek is.
Levensgenieter

maandag 24 maart 2025 om 07:58
Precies dat. Ik ga graag in de middag of vroeg in de avond dansen op feestjes die speciaal gericht zijn op mensen die niet tot laat uit willen.MissButterflyyy schreef: ↑24-03-2025 07:44Dat alle vrouwen achter dezelfde mannen aan gaan?
Onzin. Misschien moeten mannen wat meer moeite doen om een interessant profiel te maken, niet boos zitten doen dat ze weinig aandacht krijgen en dating apps zijn nu ook uit, ook vrouwen klagen dat er weinig uit komt.
Beter trek je de wijde wereld in om een man of vrouw spontaan tegen te komen.
Alleen maar vrouwen op 1 feest een tijdje, nu niet meer want het woord heeft zich verspreid.
Er kwam toen 1(!) man binnen die serieus dacht dat hij in de hemel was beland. 'ah hier zijn jullie' riep de schat uit.
Super leuke man ook. Want dat is het dus: dan vind je dus een man die erop uit gaat en ook graag de voetjes van de vloer doet.
Er komen nu mannen en die gaan of lekker dansen en sjansen, maar er zijn er ook die aan de kant blijven gluren.
Ook daar is publiek voor blijkt: er zijn ook bij de vriendinnengroepen dames die zich hebben laten overhalen en aan de kant blijven.
Erop uit gaan loont echt.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
maandag 24 maart 2025 om 08:27
werelwijd kloppen je cijfers maar dat is voor een heel groot deel cultureel verklaarbaar. Als je kijkt naar de nederlandse cijfers zie je dat bij Grindr en Second love significant meer mannen aanwezig zijn, bij Lexa, 50plusmatch, Tinder en Badoo zijn de verhoudingen nagegoeg gelijk en bij Parship en e-matching zijn er net iets meer vrouwen dan mannen aanwezig.Natsuro schreef: ↑23-03-2025 20:21Omdat het niet in je straatje past afdoen als "incel geneuzel" is een beetje raar.
https://www.psychologytoday.com/us/blog ... ating-apps
Fewer Men With Disproportionate Advantage
A widely reported on but now-deleted 2017 analysis by Hinge Engineer Aviv Goldgeier suggested that men initiate matches three times more often than women.
He discovered that 50 percent of their attempts, or "likes," went to just 25 percent of women on the app at that time.
More surprising was that 50 percent of women’s likes went to just 15 percent of men.
We know competition was already fierce for heterosexual men given men represent more than 60 percent of dating app users.
If physical attractiveness remains a driving force for matches and a majority of men on apps are perceived as less than exceptionally attractive, the chances for matches become more limited.
Dus je verhaal is wel waar als je het zou nemen over de hele wereld, maar de nederlandse context is echt heel anders.
maandag 24 maart 2025 om 08:34
TO: heb je wel eens een vriendin laten meekijken naar je profiel? Ik zit zelf niet op tinder (want gelukkig getrouwd) maar heb wel vaker voor iemand meegekeken op zijn profiel en flink wat aanpassingen voorgesteld (wat leek te werken, want nu relatie). Het gaat maar om een paar mensen dus het zegt niet zo veel over jouw profiel, maar ik zou het eens proberen, mensen lijken vaak mindergoed zelf te kunnen benoemen wat nou leuk of aantrekkelijk aan hen is, een ander ziet dat wellicht makkelijker.
maandag 24 maart 2025 om 09:07
Mee eens! Het geld zowel voor mannen als vrouwen denk ik..It-is-joysjuhhh schreef: ↑24-03-2025 07:48Ik denk helemaal niet dat het per se mannen specifiek is.
En de standaard is ook erg veranderd de laaste jaren, veel mensen gaan niet meer voor iets serieus..
maandag 24 maart 2025 om 09:51
Dit soort zaken tellen natuurlijk wel mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in